![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommigen wachten liever eerst af, tot ze met zekerheid kunnen weten of er sprake is van verwaarlozing en fouten bij de ouders. Lynchpartijen een volksgericht en standrechterlijke executies zouden we in dit millennium misschien best voor bekeken houden. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() Tsja, ik kies in de meeste gevallen voor objectieve verantwoordelijkheden. In de praktijk blijkt zoiets bijzonder efficiënt te werken én je moet je niet uitputten in pseudo-ethisch geredeneer. ['k ga me niet laten verleiden om dat hier aan te tonen, want het is nogal een uitgesponnen theorie.]
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn feitelijke antwoord is dus: Wat heeft een vader te maken met zijn kind? Niets, toch? We gaan die mensen toch niet willen opvoeden hé?! Als diene kleine nu om 01.00h 's nachts wilt rondspringen, so what? Precies alsof jij de waarheid in pacht hebt !!! ![]()
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar is die overmachtige staat die blijkbaar het recht heeft om onze kinderen op te pakken, als het er op aankomt die kinderen te beschermen tegen pedo-tuig? Wat is er abnormaal: de verwachting dat de staat straten en wijken schept waarin kinderen rustig kunnen lopen, of de opvatting dat pedofielen moeten beschermd worden tegen het plebs? Laatst gewijzigd door baarle : 13 juni 2006 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gelieve mijn post te interpreteren zoals ze geschreven is: als een antwoord op de "psychologische analyse" van Baarle.
![]() |
#66 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Is iemand hier er misschien van op de hoogte dat ze dat niet doen? Wat is jullie bron om te oordelen: Het Laatste Nieuws? Vraag is dus niet of zij zich verantwoordelijk moeten voelen, maar of sommigen op de lage wijze moeten reageren zoals ze hier doen. Citaat:
Wij moeten geen extra prijs betalen door weer een stukje terrein aan de overheid prijs te geven, zoals na de moorden in Antwerpen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En hun kinderen slaan en verkrachten. Roep de staat ter hulp, nu! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de duur moet je in je kot blijven, want een dagje naar de kust via de snelweg kan objectief gezien in een drama eindigen. Citaat:
Hou je voor mij dus niet in.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laten we Julie en Melissa niet vergeten : twee meisjes uit "normale" gezinnen, die wel goed opgevod werden, en die slechts een wandelingtje gingen doen in klaarlichte dag, in een perfect gekende omgeving. En wat gezegd over meisjes, die ontvoerd werden op weg naar huis? Of mislutke pogingen op meisjes die voor hun deur aan het spelen waren? Als we als ouders eerlijk zijn, dan moeten we toegeven dat een goede opvoeding en een verantwoordelijk gedrag geen garantie zijn tegen een eventuele ontvoering van onze kinderen. Als iemand beslist om een kind te ontvoeren en geduldig genoeg is om te wachten tot hij een kans krijgt, dan zal hij in zijn opzet hoogstwaarschijnlijk slagen. Hij zal in de meeste gevallen gepakt worden, dat wel, maar feit is dat wij niet met 100% zekerheid kunnen garanderen dat onze kinderen geen risico lopen. Joe is niet gestorven omdat hij zijn Ipod weigerde af te geven. Hij is gestorven omdat hij een moordenaar op zijn weg vond. Laatst gewijzigd door Kaal : 13 juni 2006 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Omdat sommigen hier blijkbaar alleen maar Het Laatste Nieuws als bron hebben, post ik maar eens een stukje over de zaak uit een andere krant.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kinderen worden vaker door hun ouders gedood dan door "pedo-tuig"...
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ze stak je nogal blijkbaar, hoewel ze niet over jou ging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Met andere woorden: hou uw kop, want statistisch gezien bent u een groter gevaar voor uw dochter dan een loslopende pedofiel. Laatst gewijzigd door baarle : 13 juni 2006 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zal u daarom op weg helpen: ik ben een sadist, en geef mensen gewoon graag lik op stuk, vooral als ze nietszeggende redeneringen op een internetforum loslaten. Het staat u natuurlijk altijd vrij om hetzelfde te doen met mijn hersenspinsels ![]()
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat wel helpt is een iets minder welwillende houding van politiek en gerecht tegenover kinderrovers. Maar daar kunnen we tien jaar na Dutroux nog steeds niet op rekenen. Laatst gewijzigd door baarle : 13 juni 2006 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U vindt dat 'alles er op wijst dat ze hun kinderen slecht opvoeden' Dat is m.i. héél kort door de bocht. We weten immers slechts wat de media erover bericht. Het kan gaan om een heel kortstondig en verantwoordbaar 'uit het oog verliezen', een moment van nonchalance terwijl de omstandigheden (wijkkermis-braderie-.........) misschien nooit van die aard waren om gevaar te vrezen, gezien de grote sociale controle op dergelijke evenementen. Dat vernemen we niet in de media, enkel de saillante en mogelijks choquerende details. Choquerend misschien enkel wanneer we de omstandigheden niet precies kennen.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Uw redenering en de statistische feitelijkheid volgende, zou die overmachtige staat zich dus vooral moeten bezig houden met de ouders. Maar daar heeft u dan blijkbaar geen zin meer in of zo. Meer nog, wanneer gesuggereerd wordt dat de "sociale dienst" wel weet wat ze doet (bvb. indien dat gezin "bekend" zou zijn omwille van allerhande problemen), dan gaat u er bij voorbaat vanuit dat ze dat niet weet... De oogkleppen die u anderen verwijt staan er bij u toch ook dik genoeg op hoor...
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() En voor één beslissing die de staat dan neemt en die effectief in het voordeel van het kind is, hoeveel vergissingen begaat de staat niet waardoor families voor altijd worden gebrandmerkt, verscheurd, vernietigd? Ik denk bvb aan die pedofilie affaire in Noord-Frankriojk waarbij een onschuldige famile drie kinderen verloren heeft : alle drie gesplaatst in een opvangezin. Oops, sorry Meneer en Mevrouw?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar nu komen de Danneelsen ("waarom heeft u om 16u in het Centraal Station niets gedaan?") ons vertellen dat we zelf schuldig zijn als we onze kinderen in de wijk laten spelen. Laatst gewijzigd door baarle : 13 juni 2006 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |