![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Doe geen moeite: hij wil de afschaffing alle wetten, hier en nu, en in tweede orde van zo veel wetten als enigszins mogelijk. Ik zal het nog eens wat vetter zetten zie: "We conclude this part of the strategy question, then, by affirming that the victory of total liberty is the highest political end; that the proper groundwork for this goal is a moral passion for justice; that the end should be pursued by the speediest and most efficacious possible means; that the end must always be kept in sight and sought as rapidly as possible; and that the means taken must never contradict the goal—[SIZE=1][SIZE=2]whether by[/SIZE] advocating [SIZE=2]gradualism[/SIZE], by employing or advocating any aggression against liberty, by advocating planned programs, or by failing to seize any opportunity to reduce State power or by ever increasing it in any area[/SIZE]." En hoe zit het nu met zijn legerke "professionals", dat van die "piramide", hoor jij daar bij, bij die missionarissen? (onder contract?)
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, ik word door het Libertarisch Centrum in harde valuta (soms in negerslaven) betaald om hier wat te komen prediken. Maar houd het stil, want het zou een schandaal betekenen.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Vraagje: bestaat een "plicht" enkel en alleen wanneer de wet dit decreteert?
![]() |
#65 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() man man man, zelfs ik meen te begrijpen hoe het in elkaar zit. Maar als de manifeste onwil er is...
Er is wel een plicht, een plicht die niet van hogerhand kan worden opgelegd (zoals gij graag zou hebben), maar een die het individu zichzelf oplegt. Uw moraal is de mijne niet, en die van mij is niet de uwe. Hoe u tot uw moraal bent gekomen, dat zijn mijn zaken niet, hoe ik tot die van mij ben gekomen, zijn niet die van u. U heeft uw recht op uw moraal, ik op de mijne. Maar probeer alstemblieft niet uw moraal te verheffen tot universele moraal om ze alzo ze aan mij op te leggen. Ik kan voor mezelf denken, ik kan voor mezelf wel uitmaken hoe en wat en waar. Iets waarvan jij denkt dat ik daar niet toe in staat ben. En iets waarvan jij denkt dat de mensheid niet in staat is (en geloof me, hier geef ik je gelijk hoor ![]() Laatst gewijzigd door Pieke : 28 juni 2006 om 23:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet wat medelijden hebben met een vredelievende collectivist.
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() wat vind je van mijn edit? Slaat dat op iets, of was het eigenlijk al te laat op de avond om er iets zinnigs van te maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel fijn om je mening mee te delen. Maar ik ben er zeker van dat onze Heiland de collectivist die het leven van andere mensen regelt zonder agressie verbluffende argumenten gaat hebben die ons nog in een heropvoedingskamp van één van de zomercursussen tai-kwando gaan doen belanden.
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() te laat op de avond dus
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je neiging om een loopje met de waarheid te nemen begint wel echt te vervelen. Er zijn nu eenmaal misdadigers die met de neus op de feiten nog blijven ontkennen. Jij bent dat type. Lees goed: Rothbard wil de afschaffing van de overheid en van alle wetten hier en nu. Waarom gebruikt hij het woord "abolitionisme"? Ververs je pamper. Lees misschien ook eens de ambities van de LIO
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 29 juni 2006 om 08:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg dus dat wij "de wet" niet wensen af te schaffen. Inderdaad zijn er wet-ten die we liever weg zouden zien. Volgens mij begrijp je ook nog altijd het verschil niet tussen libertariërs, anarchisten, syndico-anarchisten, anarcho-kapitalisten, minarchisten, libertijnen &c, anders had je het al wel begrepen en wierp je niet zo van die basisonbegrippen op. Gelieve mij niet meer misdadiger te noemen, als het u belieft. Daar gaat miserie van komen.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. Er mogen honderdduizend varianten op libertarisme bestaan, ik spreek nu over de tekst van Rothbard. Citaat:
Last met vrije meningsuiting?
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 29 juni 2006 om 09:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ha ha ha, wat zijn we grappig.
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() Je verdoken dreigement bezorgt met een binnenpretje, ja.
![]()
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ten eerste is dat geen artikel, maar een hoofdstuk uit een boek, en ten tweede slaat wat je zegt nergens op, gezien dat ner-gens in die tekst staat. Geef citaten. Doe moeite. Waar hij "abolitionism" voorwendt, gaat het om het herroepen van wetten die slachtofferloze "misdaden" (zoals prosititutie, drugs, ...) weerhouden, en om het ijveren voor het afschaffen van diverse belastingen gepaard gaande met het gelijktijdig milderen van overheidsbestedingen et alia.
Laatst gewijzigd door lombas : 29 juni 2006 om 09:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zeg, je moet alles niet zo ernstig nemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Speciaal voor iemand die niet kan lezen: "If, then, the libertarian must call for immediate abolition of the State as an organized engine of aggression, and if gradualism in theory is contradictory to the overriding end (and therefore impermissible), what further strategic stance should a libertarian take in a world in which States continue all too starkly to exist? Must the libertarian necessarily confine himself to advocating immediate abolition? Are transitional demands, steps toward liberty in practice, therefore illegitimate? Surely not, since realistically there would then be no hope of achieving the final goal. It is therefore incumbent upon the libertarian, eager to achieve his goal as rapidly as possible, to push the polity ever further in the direction of that goal. Clearly, such a course is difficult, for the danger always exists of losing sight of, or even undercutting, the ultimate goal of liberty. But such a course, given the state of the world in the past, present, and foreseeable future, is vital if the victory of liberty is ever to be achieved. The transitional demands, then, must be framed while (a) always holding up the ultimate goal of liberty as the desired end of the transitional process; and (b) never taking steps, or using means, which explicitly or implicitly contradict that goal."
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het afschaffen van de Staat en van alle "invasions of liberty", met als voorbeeld taks-wetten en wetten over slavernij, wat kan dat anders betekenen dat het afschaffen van alle wetten of zelfs van de wet op zich? Zonder overheid is er immers geen wet of rechtspraak. Oh ja, even de contractjes vergeten?
![]() |