Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2006, 21:17   #61
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
U stelt het allemaal heel mooi voor maar dat is niet wat ik zie als ik door Brussel wandel. Wat is er mis met de plattelands- en dorpsmentaliteit van onze grootouders? Zijn zij het niet die dit land hebben grootgemaakt?
Er is helemaal niets mis met een dorpsmentaliteit. In een dorp.

Citaat:
Moet dat alles kapotgemaakt worden door een minderheid die geen respect heeft voor onze cultuur, waarden en normen?
Als de norm racisme is, heb ik er ook geen respect voor.

Citaat:
Men kan nog zoveel taallessen geven en integratieprojecten opstarten. Maar de jongeren die op straathoeken samentroepen blijken daar weinig tot geen interesse voor te tonen.
Het blijft een werk van lange adem natuurlijk. Jaren van verwaarlozing en argeloze discriminatie trek je niet in één keer recht.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 22:14   #62
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
De partij stelt zich graag buiten het systeem, maar met haar scherp discours beïnvloedt ze wie in dat systeem leeft en hoe die met elkaar omgaan. Vlaams Belang is meer dan een gevolg van, het is ook oorzaak van verandering, van angst, verdeeldheid en vijandschap.
Bij mij is dat alleszins NIET het geval. De oorzaak van verdeeldheid en vijandschap zijn die radicale imams, de woorden van Mohammed B. over waarom hij Theo Van Gogh vermoord heeft, de aanslagen in de V.S., Madrid en Londen, die oproep om homo's van het hoogste gebouw naar beneden te gooien, het feit dat die snel-Belgwet nog steeds van kracht is. Hoeveel moslim-fundi's hebben ze vandaag weer Belg gemaakt? En wat betreft die angst: die politiek correcten laten moordenaars vrij en andere gevaarlijke criminelen. Wie is er dan de oorzaak van angst?
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 22:54   #63
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
En wat betreft die angst: die politiek correcten laten moordenaars vrij en andere gevaarlijke criminelen. Wie is er dan de oorzaak van angst?
Zoals Onkelinks weer een keigoed voorstel heeft gelanceerd om de gevangenissen wat te 'ont'volken. Sexmisdadigers zullen ook in aanmerking komen voor een enkelband als het van haar afhangt. Tja, wat zou toch die voedingsbodem maar kunnen zijn ..

Laatst gewijzigd door Gorefest : 18 mei 2006 om 22:55.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 23:08   #64
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Op dit late uur nog een plezante: Jos Geysels, groen en minister van Staat, wist in "morgen wordt het beter" te vertellen dat het voorstel om de dotatie van vlaams belang in te trekken niet van hem was.
Jos vergat te zeggen dat zijn partij niet meer in het federaal parlement zit en dus dat voorstel zelfs niet kan indienen noch steunen.
Maar één verstandige opmerking in dit programma:"als we nu eens onderzochten waarom 1 miljoen vlamingen VB stemmen ?"
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 23:13   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar één verstandige opmerking in dit programma:"als we nu eens onderzochten waarom 1 miljoen vlamingen VB stemmen ?"
Niks nieuws onder de zon dus, alleen stellen ze zich die vraag pas opnieuw na elke verkiezingsuitslag...
en zijn ze ze na drie dagen alweer vergeten.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 23:20   #66
Don Quichote
Banneling

Standaard

Jos Geysels..
Is de man die 2 levensdoelen had...

1- Zijn groene partij groot maken.
2- Vlaams Belang kelderen.

De resultaten weet iedereen.

Minister van staat.
Minister van een onstaat.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2006, 23:49   #67
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xmordan Bekijk bericht
Is men niet heel gevaarlijk bezig als men het Vlaams Belang en zijn kiezers op alle mogelijke manieren blijft demoniseren? Cordon Sanitaire, afname van partijfinanciering, het systematisch uitsluiten uit politieke debatten en de media in het algemeen, beschuldiging van extremisme en zelfs verantwoordelijkheid aan moord, beschuldiging van banden met nazisme en faschisme. Men spreekt zelfs van afschaffing van de partij. Maar wat moet men dan met de 25% vlamingen die voor deze partij stemmen? Is het geen utopie te denken dat deze mensen gaan oplossen in de massa?
Geven we hier geen voedingsbodem voor nog harder en zelfs gewapend extremisme. Zoals het IRA in Ierland en het ETA in Spanje. Waarom wordt er niet gepraat? Van praten is nog niemand gestorven? Volgens mij komt dit gevaar niet uit de partij zelf maar uit de duizenden onbegrepen kiezers van het VB. Mensen systematisch negeren, van racisme beschuldigen en als laaggeschoolden blijven zien is een gevaarlijke situatie scheppen. Waar vooral de zogenaamde democratische partijen verantwoordelijk voor zijn. Is men niet iets aan het creëeren wat niemand van ons wil en dat nog moeilijk zal te bestrijden zijn. Hebben we hiervan al niet een voorproefje gekregen in Antwerpen? VB-kiezers zijn ook gewone burgers met hun eigen ontevredenheden waar niemand oog voor heeft.
Er is ook een enorme trouw aan de partij en alleen via de partij kan men deze burgers bereiken.
Is het niet al te makkelijk dat de politiek zich steeds verstopt achter de oneliner, met rascisten praten we niet? Daarom hebben we hen niet verkozen, zwijgen kunnen we zelf ook. Ter herinnering ook VB-kiezers zijn Vlamingen zoals U en ik.
Stop de demonisering en ga de conversatie niet uit de weg.
Vreemd toch, als het VB iets verkeerd doet en daarop wordt aangevallen, wordt dat altijd doorgeschoven naar de kiezers. Heel symptiek wel. Ik hoor toch nooit dat het de schuld is van de liberale kiezers als de VLD met stomme politieke voorstellen komt. Laat staan als ze veroordeeld zouden worden.

Eigenaardig toch, het VB voert al van in het begin een brul en scheldpolitiek tegen de anderen, tegen de allochtonen, de walen, de groenen, de straathoekwerkers , de volksveraders, de kunstenaars, de wetenschappers, zelfs de bekende Vlamingen enz.. En nu er een paar anderen hiervan zenuwachtig worden en eens antwoorden moet dat een grote schande voorstellen.

U weet best dat velen Vlamingen voor andere partijen kiezen om het VB uit de regering te houden, waarschijnlijk meer dan er voor dat VB stemmen.

Als de burgers alleen via de partij kunnen bereikt worden, als ze onder bevel van de partij staan en niet meer in staat zijn te kiezen voor iets anders, is dat dan nog democratie?

Maar op één punt deel ik die vrees. De moorden in Brussel enkele jaren geleden kwamen ook van iemand die terleurgesteld was door de weinige stemmen die Le Pen haalde tijdens de presidentsverkiezingen. Men maakt zich kennelijk iets wijs en kan daarna de terugkeer naar de realiteit niet verwerken. En ook nu komt dit op een moment dat de extreem rechtse hoek wat in de problemen zat omdat ze te vroeg begonnen waren met het uitmelken van het drama in het Brussels Centraal Station. Ik vraag me af...
waarnemer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 00:02   #68
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer Bekijk bericht

U weet best dat velen Vlamingen voor andere partijen kiezen om het VB uit de regering te houden, waarschijnlijk meer dan er voor dat VB stemmen.
Waarom wordt het VB dan groter ?
Ik zal het simpel houden.
Al jaren waarschuwt het VB voor onhoudbare toestanden i.v.m. vreemdelingen/francofonen, in een niet al te frisse stijl.
Elk rapport , elk cijfer, dat hierover verschijnt geeft VB gelijk.
De drie klassieke partijen zijn oostindisch doof en willen de problemen niet zien en sluiten haar op in het cordon sanitaire.
Vele gematigde vlamingen, nuchter als altijd, zien dus ook megagrote problemen opduiken en stemmen met de neusknijper op .....op VB.
Een nuchter vlaams volk vraagt sobere degelijke vooruitziende politiek, die ingrijpt bij problemen, er rest hem niets anders dan VB te stemmen.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 19 mei 2006 om 00:02.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 00:21   #69
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Waarom wordt het VB dan groter ?
Ik zal het simpel houden.
Al jaren waarschuwt het VB voor onhoudbare toestanden i.v.m. vreemdelingen/francofonen, in een niet al te frisse stijl.
Elk rapport , elk cijfer, dat hierover verschijnt geeft VB gelijk.
De drie klassieke partijen zijn oostindisch doof en willen de problemen niet zien en sluiten haar op in het cordon sanitaire.
Vele gematigde vlamingen, nuchter als altijd, zien dus ook megagrote problemen opduiken en stemmen met de neusknijper op .....op VB.
Een nuchter vlaams volk vraagt sobere degelijke vooruitziende politiek, die ingrijpt bij problemen, er rest hem niets anders dan VB te stemmen.
Jamaar... den SP.a zegt iets over warme samenleving en freya is een schone.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 21:59   #70
Tegendradigaard

Standaard Vlaams Belang Kiezers Zijn Mestkevers

dixit Karel de Gucht in Morgen Beter..

't zal dat zijn wat Guy Verhofstadt bedoelde met sereniteit denk ik....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 22:02   #71
Schavuit
Partijlid

Standaard

vertelde hij dat zo letterlijk?

Laatst gewijzigd door Schavuit : 19 mei 2006 om 22:02.
Schavuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 22:03   #72
Tegendradigaard

Standaard

niet echt letterlijk.

Hij nam niet terug wat hij zij over de top van het Vb (dat die mestkevers waren) en zei erbij dat men dat ook van de kiezers moest zeggen....

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 19 mei 2006 om 22:04.
Oud 19 mei 2006, 22:05   #73
Tegendradigaard

Standaard

tjonge hoe kan je zo'n domme dingen zeggen...

wie bij de corrupte-PS hond slaapt krijgt zijn vlooien... en gaat propaganda maken voor de kiezers...

er gaat een rondje kiezersbeledigen volgen.. het ideale middel om de VB kiezer aan het VB te binden.. snapt die dat nu echt niet ?

wat een dom man..
Oud 19 mei 2006, 22:08   #74
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

het is dom, maar het klopt natuurlijk wel dat kiezers die op racisten stemmen, mee verantwoordelijk zijn voor de verspreiding van dat racisme.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 22:19   #75
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
het is dom, maar het klopt natuurlijk wel dat kiezers die op racisten stemmen, mee verantwoordelijk zijn voor de verspreiding van dat racisme.
het is dom, en vervolgens doet u hetzelfde.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 22:21   #76
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
het is dom, en vervolgens doet u hetzelfde.
het is politiek gezien dom om het te zeggen.
je jaagt mensen de kast op met de waarheid.
Oud 19 mei 2006, 22:23   #77
vjeeke
Schepen

vjeeke's schermafbeelding

Standaard

gefeliciteerd Karel de Gucht, u hebt bij deze 1 miljoen kiezers uitgescholden

rekening krijg je wel gepresenteerd op 8 oktober
vjeeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 22:23   #78
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
je jaagt mensen de kast op met de waarheid.
inderdaad
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2006, 22:24   #79
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kip of het ei.

..............
Racisme wordt verspreid door VB.
Racisten stemmen daardoor op VB.
VB krijgt geld vanwege die stemmen.
VB verspreidt met dat geld opnieuw racisme.
..................
Oud 19 mei 2006, 22:25   #80
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De kip of het ei.

..............
Racisme wordt verspreid door VB.
Racisten stemmen daardoor op VB.
VB krijgt geld vanwege die stemmen.
VB verspreidt met dat geld opnieuw racisme.
..................
ik zeg niets over de oorzaak.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be