Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2003, 12:13   #61
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Corneillie
1* Ik zal een overdreven voorbeeld geven, dat wel in deze lijn ligt. Er zijn op 100 mensen 51 die vinden dat de andere 49 in het ziekenhuis geslagen moeten worden, omdat hun ideeën hen niet aanstaan. Daarom verkiezen zij iemand die dat wil doen. Wanneer hij dat doorvoert, wordt hij herverkozen.
2* Punt is, democratie mag nooit als excuus gebruikt worden om mensen bepaalde rechten te ontzeggen en om minderheden te discrimineren of erger.
1* Je hebt gelijk, dit is een overdreven voorbeeld. Het is zelfs totaal zinloos.
Er zijn zeer weinig of geen mensen die zeggen dat de tegenstrever in het ziekenhuis moet geslagen worden.
2* Een aantal mensen verloren hun job omdat ze VB-lid zijn. Links doet daar aan mee. Wat denk jij daarvan?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2003, 12:24   #62
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Ik denk wel dat het VB er veel meer de nadruk moet op leggen, dat vreemdelingen die hier wettelijk verblijven en zich aanpassen welkom zijn, en ze behandelen zoals alle andere Vlamingen. Het VB moet ook benadrukken dat de miserie van de derde wereld niet verholpen wordt door vreemdelingen hier op te vangen, maar door doeltreffende hulp in eigen land en daar dan ook positief toe bijdragen.
...tot zover de commerciële onderbreking
Den Haag was een grap, wishfull thinking. Ik denk dat men gaat protesteren, denk jij van niet? En gezien de vele frustraties die in A'pen bij de allochtone bevolking leeft, zullen er wel een paar potjes breken.
Als ik niet zou mogen stemmen, en er komt in mijn stad een partij aan kop die een uitgesproken anti-dejohan beleid voert, dan ga ik ook protesteren hoor.
Fout, dit was helemaal geen commerciële onderbreking. Als ik hier iets zeg dan ben ik heel duidelijk en weet goed wat ik bedoel. Dejohan moet dat niet 'verduidelijken'. En bij de autochtone bevolking leven ook heel wat frustraties.
Niemand pleit voor een ant-dejohanbeleid. Als dejohan wil stemmen kan hij gewoon Belg worden. In geen enkel land ter wereld is het zo gemakkelijk en gratis. Als dejohan zich goed gedraagt is hij welkom. Maar als dejohan dat niet doet moet hij daar de gevolgen van dragen. Juist zoals iedere andere inwoner van dit land.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2003, 12:57   #63
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas
Citaat:
Ik vrees vooral toestanden zoals in Zuid-Franse steden met FN-burgemeesters, nl. geen subsidies meer voor alle projecten die naar links of multiculturaliteit ruiken en bibliotheken waarin gecensureerd wordt, waar Marx, de Boliviaanse dagboeken van Che Guevara verdwijnen, maar ook Gabriel Garcia Marquez en zelfs Robin Hood, want stelen van de rijken voor de armen is een veel te linkse boodschap
Toch raar dar diezelfde FN-burgemeester na enkele jaren weer wordt verkozen en met meer stemmen dan zijn eerste termijn! Ik ben er nog niet zolang geleden geweest en de mensen hebben het daar zeer naar hun zin!
Idem dito! Ik ben dit jaar ook in Orange geweest en uit gesprekken met voor- en tegenstanders moet ik afleiden dat wat hier (http://www.aff.be/oranje.htm) verteld wordt grotendeels verzonnen is en voor de rest uit de duim gezogen, met wat verdachtmakingen bovenop.
Een man van Algerijnse afkomst vertelde me: "Les punaises ont quittées la ville, tant mieux pour nous tous". ("We zijn van het krapuul af, des te beter voor ons allemaal")
Trouwens, Bompard komt niet op met een FN-lijst en de man is bijzonder populair, wat 'links' niet kan pruimen natuurlijk.
Het is één van de weinige Zuid-Franse steden waar je na 18.00u nog kan rondlopen zonder te worden lastig gevallen.
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2003, 12:59   #64
Klaas
Gouverneur

Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basil
Citaat:
Citaat:
Ik vrees vooral toestanden zoals in Zuid-Franse steden met FN-burgemeesters, nl. geen subsidies meer voor alle projecten die naar links of multiculturaliteit ruiken en bibliotheken waarin gecensureerd wordt, waar Marx, de Boliviaanse dagboeken van Che Guevara verdwijnen, maar ook Gabriel Garcia Marquez en zelfs Robin Hood, want stelen van de rijken voor de armen is een veel te linkse boodschap
Toch raar dar diezelfde FN-burgemeester na enkele jaren weer wordt verkozen en met meer stemmen dan zijn eerste termijn! Ik ben er nog niet zolang geleden geweest en de mensen hebben het daar zeer naar hun zin!
Idem dito! Ik ben dit jaar ook in Orange geweest en uit gesprekken met voor- en tegenstanders moet ik afleiden dat wat hier (http://www.aff.be/oranje.htm) verteld wordt grotendeels verzonnen is en voor de rest uit de duim gezogen, met wat verdachtmakingen bovenop.
Een man van Algerijnse afkomst vertelde me: "Les punaises ont quittées la ville, tant mieux pour nous tous". ("We zijn van het krapuul af, des te beter voor ons allemaal")
Trouwens, Bompard komt niet op met een FN-lijst en de man is bijzonder populair, wat 'links' niet kan pruimen natuurlijk.
Het is één van de weinige Zuid-Franse steden waar je na 18.00u nog kan rondlopen zonder te worden lastig gevallen.
Inderdaad!
Klaas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2003, 13:03   #65
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bedoelt hier zeker wanneer anciaux moinister van cultuur was, dat hij al de boeken die hem niet zinden naar de opslagplaatsen wilden laten brengen?
U moogt zeker niet verwarren he!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2003, 09:53   #66
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Is Orange het Scherpenheuvel voor de Vlaams Blokkers ofzo? Wat valt daar te zien? Heb ik iets gemist? Ze hebben daar toch Stella hoop ik?
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2003, 10:03   #67
dejohan
Minister-President

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Fout, dit was helemaal geen commerciële onderbreking.
Ben jj Heman Van Molle ofzo?

Citaat:
Als ik hier iets zeg dan ben ik heel duidelijk en weet goed wat ik bedoel.
Allez, proficiat hé

Citaat:
Dejohan moet dat niet 'verduidelijken'.
Het klinkt nogal debiel als men je in de tweede persoon aanspreekt. Net of je het over een mutistje hebt.

Citaat:
En bij de autochtone bevolking leven ook heel wat frustraties.
Wat will je, met al die Vlaams Blokkers in de buurt!

Citaat:
Niemand pleit voor een ant-dejohanbeleid. Als dejohan wil stemmen kan hij gewoon Belg worden. In geen enkel land ter wereld is het zo gemakkelijk en gratis. Als dejohan zich goed gedraagt is hij welkom. Maar als dejohan dat niet doet moet hij daar de gevolgen van dragen. Juist zoals iedere andere inwoner van dit land.
Als mijn zus dejohanna zich niet gedraagt, neem jij (preventief) de rechten af van iedereen in mijn familie.

[/quote]
Oud 12 augustus 2003, 10:06   #68
Klaas
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Is Orange het Scherpenheuvel voor de Vlaams Blokkers ofzo? Wat valt daar te zien? Heb ik iets gemist? Ze hebben daar toch Stella hoop ik?
Beste Johan, ten eerste ben ik geen Vlaams Blokker. Ten tweede is Orange zeker geen Scherpenheuvel ofzo, ik was een maand door het zuiden van Frankrijk aan reizen. En Orange was één van de steden die ik bezocht heb. Zeer vriendelijk op het stadhuis ontvangen. Met personeel en de Burgemeester gesproken. Zelf zijn boek meegekregen. Daarna een paar zaken gaan bezoeken.
Oud 12 augustus 2003, 10:21   #69
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Het Vraagteken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

Spreekt boekdelen.

Dat verandet dus wanneer een bende idioten politieke macht krijgen.
Oud 12 augustus 2003, 10:30   #70
Klaas
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Vraagteken
Spreekt boekdelen.

Wat veranderd? Met zaken bedoelde ik culturele en historische plekken!
Oud 12 augustus 2003, 10:34   #71
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als meneer Dewinter burgemeester wordt, dan zal de hele allochtone gemeenschap op straat komen, en dat is veel volk, en die gaan volgens mij serieus lawaai maken. Ik denk echt dat daar nog ongeloofelijke rellen van gaan komen. Ik vrees dat de flikken, nog in de euforie omdat 'hun' partij won, zich niet kunnen inhouden, en er zwaar op beginnen te gaan kloppen.
Kunnen we met z'n allen op het avondnieuws zien hoe het beleid van het Vlaams Blok eruit zien. Joepie .
(hopelijk de dag erna: VN interventie en Filipke naar Den Haag );
dejohan zegt dus dat sommigen de democratische uitspraak van de kiezer niet zullen aanvaarden. En ... dan zou de Filip naar Den Haag moeten !?
Ik denk wel dat het VB er veel meer de nadruk moet op leggen, dat vreemdelingen die hier wettelijk verblijven en zich aanpassen welkom zijn, en ze behandelen zoals alle andere Vlamingen. Het VB moet ook benadrukken dat de miserie van de derde wereld niet verholpen wordt door vreemdelingen hier op te vangen, maar door doeltreffende hulp in eigen land en daar dan ook positief toe bijdragen.
Waarom wilt het Blok dan de werknemersbijdrage voor migranten doen stijgen? Werk voor eigen volk eerst, maar dan is het wel veel moeilijker voor die gasten om werk te vinden. Dus kunnen ze zich moeilijker integreren enz.

Waarom is het Blok dan tegen een stijging van het budget voor ontwikkelingssamenwerking?
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2003, 10:43   #72
wardje
Burgemeester

wardje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Waarom wilt het Blok dan de werknemersbijdrage voor migranten doen stijgen? Werk voor eigen volk eerst, maar dan is het wel veel moeilijker voor die gasten om werk te vinden. Dus kunnen ze zich moeilijker integreren enz.

Waarom is het Blok dan tegen een stijging van het budget voor ontwikkelingssamenwerking?
Nu ben ik ook curieus zie. Jan vdb, Jan hyoens, kom het eens uitleggen.
wardje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2003, 10:55   #73
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Spreekt boekdelen.

http://www.aff.be/oranje.htm

Niet dat er nog veel culturele en historische plekken zullen bestaan na die jaren vermoed ik...
Toch geen waar de burgemeester niet de touwtjes in handen heeft.
Oud 12 augustus 2003, 11:08   #74
Klaas
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Spreekt boekdelen.

http://www.aff.be/oranje.htm

Niet dat er nog veel culturele en historische plekken zullen bestaan na die jaren vermoed ik...
Toch geen waar de burgemeester niet de touwtjes in handen heeft.
Een url die uitkomt op een pagina vol met leugens! Ben jij in Orange geweest? Als jij morgen bv. Naar Senegal gaat en je verteld me hoe het waar was zal ik je niet tegenspreken (daarom wel niet geloven), want ik ben daar nog niet geweest. Orange heeft veel te bieden. Montpellier was minder. Beziers was dan weer prachtig. Was ik nog maar steeds op reis!
Oud 12 augustus 2003, 11:17   #75
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik ben nog in orange geweest, maar ergens rond 1995 (ik was dacht ik 9-10 jaar) Dus een degelijke indruk van de maatschappelijke toestand heb ik niet. Laat ons zeggen dat ik wat skeptisch sta tegenover de negativo's die eens "gepraat hebben met voor- en tegenstanders".
Oud 12 augustus 2003, 11:18   #76
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik niet zou mogen stemmen, en er komt in mijn stad een partij aan kop die een uitgesproken anti-dejohan beleid voert, dan ga ik ook protesteren hoor.
Dan moet jij je maar aanpassen en gebruik maken van de snel-belg wet en dan mag je wel meestemmen. Als dan de-johan nog steeds niet verkozen werd moet je OOK je mond houden, dat doen 20% van de huidige antwerpenaars toch ook?

Het zou nogal wat zijn als alle volgelingen van partijen die niet verkozen worden telkens na de verkiezingen de straat opgaan om de boel kort en klein te slagen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2003, 11:23   #77
Klaas
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ben nog in orange geweest, maar ergens rond 1995 (ik was dacht ik 9-10 jaar) Dus een degelijke indruk van de maatschappelijke toestand heb ik niet. Laat ons zeggen dat ik wat skeptisch sta tegenover de negativo's die eens "gepraat hebben met voor- en tegenstanders".
Ik ben er vorig jaar geweest en wat ik gezien heb, viel zeer goed mee. Ik heb daar ook contacten gehad met mensen die niet tot Bompart behoren. Uiteraard zal ik niet elke mening gehoord hebben.

Neem nu een Fransman die naar bij ons komt. En de politieke situatie wil kennen. Ik denk dat die naar huis zal gaan en de mening van Agalev, CD&V, VLD, SP.A en Vlaams Blok zal kennen. Maar zeker niet deze van elke partij die ergens in ons land bestaat. Bijvoorbeeld lijst Maria. Snap je!

Wel zo zal het waarschijnlijk ook geweest zijn, zo zal ik het merendeel wel gehoord en gezien hebben, maar ik zeg zeker niet dat er in Orange geen klein partijtje zou bestaan van pakweg een procent van de stemmen, waarmee ik geen contact heb gehad!
Oud 12 augustus 2003, 11:25   #78
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2* Een aantal mensen verloren hun job omdat ze VB-lid zijn. Links doet daar aan mee. Wat denk jij daarvan?
Onzin, links doet daar niet aan mee, tenzij wat extremisten maar die vind je overal wel.

Maar ik zal het anders voorstellen. Op mijn werk heb ik het een paar keren meegemaakt dat collega's van me die VB-leden waren, openlijk en dat dan vooral tijdens verkiezingen, reclame maakten voor het VB. Zoals vlaggetjes en stickers meebrengen naar de werkvloer, trachten leden te werven onder de collega's, met een VB T-shirt rondlopen en dies meer. En daarenboven hun vreemdelingenhaat openlijk outen, en andere collega's van vreemde origine vernederden en raciseerden.

Daar heb ik persoonlijk wel een stokje voor gestoken, en het heeft hen ook nooit hun job gekost, maar die VB propaganda op de arbeidsvloer was wel snel bekoeld.
Oud 12 augustus 2003, 11:55   #79
dejohan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als dan de-johan nog steeds niet verkozen werd moet je OOK je mond houden, dat doen 20% van de huidige antwerpenaars toch ook? Het zou nogal wat zijn als alle volgelingen van partijen die niet verkozen worden telkens na de verkiezingen de straat opgaan om de boel kort en klein te slagen!
Als de huidige antwerpenaren voelen dat hen onrecht wordt aangedaan zullen ze zeker op straat komen.

Bij de vorige verkiezinhgen zijn er WEL een hoop vlaamse antwerpenaren op straat gekomen om te protesteren tegen het Vlaams Blok.
Oud 12 augustus 2003, 12:15   #80
Lieven Corneillie
Lokaal Raadslid

Lieven Corneillie's schermafbeelding

Standaard

Het is zeker niet alleen uiterst links dat de problemen in de Zuid-Franse steden ziet en aankaart:
http://www.acwlimburg.be/documenten/...e20030725e.pdf
Lieven Corneillie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be