Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2006, 07:58   #61
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Men spreekt van de splitsing van het land maar niemand heeft over die andere alternatief gesproken : gewoon het land verlaten.
Dat is geen alternatief, dat zijn twee compleet verschillende zaken.

Citaat:
Waarom het land verlaten? Vlaams-Nationalisten zullen akkoord met me gaan als ik zeg dat België vierkant draait, dat we in een kutland zonder zekere toekomst. Het probleem is is dat ik de splitsing van het land niet als een oplossing.
Om die reden Vlaanderen verlaten is geen oplossing of een alternatief, maar een vlucht.

Citaat:
België verlaten zou zijn voordelen hebben : u verlaat het land, u verandert uw nationaliteit en neemt de nationaliteit van uw nieuw land. Met de tijd zal u alle interesse voor België of Vlaanderen verliezen. Bovendien zijn er genoeg plekjes ter wereld waar het beter gaat dan hier.
Ik heb als kleine man in het buitenland gewoond. Hoewel ik nu effectief in staat zou zijn dat vol te houden, zou ik toch nog altijd heimwee hebben, maar er zou mee te leven vallen. Indertijd ging ik gewoon kapot, en dat in de twee mooiste gebieden van Spanje: Andalusië en Catalonië. (Overigens denk ik dat de Catalaanse fierheid over hun Catalonië aan de basis ligt van mijn Vlaamsgezindheid).

Heel anders is het als het gebied waartoe je verhuist een feitelijke eenheid vormt. In Nederland ervaar ik bv. enkel provinciale verschillen, maar globaal voel ik me er thuis. Naar Nederland verhuizen heb ik overwogen om beroepsmatige redenen, maar ik heb rekening gehouden met mijn vrouwke die zelfs in Vlaams-Brabant heimwee zou krijgen.
Oud 13 juni 2006, 08:28   #62
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Aan mijn accent hoor je ook dat ik giri ben, maar ik heb nog nooit problemen gehad. In puerto de la cruz en omstreken wonen er dan ook veel buitenlanders.
De tinerfeños hebben meer problemen met de illegale immigranten en die allochtonen die geen woord spaans spreken.
Hier van hetzelfde laken een pak. Nooit problemen gehad.

Trouwens hoe is het om op Tenerife te leven? Werk je in de toeristische sector?
Oud 13 juni 2006, 08:45   #63
LeMmOnN
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
...Overigens denk ik dat de Catalaanse fierheid over hun Catalonië aan de basis ligt van mijn Vlaamsgezindheid...
Tantist,

Ik geloof je, ik denk zelfs dat dat voor mij persoonlijk ook zo is gegaan en nog steeds gaat.
Hier in Catalunya mag je trots zijn op je Catalaanse roots, als ik België het woord Vlaams nog maar op de lippen neem dan word ik al vies bekeken.

Vaderlandsliefde dat zit er niet in, ik ben geen Belg, ik ben enkel Belg omdat het op mijn papieren staat maar ik voel me Vlaming, en dat gevoel is sterker geworden met hier te komen wonen.
Oud 13 juni 2006, 09:22   #64
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
En in Europa wonen Europeanen.
Dat is een al even abstract begrip als "Belgen".
Wel we bestonde al in den tijd van de Romeinen. Voor Caesar waren de Belgae geen abstractie maar heel concreet: de dapperste onder de galliërs. En dat we er nog zijn zeg wel wat.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 09:31   #65
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Wel we bestonde al in den tijd van de Romeinen. Voor Caesar waren de Belgae geen abstractie maar heel concreet: de dapperste onder de galliërs. En dat we er nog zijn zeg wel wat.
Ik hoop dat dit ironisch is, toch?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 09:37   #66
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht
Tantist,

Ik geloof je, ik denk zelfs dat dat voor mij persoonlijk ook zo is gegaan en nog steeds gaat.
Hier in Catalunya mag je trots zijn op je Catalaanse roots, als ik België het woord Vlaams nog maar op de lippen neem dan word ik al vies bekeken.
in Catalonië is er dan ook geen extreem-rechtse partij(van betekenis).

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)

Laatst gewijzigd door FISHERMAN : 13 juni 2006 om 09:37.
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 09:53   #67
Tantist

Standaard

Citaat:
Hopla, nog ene die gelooft dat de Oude Belgen onze voorouders zijn. Terug naar het 1e leerjaar gij...
Oud 13 juni 2006, 09:55   #68
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Irrelevant. Dat is enkel maar een excuus truus voor de belgicisten. In de tijden van REX gold dat ook niet en nietemin is er een belgicist beschaamd om zijn Belgische zogezegde identiteit omwille van FN.
Oud 13 juni 2006, 10:10   #69
LeMmOnN
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
Oud 13 juni 2006, 11:42   #70
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht
Tantist,

Vaderlandsliefde dat zit er niet in, ik ben geen Belg, ik ben enkel Belg omdat het op mijn papieren staat maar ik voel me Vlaming, en dat gevoel is sterker geworden met hier te komen wonen.
Voel je je niet liever Catalaans? Je hebt toch geen banden meer met België of Vlaanderen. Op een ander deel in het forum beschouwt Jazeker dat Justine Henin, Tom Boonen en Stefan Everts nu Monegasken zijn omdat ze nu in Monaco leven.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2006, 11:55   #71
LeMmOnN
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Voel je je niet liever Catalaans? Je hebt toch geen banden meer met België of Vlaanderen. Op een ander deel in het forum beschouwt Jazeker dat Justine Henin, Tom Boonen en Stefan Everts nu Monegasken zijn omdat ze nu in Monaco leven.
Ik voel me VLAAMS, dat op de eerste plaats, maar omdat ik me hier thuisvoel, kan ik misschien ook wel stellen dat ik me CATALAANS voel.

Maar zeggen dat ik geen banden meer heb met Vlaanderen is veel gezegd, mijn "beste" vrienden, familie en die Kempische grond die voel ik toch nog steeds hoor.

Wat ik met zekerheid kan zeggen: "ik voel me SEPARATIST."
Oud 13 juni 2006, 20:39   #72
end
Schepen

Standaard

Citaat:
Geloof je ook nog in Sinterklaas?
Gebruik de search functie op dit forum maar eens. Ik ben werkelijk beschaamd in uw plaats.
end is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 11:28   #73
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Hopla, nog ene die gelooft dat de Oude Belgen onze voorouders zijn. Terug naar het 1e leerjaar gij...
Maar allez, ik begrijp niet dat iemand zo stom kon zijn om te beweren dat de 'belgen' afstammen van de belgae.. Ik heb het tegendeel geleerd in het 4de leerjaar...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 11:40   #74
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Als de flaminganten het zo slecht vinden in België moeten ze zelf maar opkrassen, in plaats van ons volk op te zadelen met structuren die niemand wil.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 11:47   #75
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Als de flaminganten het zo slecht vinden in België moeten ze zelf maar opkrassen, in plaats van ons volk op te zadelen met structuren die niemand wil.
Hein? Uw yocto-partijtje is toch ook niet tevreden met de situatie?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 14 juni 2006, 11:56   #76
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Nee, en daarom willen ons geliefde land hervormen. Jullie willen het gewoon vernietigen. Hoofdpijn genezen door onthoofding.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 12:01   #77
van Maerlant

Standaard

Nee, kanker genezen door de tumor te verwijderen.
Oud 14 juni 2006, 14:55   #78
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Maar allez, ik begrijp niet dat iemand zo stom kon zijn om te beweren dat de 'belgen' afstammen van de belgae.. Ik heb het tegendeel geleerd in het 4de leerjaar...
Terug naar het 4e leerjaar dan, ik ben de lagere schoolbanken al een tijdje ontgroeit, ik weet niet zo goed meer het programma per jaar...
Oud 14 juni 2006, 14:57   #79
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Nee, en daarom willen ons geliefde land hervormen. Jullie willen het gewoon vernietigen. Hoofdpijn genezen door onthoofding.
Het land is niet geliefd... België is een kankergezwel over de Vlamingen en Walen. Dat snij je weg, doe je afsterven met radiotherapie en chemotherapie.

De Belgische ziekte is geen hoofdpijn, het is kanker. U bent een slechte dokter...
Oud 14 juni 2006, 14:58   #80
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Nee, kanker genezen door de tumor te verwijderen.
U was me voor, maar u heeft gelijk...

Patriot! wil kanker bestrijden met een dafalganneke... Over kwakzalverij gesproken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be