![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Vreemdeling
|
![]() Dit voorval in Antwerpen zal misschien toch één goed gevolg hebben, nl het plaatsen van camera's op bussen en andere openbaar vervoer. Deze discussie werd al is gevoerd, maar het antwoord was toen negatief omdat dit niet kon wegens de wet op de privacy. Dit is volgens mij gewoon gezever, wanneer je niets te verbergen hebt en niets mispeuterd op het openbaar vervoer, dan kan je het toch niet schelen of daar camera's staat of niet? Er staan toch ook camera's in de stad ... wat is het verschil dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() En 8 oktober zal er wel weer gebleerd worden over een 'zwarte zondag' in Antwerpen zeker?
Jannsens zijn reactie was weer veelzeggend: "we moeten onze bussen beter beveiligen, maar niet overhaast grote verklaringen afleggen" Het was weer te moeilijk om gewoon te zeggen dat dit soort aggressie, dat meestal latent aanwezig is bij onze nieuwe medeburgers, met politionele middelen moet bestreden worden. Wedden dat ze de daders niet zullen vinden? Ze vinden zou de traditionele partijen van Antwerpen namelijk meer slecht dan goed doen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allochtone chauffeurs worden immers niet / minder lastiggevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() allé, een man krijgt een hartinfarct nadat hij een incident meemaakt op de bus en ineens staan ze hier weer allemaal te krijsen als doorgeflipte viswijven op speed.
Ga eens allemaal wat in 't zonneke wandelen ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is onzin natuurlijk. Net zoals de haastige goedkeuring van de wapenwet na de Van Temsche-moorden niets met de grond van de zaak te maken had, hebben camera's op Lijn-bussen ook niets met de grond van de zaak te maken. Of gaat men ook camera's plaatsen in De Ster? In De Blakken? En op alle andere plaatsen waar jongeren mensen lastigvallen, slaan en beroven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dat is misschien waar. Maar dat bevestigd nogmaals dat hun agressie juist maar tegen andere mensen gericht is die Belg zijn Laatst gewijzigd door tooninjo : 24 juni 2006 om 18:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Toch niet door jongeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Schepen
|
![]() Ik vind dat eerlijk gezegd nog zo geen slecht idee. Het heeft iig geholpen om de moordenaars van Joe te vinden.
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Noem het maar gewoon wat het is: racistisch geweld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ga eens kijken in Engeland, daar hangt het vol met dit soort camera's. Dat verhindert niet dat er dagelijks honderden agressies gepleegd worden. "Ze" worden het gewoon. Ontwijkingsgedrag is het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
ja het was een typfoutje. Maar ik kan je alleen maar gelijk geven. Nu is nog maar is bewezen dat omgekeerd racisme ook bestaat. Ook al zeggen sommige politiekers van niet of willen ze het zo niet noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar das niet erg, hé? Nee, we moeten in het zonnetje gaan wandelen... Hoe waren uw reacties met het Van-Themsche-incident? Bent U toen in het zonnetje gaan wandelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() Het zou teveel in het nieuws komen en uiteraard zouden zij (de traditionele partijen) deze keer dezelfde bonen wreten als degene die het Belang heeft mogen wreten tijdens het Van-Temsche-incident.
En dat willen ze natuurlijk niet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Vreemdeling
|
![]() Misselijkmakend. Als ze de daders vinden mogen ze die van mij ophangen. Nu gaan er weer paar dagen van straffe uitspraken komen van "dit kan echt niet meer" en verder wordt er toch niets gedaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als die jonge gasten nu al niet meer mogen meppen en trappen op die racistische ouwe zakken! 't Is warm hé, dan gebeuren dat soort dingen. Wij moeten dringend wat verdraagzamer leren zijn voor de jeugd en hen niet meteen stigmatiseren als ze zich wat uitleven.
Laatst gewijzigd door baarle : 24 juni 2006 om 18:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...dat moete maar tegen het parket zeggen, dat de "lustige schoppers" van doodslag beticht...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Vergeet ook niet dat ondermeer de economische schade van een vroegtijdig overlijden toch wel enorm groot is.
![]() |
![]() |
#80 |
Parlementslid
|
![]() In Luik staat nu een 22 ofzo jarige ex-student met italians-vlaamse-polse voorouder en zijn ex-vriendin, een duitstalige ex joura studentin (19-21) uit Eupen voor gerecht. Ze heeft een engels-face.
Misschien hebben ze een 40 jarige werklose man uit Luik vermoord, de man ging ieder dag zijn kranke moeder bezoeken en ... eem .. "took care of her"; Wat kunnen wij nu voor conclusies trekken? Baarle? Luik de oorzag? De oeders van de daders? Het slachtoffer? De taal? De kleur? Wat zijn de oplossingen die het VB heeft? Haat. Laatst gewijzigd door restons courtois : 24 juni 2006 om 18:36. |
![]() |
![]() |