Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2006, 22:40   #61
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik neem zelf deel aan "de stemmenkampioen".
Een internetpeiling vergelijken met daadwerkelijke verkiezingen is wederom appelen met peren vergelijken. Dat doet u blijkbaar wel graag, niet?
Ja, ik hecht belang aan de verkiezingen maar voor het communautaire in dit land zal ik pas echt belang hechten aan een eventueel referendum.
Kim, waarom neem je deel aan de Stemmenkampioen als je denkt dat het resultaat van die peiling geen betekenis heeft?
Ik weet natuurlijk ook dat ee peiling maar een peiling is, en dat enkel verkiezingen tellen.
Maar als alle peilingen een bepaalde TREND vertonen dan heeft dat wel degelijk een betekenis.
Een referendum met de vraag: "wil je meer zelfbstuur voor Vlaanderen, wil je een einde aan de transfers, wil je echte tweetaligheid in Brussel, wil je een beperking van de immigratie, wil je dat een taalvereiste nodig is voor kandidaat belgen? enz
Ja, daar zou ik ook met veel belangstelling naar uitkijken.
Het is natuurlijk jammer dat het regime zulk referendum nooit zal dulden, omdat de uitslag voor het regime niet wenselijk is.

Laatst gewijzigd door luc broes : 18 juni 2006 om 22:42.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2006, 22:45   #62
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
(of je zou de Vlott als een liberalische partij moeten aanzien)

Niet dan?
Oud 18 juni 2006, 22:53   #63
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Kim, waarom neem je deel aan de Stemmenkampioen als je denkt dat het resultaat van die peiling geen betekenis heeft?
Ik weet natuurlijk ook dat ee peiling maar een peiling is, en dat enkel verkiezingen tellen.
Maar als alle peilingen een bepaalde TREND vertonen dan heeft dat wel degelijk een betekenis.
Een referendum met de vraag: "wil je meer zelfbstuur voor Vlaanderen, wil je een einde aan de transfers, wil je echte tweetaligheid in Brussel, wil je een beperking van de immigratie, wil je dat een taalvereiste nodig is voor kandidaat belgen? enz
Ja, daar zou ik ook met veel belangstelling naar uitkijken.
Het is natuurlijk jammer dat het regime zulk referendum nooit zal dulden, omdat de uitslag voor het regime niet wenselijk is.
Ik neem daar aan deel omdat ik nu eenmaal ben zoals alle andere mensen: ik doe die dingen graag. Ik doe daar echt niet aan mee de achterliggende gedachte dat ik "het resultaat zou kunnen beïnvloeden". Louter ter ontspanning dus.

Met alle respect, maar de voorbeelden van vragen die je hier aanhaalt, hebben uiteindelijk weinig te maken met separatisme. Ook Belgicisten willen bv. perfecte tweetaligheid in Brussel. Zelfs meer zelfbestuur kan perfect geïntegreerd worden in een federale staatsstructuur. Het enige wat er in die vraagstelling toe kan leiden, is de vraag over de transfers. Maar dan nog, ik stel voor dat we dan ineens ook stoppen met de transfers binnen Vlaanderen. Ik zie nl. niet in waarom er transfers tussen Antwerpen - West-Vlaanderen en Limburg moeten zijn. Het enige wat je kan zeggen over de transfers, is dat ze weinig transparantie vertonen en dat zou moeten verbeteren. Maar dat kan je dan ook weer zeggen over de transfers binnen Vlaanderen...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2006, 23:33   #64
samaey
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
(Belga) Mochten er nu parlementsverkiezingen zijn, zou het kartel CD&V/N-VA in Vlaanderen de grootste partij blijven. Het Vlaams Belang zit de Vlaamse christendemocraten echter op de hielen. Volgens een peiling van La Libre Belgique, VTM, De Morgen en RTL-TVi bedraagt het verschil tussen beide formaties nog slechts 0,1 procent.

In Wallonië gaat de PS er na de affaires op achteruit, maar niet fors. In de peiling blijft CD&V/N-VA min of meer stabiel op 26,7 procent. Het Vlaams Belang gaat er wel op vooruit: bijna één procent tegenover de vorige peiling en 2,5 procent in vergelijking met de Vlaamse verkiezingen van 2004. De partij van Frank Vanhecke tikt af op 26,6 procent. De sp.a blijft rond de 20 procent schommelen (19,9 procent), wat niet van de VLD kan worden gezegd. De liberalen dalen 2 procent tegenover de vorige peiling en zelfs 2,9 procent ten opzichte van 2004 en halen 16,9 procent. (kva) (Belga 19:27

En zeggen dat vele linkiwinkies hoopten dat na de gebeutrenissen in a'pen en hun hetze het VB klappen zou krijgen... Het zijn zij die het hardst klopten die nu de grootste klappen van de kiezer krijgen.
Ongeveer 26,6 procent dikke egoïsten in Vlaanderen ... kan kloppen inderdaad.
Oud 19 juni 2006, 05:49   #65
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verhofstadt beschuldigde het Vb reeds toen de lijken nog niet koud waren.
JVDL heeft zich inderdaad behoorlijk gedragen.
Maar ongeveer alle media trokken zegevierend te strijde tegen dat vermaladijde VB. eindelijk konden ze het de nekslag toedienen. Dachten ze.
Leep en hypocriet, ja.
Citaat:
Mocht het mijn kind zijn, ik ging onmiddellijk en paar Blokkers te lijf. Zeker weten. Dat is een emotionele reactie. Maar de rechtstaat dient juist om emoties ordentelijk te kanaliseren. Dat zijn principes die ik als politiek verantwoordelijke moet hooghouden.”
Johan Vande Lanotte, SP.a-voorzitter
(Gazet van Antwerpen, Belang van Limburg 20-05-06)
(over het algemeen hield de SP.a een low profile aan, hoewel deze partij samen met de Franstaligen de procedure op gang bracht om de VB-dotatie in te trekken).
Oud 19 juni 2006, 06:07   #66
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dat kan goed zijn, op lokaal vlak valt het toch serieus tegen. Heb pas een bladje gekregen met '"cordon sanitaire, ook in uw gemeente". Gevolgd door voorstellen die het budget van de gemeente niet toelaten. Zoals gratis brandalarmen geinstalleerd door de brandweer met professionele uitleg. En dat voor 10000 gezinnen ofzo
13de maand kindergeld...
minimum 1.000 euro pensioen...
schoolcheques...

zo'n rookmelder kost niet zoveel
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 06:09   #67
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door samaey Bekijk bericht
solidair, maar niet gek !

een wereld van verschil
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 07:25   #68
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hela, niet stigmatiseren hé gij!

Van waar blijven die egoïsten volgens u komen? Als ze SPA of VLD stemmen zijn ze nog perfecte altruïsten, liefhebbende wezens die alles weggeven en altijd hun medemens op de eerste plaats zetten. En dan plots is daar de flits die keiharde egoïsten van hen maakt en zie, ze stemmen VB.

Onbegrijpelijke ommeslag, hé. Gaat dat met een blikseminslag, een beetje zoals de bekering van Paulus (maar dan omgekeerd uiteraard)?

Laatst gewijzigd door baarle : 19 juni 2006 om 07:35.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 09:00   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Ik neem daar aan deel omdat ik nu eenmaal ben zoals alle andere mensen: ik doe die dingen graag. Ik doe daar echt niet aan mee de achterliggende gedachte dat ik "het resultaat zou kunnen beïnvloeden". Louter ter ontspanning dus.

Met alle respect, maar de voorbeelden van vragen die je hier aanhaalt, hebben uiteindelijk weinig te maken met separatisme. Ook Belgicisten willen bv. perfecte tweetaligheid in Brussel. Zelfs meer zelfbestuur kan perfect geïntegreerd worden in een federale staatsstructuur. Het enige wat er in die vraagstelling toe kan leiden, is de vraag over de transfers. Maar dan nog, ik stel voor dat we dan ineens ook stoppen met de transfers binnen Vlaanderen. Ik zie nl. niet in waarom er transfers tussen Antwerpen - West-Vlaanderen en Limburg moeten zijn. Het enige wat je kan zeggen over de transfers, is dat ze weinig transparantie vertonen en dat zou moeten verbeteren. Maar dat kan je dan ook weer zeggen over de transfers binnen Vlaanderen...
Niet waar!
Noch wat betreft de grootte van de transfers binnen de Vlaamse grenzen, noch wat transparantie en controle betreft kan je de tranfers vergelijken met deze die al j�*ren tussen Vlaanderen en Wallonië bestaan.

Citaat:
Op 8 juli is het precies een jaar geleden dat de Vlaamse regering en het provinciebestuur van Limburg een overeenkomst ondertekenden om de socio-economische achterstand in deze provincie weg te werken. Het Limburgplan was geboren. Het bevat 63 concrete projecten en zal 673 miljoen euro kosten.

Doel van het Limburgplan is dat Limburg tegen 2009 een provincie zal zijn zoals de vier andere. Daarvoor moet een overschot van 8.000 werklozen worden weggewerkt, moeten er 1.900 rustoordbedden en 3.600 sociale woningen worden bijgebouwd, en moet de belangrijke verkeersader Noord-Zuid worden heringericht, om er maar enkele te noemen.

Dat het de ploeg-Leterme menens is, bewees ze door het Limburgplan als een resultaatsverbintenis op te maken. Dat houdt in dat in 2009, op het einde van de legislatuur van deze Vlaamse regering, perfect nagegaan kan worden of ze haar beloften in het Limburgplan is nagekomen.

Om het een en ander te kunnen controleren, heeft minister-president Yves Leterme een continu monitoring in het leven geroepen: op Vlaams niveau worden de projecten maandelijks opgevolgd, en jaarlijks wordt de stand van zaken samen met het provinciebestuur en de Limburgse sociale partners geëvalueerd. Die eerste grote evaluatie is deze week afgerond en wordt vandaag, vrijdag, door de regering goedgekeurd.

Dit eerste jaarrapport van maar liefst 268 bladzijden dik, dat onze krant alvast kon inkijken, ziet er veelbelovend uit: de fundamenten van dit Limburgplan staan er, en de eerste muren beginnen langzaam maar zeker te verrijzen. Dit is de pure verdienste van de Vlaamse ministers én van de Limburgse gedeputeerden en sociale partners, met wie de samenwerking volgens ingewijden uitstekend verloopt. En dat voor enkele projecten de oorspronkelijke vooropgestelde timing niet wordt gevolgd, heeft vooral te maken met de lange procedures of complexheid van het dossier.

Hoe dan ook moet dit eerste schoolrapport een stimulans zijn om op de ingeslagen weg voort te gaan, om op het einde van de rit, in 2009, met grote onderscheiding te slagen. Dit kan alleen door hard door te werken, en te stoppen met klagen en zagen. Dat geldt voor de Limburgers, die zich altijd maar weer tekort gedaan voelen, maar evengoed voor politiek Brussel, waar sommigen hun afgunst voor dit plan en de Limburgse reconversiepot maar moeilijk kunnen laten varen

Yves LAMBRIX

Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 juni 2006 om 09:03.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 09:15   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Hela, niet stigmatiseren hé gij!

Van waar blijven die egoïsten volgens u komen? Als ze SPA of VLD stemmen zijn ze nog perfecte altruïsten, liefhebbende wezens die alles weggeven en altijd hun medemens op de eerste plaats zetten. En dan plots is daar de flits die keiharde egoïsten van hen maakt en zie, ze stemmen VB.

Onbegrijpelijke ommeslag, hé. Gaat dat met een blikseminslag, een beetje zoals de bekering van Paulus (maar dan omgekeerd uiteraard)?

Rode Samay en bloedrode Walter Pauli zijn het anders over de hele lijn met elkaar eens waar het uitsluiting en disciminatie betreft van mensen die er niet hetzelfde over denken als zij.

Een welgemeende fuck you

Citaat:

Walter Pauli

Hoe cynisch kan een publieke opinie zijn? Uit de opiniepeiling in opdracht van La Libre Belgique, De Morgen en co. blijkt dat de regering-Verhofstadt flink aan vertrouwen wint. Goed regeringswerk, maar de PS en de VLD, de twee belangrijkste partijen van die regeringen, krijgen forse klappen. Dat de PS naar 30 procent zakt, is natuurlijk de fout van Van Cauwenberghe en co. En er zijn wellicht ook wel redenen waarom de VLD slechte cijfers haalt. Alleen zijn er net zo gemakkelijk redenen op te sommen waarom de liberalen beloond zouden moeten worden. Het is niet echt logisch dat de kiezer zegt dat de federale regering het vrij goed doet, dat die kiezer Verhofstadt ook de beste politicus van het land vindt, maar dat diezelfde kiezer niet meer geneigd is om op de VLD te stemmen.

Ook CD&V wordt niet beloond, al geniet de regering-Leterme het vertrouwen en is Leterme even populair als Verhofstadt.

Neen, de winnaar is het Vlaams Belang. Met bijna 27 procent is Dewinter op weg naar een Antwerpse score, in heel Vlaanderen.

Sommige analisten zullen zeggen dat dit komt door de reacties op de moorden te Antwerpen. Maar is dat niet te eenvoudig? Er waren alle soorten reacties, van het bashen van de Belangkiezer door De Gucht tot Vande Lanotte die vanaf de eerste minuut het Belang met rust liet. Specifieke Antwerpse peilingen, kort na de moord afgenomen, leerden overigens dat Patrick Janssens zijn positie verstevigde.

Het is nu eenmaal zo dat het Vlaams Belang altijd vooruit gaat, met nu en dan een kleine schommeling. Sinds 1985 kan daar geen politicus of regering tegenop. Of de premier Martens was, of Dehaene, of Verhofstadt, of het economisch klimaat moeilijk was, of voorspoedig, of de regering vlot werkte of ruzie maakte: het Vlaams Belang wint altijd.

Van Gary Lineker is de beroemde boutade: 'Football is a simple game: 22 people chase a ball for 90 minutes and in the end the Germans always win.' Die gaat ook op voor de politiek in dit land: 'Er zijn een stuk of vijf partijen die vier jaar hun best doen, en uiteindelijk wint het Vlaams Blok/Belang.'

Het is cynisme zonder einde of maat. Ministers mogen gratis dit of dat geven, een dertiende zus of zo, en een groeiend deel aanvaardt met de ene hand die cadeaus en steekt met de andere de middenvinger omhoog. Ze stemmen toch Belang. Want u denkt toch niet dat als de moorden in Antwerpen er niet waren geweest, of de oliefactuur soepeler was opgelost, dat Dewinter in de peilingen verloren had?

Wel: als er toch niets aan te doen is, laat het dan zo. Waarom zou 'de politiek' zich te pletter moeten werken om het zogenaamde 'maatschappelijk ongenoegen' op te lossen, als een deel van de publieke opinie hen telkens opnieuw tussen de benen trapt? Elke ouder of leerkracht weet dat je een verwend kind vooral niet steeds meer snoepjes moet toesteken. Dat helpt niet. integendeel, je maakt het alleen maar erger.

Dus laat die Belangkiezers links liggen. Werk intussen gewoon door, luister naar de dik 70 procent waar wel mee te praten valt. En die cynische minderheid is onze slaap niet meer waard, onze krantenkolommen, onze bezorgdheid. Of er nu 22 of 26 procent voor het Belang stemt, hen zeggen we met zanger Flip Kowlier in ons schoonste Vlaams: ne welgemeende fuck you.
Dit klinkt zoals goeie vriend Yves Desmet die vindt, dat als toch niks helpt, er maar geklopt moet worden op VB-ers.
Leg al deze uitspraken eens in de mond van FDW tegenover de migranten en het CGKR zit er bovenarms op.

De rooien echter....
Oud 19 juni 2006, 09:25   #71
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, en dat gebeurt elke dag oa op de VB-website.

Echt waar!!

Dan zal ik daar toch nog eens moeten gaan kijken want de laatste keer zag ik daar niet veel meer staan dan wat veralgemenende culpabiliserende platitudes ten op zichte van alles wat tegen het VB is.

En tendentieuze opiniepeilingetjes verspreiden in Antwerpen is niet aan politiek doen, neen.... Dat noem ik het steevast trachten te bekomen van het eigen grote gelijk.
Oud 19 juni 2006, 09:28   #72
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Walter Pauli hierboven heeft groooot gelijk.

Ne welgemeende "Fuck You" aan al die verwende kindjes, die misnoegde zuurpruimen, die onnozele zieksmoelen, die egoïstische misantropen die het VB en haar kiezers rijk zijn.
Oud 19 juni 2006, 09:36   #73
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht

Ne welgemeende "Fuck You" aan al die verwende kindjes, die misnoegde zuurpruimen, die onnozele zieksmoelen, die egoïstische misantropen die het VB en haar kiezers rijk zijn.
Na het cordon, na het doodwijgen, na het "laten we er op kloppen", na de processen, na het liegen en het schelden ... zijn ze dus echt ten einde raad.

Links laten liggen, zegt Pauli, en gewoon verder doen. Fantastisch. Het Belang zal daar niet echt ontevreden mee zijn hé?

Gewoon verder doen dus tot ze 40 pct halen.

Laatst gewijzigd door baarle : 19 juni 2006 om 09:37.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 09:45   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht

Tiens, ik zou anders zweren dat Pauli en Desmet de misnoegde zuurpruimen zijn.
En die worden nochtans NIET aangepakt door het inquisitiecentrum wegens disciminatie aan aanzetten tot haat jegens andersdenkenden.
Oud 19 juni 2006, 10:09   #75
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
VB op gelijke hoogte Kartel
Het blijft maar gebeuren, en de rest leert het maar niet.
Oud 19 juni 2006, 10:10   #76
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Wat mij vooral is opgevallen is het feit dat we wsl naar een rooms-rode regering gaan volgend jaar....
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 10:33   #77
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik neem daar aan deel omdat ik nu eenmaal ben zoals alle andere mensen: ik doe die dingen graag. Ik doe daar echt niet aan mee de achterliggende gedachte dat ik "het resultaat zou kunnen beïnvloeden". Louter ter ontspanning dus..
Je zegt dus eigenlijk: ik doe graag mee aandingen die geen betekenis hebben (zoals je voordien zei).
Oud 19 juni 2006, 10:34   #78
luc broes

Standaard

Citaat:
En die 26.6 is dan nog altijd onderschat!
Maar geen nood! Wie trekt er zich nu iets aan van stemmen in een democratie?

Laatst gewijzigd door luc broes : 19 juni 2006 om 10:36.
Oud 19 juni 2006, 10:37   #79
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Je zegt dus eigenlijk: ik doe graag mee aandingen die geen betekenis hebben (zoals je voordien zei).
Neen, dat zeg ik niet want u zou namelijk maar al te graag die lijn doortrekken naar mijn andere bezigheden en dat is totaal naast de kwestie.

De stemmenkampioen is louter ter ontspanning, net zoals alle andere niet-politieke internetpeilingen dat zijn.

Laatst gewijzigd door Kim : 19 juni 2006 om 10:38.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2006, 11:05   #80
luc broes

Standaard

Dat is goed, het ziet er naar uit dat je wat ontspanning noidig hebt!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be