![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een belasting op de consuptie ware heel wat rechtvaardiger dan een 'herverdeling' enkel volgens de belangen van een toevallige minister. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Waarmee u aan de kost komt, dat hoef ik niet te weten... Al werkte u bij de Koning of in een gesloten koolmijn.... Ik durf er bijna om wedden dat meer dan de helft hier kate en de bevoegde mini-ster bijna naar de hemel hadden geprezen als kate moest gewonnen hebben... Ze hebben goed gedaan voor ons land, hoara, jippie... Als het niet lukt dan is het een bak stront... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Onzin. Ministers worden benoemd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom zou de staat Verdi moeten overeind houden?
Eeuwenoude componisten in leven houden waar niet genoeg vraag naar is: een nieuwe visie op de kerntaken van de overheid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kritikeer het subsidie-beleid van Anciaux. Hij gokte ferm verkeerd, maar met onze centen.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laten we een voorbeld nemen. Stel dat een cultuurproject 10 EUR subsidie krijgt voor elke bezoeker die het aantrekt. Laten we nu veronderstellen dat er drie projecten zijn, en een totaal van 10.000 geïnteresseerden. 1. Project 1 is een groots opgezet kinderspektakel genre Gert Verhulst met zijn Samsons, Plops en Piet Piraten. 2. Project 2 is een vertolking van een toneelstuk, op een populaire wijze vertolkt door een populair gezelschap. 3. Project 3 is een vertolking van hetzelfde toneelstuk, op een provocerende, "moeilijk" en vernieuwende wijze vertolkt door een avant-garde gezelschap. Laten we nu aannemen (waarschijnlijk terecht) dat Project 1 60% van de bezoekers lokt, Project 2 35% en project 3 5%. Dat zou inhouden dat de volgende subsidies verdeeld worden: 1. 60.000 EUR voor Project 1 2. 35.000 EUR voor Project 2 3. 5.000 EUR voor Project 3 Nochthans is het niet noodzakelijk zo dat de werkingskosten van de drie Projecten verschillen. Acteurs moeten betaald worden, net als decorbouwers, decors, de zaal, belichting, etc... Bovendien is het goed mogelijk dat Project 1 en 2 perfect zelfbedruipend zijn, terwijl nr. 3 het een pak moeilijker zal hebben om het hoofd boven water te houden. Gevolg, de eersten die de boeken zullen neerleggen zijn de mensen achter Project 3. Cultuursubsidies mogen niet enkel populaire kunst sponsoren. Ze moeten een soort van herverdelingseffect hebben dat er voor zorgt dat ook "andere" kunst bereikbaar blijft voor de mensen die hierin geïnteresseerd zijn. Als je dit afschaft zal je immers een toestand krijgen waarin je enkel nog Projecten 1 en 2 krijgt, en waarin je project 3 op je buik kan schrijven. Terwijl het misschien net het nr. 3 is dat de meeste maatschappelijke relevantie draagt. Zo krijg je een vervlakking van hetrijkgeschakeerde cultuuraanbod, en dit is toch het laatste wat we willen, niet waar? Citaat:
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() ![]() Ik wist dat deze draad uiteindelijk toch nog iets nuttigs zou opleveren! |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kaat verloor immers met glans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel woud-be romanciers, componisten, schilders, beeldhouwers etc. krijgen vooraf een subsidie om aan het werk te slaan? En toch is er productie....... Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() By the way, ik hoop dat iedereen er van op de hoogte is dat een systeem van cultuurwaardebonnen al bestaat op kleine schaal, nl. voor Vlaamse theaters en concertzalen in het Brusselse. Spijtig genoeg zijn deze bons enkel beschikbaar voor mensen met domicilie in het Brussels en haar randgemeenten (dit was vroeger niet zo). Voor wie er niet van op de hoogte is, kijk hier: http://www.vgc.be/Cultuur/AlgemeenCu...tuurwaardebon/
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik noem dat ook geen bagatel, maar figuren als Anciaux noemen dat wel bagatellen... Dat hij onbekwaam is, ja da weten we ondertussen al een paar jaar,... Dankzij papa op 't juiste moment gelanceerd, af en toe wa blijten en al 2 partijen finaal naar de kloten geholpen... Kom, ik denk dat zelf Prins Fluppe beter zou doen en dat wil al wa zeggen nietwaar ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 mei 2006 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een puur subjectieve inschatting. Voor hetzelfde geld vindt iemand anders project 2 of 1 "maatschapelijk relevanter". Maar ondertussen gebruikt een kleine kliek wel het geld van Jan en Alleman om zijn eigen subjectieve inschatting op te dringen aan de rest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je jouw redenering doortrekt zou het belastingsgeld gebruikt moeten worden om 1000 km nieuwe wegen aan te leggen, als het volk dit wenst. Dat er dan ecologische bezwaren zijn, daar wordt geen rekening mee gehouden omdat een minderheid dit belangrijk vindt.
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kate is weg met de buit.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Weer fout, dit is een initiatief van de Vlaamse Gemeenschapscommissie in Brussel. Heeft dus niets te maken met het Vlaamse/federale cultuurbeleid.
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Alweer een subjectief criterium.
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door baarle : 19 mei 2006 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |