Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2006, 13:20   #61
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Bwah... in het artikel stonden toch paar interessante dingen over neurogenese nochtans. Waarom zou dat zomaar onzin zijn?
dat is gewoon jezelf een rad voor de ogen draaien. Voor jezelf excuses zoeken...alkoholiekers doen dat toch ook altijd. Uitwegen zoeken om toch maar voort te kunnen doen met die manie...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 13:21   #62
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
dat is gewoon jezelf een rad voor de ogen draaien. Voor jezelf excuses zoeken...alkoholiekers doen dat toch ook altijd. Uitwegen zoeken om toch maar voort te kunnen doen met die manie...
Manie?

Ik ben nu al 2 weken gestopt met blowen voor de examens en ik heb absoluut niks van last ervan. 'Verslavend' mijn reet...
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 13:38   #63
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
www.air-2.com deze kost 300 € en heb ik hier staan. Je kiest je eigen temperatuur en via een soort van tuinslang neem je alles in. Het is een vaporizer genaamd Vapir en dit model word gebruikt bij therapeutische doeleinden omdat dit model wetenschappelijk getest is en niet schadelijk is.
Je neemt enkel THC binnen (de stof die je high maakt) en teer en andere schadelijke stoffen worden buitengehouden. Het word verwarmd tot een bepaalde temperatuur waardoor THC vrijkomt, het word dus niet verbrand want net dat is schadelijk.
Sterk staaltje technologie om vollefig gezond te roken/blowen.
Waterpijp en vele goedkope verdampers zijn niet volledig veilig als het op de gezondheid aankomt.
er zijn er veel goedkoper , en van betrouwbare kwaliteit.Je kunt daar trouwens ook medicinale planten mee "verdampen", zoals eucalyptus, thym, rozemarijn enz. Je hoeft je niet te beperken tot versuffende verdovingsmiddelen...het belet wel om de grootste smeerlapperij , waar de aktieve bestanddelen in verwikkeld zijn in feite, niet in je lichaam binnen te laten. Daar waar het cannabis betreft, kun je je dus rustig mentaal afstompen, zonder bijkomend risico op kanker...
En ik verwar hier NIET waterpijpen en verdampers.Waterpijpen filteren ook al flink, maar verdampers zijn nog veel beter.
Cannabis zou moeten gebruikt worden door zieke mensen inderdaad. Zoals alle planten met aktieve bestanddelen, is het een medikament.En waarom zou je geneesmiddelen nemen als je gezond bent?
Daarentegen, als je geneesmiddelen misbruikt, ze neemt zonder dat je ze nodig hebt, kan je ziek worden.En als je dan écht ziek bent, heb je geneesmiddelen nodig. En daarmee is de cirkel gesloten.
Dus beginnen blowen, als alles OK met je is, is erachter vragen om een ziekte te krijgen.Hetzelfde gaat op voor Dagelijks Zuipen, en alle andere drugs en verdovende middelen.
Oud 27 mei 2006, 13:50   #64
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Manie?

Ik ben nu al 2 weken gestopt met blowen voor de examens en ik heb absoluut niks van last ervan. 'Verslavend' mijn reet...
dat is omdat je nog jong bent.Met de tijd zal het moeilijker en moeilijker worden om het te missen.Je zult het wel zien als je er mee voortdoet.Net als met alkohol.Je denkt toch niet dat iemand op één of 2 jaar verslaafd word aan alkohol? Met cannabis evenmin.Mensen die al een jaar of 20 "blowen" zullen het wel moeilijker hebben om te stoppen als zo een student van een jaar of 20, die hooguit 2-3 jaar geregeld konsumeert. Vraag het ze maar eens als je er kent, en die eerlijk zijn met zichzelf , én met de anderen , natuurlijk.
Een interressante vraag die je aan jezelf kan stellen om je graad van afhankelijkheid een beetje door te krijgen: hoe zou je je voelen als je de absolute zekerheid had, dat je vanaf morgen NOOIT meer mag blowen.
Want zo eens een paar weken stoppen , voor de examens, dat is natuurlijk een lachertje hé.Dat is gelimiteerd in de tijd, je ziet het einde van de tunnel met grote schreden naderbij komen: nog maar 5 dagen, nog maar 4 dagen, nog maar...enz.En dan kan ik terug blowen! Joepie!
Stel je toch de vraag eens?
Oud 27 mei 2006, 13:54   #65
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
er zijn er veel goedkoper , en van betrouwbare kwaliteit.Je kunt daar trouwens ook medicinale planten mee "verdampen", zoals eucalyptus, thym, rozemarijn enz. Je hoeft je niet te beperken tot versuffende verdovingsmiddelen...het belet wel om de grootste smeerlapperij , waar de aktieve bestanddelen in verwikkeld zijn in feite, niet in je lichaam binnen te laten. Daar waar het cannabis betreft, kun je je dus rustig mentaal afstompen, zonder bijkomend risico op kanker...
En ik verwar hier NIET waterpijpen en verdampers.Waterpijpen filteren ook al flink, maar verdampers zijn nog veel beter.
Cannabis zou moeten gebruikt worden door zieke mensen inderdaad. Zoals alle planten met aktieve bestanddelen, is het een medikament.En waarom zou je geneesmiddelen nemen als je gezond bent?
Daarentegen, als je geneesmiddelen misbruikt, ze neemt zonder dat je ze nodig hebt, kan je ziek worden.En als je dan écht ziek bent, heb je geneesmiddelen nodig. En daarmee is de cirkel gesloten.
Dus beginnen blowen, als alles OK met je is, is erachter vragen om een ziekte te krijgen.Hetzelfde gaat op voor Dagelijks Zuipen, en alle andere drugs en verdovende middelen.
Zou je een link willen geven naar zo'n goedkopere verdamper?
Oud 27 mei 2006, 13:56   #66
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is omdat je nog jong bent.Met de tijd zal het moeilijker en moeilijker worden om het te missen.Je zult het wel zien als je er mee voortdoet.Net als met alkohol.Je denkt toch niet dat iemand op één of 2 jaar verslaafd word aan alkohol? Met cannabis evenmin.Mensen die al een jaar of 20 "blowen" zullen het wel moeilijker hebben om te stoppen als zo een student van een jaar of 20, die hooguit 2-3 jaar geregeld konsumeert. Vraag het ze maar eens als je er kent, en die eerlijk zijn met zichzelf , én met de anderen , natuurlijk.
Een interressante vraag die je aan jezelf kan stellen om je graad van afhankelijkheid een beetje door te krijgen: hoe zou je je voelen als je de absolute zekerheid had, dat je vanaf morgen NOOIT meer mag blowen.
Want zo eens een paar weken stoppen , voor de examens, dat is natuurlijk een lachertje hé.Dat is gelimiteerd in de tijd, je ziet het einde van de tunnel met grote schreden naderbij komen: nog maar 5 dagen, nog maar 4 dagen, nog maar...enz.En dan kan ik terug blowen! Joepie!
lol, dus op vakantie gaan is ook verslavend..
nog tien dagen en we gaan op reis..nog 9...nog 8...
Het is niet omdat je iets je hele leven wil doen, dat je daarom verslaafd aan bent e.
Neem nu sex. Kan je een hele leven zonder? ja. Wil je dit? Nee. Ben ik dan verslaafd aan sex? natuurlijk niet
Oud 27 mei 2006, 14:22   #67
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou je een link willen geven naar zo'n goedkopere verdamper?
Azarius.nl
blijkbaar zijn de goedkoopste uitverkocht.Die waren inderdaad aan 15 Euros. Je hebt er nu toch al éne aan 60 euros. Is altijd beter dan 300...En anders moet je maar eens ter plaatse gaan , in Amsterdam vind zeker en vast alles wat je nodig hebt. Azarius levert thuis daarentegen...
Oud 27 mei 2006, 14:35   #68
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
lol, dus op vakantie gaan is ook verslavend..
nog tien dagen en we gaan op reis..nog 9...nog 8...
Het is niet omdat je iets je hele leven wil doen, dat je daarom verslaafd aan bent e.
Neem nu sex. Kan je een hele leven zonder? ja. Wil je dit? Nee. Ben ik dan verslaafd aan sex? natuurlijk niet
Ja, en water drinken, en eten , dat moet je ook heel je leven hé? Gelieve niet onnozel te doen, je weet best wel wat ik wil zeggen.
Ik ken meerdere mensen, waar de dokter tegen gezegd heeft dat ze NOOIT meer mochten roken of drinken, en die dan zwaar ongelukkig waren zulks te horen. Waarom? Omdat ze verslaafd waren.Dan kan je 2 dingen doen: ofwel doe je toch voort, met alle gevolgen vandien voor je gezondheid, ofwel doe je de moeite om te stoppen. Na een moeilijke periode word je je nieuwe leventje wel gewoon, maar toch zal je voor ALTIJD de indruk hebben dat je iets mist.In feite kan je nooit meer totaal gelukkig zijn.Daarom hervallen er ook zovelen in hun oude zonden.
Nu, volgens mij is de beste manier om niet aan iets verslaafd te geraken, er gewoon niet mee beginnen.En ik vind dat betere raad dan zeggen dat het geen kwaad kan.Mensen die aan iets verslaafd zijn zullen dikwijls zeggen dat het niet zo erg is, hoe meer andere mensen hetzelfde produkt als zij gebruiken hoe minder ze zich alleen voelen...hoe meer ze zich alleen voelen, hoe meer angst ze hebben.
Oud 27 mei 2006, 15:25   #69
Duvelke

Standaard

Citaat:
Ja, en water drinken, en eten , dat moet je ook heel je leven hé? Gelieve niet onnozel te doen, je weet best wel wat ik wil zeggen.
Ik ken meerdere mensen, waar de dokter tegen gezegd heeft dat ze NOOIT meer mochten roken of drinken, en die dan zwaar ongelukkig waren zulks te horen. Waarom? Omdat ze verslaafd waren.Dan kan je 2 dingen doen: ofwel doe je toch voort, met alle gevolgen vandien voor je gezondheid, ofwel doe je de moeite om te stoppen. Na een moeilijke periode word je je nieuwe leventje wel gewoon, maar toch zal je voor ALTIJD de indruk hebben dat je iets mist.In feite kan je nooit meer totaal gelukkig zijn.Daarom hervallen er ook zovelen in hun oude zonden.
Nu, volgens mij is de beste manier om niet aan iets verslaafd te geraken, er gewoon niet mee beginnen.En ik vind dat betere raad dan zeggen dat het geen kwaad kan.Mensen die aan iets verslaafd zijn zullen dikwijls zeggen dat het niet zo erg is, hoe meer andere mensen hetzelfde produkt als zij gebruiken hoe minder ze zich alleen voelen...hoe meer ze zich alleen voelen, hoe meer angst ze hebben.
water en voedsel heb je nodig om te leven
vakantie is niet levensnoodzakelijk
wie doet er hier onnozel?
Oud 27 mei 2006, 15:28   #70
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Azarius.nl
blijkbaar zijn de goedkoopste uitverkocht.Die waren inderdaad aan 15 Euros. Je hebt er nu toch al éne aan 60 euros. Is altijd beter dan 300...En anders moet je maar eens ter plaatse gaan , in Amsterdam vind zeker en vast alles wat je nodig hebt. Azarius levert thuis daarentegen...
Bedankt!
Oud 27 mei 2006, 16:19   #71
Duvelke

Standaard

Azarius.nl is idd een zeer goed. Nooit klagen van gehad, en men maten ook niet.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 21:59   #72
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
water en voedsel heb je nodig om te leven
vakantie is niet levensnoodzakelijk
wie doet er hier onnozel?
verslaafden hebben ook hun drug nodig om te leven.Om met plezier te leven in ieder geval: gelukkig te zijn.En ik zeg dat je met de tijd aan cannabis psychisch verslaafd geraakt.Doen alsof ge dat niet verstaat is onnozel.Het écht niet verstaan betekent dat je een onnozelaar bent...8)
Oud 27 mei 2006, 22:13   #73
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bij mij klopt het toch niet hoor. Hoe ouder ik wordt hoe minder ik blow. En dat zie ik bij veel van mijn vrienden zo gaan.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 22:17   #74
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
bij mij klopt het toch niet hoor. Hoe ouder ik wordt hoe minder ik blow. En dat zie ik bij veel van mijn vrienden zo gaan.
Dat is omdat je als jongere minder verantwoordelijkheden hebt maar als oudere moet je dagelijks naar je werk, he Kobaf?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 22:21   #75
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Dat is omdat je als jongere minder verantwoordelijkheden hebt maar als oudere moet je dagelijks naar je werk, he Kobaf?
Hoe oud zou hij zijn?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 22:21   #76

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt volkomen wat je zegt. Eens verslaafd, altijd verslaafd, ook al gebruikt men op dat ogenblik niet.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 22:23   #77
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Hoe oud zou hij zijn?
Moest men van werken oud worden, schat ik 2 jaar. Maar is ie niet onsterfelijk?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 22:24   #78
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Klopt volkomen wat je zegt. Eens verslaafd, altijd verslaafd, ook al gebruikt men op dat ogenblik niet.
Telt alleen voor de geldverslaving.
Oud 27 mei 2006, 22:25   #79
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Hoe oud zou hij zijn?
Veel meer ontwikkeld dan uwe spitsmuizigheid in elk geval...
Oud 27 mei 2006, 22:25   #80

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Telt alleen voor de geldverslaving.
Dat ook natuurlijk.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be