Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2006, 09:04   #61
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het gaat vooral over de gevolgen van stel dat het gebeurd, ...

Stel dat een of andere geflipte linkse wereldverbeteraar, het in zijn warige hoofd haalt om bv, Dewinter af te schieten...

Wat denk je dat de gevolgen zouden kunnen zijn...

Maar nog veel erger zou zijn : Stel dat een of andere geflipte islamiet Dewinter onthoofd op klaarlichte dag op 't straat...

Wat denk je dat dan de gevolgen zouden zijn...

Ik denk dat je dan als Imam best een goei brandverzekering laat afsluiten voor uw moskee ? nietwaar ? en als het daar bij blijft, zou je eigenlijk nog heel blij mogen zijn...

Je kan alleen maar hopen, dat er niemand zo zot is om het eens te gaan proberen, want zelf nog maar proberen zou serieuze gevolgen kunnen hebben...
Uiteraard, maar met hyptotheses geraak je nergens, dat bedoelde ik maar.
Vandaag is het ' de dag des oordeels' voor dit bericht. Zolang er niets gebeurd, hebbe we voorlopig niets te vrezen.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 09:25   #62
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Uiteraard, maar met hyptotheses geraak je nergens, dat bedoelde ik maar.
Vandaag is het ' de dag des oordeels' voor dit bericht. Zolang er niets gebeurd, hebbe we voorlopig niets te vrezen.
Dat is wat ik nu zo fout vind tegenwoordig aan de opvattingen van vele mensen, vooral de politiekers...
Zolang er niets gebeurd, hebben we niets te vrezen.
Dat is zo hard aan struisvogelpolitiek doen. Er moet altijd eerst een slachtoffer vallen voor ze iets doen. Ipv heel veel leed te besparen en voor ene keer eens op voorhand na te denken over alle gevolgen die zaken met zich mee kunnen brengen.
Stel dat (zoals het in het vb gesteld werd : Dewinter wordt neergeschoten, door eender welke idioot die zijn dagje roem in krant/nieuws wil) zoiets gebeurd. Dan gaat er een hele hoop mensen serieus met de vinger in de neus staan kijken van 'allee hoe is het mogelijk' en een andere hoop mensen gaan vrij sjagrijnig worden. Wat zijn dan de mogelijke gevolgen die zoiets meebrengt ? En dan heb ik het nog niet over de politieke gevolgen alleen!
Waarom altijd afwachtende houding aannemen met een air van 'tzal zo wel geen vaart lopen'. Om dan daarna in allerijl overhaaste beslissingen te gaan nemen die dan nog vaker het averechtse effect krijgen.
Heel dat gedoe van over en weer verwijten van de HELE politieke wereld, heeft zo'n effect dat 'waanzinnige gekken' het nog wel in hun hoofd zullen krijgen. Dat is volgens mij helemaal niet meer de 'ver van mijn bed show' ondertussen, als je ziet hoe het er ondertussen allemaal aan toe gaat.
Ik wil niet pessimistisch zijn en weiger dat ook, ik blijf geloven in het goede van mensen (al ben ik daardoor naief), maar ik blijf niet blind voor het feit dat wij hier op een tijdbom zitten, en dat er vroeg of laat inderdaad een flippo het gaat verknallen voor heel veel mensen die hier niet om vragen.
Ze lachen ermee, maar er hoeft hier idd niet veel meer te gebeuren om een burgeroorlog los te doen breken. Je hebt niet meer nodig dan een paar overhitte heethoofden die alle zin voor realiteit verliezen.
En dat is iets dat ik dan heel hard zou betreuren.

I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 09:33   #63
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Dat is wat ik nu zo fout vind tegenwoordig aan de opvattingen van vele mensen, vooral de politiekers...
Dat is zo hard aan struisvogelpolitiek doen. Er moet altijd eerst een slachtoffer vallen voor ze iets doen. Ipv heel veel leed te besparen en voor ene keer eens op voorhand na te denken over alle gevolgen die zaken met zich mee kunnen brengen.
Stel dat (zoals het in het vb gesteld werd : Dewinter wordt neergeschoten, door eender welke idioot die zijn dagje roem in krant/nieuws wil) zoiets gebeurd. Dan gaat er een hele hoop mensen serieus met de vinger in de neus staan kijken van 'allee hoe is het mogelijk' en een andere hoop mensen gaan vrij sjagrijnig worden. Wat zijn dan de mogelijke gevolgen die zoiets meebrengt ? En dan heb ik het nog niet over de politieke gevolgen alleen!
Waarom altijd afwachtende houding aannemen met een air van 'tzal zo wel geen vaart lopen'. Om dan daarna in allerijl overhaaste beslissingen te gaan nemen die dan nog vaker het averechtse effect krijgen.
Heel dat gedoe van over en weer verwijten van de HELE politieke wereld, heeft zo'n effect dat 'waanzinnige gekken' het nog wel in hun hoofd zullen krijgen. Dat is volgens mij helemaal niet meer de 'ver van mijn bed show' ondertussen, als je ziet hoe het er ondertussen allemaal aan toe gaat.
Ik wil niet pessimistisch zijn en weiger dat ook, ik blijf geloven in het goede van mensen (al ben ik daardoor naief), maar ik blijf niet blind voor het feit dat wij hier op een tijdbom zitten, en dat er vroeg of laat inderdaad een flippo het gaat verknallen voor heel veel mensen die hier niet om vragen.
Ze lachen ermee, maar er hoeft hier idd niet veel meer te gebeuren om een burgeroorlog los te doen breken. Je hebt niet meer nodig dan een paar overhitte heethoofden die alle zin voor realiteit verliezen.
En wat kan je daaraan doen? Als er een individuele gek op een dag zegt, ik ga een hoop VB'ers afknallen dan kan je daar niets aandoen. Zou dat zijn omdat een kleine deel mensen het VB zwart maakt? Dat kan. Of zou het zijn door de houding van de partij zelf? Dat kan ook.
En om het even cru te stellen, langs de andere kant zijn ook slachtoffers gemaakt. Iemand heeft doelbewust allochtonen neergeschoten (of het VB er iets mee te maken zou hebben, daar wil ik nu niet over discussieren). En wat is er gebeurd? Een burgeroorlog? ik denk het niet.
Had er iets of iemand Van Themsche tegen kunnen houden? Misschien een strengere wapenwet, maar als hij werkelijk op dit plan zou blijven broeden had hij hen toch neergeschoten.
De moordenaar van Van Gogh had men ook niet kunnen tegenhouden.
Je kan zo een mensen gewoon niet tegen houden. Dat zijn gekken en daar blijft het bij.
Oud 22 juni 2006, 09:44   #64
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat kan je daaraan doen? Als er een individuele gek op een dag zegt, ik ga een hoop VB'ers afknallen dan kan je daar niets aandoen. Zou dat zijn omdat een kleine deel mensen het VB zwart maakt? Dat kan. Of zou het zijn door de houding van de partij zelf? Dat kan ook.
En om het even cru te stellen, langs de andere kant zijn ook slachtoffers gemaakt. Iemand heeft doelbewust allochtonen neergeschoten (of het VB er iets mee te maken zou hebben, daar wil ik nu niet over discussieren). En wat is er gebeurd? Een burgeroorlog? ik denk het niet.
Had er iets of iemand Van Themsche tegen kunnen houden? Misschien een strengere wapenwet, maar als hij werkelijk op dit plan zou blijven broeden had hij hen toch neergeschoten.
Je kan zo een mensen gewoon niet tegen houden. Dat zijn gekken en daar blijft het bij.
Wat kan je daaraan doen ? Mentaliteit veranderen ? Stoppen met ALLE verwijten over en weer van ALLE partijen en voor één maal eens constructief 'samen'werken ? Als alle politiekers nu eens een correct vb zouden stellen aan de mensen ? Als ik ze bezig zie met hun dom gedrag, denk ik dat het in de kleuterklas er volwassener aan toe gaat.
Maar ach, de pot verwijt de ketel...en dat geldt voor ALLE politiekers.
Met over en weer schelden geraken ze nergens, maar zo volwassen en begaafd zijn ze nog steeds niet.
Het is een bende hypocrieten bijeen in mijn ogen. Of ze nu groen, blauw, geel, roze met groen bollekes zijn. Verwijt nooit een ander iets, wat je zelf ook doet of niet wil dat ze bij jou zouden doen. Dat is iets dat ze mij ooit geleerd hebben.
Je hebt wel gelijk als je zegt dat je een gek niet tegenhoudt, de sfeer waardoor zo'n gek doorslaat, kan je wel veranderen. En dan kom ik bij mijn vorige zinnen, daar maken alle partijen zich schuldig aan.
Oud 22 juni 2006, 09:54   #65
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het gaat vooral over de gevolgen van stel dat het gebeurd, ...

Stel dat een of andere geflipte linkse wereldverbeteraar, het in zijn warige hoofd haalt om bv, Dewinter af te schieten...

Wat denk je dat de gevolgen zouden kunnen zijn...

Maar nog veel erger zou zijn : Stel dat een of andere geflipte islamiet Dewinter onthoofd op klaarlichte dag op 't straat...

Wat denk je dat dan de gevolgen zouden zijn...

Ik denk dat je dan als Imam best een goei brandverzekering laat afsluiten voor uw moskee ? nietwaar ? en als het daar bij blijft, zou je eigenlijk nog heel blij mogen zijn...

Je kan alleen maar hopen, dat er niemand zo zot is om het eens te gaan proberen, want zelf nog maar proberen zou serieuze gevolgen kunnen hebben...
geheel in de lijn van uw logica...hadden de allochtonen na de moordraid van HVT dus ook Vlaams-katholieke doelen moeten aanvallen en in brandsteken...

styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 09:58   #66
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is zo hard aan struisvogelpolitiek doen. Er moet altijd eerst een slachtoffer vallen voor ze iets doen. Ipv heel veel leed te besparen en voor ene keer eens op voorhand na te denken over alle gevolgen die zaken met zich mee kunnen brengen....

Het is natuurlijk beter als men kan voorkomen dat er slachtoffers vallen maar... vooraleer je iets kan ondernemen moet er ook wel een dader zijn of zeer concrete aanwijzingen dat er iets gaat gebeuren.

Zonder dat kan je niets beginnen, althans, niet in een rechtstaat.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 22 juni 2006 om 09:58.
Oud 22 juni 2006, 10:06   #67
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
je moet natuurlijk niet overdrijven. We leven hier niet in één of andere bananenrepubliek waar het minste aanleiding kan zijn tot een burgeroorlog.

Na de moordraid van HVT hebben de mensen "van wie we verwachten dat ze rellen gingen beginnen" zich opvallend beschaafd getoond en uitdrukking gegeven aan hun ongenoegen via marsen.

Natuurlijk zijn er enkele incidenten geweest. Maar ze waren niet van die aard of grootte dat ze het karakter van de post-HVT tijdperk gingen bepalen. gelukkig maar.

Dus opnieuw, moest nu bv. Filip Dewinter vermoord worden, kunnen we dan AUB ook van zijn achterban en andere sympathisanten een beschaafde reactie verwachten?

Of is dit niet mogelijk?

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 22 juni 2006 om 10:07.
Oud 22 juni 2006, 10:07   #68
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht

Het is natuurlijk beter als men kan voorkomen dat er slachtoffers vallen maar... vooraleer je iets kan ondernemen moet er ook wel een dader zijn of zeer concrete aanwijzingen dat er iets gaat gebeuren.

Zonder dat kan je niets beginnen, althans, niet in een rechtstaat.
Even verder kijken dan dat styllo_ben, ik doel vooral op de sfeer die er heerst (bijna) overal, die aanpakken op een andere manier dan via verwijten heen en weer, zou al een hele stap in de goeie richting zijn.
Voorkomen kan je het nooit, je kan wel zorgen dat er een mentaliteit groeit onder de mensen, en daar is de politiek wel verantwoordelijk voor, zij zijn de praatpalen van de mensen, als zij al niets anders doen dan schreeuwen over en weer...sta er dan niet van te kijken dat de burgers het ook doen, en op die manier leiden tot problemen.

Laatst gewijzigd door Duupje : 22 juni 2006 om 10:09.
Oud 22 juni 2006, 10:10   #69
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Even verder kijken dan dat styllo_ben, ik doel vooral op de sfeer die er heerst (bijna) overal, die aanpakken op een andere manier dan via verwijten heen en weer, zou al een hele stap in de goeie richting zijn.
waar jij op doelt is zuiver politiek...

zal ik je eens iets zeggen. Zeg nooit dat de politiek zich nu eindelijk fatsoenlijk moet gaan gedragen...zonder een echte revolutie kan dit gewoon NIET.

Wees dus maar niet naiëf.
Oud 22 juni 2006, 10:12   #70
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Voorkomen kan je het nooit, je kan wel zorgen dat er een mentaliteit groeit onder de mensen, en daar is de politiek wel verantwoordelijk voor, zij zijn de praatpalen van de mensen, als zij al niets anders doen dan schreeuwen over en weer...sta er dan niet van te kijken dat de burgers het ook doen, en op die manier leiden tot problemen.
dat zeg jij over politici (en ik geef je gelijk)

Maar vertel dit maar eens aan politici... zij denken er anders over.
Oud 22 juni 2006, 10:13   #71
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
waar jij op doelt is zuiver politiek...

zal ik je eens iets zeggen. Zeg nooit dat de politiek zich nu eindelijk fatsoenlijk moet gaan gedragen...zonder een echte revolutie kan dit gewoon NIET.

Wees dus maar niet naiëf.
Zo'n antwoord had ik verwacht wel, laat mij u duidelijk stellen dat ik niet naief ben. Au contraire.
Ik zie gewoon altijd een meer vriendelijkere oplossing dan politiekers. Maar ik stel wel, dat men niet moet schrikken als er wat misloopt, ze zoeken en vragen er zelf om. Uiteindelijk is het misschien wel dat net wat ze willen bereiken.
Oud 22 juni 2006, 10:22   #72
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat kindje zag er niet te allochtoon uit. dus zullen we maar niet meer spreken van rasistische moorden, maar gewoon van moorden.
Ik zie niet goed wat er rasistisch is aan een blank kind vermoorden?????????? door een blanke MAN.
Ik zou het eerder op sexistiche moorden hebben (als men het toch een naam wil geven die goed klinkt in de pers), want het waren allen vrouwen!

Laatst gewijzigd door fernand : 22 juni 2006 om 10:24.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 10:55   #73
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
dat kindje zag er niet te allochtoon uit. dus zullen we maar niet meer spreken van rasistische moorden, maar gewoon van moorden.
Ik zie niet goed wat er rasistisch is aan een blank kind vermoorden?????????? door een blanke MAN.
Ik zou het eerder op sexistiche moorden hebben (als men het toch een naam wil geven die goed klinkt in de pers), want het waren allen vrouwen!
zie je eigen nu in allerlei bochten wringen om die ene woord te vermijden

De daden van HVT waren racistisch geinspireerd. Als de kleine Luna niet naast een zwarte liep, was zij hoogstwaarschijnlijk niet neergeschoten.
Oud 22 juni 2006, 11:27   #74
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Kom, kom van Themsche heeft zelf gezegd dat hij allochtonen wou afknallen. Ik had het evengoed kunnen hebben over de neo-nazi's die onlangs in Brugge twee mannen hebben ineen geslagen. Of de marokkaan die opgevist werd uit de Schelde nadat de vermoedelijke dader riep 'ik ga een makak vermoorden vannavond'.
Verder wens ik daar niet verder op in te gaan. Wel sta ik open voor reactie op de essentie van wat ik schreef en niet op feiten die u niet zal aannemen door uw oogkleppen.
Oud 22 juni 2006, 13:46   #75
Diether
Lokaal Raadslid

Diether's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht

http://fr.wikipedia.org/wiki/Tribu_Ka

La Tribu avait aussi sollicité une utilisation ponctuelle du théâtre de Dieudonné, mais ce dernier s'en dissocia après avoir perçu le caractère raciste du mouvement. L'entrée était en effet interdite aux Blancs appelés « leucodermes » et �* tous les non-kémites.

Le dimanche 28 mai 2006, 40 membres de la Tribu Ka sont allés rue des Rosiers �* Paris et auraient proféré des injures et des menaces �* l'encontre de la communauté juive. D'après certains témoins, ils étaient armés de poings américains (ce que Kémi Séba récuse).

Poings américains: boksijzers
Mijn excuses. Ik bedoelde zeker niet dat het niet bestaat.
Ik vind het gewoonweg belachelijk. Zulke mannen mogen van mijn part onmiddellijk Europa verlaten en teruggaan naar hun jungle...(ola, racisme dit laatste?) Vandaar mijn : ha...ha...
Diether is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 14:34   #76
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

En? Al iets gebeurd?
Oud 22 juni 2006, 14:59   #77
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
En? Al iets gebeurd?
effe geduld. Dag is nog niet voorbij.
Oud 22 juni 2006, 15:07   #78
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Er zal nix gebeuren, wees maar gerust.

Het waren gewoon hufters die aandacht nodig hadden.
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 15:52   #79
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Waar blijft die aanslag nu? Of had het VB weer eens een grote verbeelding?
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 15:55   #80
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Waar blijft die aanslag nu? Of had het VB weer eens een grote verbeelding?
Ter verduidelijking het was het laatste nieuws dat dit publiceerde, niet het VB
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be