Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2006, 11:36   #61
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Beste Luc,
Ik vermoed dat je wel een of andere Vlaamse organisatie kent die Di Rupo kan uitnodigen voor een debat ? Daar hoor je hem van weerwoord te dienen, niet in een hogeschool, zeker niet als die hogeschool hem heeft uitgenodigd.
Ik geloof trouwens niet dat het de verantwoordelijkheid van Di Rupo alleen is dat Wallonie zo slecht boert. De inertie van het hele systeem en de pure onwil van alle politici en kiezers om het systeem te veranderen geeft iemand zoals Di Rupo weinig keuze. Hij moet zijn kiezers volgen, en als die nu eenmaal graag in de hangmat hangen.......
Ik veronderstel dat die hogeschool hem uitnodigt als een te volgen voorbeeld.
Dan moeten die studenten daarop reageren, en niet als in een kleuterschool.
Uiteraard is Di Rupo nie de enige verantwoordelijke, maar hij staat wel aan het hoofd van die bende en draagt dan ook de grootste verantwoordelijkheid.
Jij denkt dus dat Di Rupo (die ons aan een hogeschool de les komt lezen) zijn kiezers moet volgen, omdat die nu eenmaal liever in de hangmat hangen (op kosten van Vlaanderen).
Ik kan je verzekeren, het gezond verstand en de Vlamingen denken daar anders over.

Laatst gewijzigd door luc broes : 11 juni 2006 om 11:43.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 11:39   #62
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Op welke departement komt hij ????
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 11:42   #63
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Op de andere kant kan men niet Franstaligen verbieden naar Vlaanderen te gaan. Kijk vandaag; met zo'n mooi weer zal u gegarandeerd Franstaligen aan de Vlaamse Kust zien komen. Ze hebben ook een zekere moed, vind ik.
We zijn allemaal moedig, Vlamingen gaan naar de Ardennen, Walen naar de kust. En iedereen is welkom.
Alleen, daar gaat het niet over.
Deze ontwijkende, nietszeggende bijdrage van "Belgen" is veelzeggend!

Laatst gewijzigd door luc broes : 11 juni 2006 om 11:45.
Oud 11 juni 2006, 11:49   #64
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Uiteraard is Di Rupo nie de enige verantwoordelijke, maar hij staat wel aan het hoofd van die bende en draagt dan ook de grootste verantwoordelijkheid.
Jij denkt dus dat Di Rupo (die ons aan een hogeschool de les komt lezen) zijn kiezers moet volgen, omdat die nu eenmaal liever in de hangmat hangen (op kosten van Vlaanderen).
Ik kan je verzekeren, het gezond verstand en de Vlamingen denken daar anders over.
De politieke realiteit is nu eenmaal wel zo. En wat de Vlamingen daar over denken doet er niet toe, we leven nu eenmaal in een federale staat.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 11:55   #65
luc broes

Standaard

Citaat:
De politieke realiteit is nu eenmaal wel zo. En wat de Vlamingen daar over denken doet er niet toe, we leven nu eenmaal in een federale staat.
Vlaanderen houdt België boven water, 'maar wat de Vlamingen denken doet er niet toe'.
Dan is de enige politieke realiteit dat vroeg of laat België barst!
Oud 11 juni 2006, 12:05   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een echte federale staat kan 'de toestand' nooit 'zo zijn' dat 'het er niet toe doet wat de meerderheid erover denkt'. Dit is géén federale maar en BELGISCHE realiteit. Dergelijke realiteit kan onmogelijk realiteit blijven in een DEMOCRATIE.
Oud 11 juni 2006, 12:33   #67
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door calimero Bekijk bericht
ik ga er alvast staan met een spandoek met als opschrift:Welkom Dirupo vlamingen loves you
Nu we dan toch bezig zijn en zo langzaam het politieke beest in mij boven komt, ....
Maak dat dat spandoek gedragen wordt door een schaars geklede jonge knaap.

Laatst gewijzigd door stab : 11 juni 2006 om 12:34.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 12:47   #68
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Nu we dan toch bezig zijn en zo langzaam het politieke beest in mij boven komt, ....
Maak dat dat spandoek gedragen wordt door een schaars geklede jonge knaap.
mmm... die de homo-erotische component van de Vlaamsche beweging toch: jongelieden, kakhi shorts, lederen koppelriemen dat alles gecombineerd met schabouwelijk Engels. Waarachtig een 'acquired taste'.

Vergeet ook niet mevrouw Van Temsche, politiek beest en hoedster van het vb gedachtengoed in het Kortriksche op te trommelen, om het spandoek hoog te houden met Vlamingen loves you!

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 12:47   #69
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door calimero Bekijk bericht
ik ga er alvast staan met een spandoek met als opschrift:Welkom Dirupo vlamingen loves you
Calimero, we hebben juist vernomen dat het met de kennis Engels van onze Franstalige medeburgers slecht gesteld is. Een reden te meer om dan een spandoek zonder fouten boven te halen:
Welkom Di Rupo Vlamingen love you
Oud 11 juni 2006, 13:04   #70
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
mmm... die de homo-erotische component van de Vlaamsche beweging
Ik wist niet dat de Vlaamse beweging zo progressief was.
En dan is het weer niet goed!
Oud 14 juni 2006, 10:30   #71
Diether
Lokaal Raadslid

Diether's schermafbeelding

Standaard

Ik las dit nieuws vanmorgen in de krant. Mijn eetlust was onmiddellijk verdwenen. Ik ben namelijk ook student aan het Hiepso en begrijp werkelijk niet wat die persoon daar te zoeken heeft.
Ik zou het eventueel overwegen om actie te voeren maar vrees een beetje voor een negatieve weerbots. Ik heb namelijk nog 1 jaar te gaan in deze school en heb geen zin om de dupe te worden van een nochtans gerechtvaardigde actie. Dat moet ik eerlijk toegeven.
Ik zal het toch in overweging nemen alleszins.

België barst!
Diether is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 10:47   #72
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diether Bekijk bericht
Ik las dit nieuws vanmorgen in de krant. Mijn eetlust was onmiddellijk verdwenen. Ik ben namelijk ook student aan het Hiepso en begrijp werkelijk niet wat die persoon daar te zoeken heeft.
Ik zou het eventueel overwegen om actie te voeren maar vrees een beetje voor een negatieve weerbots. Ik heb namelijk nog 1 jaar te gaan in deze school en heb geen zin om de dupe te worden van een nochtans gerechtvaardigde actie. Dat moet ik eerlijk toegeven.
Ik zal het toch in overweging nemen alleszins.

België barst!
Verdraagzaam manneke. Flaminganten zijn nu ook al tegen vrij verkeer van personen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 10:48   #73
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spreek voor uzelf, aub, en niet in naam van de "Vlamingen".
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 10:55   #74
Diether
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Verdraagzaam manneke. Flaminganten zijn nu ook al tegen vrij verkeer van personen.
Bepaalde personen zouden inderdaad beter blijven waar ze thuishoren...
Iemand die enkel uit is op het premierschap en daarvoor menig Vlaamse kont zou likken, is niet de persoon die ik met genoegen welkom heet.
Waarom bent u fan van deze 'heer'? Omdat u beseft dat zonder zijn partij er zelfs geen sprake zou zijn van de uwe?

Bewerking: Trouwens, sinds wanneer is België viertalig?

Laatst gewijzigd door Diether : 14 juni 2006 om 10:56.
Oud 14 juni 2006, 11:23   #75
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zijn allemaal moedig, Vlamingen gaan naar de Ardennen, Walen naar de kust. En iedereen is welkom.
Alleen, daar gaat het niet over.
Deze ontwijkende, nietszeggende bijdrage van "Belgen" is veelzeggend!
De Franstaligen zijn niet welkom in Vlaanderen omdat ze Franstalig zijn. En dus is Di Rupo niet welkom in Kortrijk omdat hij Franstalig is. Daarvan de echte reden voor de voorzien NSV-actie. Zou ik Di Rupo zijn, zou ik mijn aanwezigheid op dit evenement afgelasten. Hij riskeert er zijn leven en lijkt er helemaal niet bewust van zijn. Een "Hans Van Temsche" story bis in Kortrijk? Alles is mogelijk........

Laatst gewijzigd door Everytime : 14 juni 2006 om 11:46.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 12:57   #76
luc broes

Standaard

Citaat:
De Franstaligen zijn niet welkom in Vlaanderen omdat ze Franstalig zijn. En dus is Di Rupo niet welkom in Kortrijk omdat hij Franstalig is. Daarvan de echte reden voor de voorzien NSV-actie. Zou ik Di Rupo zijn, zou ik mijn aanwezigheid op dit evenement afgelasten. Hij riskeert er zijn leven en lijkt er helemaal niet bewust van zijn. Een "Hans Van Temsche" story bis in Kortrijk? Alles is mogelijk........
Iedereen die zijn manieren houdt is welkom in Vlaanderen, ook onze Franstalige landgenoten.
Di Rupo moet als hoofd van een corrupte organisatie niet als voorbeeld gesteld worden in gelijk welke onderwijsinrichting, ook niet in Vlaanderen.
Je verwijzing naar HVT is beneden alles.
Oud 14 juni 2006, 13:03   #77
Diether
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Iedereen die zijn manieren houdt is welkom in Vlaanderen, ook onze Franstalige landgenoten.
Di Rupo moet als hoofd van een corrupte organisatie niet als voorbeeld gesteld worden in gelijk welke onderwijsinrichting, ook niet in Vlaanderen.
Je verwijzing naar HVT is beneden alles.
Inderdaad. Dat heeft niets te maken met het feit dat hij een Waal is. Hij staat voor veel meer dan enkel dat.
Oud 14 juni 2006, 13:04   #78
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja...
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 14:22   #79
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Gij ze zot....

NSV! gaat er niet met 2 pistolen elk dat podium opstormen om iedereen aan gort te schieten . En haat tegen Franstaligen? In het vorige nummer van Branding, het nationale tijdschrift van de NSV!, stond er een interview van NSV! met Alain Destexhe, senator voor de MR.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 15:17   #80
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ooit stond ik eens in een lift bij een openbare dienst in Oostende samen met nog 6 andere mensen,er stonden 4 Franstaligen en 3 Vlamingen,een klein Belgie als het ware.
Een van die Walen Was me daar aan't afgeven op de Vlamingen tegen zijne maat dat het niet mooi meer was omdat ze hem niet hadden kunnen helpen,maar vooral omdat die mens waar hij was bijgeweest de franse taal niet meester was.
De Vlamingen waren "des idiots" en meer van dat schoons,zodanig dat die andere 2 Waalse personen duidelijk geneneerd waren,en de 2 andere Vlamingen duidelijk niet opgezet waren met zijn blijken van waardering.
Ik heb op de stop geduwd en hem op de volgende verdieping,zij het met lichte dwang doen uitstappen,bleek hij ineens toch wel een beetje Nederlands te kennen zeker,dit maar om aan te tonen dat er tussen alle koren kaf zit.
Wat ik me nu afvraag is of het niet mogelijk was dat jij het was die daar zo de paljas aan het uithangen was,gezien de duidelijke haat die jij tentoon spreidt tegen "alle Vlamingen".

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be