![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De waarde van een euro verandert maar een brood blijft een brood; simplisme verdient naar mijn idee hier toch de voorkeur: uitkeringen in natura.
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Hier vind ik helaas toch iets over niet alleen logistieke, maar ook ambtelijke problemen / belemmeringen:
http://www.parool.nl/nieuws/2006/MAA/16/ams2.html Moeilijkmakerij; erg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() WACHTLIJSTEN; nu nog gekker. De dagelijks te vernietigen overschotten zijn toch vast wel groot genoeg ... ?
Het geeft toch een aanwijzing naar werkelijk bestaande armoede! Logistiek opfokken, voor mijn part zonder het woord "sociaal" er op te plakken, noem het desnoods "recycling". http://www.voedselbanklimburg.nl/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Naar een grotere sociale rechtvaardigheid en economische democratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Lief, maar abstract; wel een goed onderwerp voor NA de maaltijd.
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De grenzeloze accumulatie van weelde, bezit en kapitaal is op zich onetisch en amoreel. Het is in elk geval het zwakke punt van het Kapitalisme. Dat soort zaken schept bij elke goedaaardige deelnemer een gewetensprobleem. De accumulatie moet weliswaar kunnen, anders kunnen we geen kapitalistische productie in stand houden, maar dat moet gebeuren in instituties, niet ten persoonlijken titel (want daar tenminste slechts tot op een bepaald niveau van accumulatie -ik heb niets tegen persoonlijk bezit, maar allen tegen limietloos persoonlijke accumulatie). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen met volle magen zien dan weer liever geld op tafel, natuurlijk. Laatst gewijzigd door eno2 : 21 juni 2006 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() nog iets over de europese voedseloverschotten.
die overschotten werden vroeger vernietigd maar worden tegenwoordig met geld van de belastingbetaler van de boeren afgekocht en vervolgens op de afrikaanse markt gedumpt. daar zorgen deze producten er dan voor dat de prijzen van de producten van de boeren daar gekeldert worden en ze voor een hongerloon moeten werken. een loon waarvan ze niet kunnen leven. vervolgens proberen ze dan begrijpelijk in fort europa binnen te geraken. zou het niet beter zijn indien men de voedseloverschotten hier gewoon aan de armen gratis zou uitdelen beter voor de armen hier en voor de arme boeren ginder en ook goed om de instroom in fort europa te beperken wat moet men nog meer hebben eigenlijk ? gewoon stoppen met de ellende te organiseren dus en de boerenbond kan men rug op
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 juni 2006 om 11:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kwestie van een beetje economische democratie in te voeren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In mijn portefeuille zitten al gekleurde papiertjes genoeg (soms) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De baas van de aldi (twee broers) zijn met hun goedkope winkels bij de rijkste ter wereld gekomen inmiddels.
Dat dus niemand zegt dat goedkoop niet gewild is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelde geef ik U gelijk,dus bij deze ..............
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |