Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2006, 18:57   #61
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Als je nu zou zeggen dat spirit stinkt naar socilalisme dan zou ik al zeggen ja, maar nu is het van pfff weeral de zoveelste hypocriete zever
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 19:05   #62
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liefje. Bekijk bericht
Nee hoor, ik wil er niets meer mee te maken hebben, politiek stinkt!
Foute strategie...

Ga er terug in. Doe dingen voor mensen, zoek projecten waar mensen beter van worden en des te aangenamer als je dat op het lokale vlak kan doen.
Je zal niet stinken maar zelf sterker staan tegen die politiekers die het al "stinkend" aanpakken.
Zo kan je tot je doel komen om mensen te ondersteunen via het lokale beleid. Je mag ervan overtuigd zijn dat mensen snel weten dat je iets voor hen kan betekenen. En bij de verkiezingen zal je dan meer kans hebben om dit alles in stemmen om te zetten zonder te "stinken"...
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2006, 19:12   #63
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Als je nu zou zeggen dat spirit stinkt naar socilalisme dan zou ik al zeggen ja, maar nu is het van pfff weeral de zoveelste hypocriete zever
Nog nooit opgevallen dat Spirit eigenlijk veel socialer is dan de SP-a?
Oud 20 mei 2006, 19:13   #64
strijder
Burgemeester

strijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
één pot nat van volks verlakkerij
Oud 20 mei 2006, 21:59   #65
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijder Bekijk bericht
één pot nat van volks verlakkerij
Vlaams nationalisme heeft het Belang geen patent op hoor...
Oud 21 mei 2006, 09:17   #66
strijder
Burgemeester

strijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaams nationalisme heeft het Belang geen patent op hoor...
waar staat dat???????
Oud 21 mei 2006, 09:36   #67
Boppa47
Burger

Boppa47's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
en ondertussen ziet die spirit partij er geen graten in om samen met de PS samen te werken. De PS die partij waarvan er vandaag voor de elfendertigste keer weer ene beschuldigt is van gesjoemel...

inderdaad politiek stinkt.. en spirit stinkt ook . Als men met de hond slaapt krijgt menook vlooien he.
Groot gelijk, waar zat Lambert en de SP-A toen Patrick Mombaerts werd doodgeslagen door een allochtoon die dan achteraf maar een werkstraf kreeg, of toen een allochtoon een oude man dood stampte om de code van zijn bankkaart te krijgen en zo zijn er nog vele voorbeelden. Ik kan alleen maar zeggen dat onze politiekers van heden hypokrieten zijn van het ergste soort, gewoonweg lijkenpikkers.
Boppa47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 10:39   #68
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Waarom? Omdat ik het behoorlijk beu ben dat iedereen hier maar op anderen zit te kakken gewoon omdat ze een andere kleur hebben. Of een ander geloof, of weet ik wat. Ik ben niet vóór links, maar wel heel zeker tegen rechts. Als je hoort wat die mensen zeggen, wat ze bereid zijn te doen, dat is gewoon onmenselijk. Sommige vb'ers zijn het eens met wat Adolf Hitler gedaan heeft aub?! Ik heb het lastig met mensen die iedereen in kotjes wil plaatsen. Wanneer gaan die rechtse nu eindelijk eens beseffen dat we allemaal tien vingers en tien tenen hebben, en dat het niet uitmaakt welke kleur hun buurman heeft. Dat evenveel daden worden begaan door witte als door bruine?!?
Ik heb het lastig met onverdraagzaamheid en de wil tot geweld om iets te bereiken.
Er zijn wel meer mensen die dat beu zijn, maar aan de andere kant worden die zaken ook ferm overdreven, en de vraag is natuurlijk waarom.

Als je uit een SPIRIT milieu komt weet je misschien hoe men de VU behandelde in het pre-VB tijdperk. Toen was de VU kop van jut, toen waren zij de gevaarlijke extremisten die aanzetten tot haat en weet ik wat allemaal. En waarom? Omdat ten eerste de VU een te grote aanhang kreeg en ten tweede opkwam tegen hetgeen waar de traditionele partijen voor stonden en hun macht uit haalden.

En dat is nu net hetzelfde geval met het VB. Ik ontken niet dat sommigen in die partij een racistisch discours volgen, maar wat ik wel ontken is dat ze zo gevaarlijk of verwerpelijk zouden zijn dat ze het verdienen zo behandeld te worden.

Stel je misschien eens de vraag waartoe dit alles leidt. Aan de ene kant heb je VB'ers die trachten electorale munt te slaan uit alles wat hier slecht gaat en er zelfs niet voor terug deinzen grove woorden en slogans te gebruiken enkel om te provoceren (cfr. Belien met z'n zever over schapen kelen).
En aan de andere kant heb je het establishment dat ons wil doen geloven dat er hier zo veel racisme is, dat de Vlaming verzuurd is, en dat dit klimaat er is gekomen door het VB.

Wel, als er iets is dat ik kotsbeu ben dan is het wel dat constant gevecht tussen het VB en de "politiek correcten". Het resultaat is dat onze maatschappij steeds meer gepolariseerd wordt terwijl men niet omkijkt naar de echte problemen.
En ik ben het ook kotsbeu om dat men in bepaalde mileus denkt de Grote Waarheid in pacht te hebben en dat diegene met een andere mening racisten, fascisten, enz. zijn en geen recht op spreken meer hebben.

Dit is geen gevecht tussen links en rechts, tussen de racisten en de progressieven, of eender andere hokje men graag gebruikt, maar wel een strijd tussen een elite die het denkt beter te weten en mensen zoals jij en ik.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 00:15   #69
xmordan
Burgemeester

xmordan's schermafbeelding

Standaard

Maar mij lieveken toch... Uw bericht heeft mij zo aangegrepen...
Nee, echt! Moest ik kunnen, ik sloot U in mijn armen om U nen dikke knuffel te geven. Het is goed dat ge gestopt zijt met de politiek want gij zijt veel te goed en vooral veel te naief voor deze wereld.
xmordan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 04:10   #70
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof het wel. Dit was een daad 'in the heat of the moment'. Van Temsche werd al jarenlang ingepeperd dat allochtonen maar stukken vuil zijn, dat ze hier niets te zeggen hebben in ons land, dat ze hier buiten moeten, desnoods (volgens sommige VB'ers zelfs 'liefst') met geweld. Toen hij niet mocht roken op school, knakte er iets in zijn hoofd. Het ging allemaal zeer vlug. Als die wapenwet al eerder was aangeapst, had hij niet zo vlug een wapen kunnen kopen. Dan was er wat tijd tussen geweest, tijd waarbij van alles kon gebeuren, en hij mensen kon tegenkomen die hem het hadden kunnen afraden.
Nog nooit gehoord dat er ook zoiets bestaat als een 'zwart' circuit om wapens te kunnen kopen? Wapenwet houdt misschien enkelen tegen (op zich is dat dan al één kans minder voor een gek om zich aan zoiets te wagen), maar als je het zo vrij kan kopen op illegale manier...waar zit je dan met je wapenwet ? Iemand die echt mensen wil zien vallen, zal ze zien vallen...
Gewoon kwestie om niet TE naief te gaan denken. En als je echt iemand wil neerleggen, hoeft het nog niet persé om een vuurwapen te gaan, een mes is al genoeg, kijk maar naar Joe Van Holsbeeck.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 09:14   #71
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boppa47 Bekijk bericht
[SIZE=4]Groot gelijk, waar zat Lambert en de SP-A toen Patrick Mombaerts werd doodgeslagen door een allochtoon die dan achteraf maar een werkstraf kreeg, of toen een allochtoon een oude man dood stampte om de code van zijn bankkaart te krijgen en zo zijn er nog vele voorbeelden. Ik kan alleen maar zeggen dat onze politiekers van heden hypokrieten zijn van het ergste soort, gewoonweg lijkenpikkers.[/SIZE]
Amen...
Oud 24 mei 2006, 19:00   #72
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil hier toch effkes mijn hart luchten.
Mijn moeder is voorzitter van een lokale Spirit-afdeling. Twee jaar geleden heb ik ook mijn kans gewaagd, en werd bestuurslid. Ik deed mee aan acties, ging naar vergaderingen, leerde iedereen kennen. Maar nu heb ik er toch schoon genoeg van. De politiek in dit land trekt op niets! Elke en iedere politieker gaat voor stemmen, voor bekendheid, en wat er gebeurt in het land en met de mensen erin, dat kan hen weinig tot niets schelen. Ik heb het gezien, ik heb het ervaren, verdorie, ik heb er bijna aan meegedaan. Iedere actie die we hebben gedaan, ging om stemmen ronselen, om de pers halen, en das alles. Niet om de mensen uiteindelijk te helpen hoor, vergeet het maar.
Kijk wat er in A'pen is kunnen gebeuren!!! Ik ga niet beginnen over het VB, want dan blijf ik bezig, dat is een partij die volgens mij het recht niet heeft om te bestaan, maar die wapenwet... Ik vidn het vreselijk, en afschuwelijk, dat zoiets moet gebeuren vooraleer de politiekers in ons land eindelijk de 'good sense' hebben om iets aan die wapenwet te doen.
Het VB zal stemmen verliezen (ik hoop het toch maar), en de politiekers die de nieuwe wapenwet hebben goedgekeurd, en ervoor hebben gepleit, die zullen dat gebruiken waarvoor? Ja hoor, om stemmen te ronselen.
Ik heb zelf een dochtertje van 2 jaar, en die affaire in A'pen, daar werd ik dus letterlijk ziek van. Tranen heb ik gelaten, ik heb er zelfs nachten niet van kunnen slapen, en dat meen ik. Ik vind het verschrikkelijk. Het VB is schuldig aan de vorming van Hans Van Temsche, maar het feit dat hij zomaar aan een wapen is geraakt, dat is de schuld van de algemene politiek in dit land.
Nu gaan jullie me verwijten dat ik voor één partij pleit, maar dankzij mijn betrokkenheid bij Spirit, weet ik dat alleen zij, alleen Geert Lambert, al jaren bezig is over die wapenwet. 1 Partij!! Er zijn er in osn land minstens 10, en ééntje daarvan hield hem daarmee bezig... Dat zegt toch genoeg hé?

Spirit, daar zeg je het ook natuurlijk. Wie wordt er nu lid van Spirit.
Oud 24 mei 2006, 19:02   #73
Percalion

Standaard

Citaat:
Als je bedoelt dat ze nog minder benul hebben van elementaire economie en rekenkunde: ja.
Oud 25 mei 2006, 11:49   #74
mvathome
Vreemdeling

Stuur een bericht via Instant Messenger naar mvathome Stuur een bericht via MSN naar mvathome
Standaard Politiek stinkt

Citaat:
Ik wil hier toch effkes mijn hart luchten.
Maar nu heb ik er toch schoon genoeg van. De politiek in dit land trekt op niets! Elke en iedere politieker gaat voor stemmen, voor bekendheid, en wat er gebeurt in het land en met de mensen erin, dat kan hen weinig tot niets schelen. Ik heb het gezien, ik heb het ervaren, verdorie, ik heb er bijna aan meegedaan. Iedere actie die we hebben gedaan, ging om stemmen ronselen, om de pers halen, en das alles. Niet om de mensen uiteindelijk te helpen hoor, vergeet het maar.

Liefje je legt de vinger op de wonde. De Vlaming zoekt een alternatief. Het enige alternatief is tot vandaag het VB. Dat de schietpartij in Antwerpen het gevolg is van wat het VB doet en zegt is gewoon baardelijke nonsens, de reacties van de Vlamingen op de allochtonen zijn in wezen niet racistisch. Vlamingen voelen zich onveilig, politici niet, zij zitten in hun ivoren toren en worden persoonlijk NIET geconfronteerd met moeilijke allochtonen. Daarom neemt de politiek ook verkeerde beslissingen of doet gewoon niks. Tenzij electoraal voordeel halen uit dingen die mislopen. Maar ze doen niks aan de echte oorzaken van de problemen. Ze denken dat ze met OCMW's en geld alles zullen oplossen, maar vergeten dat je jongeren moet opvoeden en dat kan je als ouder en opvoeder in dit land niet, je hebt er geen middelen voor. Ouders straffen omdat hun kinderen spijbelen? Wat een zever, die jongeren leren op school toch niks, ze hebben er gewoon geen interesse voor. Enkel een harde aanpak (die past WEL in hun cultuur) kan enig resultaat opleveren, maar steek je vinger niet uit naar een baldadige jongere of je belandt in de cel. De jongere kan rustig verder over de schreef gaan. Jij BENT machtelosse en bovendien bedreigd, door de jongere én door de wet.
mvathome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 15:44   #75
Percalion

Standaard

Tijd voor een Libertarisch Alternatief, zeg ik.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 19:29   #76
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Sterker nog: tijd voor een Libertarisch Alternatief.
Een Libertarisch Alternatief, zeg ik u!
Oud 25 mei 2006, 20:23   #77
Percalion

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Sterker nog: tijd voor een Libertarisch Alternatief.
Een Libertarisch Alternatief, zeg ik u!
Heil het Libertarisch Alternatief!

Heil!
Oud 25 mei 2006, 20:30   #78
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Wear sunscreen!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 20:30   #79
Percalion

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies Bekijk bericht
Wear sunscreen!
Heil!
Oud 25 mei 2006, 20:36   #80
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Maar tegelijk beweer je dat er nood is aan economische kennis? Hoe rijm je dat aan elkaar?8)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be