Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2004, 16:07   #61
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Ach Philip, amnestie is het laatste der zorgen.
Ik denk niet dat de Vlaams-nationalisten die te leiden hadden van het "volkstribunaal " (het crapuul van de straat dus) geïnteresseerd zijn in amnestie, wanneer die wordt uitgesproken door de belgische on-staat.
En als ze door het Vlaams parlement wordt gedaan, wordt het ongrondwettelijk verklaard. Herinner het decreet Suykerbuyck (of hoe schrijven ze die naam).
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2004, 16:16   #62
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
De eerste vrouw van mijn vader is bij gebrek aan zorgen in het kraambed gestorven in het begin van de oorlog , dus van een gezin was er geen sprake meer, als je dan toch �*lles wil wéten...
Desalniettemin weiger je in te zien dat onderduiken voor iemand zonder te onderhouden gezin wel een stuk gemakkelijker is dan voor iemand met.

Ik neem aan dat je zelf geen kinderen hebt? Ofdat 'paps filosoof' wel zal onderduiken en zich v/d kindjes geen bal aantrekken in een gelijkaardige situatie? En dan ga je er nog aan voorbij dat lang niet iedereen die had willen onderduiken de mogelijkheid ertoe had, face it gemiddeld genomen waren onderduikers veel bemiddelder dan degene die het niet konden doen en hadden ze er de contacten voor.

Spijtig als je die niet had of je een gezin moest onderhouden, voor filosoof speelt dat allemaal geen rol en ben je een 'nazi'

Citaat:
mijn schoonvader was 17 toen hij gedeporteerd werd
Wat de bombardementen en de kampen ermee te maken hebben?
In jullie ogen niets, dat is duidelijk, maar in de ogen van zowat iedereen was Duitsland de aanvallende VIJAND, niet de "bevrijder van Vlaanderen
Ah nu zie ik het, als de bevrijders burgerslachtoffers maken is dat oké in de naam van de goede zaak, maar als de vijand het doet is iedereen die wel eens een brood gebakken heeft voor 'de vijand' of een beetje lijken is gaan opkuisen na een bombardement van 'de goeden' op een burgerstad daar medeschuldig aan.

(typisch vb vh het soort werk dat die 'vrijwilligers' moesten doen btw, maar ja ik neem aan dat je denkt dat die 'vrijwilligers' een luxe-leventje hadden in Duitsland waar ze na een voormiddagje bommen en concentratiekampen te hebben gebouwd hun met champagnegevuld zwembaddeke indoken en zich de rest van de dag bezig hielden met het tappen van een paar goei joden mopkes...)

Verhelderend. Dus u vindt ook dat alle moslims medeschuldig zijn aan 9/11, daar zwaar voor gestraft moeten worden en binnen 60 jaar daar nog altijd voor gestraft moeten worden? Het selectief blind zijn van sommige 'intellectuelen' kent geen grenzen

En dan ga je er nog aan voorbij dat die mensen al (vaak onredelijk) hard gestraft zijn, het is niet eens meer een discussie ofdat ze al dan niet gestraft hadden moeten worden dat is toch al gebeurd, de discussie gaat erover of 1. voor velen onder hun hun 'misdaden' nu zoooo gruwelijk waren dat ze er nog steeds voor gestraft dienen te worden en 2. ofdat de mate waarin ze gestraft werden niet (voor velen) compleet buiten verhouding stond met de begane 'misdaad' en ze daarvoor verontschuldigingen verdienen.

Maar ja het is niets nieuws dat sommige mensen bij het ene racist gaan roepen en voor het andere selectief blind zijn...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2004, 16:18   #63
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is intussen hoog tijd dat er van twee kanten wordt toegegeven dat er wreedheden gebeurden. Maurice de Wilde zaliger heeft voldoende bewezen dat deze plaatsvonden.
In dit land bestaat echter een ongeschreven wet dat Vlaamsgezinden, of ze nu 'fout' waren of niet, voor eeuwig de Belgische verliezers zullen blijven, die geen recht hebben op eerherstel en nog minder op enige vorm van amnestie.
Zonder tekenen van verzoening voor de fouten waar dit land en vele van zijn burgers zonder enige twijfel hun aandeel in hadden, zullen echter de nageslachten van de onrechtvaardig behandelde flaminganten deze schandvlek blijven overdragen op hun kinderen. Die het op hun beurt weer overdragen op de hunne.
Als er na 60 jaar, en het laatste overleden oorlogsslachtoffer, nog altijd geen begin is gemaakt van vergeving, dan zal dat over 200 jaar ook nog niet het geval zijn.
De kreet: 'Lang leve België' heeft dan ook geen enkele zin in dergelijke omstandigheden.
Oud 14 januari 2004, 16:49   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nochtans is het simpel. In oorlogstijd komt het op overleven aan. Vooral voor de minst kapitaalkrachtigen met een gezin.

Zolang de Engelsen aan de ene kant van het kanaal zaten, waar mijn vader met zijn gezin woonde, en de Duitsers aan de andere, werkte hij als kleermaker voor de Engelsen. Hij werd betaald met voedselpakketjes. Die hadden meer waarde dan geld. Mocht de toestand echter andersom geweest zijn...
Nochtans vluchtte hij de bossen in inplaats van aan zijn oproeping om in Duitsland te gaan werken gevolg te geven. Maar dat zou zeker 'vergeten' geweest zijn toen de repressie een aanvang nam. Enkel het feit dat je aan 'den Duits' wel eens je kostje had verdiend zou niet vergeten worden.
Ik was dus 'toevallig' bij de 'gelukkigen'.
Anderen die niets anders deden dan precies op dezelfde wijze overleven met hun gezin, maar dan op de enig mogelijke manier omdat de Duisters wél tot aan hun kant van het water waren doorgedrongen, hebben daar meestal een zware prijs voor moeten betalen. Hun vensters werden ingegooit. Hun huis en goed naam beklad of in brand gestoken. En de rest volgde wel vanzelf...

Eigenlijk kan je het goed vergelijken met wat er vandaag met mensen gebeurt waarvan geweten is dat ze voor die andere 'verkeerde' partij durven kiezen. Oogluikend wordt tegenover deze 'verkeerden' zowat alles toegestaan. Tot en met de broodroof van een gehandicapte toe.
Oud 14 januari 2004, 17:20   #65
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Het is intussen hoog tijd dat er van twee kanten wordt toegegeven dat er wreedheden gebeurden. Maurice de Wilde zaliger heeft voldoende bewezen dat deze plaatsvonden.
In dit land bestaat echter een ongeschreven wet dat Vlaamsgezinden, of ze nu 'fout' waren of niet, voor eeuwig de Belgische verliezers zullen blijven, die geen recht hebben op eerherstel en nog minder op enige vorm van amnestie.
Zonder tekenen van verzoening voor de fouten waar dit land en vele van zijn burgers zonder enige twijfel hun aandeel in hadden, zullen echter de nageslachten van de onrechtvaardig behandelde flaminganten deze schandvlek blijven overdragen op hun kinderen. Die het op hun beurt weer overdragen op de hunne.
Als er na 60 jaar, en het laatste overleden oorlogsslachtoffer, nog altijd geen begin is gemaakt van vergeving, dan zal dat over 200 jaar ook nog niet het geval zijn.
De kreet: 'Lang leve België' heeft dan ook geen enkele zin in dergelijke omstandigheden.
Ik ben het helemaal niet eens met je interpretatie van de feiten. Alhoewel je Maurice De Wilde blijft citeren, kan ik maar nauwelijks geloven dat je maar ook 1 gram van hem hebt gelezen.

Maar goed, ik heb nu geen tijd om daar dieper op in te gaan. Maar dat komt nog wel als ik op mijn website aan dat bepaalde onderdeel begin, dat ik nu al geprogrammeerd heb: "9. De Volks-Repressie kort na de bevrijding: alle remmen los?" Ik ben daar helemaal niet te beroerd voor om een en ander te erkennen maar de waarheid wordt hier wel ferm met zijn haren gesleurd. Het Verzet zomaar de schuld geven van ALLES wat er de eerste weken en maanden na de bevrijding gebeurde is niet enkel een grove leugen maar een bijzonder pijnlijke belediging voor de vele duizenden van het verzet die hun leven hebben gelaten TIJDENS de bezetting. Maar ik kom daar -zoals gezegd- uitgebreid later op terug.
Oud 14 januari 2004, 20:09   #66
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In jullie ogen niets, dat is duidelijk, maar in de ogen van zowat iedereen was Duitsland de aanvallende VIJAND, niet de "bevrijder van Vlaanderen"

toen ik schreef dat je het natuurlijk niet zou begrijpen...
ik heb te véél vlaamsnationalisten tegengekomen die het in 2004 nog altijd niet begrepen hebben en nog altijd overtuigd zijn van hun HEILIG GELIJK
Zo is het , filosoof. Het Eigen-Volk-verradend gebroed komt nu zogezegd op voor hun Eigen Volk. Opportunist tot in de kist, zou ik zeggen. Zonder veel moreel. Eigen Zak eerst.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2004, 09:01   #67
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

In het kader van de discussie over amnestie is het ook eens goed de andere kant van de medialle te zien!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be