Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

Discussietools
Oud 17 mei 2006, 14:27   #61
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
ik begrijp je vraagje niet.
Het is niet echt een vraag, eerder een vaststelling: in andere draden verzet je je tegen censuur en verboden op anti-migrantenkritiek, terwijl je nu gaat pleiten voor een verbod op anti-zionistische kritiek.
Oud 17 mei 2006, 14:33   #62
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Dat is het probleem. Als de feiten tegen het bewind pleiten, mogen ze niet meer geweten zijn. Typisch kenmerk van een dictatuur.
Hmm...
En als het bewind duidelijk racistisch is, zullen vele bevolkingsgroepen het dáár weer niet me eens zijn.
Oud 17 mei 2006, 14:44   #63
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Het is niet echt een vraag, eerder een vaststelling: in andere draden verzet je je tegen censuur en verboden op anti-migrantenkritiek, terwijl je nu gaat pleiten voor een verbod op anti-zionistische kritiek.
Baarle,

Ik denk dat je iets ontgaan is en daar wil ik wel wat uitleg over geven.

Ik zie veel anti-zionistische kritiek zondere enige zin voor proportie, en zo ontzettend rabiaat, dat het bijna hysterie is. Dat is geen kritiek op een politiek, maar anti-semitisme. Zoals diegenen die het 'bon ton' vinden om te zeggen dat zionisme hetzelfde is als nazisme. Dat is een vorm van negationisme en uiterst kwetsend, maar dat is ook de bedoeling.

In mijn ogen is een land waar joden onveilig zijn altijd een heel slechte plaats om te vertoeven, op alle gebied.

Verder heb ik niets tegen de kritiek op wilde migratie en debiele Europese uitverkoop van onze waarden, integendeel. Maar je zult me nooit kunnen betrappen op 'rassenhaat'. Antizionisten hebben daar vaak wél enorme last van. Kijk maar op bv. Stormfront. Sommigen zijn obsessioneel uit op de vernietiging van Israël, net als AhmedJihad (of what's the fucker's name) van Iran, en ze zoeken daar alle mogelijke politiek aandoende argumenten voor. Een muur, een paar vierkante meter grond, een leger, steun, holocaust-ontkenning, alles is goed.

Maar zeg eens.. als je het toch over 'andere draden' hebt, waarom ga je d�*�*r niet op in?

Prettige middag nog!
PollyCorrect is offline  
Oud 17 mei 2006, 14:54   #64
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Baarle,

Ik denk dat je iets ontgaan is en daar wil ik wel wat uitleg over geven.

Ik zie veel anti-zionistische kritiek zondere enige zin voor proportie, en zo ontzettend rabiaat, dat het bijna hysterie is. Dat is geen kritiek op een politiek, maar anti-semitisme. Zoals diegenen die het 'bon ton' vinden om te zeggen dat zionisme hetzelfde is als nazisme. Dat is een vorm van negationisme en uiterst kwetsend, maar dat is ook de bedoeling.

In mijn ogen is een land waar joden onveilig zijn altijd een heel slechte plaats om te vertoeven, op alle gebied.

Verder heb ik niets tegen de kritiek op wilde migratie en debiele Europese uitverkoop van onze waarden, integendeel. Maar je zult me nooit kunnen betrappen op 'rassenhaat'. Antizionisten hebben daar vaak wél enorme last van. Kijk maar op bv. Stormfront. Sommigen zijn obsessioneel uit op de vernietiging van Israël, net als AhmedJihad (of what's the fucker's name) van Iran, en ze zoeken daar alle mogelijke politiek aandoende argumenten voor. Een muur, een paar vierkante meter grond, een leger, steun, holocaust-ontkenning, alles is goed.

Maar zeg eens.. als je het toch over 'andere draden' hebt, waarom ga je d�*�*r niet op in?

Prettige middag nog!
En wat doen de Israelis dan met hun muur rond de Palestijnse gebieden? Want uiteindelijk dient deze muur enkel om grondgebied te annexeren dat ze onrechtmatig verkregen hebben en nooit door de VN erkend is? Dit gebeurt allemaal onder het mom van de veiligheid van de Israelische staat...
Oud 17 mei 2006, 14:59   #65
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
En wat doen de Israelis dan met hun muur rond de Palestijnse gebieden? Want uiteindelijk dient deze muur enkel om grondgebied te annexeren dat ze onrechtmatig verkregen hebben en nooit door de VN erkend is? Dit gebeurt allemaal onder het mom van de veiligheid van de Israelische staat...

Ik heb daar ook maar één woord voor! Schande! Israël is véél te groot!

PollyCorrect is offline  
Oud 17 mei 2006, 15:01   #66
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
En als het bewind duidelijk racistisch is, zullen vele bevolkingsgroepen het dáár weer niet me eens zijn.
Hoe vele bevolkingsgroepen dat dan zijn, is wel niet zonder belang. Als het er teveel zouden zijn, dan is er immers een democratisch probleem: een bewind dat zgn. anti-racistisch zou zijn en een bevolking die in meerderheid zgn. racistisch zou zijn.
Oud 17 mei 2006, 15:20   #67
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ZIONISTISCHE LOGICA :

ALs ik van een gebied land steel, dan is dat niet stelen....
Zolang ik maar zionist ben. als anderen dat doen... dan is dat wel stelen.

maar ja, in het Oude Testament (een leuk fantasieboekje)spraken ze naast het "uitverkoren" zijn boven alle andere volkeren ook al van de INTOCHT in het beloofde land...

ook toen AL waren het BEZETTERS
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 17 mei 2006 om 15:21.
bruut geweld is offline  
Oud 17 mei 2006, 15:33   #68
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Hmm...
Klopt. Het bewind is zeer racistisch tegenover bepaalde bevolkingsgroepen, namelijk zij die niet in hun gareel lopen.
Oud 17 mei 2006, 15:33   #69
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Grappig dat de anti-zionisten van het Strontfront er niet huiverig voor zijn om te profiteren van de Freedom of Speech van Amerika (dat ze toch zo haten) omdat dat de enige plaats is binnen de Westerse wereld waar ze hun haat en venijn kunnen spuien.

Ik feliciteer de Liga van de Mensenrechten met hun operatie en wens ze veel succes.
Sluit ik mij bij aan, Polly.
Oud 17 mei 2006, 15:35   #70
Boadicea

Standaard

De vraag is waar de politiek oncorrecten hun gal gaan spuiten, als ze hun forums afpakken.
Boadicea is offline  
Oud 17 mei 2006, 15:37   #71
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De vraag is waar de politiek oncorrecten hun gal gaan spuiten, als ze hun forums afpakken.
In het WC, zoals alle welopgevoede mensen ?
djimi is offline  
Oud 17 mei 2006, 15:37   #72
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik keur dat ook niet goed maar als men A zegt moetn men ook B zeggen.
In het inmiddels in Nederland verboden boek ''De weg naar Moslim'' roept men ook tot moord en daar reageert het centrum dan weer niet op.
Twee maten en gewichten?
Neen, België heeft gewoon nog geen Ayaan Hirsi Ali gezien. Iemand die zonder racistisch te zijn de wandaden van de extremisten binnen de Islam aan de kaak kon stellen.
Oud 17 mei 2006, 15:46   #73
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
In het WC, zoals alle welopgevoede mensen ?
Dat wens ik te hopen, maar ik vrees iets ergers. Vele mensen reageren zich af door hun ongenoegen op fora te spuien. Als dat niet meer mag, kroppen ze het op.
De echte ideologische racisten zullen hun gelijk hierin bevestigd zien en "ondergronds" hun gedachten verder uitbroeden. Op die rechtse fora heeft men nog een beetje controle wat er in de maatschappij leeft.
Ik vrees dat meer verbieden tot meer drama's gaat leiden.
Oud 17 mei 2006, 15:55   #74
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zie veel anti-zionistische kritiek zondere enige zin voor proportie, en zo ontzettend rabiaat, dat het bijna hysterie is.
Is er een reden waarom dat zou moeten verboden worden? Waarom dat wel, en kritiek op het multiculturele project niet?

Citaat:
Dat is geen kritiek op een politiek, maar anti-semitisme.
Nochtans had jij het heel ondubbelzinnig over anti-zionisme, en jij feliciteerde de Liga voor de Mensenrechten dat ze dat willen laten verbieden.

Citaat:
Verder heb ik niets tegen de kritiek op wilde migratie en debiele Europese uitverkoop van onze waarden, integendeel.
Precies! Twee maten en twee gewichten, lijkt me dat. Om het wat duidelijker te stellen: kritiek op de zionisten/Joden moet verboden worden, kritiek op Noord-Afrikaanse migranten moet toegelaten zijn.

Laatst gewijzigd door baarle : 17 mei 2006 om 15:56.
baarle is offline  
Oud 17 mei 2006, 16:15   #75
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik wist niet dat Turkije 'Arab' land was.........maar reden genoeg dus om het niet te laten aansluiten bij Europa.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline  
Oud 17 mei 2006, 16:24   #76
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat wens ik te hopen, maar ik vrees iets ergers. Vele mensen reageren zich af door hun ongenoegen op fora te spuien. Als dat niet meer mag, kroppen ze het op.
De echte ideologische racisten zullen hun gelijk hierin bevestigd zien en "ondergronds" hun gedachten verder uitbroeden. Op die rechtse fora heeft men nog een beetje controle wat er in de maatschappij leeft.
Ik vrees dat meer verbieden tot meer drama's gaat leiden.
Voordat er internetfora bestonden hadden 'de mensen' hun café's en andere openbare plaatsen waar ze hun ongenoegen kwijtraakten. Heeft dat hen ooit verhinderd "drama's" aan te richten ?

Ik dacht van niet.

En nochtans hadden die café's en andere openbare plaatsen tenminste nog het voordeel van 'direct fysiek contact', dat meestal een milderend effect heeft op 'verhitte gemoederen'.

Ik vrees dat uw 'theorie' niet klopt.

Ik pleit echter niet voor het verbieden van die fora, hoor, begrijp me a.u.b. niet verkeerd. Het recht op vrije meningsuiting is al bij al veel te belangrijk om het zo maar te slachtofferen omwille van een handvol hysterische broekschijters.
djimi is offline  
Oud 17 mei 2006, 16:29   #77
Adriaan Koerbagh
Lokaal Raadslid

Adriaan Koerbagh's schermafbeelding

Standaard

Ahmadinejad zal graag te horen krijgen dat hij een Arabier is.
Adriaan Koerbagh is offline  
Oud 17 mei 2006, 16:46   #78
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Voordat er internetfora bestonden hadden 'de mensen' hun café's en andere openbare plaatsen waar ze hun ongenoegen kwijtraakten. Heeft dat hen ooit verhinderd "drama's" aan te richten ?

Ik dacht van niet.

En nochtans hadden die café's en andere openbare plaatsen tenminste nog het voordeel van 'direct fysiek contact', dat meestal een milderend effect heeft op 'verhitte gemoederen'.

Ik vrees dat uw 'theorie' niet klopt.

Ik pleit echter niet voor het verbieden van die fora, hoor, begrijp me a.u.b. niet verkeerd. Het recht op vrije meningsuiting is al bij al veel te belangrijk om het zo maar te slachtofferen omwille van een handvol hysterische broekschijters.
Vroeger waren de tijden nog niet zo gespannen als nu. Vroeger kreeg men op een openbare plaats ook mensen van allerlei pluimage bij elkaar. Dan mocht er ook nog veel meer geuit worden dan nu en was een open discussie mogelijk. Meningen zouden van mij niet verboden mogen worden en ook openlijk mogen geuit worden, ook al kunnen ze voor bepaalde, gevoelige mensen wel eens kwetsend zijn. Hierme kweekt men ook morele weerbaarheid. Misdaden moeten altijd bestraft worden.
Door het verbieden van openbare internetfora, waar men eens krachttermen gebruikt, loopt men het risico dat de extremen elkaar op geheime plaatsen (dus niet openbaar) gaan ophouden, omdat ze dan zeker weten dat wat ze te bespreken hebben niet in het openbaar kan door de wet. Is het niet mogelijk dat ze dan wel eens hun plannen ten uitvoer gaan brengen, terwijl ze het nu alleen maar van de daken schreeuwen?

Op je laatste paragraaf geef ik je 100% gelijk.
Oud 17 mei 2006, 17:07   #79
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Dat is geen muur maar een veiligheidshek om fundamentalistische gekken met semtex op hun lijf geplakt buiten te houden. Voor de honderduizendste keer...
Sinistra is offline  
Oud 17 mei 2006, 17:12   #80
Adriaan Koerbagh
Lokaal Raadslid

Adriaan Koerbagh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke Bekijk bericht
Dat is geen muur maar een veiligheidshek om fundamentalistische gekken met semtex op hun lijf geplakt buiten te houden. Voor de honderduizendste keer...
Mocht Palestina nu onafhankelijk zijn, dan zou niemand om die muur geven. Iedereen ommuurd z'n gebied indien hij het zelf wilt, nietwaar? Maar nu geeft het de indruk apartheid te verkondigen. Het is geen kwestie van principe of pragmatisme, maar van pure marketing.
Adriaan Koerbagh is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be