![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, dat zeg ik toch ook, dat ik vraag dat de beurzen worden afgeschaft (die door belastingen betaald worden)?
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() eerst vroeg ik je: schaf dan ook meteen de studentenbeurzen af. Ik heb er nooit een gehad, maar heb er wel belastingen voor betaald. ([SIZE=1]er staat toch duidelijke studentenbeurzen hee)[/SIZE] jouw repliek: Inderdaad, dat vraag ik ook. idderdaad, dat vraag ik ook. Later kom je erop terug: "Dus de vrt moet afgeschaft worden omdat het volgens jouw steunt op een agressieve vorm van belastingen, maar ik moet dus wel een studentje onderhouden terwijl ik zelf nooit een beurs gekregen heb. Mooi zo." Oorspronkelijk bericht door lombas ![]() Neen, hoegenaamd niet. Net zomin als beurzen. Ik had het over staatsbeurzen en staatsverzorging. Vervolgens verwijt je mij een gebrek aan consequentie... Of kwam je er misschien toevallig plots achter dat je teert op een studiebeursje? Of toch een slaaptekort? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Redelijk logisch hoor, ik zou me niet moe maken, k?
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar wat maakt het uit. Waarschijnlijk is het zoontje van een dokter of ondernemer toch al met zijn beurs lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over universitair onderwijs kunnen we kort zijn: indien het boeltje geprivatiseerd wordt, zullen beurzen veel gemakkelijker te verkijgen zijn (cf. de VSA) door privé-instanties, zeker als het een arme, intelligente student betreft. Wat we nu zien is dat de arme, intelligente student achteruit wordt gedrongen door de rijke, onintelligente student en de arme, ik-doe-maar-wat-aan student (dat geldt eveneens wederkerig tussen arm en rijk).
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetzelfde principe geldt namelijk als voor de VRT.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Beiden maken enorme winsten op maatschappelijk vlak, maar jij kan natuurlijk enkel over iets nadenken als er € voor staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik wil ook wel gratis leven.
Maar ik bezie de realiteit en zie in dat dit gewoon niet kan, finito, punt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister
|
![]() Verkoop Donna maar aan SBS , Doek de Rest van de VRT Op
Studio Brussel naar de Nederlandse Publieke Omroep inplaats van de VRT woord het de Nederlandse Publieke Omroep met 5 Zenders ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zou graag eens wat voorbeelden zien van die enorme winsten op maatschappelijk vlak volgens jou. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Alles komt met een kostprijs, of dat nu geld, tijd of eender wat is. Universiteiten leveren onderwijs, en dat is iets waar je kan investeren. Je kan er ook voor opteren om op het land te werken bij je ouders, wat vele ouders voor hun kinderen planden (waarom denk je dat de grote vakantie in de oogstmaand is?), en daar is niets mis mee. Ieder het zijne. Val er wel geen andere mensen dwangmatig mee lastig. "Rechten" zijn de enige zaken die je kostenloos gegeven zijn: leven, vrijheid en eigendom - de mogelijkheid om je eigen geluk na te streven. Voor al het ongeluk in de wereld vinden we best een oplossing zonder dwang - en toegegeven, de slechtse oplossing zonder dwang is superieur aan de beste met dwang: want die zijn nefast, zoals herverdeling en protectionisme.
Laatst gewijzigd door lombas : 20 juni 2006 om 18:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
=> http://www.vrt.be/extra/forum_ondernemerinbeeld.pdf Tekort aan wetenschapstudenten => Hoezo !?! http://www2.vlaanderen.be/ned/sites/...ving/t2hf2.htm De films op canvas zijn van een ander niveau dan de films op vt4 of kanaal2. De films op canvas krijgen bij commerciële zenders geen kans. BTW: bij kanaal2 zitten ze nu al met de handen in het haar omdat de reklame-inkomsten te laag zijn. Met meer commerciële zenders zullen ze het financieel nog moeilijker krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Vreemdeling
|
![]() Ik moet wel zeggen dat 'Fata Morgana' een steengoed programma is dat inderdaad de mensen bij elkaar brengt en leert samenwerken. Dit zijn inderdaad geen enorme winsten op maatschappelijk vlak, maar het zorgt wel voor 'positieve televisie'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() euh dat is totaal geeen reden de openbare ompoep kan geen "grote kwaliteitsprogramma's" om dat ze daar uit de markt geconcureerd zijn door de openbare omroep
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() ...
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 21 juni 2006 om 13:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Probleem met dit soort van argumentatie is dat ze -vanuit economisch perspectief bekeken- gruwelijk naast de kwestie is. Op die manier kan je het principiële debat nooit winnen. Er is een benadering die wél werkt en waarvan ik een aanhanger ben. Kijk naar de markt, analyseer die markt en stel vast dat die op geen enkele manier de garanties biedt voor een vrije concurrentie (hoofdvoorwaarde om de boel zonder meer "los" te laten), denk ook aan de "platformfunctie" die een overheidszender kan hebben (o.m. voor de filmindustrie in eigen land), bekijk dan de toegevoegde waarde op economisch vlak tegenover het netto-verlies dat je zou lijden wanneer je zonder enige interventie je audiovisuele sector gaat uitverkopen op de wereldmarkt. Toegegeven, het is een ietsje ingewikkelder, maar het ligt aan de basis van een discussie die reeds zeer lang gevoerd wordt in kringen van (libertarische) economisten. De winnaars hebben zich tot dusver nog niet aangemeld.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 21 juni 2006 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Over de filmprogrammering van canvas moet ik wel zeggen dat er ook veel films zijn die op Canvas geen kans krijgen, dikwijls wordt toch maar gekozen voor relatief 'brave' en 'klassieke' films voor de al ietwat oudere meerwaardezoeker, dit werd ooit zelfs gezegd door de verantwoordelijke voor de filmprogrammering in een humo-interview. Canvas is ook geen Arte natuurlijk, dat begrijp ik ook wel. Toch wil ik nog vermelden dat ik lange tijd geleden Il fiore delle Mille e una Notte (Sprookjes van 1001 nacht) van Pier Paolo Pasolini op VT4 heb gezien. Toegegeven, dit zal waarschijnlijk eerder geprogrammeerd zijn omdat er af een toe eens een blote borst in te bespeuren viel dan om de intrinsieke kwaliteiten van het werk van Pasolini. Laatst gewijzigd door netslet : 21 juni 2006 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |