![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||||||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#63 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk: als er hier één keer per maand een "vrijgezellenbal" georganiseerd wordt, moet ik me dan gediscrimineerd voelen omdat ik al getrouwd ben? Als ik op mijn affiche schrijf dat ik een "vrijgezellenbal" organiseer, dan doe ik dat omdat ik voornamelijk "vrijgezellen" naar mijn bal wil lokken. Wil dat zeggen dat getrouwde mensen daar dan niet binnen mogen? Nee, natuurlijk niet, maar ik zou het toch op prijs stellen als er niet te veel kwamen, want dat is uiteindelijk ook niet meer leuk voor de andere vrijgezellen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
In parenclubs bvb zijn er avonden waar alleen koppels (man/vrouw) binnenmogen, er zijn verenigingen waar je alleen lid kan van worden als je aan bepaalde voorwaarden voldoet, so what ??? Een gewiekste ondernemer organiseert een enorm evenement en maakt daar publiciteit voor. De media vinden dat evenement belangrijk genoeg om erover te berichten, zelfs als dat evenement zich richt tot een bepaalde doelgroep, so what ??? Waarom zouden holebi's geen 'afzonderlijke' clubs, verenigingen etc mogen hebben ? Dat heeft niets met aanvaarding of integratie te maken, toch ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#67 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een beetje modestie zou u deugd doen.
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Homoseksualiteit wordt aanvaard tot zolang het ver-van-m'n-bed is, maar eens het opeens creepy dichtbij kruipt, veranderen sommige mensen compleet van attitude. U weet wel "Ik heb niets tegen homo's, maar mijne zoon moet niet met ne andere gast thuiskomen". En zo zijn er VEEL, helaas. Dus die activiteiten, om holebi's dichter bij elkaar te brengen zodat mensen leren kennen die weten wat het is om je te outen en de problemen die je daarbij kan verwachten, zijn echt HEEL ERG NOODZAKELIJK. Die mensen kunnen anderen echt helpen, het is belangrijk een kring te hebben waar je je goed in voelt en waar mensen je begrijpen. Kijk naar de incidentie van zelfmoord, depressie, angststoornissen bij de groep holebi's en je weet wel genoeg, dacht ik zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Schepen
|
![]() Slimme homo's zijn er blijkbaar spijtig genoeg niet. Ik heb hier namelijk al dertig keer uitgelegd dat ik geen probleem heb met de homo-beweging an sich, maar wel met het feit dat het vandaag de dag blijkbaar bon ton is om tot de holebi-beweging te behoren, 't is politiek correcter om je als homo te outen i.p.v. als hetero.
En nee, indien ik ooit zonen heb, zou ik inderdaad ook niet willen dat die plotseling met een man voor de deur staan (hoewel dat probleem al sterk zal verminderd zijn eens homo's kinderen mogen adopteren, de opvolging is dan weer gegarandeerd).
![]() |
#70 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#72 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk ja, als je als vrouw zegt: "ik val hartstikke op mannen!", ja, dat is NATUURLIJK quasi politiek incorrect!!! Er is de voorbije jaren inderdaad veel meer openheid gekomen rond het outen van homosexualiteit, dit impliceert natuurlijk dat er ook meer aandacht aan besteed is. Om dan te zeggen dat het politiek correcter is te zeggen dat men homo is dan hetero, vind ik zeer minachtend ten opzichte van mensen die de grootste tegenstand ondervinden in hun omgeving dat zij holebi zijn. Eenzelfde tegenstand vind men bijna nergens als men zich out als hetero. Dit om te zeggen dat u uit uw nek kletst. Citaat:
Ik zou denken dat als je kinderen hebt, je het vooral belangrijk vind dat die kinderen GELUKKIG zijn. Maar niet bij storm op zee: VOORTPLANTEN MOETEN ZE DOEN!! Ik moet je waarschuwen: niet alle koppels, ho, le, bi of he, willen kinderen, en niet alle koppels kunnen kinderen krijgen. En niet alle koppels die geen kinderen kunnen krijgen willen later ook adopteren.... en de kinderen leven verder met een keuze: gaan voor de eigen keuzes en de oudertjes teleurstellen, of voldoen aan de verwachten en de eigen keuzes moeten laten liggen..... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#75 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Hou gij u maar bezig met uw pattatenvelden boerke aas... Ik heb dan toch gelijk als ik denk dat in een boeregat als rupelmonde de tijd is blijven stilstaan. ![]()
![]() |
![]() |
#76 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Schepen
|
![]() Waarmee mijn stelling over de slimme homo's nogmaals bewezen wordt...
![]() Grapje uiteraard, ik kende alvast minstens één slimme homo ![]()
![]() |
#80 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rest van je redenering vind ik ook maar crappy... Als mens maak je een aantal keuzes in je leven: keuze van waarden, studiekeuze, partnerkeuze, beroepskeuze, levenswijze.... Ik ben van mening dat het als mens belangrijk is je eigen keuzes te maken. Je kunt ook kiezen om louter de keuzes die anderen voor je willen maken over te nemen, voor sommige mensen lijkt dit trouwens ook te werken.... Ik ben van mening dat je echt je eigen keuzes moet maken, vooraleer je echt een evenwichtig en gelukkig persoon kunt zijn die rust kan vinden in z'n leven. Gelukkige mensen bezitten de kracht om ook andere mensen gelukkig te maken, ongelukkige mensen meestal niet. Je moet eens een uur doorbrengen bij iemand die depressief is, heel opgewekt zul je je niet voelen achteraf. Bij het maken van keuzes kan je niet iedereen plezieren. Sommige mensen kiezen voor een partner die niet helemaal naar de zin is van de ouders (bijv. vrouwen die met een arme bandarbeider thuiskomen, en niet met een rijke advocaat), of ze gaan een beroepsrichting uit die toch niet helemaal in de lijn ligt van de verwachtingen van de ouders (ouders die hopen een doktertje op de wereld te zetten, maar een naaister gekregen hebben). Of je holebi of hetero bent, dit blijft hetzelfde: je zult niet altijd rekening kunnen houden met de gevoelens van een ander. Ik snap dus helemaal niet waar ik er een potje van maakte. |
|||
![]() |
![]() |