![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 22 december 2010 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 6 januari 2011 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want behalve een deel van het kapitaal, staat het kapitalisme ook niet een deel van de winst toe aan de werkers. 't Is trouwens daardoor dat het overleeft. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 januari 2011 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat maakt niet uit he. Als ik verplicht wordt om te werken, maakt mij dat niet uit wie mij verplicht. Bij kapitalisme is er ook niet echt een verplichting. Je moet enkel werken als je wil consumeren. Maar moest je willen, zou je ook kunnen kiezen om niet te consumeren. Niet de fout van het kapitalisme dat mensen willen consumeren. Bij een staat, hebt ge zelfs die keuze niet. Ge moet werken ongeacht of ge wilt consumeren of niet. Want ge moet niet alleen uw eigen consumptie produceren, maar ook de consumptie van anderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Burger
|
![]() 4) Omdat er nog steeds olie in de grond zit, en we voorlopig ons dus nog geen zorgen hoeven te maken over kleine details zoals het feit dat olie en andere cruciale grondstoffen eigenlijk helemaal niet eindeloos kunnen worden geconsumeerd, noch geproduceerd...
Maar wie maalt daar nu over?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Het kapitalisme werkt nog, omdat het succesvol de democratie geannexeerd heeft, tot op verdwijnensna zelfs.
|
![]() |
![]() |