Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2006, 18:03   #61
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Op den duur neemt dat ander publiek de partij over en wordt de partij een andere partij.Liever een alliantie dus met een partij van rechtsliberalen.8)
Dat komt er van "Spreidstand" onder de rubriek "Persberichten"
moet je het artikel van Frank Van Hecke eens nemen en dat leggen naast de recente propaganda vol anti-vreemdelingenhetze. Wie is er nu Vb ? De voorzitter die er zich over verheugd dat hoe langer hoe meer "allochtonen" ook "islamieten" zich "vlaming voelen" en VB stemmen of Anke Van Der Meersch en Filip Dewinter die het bloed van Islamieten wel kunnen drinken ? Frank Van Hecke is dol op "Vlaamsvoelende" "geïntegreerde" Vreemdelingen - maar men mag geen inspanningen doen om hen te integreren want dat is pamperen.

Wat hier eigenlijk aangeprezen wordt is het "echte" standpunt
van het Vb "te verbergen" tot men aan de macht is en "de maskers" kunnen vallen. Wat gaan we dan krijgen ? Huiszoekingen om na te gaan of we soms geen ontaarde kunst
en muziek in huis hebben ?
Oud 19 juni 2006, 06:51   #62
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard akkoord

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dat principe van de terugkeer kan enkel op vrijwillige basis zijn bv met hulp in het kader van ontwikkelingssamenwerking. Die mensen kunnen aldus ankers zijn voor vriendschappelijke buitenlandse betrekkingen.
Verplichte terugkeer kan enkel voor illegalen en criminelen.
Akkoord.Men moet er wel degegijk zoveel mogelijk overtuigen vrijwillig te vertrekken.Alleen zie ik dat niet in het kader van ontwikkelingssamenwerking.Met het principe van de vrijwilligheid ben ik wel akkoord.8)
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 10:20   #63
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Akkoord.Men moet er wel degegijk zoveel mogelijk overtuigen vrijwillig te vertrekken.Alleen zie ik dat niet in het kader van ontwikkelingssamenwerking.
Dat kan toch alleen maar positief zijn!
Waarom zou men geen vriendelijk en positief terugkeerbeleid kunnen voeren, en gelijktijdig ons imago in die landen verbeteren?
Liever een helpende hand dan een bestraffend gezicht!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 11:12   #64
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou men geen vriendelijk en positief terugkeerbeleid kunnen voeren, en gelijktijdig ons imago in die landen verbeteren?
Strategisch gezien heb je natuurlijk gelijk. Ideologisch sluit ik mij aan bij Kingtiger. Het is inderdaad zo dat velen zich in hun schulp hebben schuilgehouden ondertussen wel degelijk denkende dat het Vlaams Blok het bij het rechte eind had. Nu blijkt dat het een succesformule is die misschien ook wel een aardig postje kan opleveren staan ze aan te schuiven om op de lijst te staan. De basismilitant wordt in deze nogal vlug over het hoofd gezien en vervangen door mensen wiens ambitie groter is dan hun Vlaams nationalistisch gevoel.

Voor de wakkere observator: Köningstiger en ik hebben wel meer gemeen.
Oud 19 juni 2006, 12:49   #65
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
1) Strategisch gezien heb je natuurlijk gelijk. Ideologisch sluit ik mij aan bij Kingtiger.
2) Het is inderdaad zo dat velen zich in hun schulp hebben schuilgehouden ondertussen wel degelijk denkende dat het Vlaams Blok het bij het rechte eind had. Nu blijkt dat het een succesformule is die misschien ook wel een aardig postje kan opleveren staan ze aan te schuiven om op de lijst te staan. De basismilitant wordt in deze nogal vlug over het hoofd gezien en vervangen door mensen wiens ambitie groter is dan hun Vlaams nationalistisch gevoel.
1) Wat ik zei (een vriendelijk terugkeerbeleid) is strategisch èn ideologisch correct. En heeft niets te zien met 2) hieronder
2) Ideologisch correct wil toch niet zeggen dat een oude getrouwe militant die niet geschikt is voor een bepaald mandaat (zoals ik) voorrang moet krijgen op een meer bekwame kandidaat.
Uiteraard moeten we wel erover waken dat bekwame nieuwkomers ook betrouwbaar zijn.
Oud 19 juni 2006, 15:40   #66
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Wat ik zei (een vriendelijk terugkeerbeleid) is strategisch èn ideologisch correct. En heeft niets te zien met 2) hieronder
2) Ideologisch correct wil toch niet zeggen dat een oude getrouwe militant die niet geschikt is voor een bepaald mandaat (zoals ik) voorrang moet krijgen op een meer bekwame kandidaat.
Uiteraard moeten we wel erover waken dat bekwame nieuwkomers ook betrouwbaar zijn.
Kan zijn, de toekomst zal dat uitwijzen.
Persoonlijk ken ik nogal wat nieuwe mensen die de Vlaamse zaak met verve verdedigen, maar ken er minstens evenveel of meer die er weinig kaas van gegeten hebben en enkel een mandaatje ambieëren.

Voorpost waakt.
Oud 19 juni 2006, 16:00   #67
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Kan zijn, de toekomst zal dat uitwijzen.
Persoonlijk ken ik nogal wat nieuwe mensen die de Vlaamse zaak met verve verdedigen, maar ken er minstens evenveel of meer die er weinig kaas van gegeten hebben en enkel een mandaatje ambieëren.
Voorpost waakt.
Verhofstadt zelf offerde alles (grote en goede plannen en zelfs zijn partij)op aan zijn carrière. Zo zijn veel mensen nu eenmaal.
Wij (en gelukkig niet alleen Voorpost!) zullen erop toezien dat het bij ons niet gebeurt
Oud 19 juni 2006, 16:07   #68
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Verhofstadt zelf offerde alles (grote en goede plannen en zelfs zijn partij)op aan zijn carrière. Zo zijn veel mensen nu eenmaal.
Wij (en gelukkig niet alleen Voorpost!) zullen erop toezien dat het bij ons niet gebeurt
Laten we hopen. Maar weet dat dit niet zo simpel zal zijn. In elke partij zitten er inderdaad opportunisten, gelukkig zitten we in de Vlaamse Beweging met radicalere organisaties dan het Vlaams Belang die er mee over waken dat de partij niet verwatert. Dus laten we toch organisaties als Voorpost niet wegwimpelen (voor de duidelijkheid, ik beschuldig u hier niet van, ik roep er alleen maar voor op dit zeker niet te doen).
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 16:50   #69
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Vandaag heeft nog een niet-racistische kiezer van het VB zijn overstap naar de B.U.B. gedaan. Hij vond ook dat België niet mag verdwijnen en dat het VB op dat vlak volledig verkeerd bezig is, maar hij kende geen andere partij totnogtoe. Een typisch probleem voor 95% van de huidige VB-kiezers...
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 16:56   #70
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Vandaag heeft nog een niet-racistische kiezer van het VB zijn overstap naar de B.U.B. gedaan. Hij vond ook dat België niet mag verdwijnen en dat het VB op dat vlak volledig verkeerd bezig is, maar hij kende geen andere partij totnogtoe. Een typisch probleem voor 95% van de huidige VB-kiezers...
En direct erna wakker geworden of toch nog even voortgedroomd?

Vergeet er vooral geen topic over te openen, dit is echt wel hét begin van de grote doorbraak!

Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 19 juni 2006 om 16:57.
Oud 19 juni 2006, 17:04   #71
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
BRON, NU ONMIDDELLIJK !!!
Oud 19 juni 2006, 17:56   #72
Randa
Burgemeester

Standaard

wat een sukkelaar die maar één partij kende, waar heeft die opgesloten gezeten. nooit naar deTV gekeken ? of propagandafolders gekregen.
ik vind het een geluk voor hem dat hij nu wat kennis kan opdoen, en wat voor kennis ? echte belgische geschiedenis
Randa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 17:58   #73
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randa Bekijk bericht
nooit naar deTV gekeken ?
Wrijf het er nog eens in dat ze nooit op TV komen door de boycot, die Bubbels.
Oud 20 juni 2006, 08:36   #74
human177
Vreemdeling

human177's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar human177
Standaard

Beste mensen,

Hoewel dit nieuws in feite niet groot genoeg is om een belangrijk punt van te maken kan ik (lid Vlaams Belang Heusden-Zolder) de verleiding niet weerstaan van roet in het eten van de hier juichende progressieven te gooien.

De heer Lucien is immers een kwelgeest eerste klas die de afgelopen 4 jaar in onze afdeling op meesterlijke wijze het menselijk equivalent van een teek heeft uitgespeeld. Dit gezever over extremisme is een façade en dat is niet moeilijk te begrijpen, iemand die al sinds jaren '80 bij de partij zit stapt nu niet op omdat ze te 'extremistisch' is, wel integendeel. Tenzij we een regeling voor alle gemeenteraadsleden van 30 EUR maandelijkse bijdrage aan de lokale partijkas te storten extremisme mogen noemen, want dit weigerde de man pertinent.

Karel Dillen:

[FONT=MS Sans Serif]Want het gaat niet om een zetel, het gaat om Vlaamse onafhankelijkheid. Het gaat niet om een benoeming, een gemeente of een stad, het gaat om Vlaamse onafhankelijkheid. [/FONT]

Wij van Vlaams Belang Heusden-Zolder zijn blij met de nobele daad van de NVA om hem van ons weg te nemen en wensen hen veel geluk toe, gaan ze nodig hebben
Oud 20 juni 2006, 09:08   #75
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
inderdaad

De vreemdelingen die wij vragen om te remigreren zouden een perfect aanspreekpunt voor ons zijn .

Niemand hoeft te verliezen bij de grote terugkeer .
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 13:31   #76
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Twintig jaar geleden was het Belang niet noodzakelijk even racistisch als nu. Is ontstaan als Vlaams-radicale partij in 1978 en pas eind jaren tachtig, begin jaren negentig (70-puntenplan pas in 1992) duidelijk de racistische kaart beginnen trekken na de doorbraak van oa. Dewinter.
Dewinter is tegelijk hun doorbraak en hun noodlottig einde. Dewinter werpt zich op als een leider die zich ten koste van alles wil opofferen en de sociopsychologie kwam na onderzoek van dergelijke leiders en hun organisaties steeds bij hetzelfde uit: het loopt altijd dramatisch af.
Oud 20 juni 2006, 13:38   #77
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door human177 Bekijk bericht
Beste mensen,

Hoewel dit nieuws in feite niet groot genoeg is om een belangrijk punt van te maken kan ik (lid Vlaams Belang Heusden-Zolder) de verleiding niet weerstaan van roet in het eten van de hier juichende progressieven te gooien.
Bedoel je weer alle niet-VB'ers?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 13:58   #78
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

VB kent zelf geen consequentie: overlopers worden onthaald maar nestverlaters zijn dan weer...
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2006, 14:10   #79
human177
Vreemdeling

human177's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar human177
Standaard

...verraders?

Geenszins, ik persoonlijk kan er best op inkomen als mensen van het VB weggaan naar de NVA. Zij die het doen zullen er vast wel rede toe hebben. De motivatie voor Lucien Hermans was echter helemaal niet 'extremisme'. Hij was toch allang niet meer welkom bij de lokale afdeling en voor de verkiezingen wilden we hem dus ook niet. Tja, en wat doe je dan als je te vooringenomen bent om constructief te werken? Eventjes een leuk excuus bedenken om de partij zwart te verven en overstappen.

Maar laat ik het hierbij houden: Dit is alleen slecht nieuws voor NVA Heusden-Zolder

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stebens
Bedoel je weer alle niet-VB'ers?
Nee. Maar hoe verder men zich afzet van het VB, hoe meer men de neiging krijgt vrolijk de horlepiep te dansen bij dit nieuws. Dit is echter geen slecht nieuws voor ons Opnieuw, de man was toch niet meer welkom. Met dit verhaaltje van hem probeert hij gewoon een laatste gemene natrap te geven, hij doet maar
Oud 20 juni 2006, 14:12   #80
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Ik hoor nochtans meer en meer hetzelfde deuntje: de partijtop ziet ons niet meer staan
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be