![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wanneer worden Vlaanderen en Nederland een | |||
Meteen na de onafhankelijkheid van Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,14% |
10 jaar na dat Vlaanderen onafhankelijk is |
![]() ![]() ![]() |
23 | 41,07% |
pas een eeuw er na (of langer) |
![]() ![]() ![]() |
7 | 12,50% |
Vlaanderen bij Nederland bent u gek |
![]() ![]() ![]() |
22 | 39,29% |
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, te VB...
![]() |
#63 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar ik heb nix bij vrouw eruit geslagen. Ben geen moslim zunne. We houden mekaar precies in evenwicht. En idd ik beweer dat op basis van gesprekken in de grensstreek Limburg waar ik woon. Waar de B-Limburgers zelf dat zeggen dat er verschil is in mentaliteit op 5km over de maas in NL-Limburg. En toch is het allebei Limburg. Ze bevestigden mij ervaring en niet een vooroordeel van mij. Ik heb een tijd in N-Brabant gewerkt en die mentaliteit van brabanders sluit dichtst aan bij vlaanderen. Limburg is aan beide kante een slag apart. Trouwens ik heb een brochure over beide Limburgs en daarin is vermeld dat Limburg nooit gesplits wilde worden. Limburg is een tijd geheel Belgisch geweest en wat nu NL-Limb is wou eigelijk nooit bij Den Haag horen. Maar gelijk altijd, die hoge internationale hoge heren weten het zogezegd beter, toen de splitsing kwam in 1830. Limburg is toen nog een tijdje helemaal Belgisch gebleven daarna, alsk op mijn geheugen mag afgaan uit het boekje. Zal het eens opzoeken en dan laat ik wel via PM weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister
|
![]() Hollanders maaken maar een kleine deel uit van Nederland
![]() ze komen op zijn hoogst maar allen uit op 4 a 5 of 6 miljoen , van de 16 miljoen mensen ![]() ![]() NL Brabo's zijn er 2 Miljoen van , ook geen grote groep ........maar als we bij Belgie waren ingedeeld was Vlaanderen een grotere meerderheid ![]() Somige mensen zijn België Fanatiek ....wat stelt België voor ?? een Nep staat met 2 Bevolkings groepen die elkaar het liefste de grond in trapt ik ben al paar keer in Brussel geweest , lijkt wel als of 80% van de Franstalige nooit naar school is geweest , praatje Nederlands .....doen ze als of ik van de Maan af komt ![]() Laatst gewijzigd door Breda : 14 juni 2006 om 13:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De reden waarom Canada en de VS niet een land zijn heet Quebec. Verschillende Canadese provincies hebben aangegeven een staat van de VS te willen worden, mocht Quebec afgescheiden zijn van Canada. Roemenie en Moldavie zijn twee verschillende landen door de omvangrijke Moldavische minderheid die zich als Rus identificeert. Voorts is er in de Sovjettijden krachtige Roemeense propaganda gevoerd in Moldavie die gericht was op de ontwikkeling van een aparte Moldavische identiteit die niets te maken heeft met de Roemeense. Die propagande had veel weg van de Belgicistische anti-Hollandse propaganda en veel etnische Moldaviers zijn er niet onontvankelijk voor gebleven. Ook voor Montenegro was de grootste reden voor de afscheiding het feit dat het samen met Servie te lijden had onder de sancties die het Westen Servie-Montenegro had opgelegd ivm de niet-uitlevering van een aantal mensen die zich schuldige zouden hebben gemaakt aan oorlogsmisdaden. In feite zijn ze één volk, taalkundig, godsdienstig en cultureel. Ik kan de Montenegrijnen goed begrijpen, gezien deze omstandigheden, maar ik geloof dat deze twee volkeren na een paar generaties weer bij elkaar komen als de situatie rondom Servie opgelost en gesust is en een redelijk verre geschiedenis is geworden. Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 14 juni 2006 om 15:15. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Denk je dat Marseillezen hetzelfde temperament hebben als Rijselnaars? Staten worden toch niet gemaakt op basis van dit soort buikgevoelens... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 14 juni 2006 om 15:14. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ge hebt wel een punt. Anderzijds, vanwaar komt die leeuw in uwen banner onderaan vandaan(enfin, kheb er ook zo ene op m'n verbondsklakske hangen, dus ik ga niet zagen)? hoe zie jij dan de 'Vlaams-Nederlandse' vlag?
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello Laatst gewijzigd door Pier den Drol : 14 juni 2006 om 15:18. Reden: woord vergeten in zin |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister
|
![]() Gewoon de Nederlandse Vlag met een Zwarte Leeuw er in , zo zien ik de nieuwe NL/VL Vlag
*geld ook als de Benelux samen zou gaan* |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Staatssecretaris
|
![]() Lijkt mij geen goed idee. Met deze oplossing benadeel je de Hollanders, de Limburgers, de Brabanders, de Friezen enz. De rood-wit-blauwe vlag is van alle Nederlanders, dus ook van de Zuid-Nederlanders.
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 14 juni 2006 om 15:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Bwa, ergens vind ik toch dat er ook geel in moet komen ze. Anders is 't niet fijn meer 8)
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() ![]() is dit iets ?? anders moeten we gaan voor een paarse vlag ![]() Laatst gewijzigd door Breda : 14 juni 2006 om 15:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik begrijp wat je bedoelt. Goeie kritiek. Maar, in feite benadeeld de Vlaamse vlag nu ook de Brabanders en Limburgers. En misschien geld hetzelfde wel voor de Nederlandse vlag (maar daarvoor ken ik de geschiedenis van die vlag niet zo goed).
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister
|
![]() de Leeuw is er voor de Brabanders , De Limburgers , De Hollanders , De Vlamingen , De Friezen , De Gelderlanders enz enz
ook de Huidige Nederlandse Vlag ![]() zeg nou zelf , de vlag van *Nep Staat* België is toch een Rip Off van Frankrijk & Duitsland versmelt ?? Laatst gewijzigd door Breda : 14 juni 2006 om 15:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De Belgische vod is inderdaad een rip off van Frankrijk, van Duitsland weet ik het niet zo goed, alhoewel er natuurlijk maar één kleur verschil was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister
|
![]() algemeen de leeuw , aangezien de leeuw in zowel vele nederlandse provincies als vlaanderen voorkomt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Inderdaad, de leeuw is een typisch Nederlands symbool. Zij het wel dat de kleurcombinatie er toe doet (och ik hou toch zo van heraldiek!). Ik kan me best voorstellen dat er heel wat Limburgers zijn die eerder de voorkeur geven aan een rode dan aan een zwarte leeuw.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister
|
![]() wat doet trouwens de leeuw in Waals Brabant ??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hoe bedoelt ge? Vind je het raar dat er een leeuw voorkomt in het wapen van een Waalse provincie? Of begrijp ik je verkeerd?
![]()
![]() |
![]() |