![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die kwamen bij mijn weten niet van partijen, wel van gewone mensen die die actie allesbehalve geslaagd vonden.
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() SP.A'ers, Groen!'ers, Spiritisten (verraders), LSP'ers,... Kortom, al diegenen die hun ogen sluiten voor wat er mis is in dit land.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus u acht het niet mogelijk dat ook gewone burgers kritiek hebben op een actie van N-Va? Wel een beetje arrogant, niet?
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik lees heel regelmatig Lalibre en Lesoir en de berichtgeving over Vlaanderen is over het algemeen negatief en denigrerend. Niet enkel op politiek vlak wordt Vlaanderen door de stront gehaald.
Zo herinner ik mij een artikel over het succes van de Vlaamse fictiereeksen zoals 'Fikken' e.d. in La Libre. Er stond toen doodleuk "als het maar Vlaams is, kijken de Vlamingen naar alles, kwaliteit of niet". Voila. En dit is slechts het topje van de ijsberg. Mensen die denken dat de Franstaligen dit land willen behouden omdat ze gehecht zouden zijn aan Vlaanderen hebben het grondig mis. Mijn verstand is echt te klein dat er nog altijd Vlamingen rondlopen die niet gewonnen zijn voor onafhankelijkheid. Ik snap het gewoon NIET. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Och breek er uw kop niet over Zenoke, er zal wel altijd iets zijn waar je verstand niet bij kan. Nu ja het is wel héél duidelijk dat de Waalse pers enorm laagdunkend doet tov Vlaanderen; ze denken dat ze alles zijn en zich alles kunnen veroorloven.
Zeggen van bepaalde fictiereeksen dat het geen kwaliteit is vind ik wel héél verregaand; Flikken vind ik nu toevallig wel een reeks die het bekijken meer dan waard is met goeie acteurs. Nu ja tzal wel zijn dat het in de Vlaamse taal is zeker... |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even totaal off topic: ik vind Flikken maar niks, veel te veel abn (zelfs een acteur als Hubert Damen spreekt abn in die reeks
![]() "Lili en Marleen" was veel beter ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moet uw verstand eens proberen aanwenden op een democratische wijze, zonder hokjesdenken, zonder foute veralgemeningen, zonder steeds vanuit het wij-zij-gevoel te vertrekken.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Elk klein kind dat de politiek een beetje volgt ziet dat het apart beter zou gaan! Zet uw tricolore oogkleppen eens af aub. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik adviseer u om eens met de mensen op straat te praten, de gemiddelde Brusselaar of Waal verschilt heus niet zoveel (of geheel niet) van mening met de gemiddelde Vlaming.
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Your point? Het gaat over POLITIEKE BESLUITVORMING! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik snap dat ook niet, die hebben sm neigingen vermoed ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs als je zou gelijk hebben, dan nog is het niet democratisch om een bestuursvorm op te leggen zonder dat er een democratische meerderheid voor bestaat.
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh ja? Als ik het hier allemaal zo lees, is het allang geen politiek meer. Het gaat constant over "de Walen", "de Franstaligen"...
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik voel langs alle kanten aan dat er stilaan een democratische meerderheid komt voor een bestuurlijke splitsing van het land. (politiek, bedrijfsleven, enz)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén van de zaken die aan bod kwamen, waren de transfers. De RTBF-journalisten stelden toen dat elke Vlaming gemiddeld jaarlijks één computer aan Wallonië geeft. Om dat uit te beelden namen ze een straat vlak aan de taalgrens: de ene kant van de straat was Vlaanderen, de overkant Wallonië. Een Vlaamse vrouw stapte haar huis uit met een PC onder haar arm, stak de straat over en ging aankloppen bij haar (Waalse) buurman. De man neemt de PC aan: "Ah, merci. Et �* bientôt!". Als ze in Wallonië zelf zulke reportages maken, zullen ze wel niet zo op hun tenen getrapt zjin door die N-VA-stunt. Ai. Miljard! Nu heb ik ineens bewezen dat de Franstalige media toch niet anti-Vlaams is! ![]() Wel ja. We hadden het dan ook over Le Soir en La Libre Belgique, niet over de RTBF. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Telt niet. Meten is weten.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de bewuste computer-sketch. Ik ga er geen fortuinen om verwedden, maar ik meen me te herinneren dat het in de voorwaardelijke wijs gebracht werd. Iets in de zin van: "De Vlamingen beweren dat........."
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat zou België een fantastisch land zijn zonder Vlaams- en Waals-nationalisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Hans1 : 29 mei 2006 om 19:41. |
|
![]() |
![]() |