![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel. |
Bekijk resultaten enquête: Stemplicht of stemrecht?? | |||
Who cares? |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,52% |
Stemrecht |
![]() ![]() ![]() |
43 | 65,15% |
Stemplicht |
![]() ![]() ![]() |
22 | 33,33% |
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tja, je moet niet progressief zijn, om een democratie te zijn... Het is een voorbeeld, van hoe de opkomst in een democratie zonder opkomstplicht zou moeten zijn. Dat Zweden niet wenst mee te werken aan de opbouw van een Europese eenheid is spijtig, maar heeft in deze geen belang. Bovendien, zoveel politieke moorden worden er niet gepleegd, het is de tweede in een lange tijd, dat valt nog redelijk mee... België heeft ook André Cools, of Nederland zijn Pim Fortuyn... Ik heb nergens gezegd dat Zweden dan ook een progressief land zou zijn. Op bepaalde vlakken denk ik dat wel, maar je mag niet veralgemenen... Dat is nu tijdelijk de SP.a die daar de meester van de simpele bewoordingen in huis heeft, maar andere problemen proberen tenminste ook om hun punt duidelijk te maken, zonder onmiddelijk te schermen met -dat is te moeilijk voor de burger. En is een plicht ook geen verantwoordelijkheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moet je niet doen alsof het te moeilijk is voor de burger maar politiek is niet simpel. Die versimpeling zorgt voor een totaal verkeerd beeld tav de bevolking. Een recent voorbeeld is wat min vandenbossche zei over het voorstel van min moerman aangaande de kyoto normen. Met alle respect maar hoe kan een sociaal-democrate dit van de hand wijzen? De verkleutering van de politiek is weldegelijk een feit aan het worden. Sommige dingen kan je gewoon niet in een boutade stoppen en er goedlachs met op tv komen. Politiek voor iedereen..... ja! maar met inhoud. Over het feit of een democratie ook een democratie is als er plichten zijn is in se een discussie over de rechtstaat-gedachte. Praktisch komt dit neer op een kerntaken-debat(zij het dan zeer ruim). Ik geloof gewoon dat een plicht, toch bij zoiets belangrijk als stemrecht, het verkeerde signaal geeft maar ook geloof ik dat er zich een verenging van het vrijheidsdenken aan het ontwikkelen is. Daarmee bedoel ik dat de positieve spiraal van rechten en vrijheden van de burger die zich steeds uitgebreid heeft, nu door een nieuw opkomend neo-conservatief denken naar beneden wordt gestuwd. Ook daarom ben ik voorstander van het stemrecht, omdat een democratie intrinsiek dient verbonden te zijn aan onze perceptie over de maatschappij als dusdanig. Een plicht ontkracht dit. Een democratie dient door het volk gedragen te worden, daarmee rechtvaardigd zij deze democratie natuurlijk ook maar daarbij 'upgraden' ze ook die democratische wil die de democratie evenzeer bestaansrecht geeft. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Aan Dies: ik kan er ook niet voor kiezen om geen belastingen te betalen, omdat ik ze onrechtvaardig of onterecht vind. Ik moet ook naar school gaan, als ik onder 18 ben, of tenminste onderwijs volgen, ik heb er ook niet in te kiezen. Ik mag ook niet discrimineren, hoewel ik die Antwerpenaars niet zie zitten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Aan pwvb:
Heb ik gezegd dat het verkleuterd moet worden? Ik mag hopen van niet, want dan ben ik het niet eens met mezelf ![]() ![]() Je theoretische uitleg, daar kan ik achterstaan, maar ik ben ervan overtuigd, dat de praktijk anders is. Vergelijk het met communisme, theoretisch een mooi systeem, een ideaal systeem, zelfs, maar niet geschikt voor de mens, of volgens de communisten de mens niet aangepast voor het communisme. Soms moet je dus afwijken van de theorie, om in de praktijk hetzelfde te verwezenlijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
MvG, PWVB |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() Veel mensen vinden ook dat ze teveel belastingen betalen, en dat zal ook tegen de meerderheid aanlopen, volgens mij.
Ach, zoals ik ook al tegen pwvb zei: theoretisch heb je gelijk, maar ik geloof niet dat de praktijk zo werkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
MvG, pwvb |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Tja, als een geïnteresseerd burger die link al durft maken, waarom dan niet een ongeïnteresseerd burger?
Zo vreemd is die link niet, hoor, toch niet in de hoofden van de mensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Grtzz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een land met stemplicht waar referendums verboden zijn, is dat een democratie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Grtzz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister
|
![]() Citaat:
4 vragen. Als je 't mij toestaat. -1- Wil je dat het parlement alle Belgen vertegenwoordigd? -2- Wil je dat het parlement enkel de politiek actieve Belgen vertegenwoordigd? -3- (De Koninklijke macht wordt gecontroleerd door het parlement.) Wil je dat de Koning een Koning is van alle Belgen? -4- Wil je dat de Koning enkel Koning is van de politiek actieve Belgen ? Nieuwsgierige Groetjes.
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 28 september 2008 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister
|
![]() stemrecht = uiteraard
stemplicht: is voor discussie vatbaar, tenslotte krijg je met stemplicht mensen die stemmen omdat ze moeten stemmen zonder te weten waarvoor ze stemmen en op wie eigenlijk. hoewel ik niet geloof in die foert-stemmentheorie, en als ze bestaat zullen het wel de gewone regime-partijen zijn die ermee gaan lopen, vermits die toch goed zijn, ... een foert-stemmer zal geen VB-stem uitbrengen, want iedereen kent de naam Vlaams Belang en weet waarvoor ze staan (al dan niet terecht zo voorgesteld) dus men denkt wel twee keer na vooraleer men daarop zal stemmen, en maw. men is overtuigd als men een 'risicovolle' (lees: niet-poco stem) stem uitbrengt. de partijen die pleiten voor afschaffen stemplicht denken hiermee de anti-politiek hun kiezers te ontnemen, maar ik ben overtuigd van het tegendeel. de regime-partijen zullen dan een groot deel kiespotentieel kwijt zijn, waarom is VDL anders zo'n voorstander van stemplicht als VB daarmee gevoed word? is VDL een verborgen VB'er mss? ![]() kiezers van VB, NV-A en LDD zijn wel overtuigde kiezers. de anderen zijn gewoon losse stemmen, uit de pols, ze zijn toch allemaal een pot nat (zo redeneren de meesten en praktijk wijst uit dat ze er zo ver nog niet naast zitten, integendeel). dus stemplicht? .. afschaffen !!!
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!! http://www.indiancountrytoday.com/ Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 28 september 2008 om 14:34. |
![]() |
![]() |