![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() Dat als je voor alles staat, je eigenlijk voor niets staat, en dat je niet de belangen van je kiezers meer vertegenwoordigt, maar wel politiek eigenbelang.
Bij het generatiepact heeft Vande Lanotte zijn eigen vel en dat van de Sp.a-ministers gered, meer niet, een andere bedoeling had hij niet.
![]() |
#62 | |||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() We hebben godverdomme voor 1968 geen Nederlandstalige versie van de Grondwet te zien gekregen! Citaat:
Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De kiezer oordeelt dat de SPA zijn belangen voldoende dient om ervoor te stemmen. Dat volstaat voor een democraat. En als de kiezer vindt dat de SPA zijn belangen niet meer dient, dan komt er iets nieuws. Gezien de politieke constellatie zal dat ook weer iets zijn dat volgens u te weinig Belgicistisch is. Laatst gewijzigd door baarle : 9 juni 2006 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar ja...
Zowat 20 pct van de Vlaamse kiezers denkt er anders over, dus wat zijn we met de allerindividueelste expressie van jouw allerindividueelste emoties? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() Ik stem gewoon geen Sp.a. Om hogerstaande redenen.
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() i'm an asshole, ik weet het.
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar buiten dat vind je de SP.A dus oke? Besparingen, privatiseringen, jacht op werklozen, generatiepacten? Waarom out je jezelf niet als een gewone neoliberaal, dan kan ik daar tenminste nog respect voor opbrengen, hypocriet.
![]() |
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is dit altijd het sluitstuk van een discussie met jou. Dat jij zus en zo vindt en punt?
Waarom denk je in godsnaam dat wat jij stemt, vindt of voelt een argument zou zijn in een discussieforum als dit? Ik begin te vermoeden dat je vrij jong bent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik wil het echt niet persoonlijk maken hoor. 't Was maar een losse observatie, geen argument.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik begrijp er niets meer van. Uitgerekend jij begint nu al de taal van het gehate imperialisme te gebruiken. Er zijn geen zekerheden meer in het leven. Alhoewel, het klinkt beter in het Engels dan in het Frans. Je suis un con klinkt inderdaad niet echt overtuigend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Perfect, daar kan ik niets op zeggen.
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik vind de Sp.a ongeloofwaardig omdat alles nastreven hetzelfde is als niets nastreven. Enfin het staat hoger. Als een ander kiezer daar anders over denkt, tja, dan is dat zo zeker? Ik kan alleen voor mezelf beslissen.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 9 juni 2006 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik leer er niets van. Laatst gewijzigd door baarle : 9 juni 2006 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() Neen dat wil ik niet zeggen. Ik kan toch alleen toelichten hoe ik tot dat besluit kom? Ik heb toch al verschillende opmerkingen gemaakt over de Sp.a? (Heb je mijn draad "SDB" gelezen bij partijdiscussies?)
Heb je een specifieke vraag waar ik verder kan op antwoorden? Ik zoek ook niemand te "overtuigen" maar eerder mijn mening te delen/confronteren.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 9 juni 2006 om 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ik een vraag zou hebben, is het deze: is er ergens een uitgewerkte projecttekst voor een compleet nieuw België, waarin de machtsverhoudingen bijgesteld zijn en de meerwaarde voor de Vlamingen duidelijk is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
(1) Ik ben tegenstander van tekentafel-politiek. Ik bedoel daarmee de gedachte dat men tabula rasa kan maken van de wereld en hop, een nieuwe kan bouwen. Dat beschouw ik als een vergissing, een erg gevaarlijke zelf: ze maakt de kern uit van het utopisme (dwangmaatschappij), links of rechts, maar altijd een ramp voor de mens(heid). (2) In een Belgisch kader kunnen verdeelseutels aangepast worden aan de getallen, eventueel mits correctie. Men mag zich niet blindstaren op cijfers alleen. Stel dat je een benefietavond organiseert waaraan een vereniging van hyperactieven en een van rolstoelpatiënten deelneemt, en de opbrengsten verdeeld worden volgens het aantal helpende vrijwilligers (ps: reëel voorbeeld), Wie zal het meest krijgen denk je? (3) "Meerwaarde" heeft eerst begripsverduidelijking nodig (wat valt daaronder?) en "De Vlamingen" versta ik al evenmin. Is Lippens daar ook bij? (4) Verder verwijs ik naar mijn draad "SDB"
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 9 juni 2006 om 15:20. |
||
![]() |
![]() |