Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2006, 06:16   #61
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
De Islam heeft middeleeuwse standpunten wat de man/vrouw verhouding betreft. Ze hebben een hervorming, een Vaticanum II, nodig.
En niet te vergeten, vervolgens het equivalent van de Franse revolutie en Verlichting.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 17 juni 2006 om 06:16.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 19:12   #62
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anti-man Bekijk bericht
de islam is een gevaar voor de ganse wereld!
Das een waarheid as een koe. Heb da boek gelezen
Echt al die emoties komen boven als ge dat leest.
Dan wilt ge nix anders dan de Islam hier rap buiten en nix meer binnelaten.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2006, 21:38   #63
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Westerlingen hebben een kort geheugen.
Oud 18 juni 2006, 05:22   #64
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Vrouwen , homofielen en Joden : ze komen allemaal aan de beurt.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2006, 18:23   #65
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vjeeke Bekijk bericht
de vrouw zal zeer hard onderdrukt worden als de islam hier met de plak komt zwaaien

wat ik niet snap is dat de feministen de moslimvrouwen steunen in het dragen van hun hoofddoek - zou het eerder niet moeten zijn dat ze moeten oproepen tot het niet dragen van de hoofddoeken
Noem het een "Miek Vogels complex". Pleiten voor multicul = eerst pleiten voor meer sexuele vrijheid en het verspreiden van voorbehoudsmiddelen aan tieners en daarna met de hoofddoek op een moskee bezoeken.

Als we het dus aan Groen! overlaten, vrees ik dat we ons aan een heel pak eremoorden zullen mogen verwachten.

Je kan onmogelijk Westerse waarden en normen, die vooral vrijheid inhouden gaan verdedigen, samen met de fundamentalistische islam. Dat is gewoon een contradictie in terminis.
Oud 18 juni 2006, 19:10   #66
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

gelukkig zijn er nog de zachtaardige vlaemsche mannen van het VB die bekend staan om hun diep respect voor de vrouw.

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2006, 23:31   #67
samaey
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Betsy Udink , een voor jullie onbekende vrouw , heeft onlangs het boek "Allah en Eva" op de markt gebracht.

Betsy is de vrouw van een Nederlandse diplomaat die samen met haar man zo'n 30 jaar van haar leven in islamitische staten heeft doorgebracht .
Ze weet dus waar ze over schrijft.

Haar verhalen doen je verbleken .
Het boek is één lange waarschuwing tegen deze ideologie.
"Waar islamieten een meerderheid krijgen is het gevaar groot dat de fanatieke vorm de bovenhand haalt en dan gaat de beschaving onherroepelijk overboord" stelt ze zeer duidelijk in dat boek.

Zij bezocht in die landen plaatsen waar de gemiddelde diplomatenvrouw nooit komt.
Als vrouw van de Nederlandse ambassadeur moesten ze wel beleefd blijven, haar overal ontvangen ...

Zo zag ze in een groot vuil winkelcentrum in Pakistan 7 christenen geëxecuteerd worden maar de westerse pers wist van niets...

Van moslims mag je nooit verwachten dat zij akkoord gaan om ergens als een minderheid te leven, schrijft ze verder...

Bij elk huiveringwekkend verhaal publiceert ze de juiste koranverzen die de aanzet en inspiratie vomden voor het gebeuren...

Jaarlijks zijn er honderden zogenaamde eremoorden op vrouwen.
Bijna nooit is er overspel in het geding.
Gewoon een stukje arm tonen of met een onbekende man enkele woorden wisselen is voldoende ...

Sommige vrouwen worden gewoon vermoord omdat mijnheer hen officieel verstoten heeft;

Met passie beschrijft ze het dagelijkse huishoudelijke geweld van slagen en verminkingen dat een overgroot deel van de vrouwen moet ondergaan in die islamwereld.

Ze beschrijft hoe vrouwen zich als krabben langs de muren in een straat voortbewegen om toch maar niet op te vallen.

Hoe jaarlijks duizenden vrouwen sterven of vermoord worden omdat ze verplicht zijn te koken op primitieve vuren met een gezichtssluier aan en dus levend verbranden ...

Hoe men in het Pakistaans parlement zei dat deze waardevolle traditie's in eer moeten gehouden worden...

De schrijfster is razend op alle onnozele trienen hier in het Westen die dat islamitisch gruwelstelsel vrouwvriendelijk noemen en wanhopig op zoek zijn naar een zinnetje in de koran om hun geleuter te ondersteunen...

Onderwerping van de vrouw is een wezenlijk onderdeel van de islam , schrijft ze verder.

Dat kleine meisjes in die islamwereld als betaling aangeboden worden aan rijke landheren ...

Dat lamgeslagen , ondervoede en ongezonde meisjes moeten trouwen nadat ze hun eerste menstruatie hebben want de islam eist zoveel mogelijk kinderen...en die kindermoeders baren dan weer ongezonde ondervoede zieke kinderen ...

Zelf jongens ontsnappen niet aan de wreedheid van het islamitisch geloof.
In de madrassen is het bijna een recht van de leerkrachten om zich bij gebrek aan vrouwen op grote schaal te vergrijpen aan jongetjes schrijft ze verder...

Ze inspecteerde eenaantal scholen en kwam tot de vaststelling dat daar 5 jaar aan een stuk analfabeten worden gekweekt die de koran van buiten kennen maar niet in staat zijn om een eenvoudig gesprek te voeren in hun taal...

De wijze waarop niet-islamieten aangepakt worden in die maatschappij zal ik jullie besparen...

Wie moeten we nu geloven ... Mevr.Udink of alle onnozele multi-of interculturele naïeve dialoogoplichters ?

Ik weet het antwoord.

Daarom post ik het hier.

0nze Vlaamse vrouwen mogen niet blind blijven voor hetgeen hier zonder weerwerk te gebeuren staat : De totale onderwerping van de vrouw.

Het zal trouwens geen 20 jaar meer duren .
De volgende federale verkiezingen moeten het verschil maken.
Het is aan hen om voor dat verschil te zorgen !!!
De gelijkwaardigheid van man en vrouw in België is een links-liberale verdienste ... als het aan de rechtse regressieven had gelegen dan droegen de vrouwen hier ook nog hoofddoeken net zoals mijn katholieke overgrootmoeder indertijd deed.
Oud 21 juni 2006, 00:58   #68
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Euhm...joehoe!
Hierzo !!!
Duupje is zeker aanhangster van Karen Celis?
Oud 21 juni 2006, 19:09   #69
Schanulleke
Vreemdeling

Standaard

Ik ben als vrouw niet meteen en VB aanhanger, maar beken eerlijk dat ik nog meer schrik krijg van de vreemdelingen dan van het VB.

Vroeger stemde ik altijd SP, maar sinds die de vreemden stemrecht hebben gegeven, ben ik politiek op de dool.

Nee, ik ben echt bang van die migranten.
Schanulleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 19:20   #70
PAJOT
Banneling

Standaard

zeer begrijpelijk ... ik was verleden zaterdag aan 't fietsen door mijn streek en ik had nogal veel dorst gekregen. Er stond daar een oud bezeke aan een waterpomp en ik vroeg haar of ik wat te drinken kreeg. De lieve vrouw was daar snel met een glas en ze gaf mij te drinken. En toen begonnen wij te spreken en het ging al rap over de vreemdelingen (onveralgemeend bedoeld). Waarschijnlijk was zij ook al in aanraking gekomen met de multiculturele samenleving die in het Pajootenland gelukkig nog geen alledaagse realiteit is. Ik heb haar dan maar een paar troostende woorden toegesproken maar zoiets doet mij veel vedriet. Maar als volk moeten wij sterk blijven.

Laatst gewijzigd door PAJOT : 21 juni 2006 om 19:23.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 20:38   #71
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Duupje is zeker aanhangster van Karen Celis?
Vooral aanhangster van mezelf als je het echt wil weten.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 21:10   #72
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schanulleke Bekijk bericht
Ik ben als vrouw niet meteen en VB aanhanger, maar beken eerlijk dat ik nog meer schrik krijg van de vreemdelingen dan van het VB.

Vroeger stemde ik altijd SP, maar sinds die de vreemden stemrecht hebben gegeven, ben ik politiek op de dool.

Bang van migranten ? Ik tot mijn huidige grote verbazing was dat ook ooit, tot ik het in men verstand kreeg dat ook bij hen een welgemeende toek serieus kan aankomen, en dat vrouwen net zozeer als mannen van zich af kunnen en vooral mogen bijten. Weliswaar beter zelfs, aangezien vrouwen tegenwoordig meer lef hebben dan de gemiddelde moderne man !
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 21:28   #73
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schanulleke Bekijk bericht
Nog nooit last gehad van angstgevoelens jegens migranten (nochtans jaren lang in een migrantenbuurt gewoond, ook nu nog moet ik er iedere avond te voet passeren...)
Oud 21 juni 2006, 21:30   #74
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Zeggen dat u nooit angst hebt gevoeld kan niet waar zijn. Nog nooit de brusselse metro gefrequenteerd? Daar hangt iedere dag wel een bende of twee, drie rond...
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 05:31   #75
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zeggen dat u nooit angst hebt gevoeld kan niet waar zijn.
Jammer genoeg of gelukkig genoeg - het is maar hoe je het bekijkt - heb ik nog nooit angst gevoeld of een nare ervaring opgedaan met migranten. Nochtans heb ik jarenlang aan de Dampoort in Gent gewoond. Tevens neem ik al jarenlang 's avonds (nu nog steeds) de bus aan het Tolhuis. Ik ben nog nooit lastig gevallen geweest. Degene die vertrouwd zijn met Gent kunnen beamen dat voormelde plaatsen migrantenbuurten zijn.
Citaat:
Nog nooit de brusselse metro gefrequenteerd? Daar hangt iedere dag wel een bende of twee, drie rond...
Het is inderdaad zo dat ik nog nooit de Brusselse metro heb gebruikt. Ik wil best geloven dat dit een verzamelplaats is voor bendes. Ik ben daar niet blind voor. Maar zoals ik al zei, ik heb nog nooit last ondervonden.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 22 juni 2006 om 05:43.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 09:41   #76
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Buiten Brussel kennen de meeste allochtonen nederlands. Volgens mij zorgt dat al voor een hele verbetering.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 09:44   #77
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Zeggen dat u nooit angst hebt gevoeld kan niet waar zijn. Nog nooit de brusselse metro gefrequenteerd? Daar hangt iedere dag wel een bende of twee, drie rond...
Klopt, maar om eerlijk te zijn heb ik daar nog nooit een angstgevoel gehad. Ik ben tot op heden (gelukkig) nog nooit lastig gevallen geweest door migranten. Sommigen proberen je verbaal lastig te vallen maar als je die ventjes negeert, houden ze er gewoon mee op.

Laatst gewijzigd door Kim : 22 juni 2006 om 09:44.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 21:42   #78
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Nog nooit last gehad van angstgevoelens jegens migranten (nochtans jaren lang in een migrantenbuurt gewoond, ook nu nog moet ik er iedere avond te voet passeren...)
Ziet u er zó uit dan....

Dan begrijp ik dat u nog nooit last heeft gehad
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 21:55   #79
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Ziet u er zó uit dan....

Dan begrijp ik dat u nog nooit last heeft gehad
Meneer Zorlac, ge weet toch dat ge op generlei wijze de identiteit van medeforummers moogt prijsgeven. Doe dus diene foto van la esperanza maar weg.
Oud 22 juni 2006, 22:56   #80
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Als het aan de Islam lag, dan mocht ik vier vrouwen hebben (als ik ze kan onderhouden tenminste), bring it on!!
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be