Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2006, 10:46   #61
Spanks
Vreemdeling

Spanks's schermafbeelding

Standaard

Confronterende cijfers toch om zo weinig aandacht aan te besteden. Als ge heel erg naïef naar de media zou luisteren, zou men het omgekeerde geloven.
Spanks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 10:49   #62
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Heel België schreeuwt om strengere en rechtvaardige straffen voor zware feiten als moord, verkrachtingen, pedofilie, zinloos geweld met de dood als gevolg enz...

Hoeveel witte marsen hebben we nog nodig eer we gaan beseffen dat we misschien de doodstraf opnieuw moeten invoeren in belgië en heel het westen, de afschaffing van de wet lejeune, de luxe (hotel) gevangenissen veranderen in sobere hokjes, de bouw van meer en betere gesloten jongeren gevangenissen, de nul tolerantie voor alle criminaliteit, verlaging van de leeftijd waarin men verantwoordelijk is voor eigen daden van 18 naar 14, hervorming justitie, rechtspraak en rechtvaardigheid meot er voor iedereen zijn en moet bijgevolg gratis zijn. het kan niet dat mensen processen verliezen omdat ze door geld gebrek niet kunnen door procederen tegenover grote multi national bedrijven en rijke mensen.
dus men moet de rechtspraak en justitie gratis maken en onafhankelijk maken van politiek.
rechters en advocaten mogen enkel en alleen hun functie uitoefenen en mogen geen politieke banden hebben noch banden met het bedrijfs of zakenleven. ook mogen er geen miljoenen achterpoortjes meer zijn, duidelijke straffen en wetten. geen oneindige beroepen meer indien men veroordeeld word.
en ga zo maar door.

feitelijk mogen er nog wat middeleeuwse straffen bijkomen maar misschien is dat wat te ver
alhoewel, letterlijke castratie voor verkrachters en pedofielen vind ik nog niet zo ongepast.
en zware dwangarbeid voor zware criminelen die niet de doodstraf hebben gekregen

en tot slot geloof ik niet in een 2de kans beleid voor sommige zware criminelen.
laat staan dat ik ze oneindig veel kansen zou geven zoals nu het geval is
De wet-Lejeune zou na Dutroux worden aangepast: nog altijd niet dus
En burgerzin is blijkbaar ook geen waarde meer (zie mijn topic dat ik zal opstarten)
Oud 28 juni 2006, 10:50   #63
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chyron0 Bekijk bericht
Nee, zo simpel en simplistisch is het niet. Denk nu niet dat iedereen bij politie, parket, gerecht en politiek zachte eitjes of naïeve idioten zijn als ze geen VB-er zijn. Laat je niet misleiden door de teneur van de media (= overwegend links en onevenwichtig politiek correct).
Ik beweer niet dat iedereen bij politie, parket, gerecht en politiek zachte eitjes of naïeve idioten zijn. Maar een droevig en beangstigend feit is wel dat diegenen die het voor het zeggen hebben automatisch dat allochtone krapuul in bescherming nemen en een zware misdaad op zijn zachtst gezegd minimaliseren.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 10:57   #64
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
zoals Van Temsche .........????
is dat verdedigen, ? dat was een ziekelijk figuur die in een psychiatrie thuishoort, of levenslang in den bak.

Met verdedigen bedoel ik dus lastig gevallen worden, of bedreigd worden en daarop reageren met geweld.

vb,

Iemand eist van mij 5 €, ik zet mij recht, en sla hem bewusteloos, of toch minstens zo hard dat medische hulp nodig is.

Ik werd bedreigd en verdedigde mij.

Als ik een kerel voor 5 € in de kliniek zou kloppen, weet ik zeker dat de gazetten mij zo zwart gaan maken als iets, en gaan zeggen dat ik een smerige racist ben. Nochtans zou ik voor 5 € ook slaan op een autochtoon en minstens even hard.

waarom , de maatschappij maakt mij zo, dwingt mij zo te reageren, 10 jaar geleden hebben ze zo eens 100 frank geëist van mijn neef, die naast mij zat, te wachten op den trein. ik heb mij toen gewoon rechtgezet en duidelijk gemaakt, dat ze best oprotten, Ze zijn toen gaan lopen.

Maar dankzij het toenemend gewel dat zij gebruiken in hun criminele acties, zie ik mij dus genoodzaakt, onmiddelijk en genadeloos toe te slaan in geval van bedreiging. Anders riskeer ik zelf gewond te geraken, of gedood te worden. Ik neem dan ook geen risico's meer.

ik zou het ook makkelijk kunnen maken en 5 € geven, maar ik zit zo niet ineen, als zij 5 € willen hebben gaan ze er voor moeten werken net als ik.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 28 juni 2006 om 10:59.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 10:59   #65
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Nog gevoeliger. Twee weken later komt er een verbod op scheren door de commissie. Vaarwel babyhuid.

Alleen nog electrisch hé...
Oud 28 juni 2006, 11:00   #66
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
is dat verdedigen, ? dat was een ziekelijk figuur die in een psychiatrie thuishoort, of levenslang in den bak.

Met verdedigen bedoel ik dus lastig gevallen worden, of bedreigd worden en daarop reageren met geweld.

vb,

Iemand eist van mij 5 €, ik zet mij recht, en sla hem bewusteloos, of toch minstens zo hard dat medische hulp nodig is.

Ik werd bedreigd en verdedigde mij.

Als ik een kerel voor 5 € in de kliniek zou kloppen, weet ik zeker dat de gazetten mij zo zwart gaan maken als iets, en gaan zeggen dat ik een smerige racist ben. Nochtans zou ik voor 5 € ook slaan op een autochtoon en minstens even hard.

waarom , de maatschappij maakt mij zo, dwingt mij zo te reageren, 10 jaar geleden hebben ze zo eens 100 frank geëist van mijn neef, die naast mij zat, te wachten op den trein. ik heb mij toen gewoon rechtgezet en duidelijk gemaakt, dat ze best oprotten, Ze zijn toen gaan lopen.

Maar dankzij het toenemend gewel dat zij gebruiken in hun criminele acties, zie ik mij dus genoodzaakt, onmiddelijk en genadeloos toe te slaan in geval van bedreiging. Anders riskeer ik zelf gewond te geraken, of gedood te worden. Ik neem dan ook geen risico's meer.

ik zou het ook makkelijk kunnen maken en 5 € geven, maar ik zit zo niet ineen, als zij 5 € willen hebben gaan ze er voor moeten werken net als ik.
Hm ik kan u wel begrijpen. Triest...
Oud 28 juni 2006, 12:09   #67
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Hm ik kan u wel begrijpen. Triest...
Het systeem maakt u zo, ik vind dat zelf erg genoeg dat de straat niet meer veilig is,

Het is geen onveiligheidsgevoel het is net nog maar bewezen.

Ik ben er zelf ook al verschillende malen mee geconfronteerd geweest met pogingen tot intimidatie, bedreiging, steaming etc, tot ik mij rechtzet ik toren dan ook meestal een goeie 20 cm, boven de doorsnee "jongere" uit, de meesten hebben het dan ook meteen begrepen, dat er weinig ruimte voor discusie is.

Maar gewoon het idee is verkeerd dat je op je hoede moet zijn terwijl je in je eigen land, streek of stad over straat moet zijn, voor straatbendes die iedereen als slachtoffer kunnen kiezen en niet aarzelen om geweld te gebruiken.
Oud 28 juni 2006, 12:13   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
stel dat de advokaat van Van Temsche zou zeggen dat Hans Van Temsche zich alleen maar verdedigde tegen de aanvallen van zijn slachtoffers... zou 1 iemand die advokaaat geloven.... ?????
Bhairav en co?
Oud 28 juni 2006, 12:30   #69
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat er een heel pak zou kunnen worden opgelost indien mensen en nieuwkomers in het bijzonder gewoon eens lessen in BELEEFDHEID zouden krijgen. Lijkt zo oudbakken als ik het neerschrijf, want BELEEFDHEID en/of etiquette zijn dingen waar men totaal geen behoefte aan schijnt te hebben. Nochtans zijn "excuseer" "dankuwel" "graag gedaan" "goededag" simpele uitingen.

Een voorbeeldje:

Een tijd geleden wachtte ik aan een tramhalte. Naast mij op het bankje zat een familie die overduidelijk zigeuner waren: moeder, vader, dochter en kleindochter (naar ik vermoed).
Ik heb de gewoonte om zowel aan de haltes als op de tram de mensen naast me aan te spreken. Gaat heel gemakkelijk met een stomme openingszin als "weet U wanneer de tram komt"? (natuurlijk weet ik wanneer de tram komt, ik kan dat ook zien). Enfin...

De zigeunerfamilie zat luidkeels in hun eigen taaltje vanalles te roepen (later zag ik dat vader een hoorapparaat droeg), maar toch deed ik "weet U wanneer de tram komt"? duidelijk fier antwoordde de dochter me in vlekkeloos nederlands, waarna er een koetjes en kalfkes gesprek begon tot de tram arriveerde.
Bij het opstappen ging de zigeunerfamilie voor en ik laatst. De tram vertrok nogal bruusk en de (dikke) mama had geen paal vast en wankelde. Ze greep om zich heen en vond mijn pasgekochte (los)gebreide pull! Ik stond daar met heel mijn lingerie te showen op de volle tram, kon nog net zelf de arm van de mevrouw vastpakken om haar tegen te houden (en mijn pull niet helemaal in de verdommenis te laten trekken).

ZONDER ENIGE VORM van excuus ging madam zitten! NIKS! zelfs geen blik!

Op slag zag ik de irritatie in de andere passagiers hun ogen. Zonder excuus was mijn uitgerokken pull eveneens een zware belediging.

Deze irritaties konden dus grandioos worden vermeden door een kleine - zelfs zuivere lichaamstaal - vorm van verontschuldiging, zelfs al kon die dikke mama er niet echt aan doen (jawel! je moet zo snel mogelijk houvast zoeken als je gedaan hebt met tikken - maar kom, kan iedereen overkomen).

Kleine handelingen, grote gevolgen!
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 12:43   #70
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 12:44   #71
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik denk dat er een heel pak zou kunnen worden opgelost indien mensen en nieuwkomers in het bijzonder gewoon eens lessen in BELEEFDHEID zouden krijgen. Lijkt zo oudbakken als ik het neerschrijf, want BELEEFDHEID en/of etiquette zijn dingen waar men totaal geen behoefte aan schijnt te hebben. Nochtans zijn "excuseer" "dankuwel" "graag gedaan" "goededag" simpele uitingen.

Een voorbeeldje:

Een tijd geleden wachtte ik aan een tramhalte. Naast mij op het bankje zat een familie die overduidelijk zigeuner waren: moeder, vader, dochter en kleindochter (naar ik vermoed).
Ik heb de gewoonte om zowel aan de haltes als op de tram de mensen naast me aan te spreken. Gaat heel gemakkelijk met een stomme openingszin als "weet U wanneer de tram komt"? (natuurlijk weet ik wanneer de tram komt, ik kan dat ook zien). Enfin...

De zigeunerfamilie zat luidkeels in hun eigen taaltje vanalles te roepen (later zag ik dat vader een hoorapparaat droeg), maar toch deed ik "weet U wanneer de tram komt"? duidelijk fier antwoordde de dochter me in vlekkeloos nederlands, waarna er een koetjes en kalfkes gesprek begon tot de tram arriveerde.
Bij het opstappen ging de zigeunerfamilie voor en ik laatst. De tram vertrok nogal bruusk en de (dikke) mama had geen paal vast en wankelde. Ze greep om zich heen en vond mijn pasgekochte (los)gebreide pull! Ik stond daar met heel mijn lingerie te showen op de volle tram, kon nog net zelf de arm van de mevrouw vastpakken om haar tegen te houden (en mijn pull niet helemaal in de verdommenis te laten trekken).

ZONDER ENIGE VORM van excuus ging madam zitten! NIKS! zelfs geen blik!

Op slag zag ik de irritatie in de andere passagiers hun ogen. Zonder excuus was mijn uitgerokken pull eveneens een zware belediging.

Deze irritaties konden dus grandioos worden vermeden door een kleine - zelfs zuivere lichaamstaal - vorm van verontschuldiging, zelfs al kon die dikke mama er niet echt aan doen (jawel! je moet zo snel mogelijk houvast zoeken als je gedaan hebt met tikken - maar kom, kan iedereen overkomen).

Kleine handelingen, grote gevolgen!

Deze middag zoiets gelijkaardigs zien gebeuren in onze self-resto.
Iemand slaat per ongeluk met de rugzak tegen de plateau van een vrouw. Gevolg: het bekertje water valt over het eten (belegd broodje) van die vrouw. Broodje doorweekt.
Het enige wat de 'dader' zegt: "kan ik niets aan doen, koopt u een nieuw".

Oud 28 juni 2006, 12:46   #72
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Wat mij ook opviel: na de moord van Hans Van Temssche was het blijkbaar heel moeilijk om een advocaat te vinden voor diene gast. Op Radio1 was er naar aanleiding van die moeilijkheid nog een heel reportage over, en een interview met de advocaat van Dutroux die zelfs verklaarde dat "hij wel pedofielen verdedigde, maar dat hij alle zware misdrijven met racistisch karakter carrément weigerde". De meeste van zijn confraters bleken ook laatstgenoemde categorie niet te willen verdedigen. Blijkbaar kampen de "jongeren" die "per ongeluk" met zijn zessen "iemand die begonnen was met vechten" dood hebben geslagen en geschopt, niet met dat probleem...

Ik wil me ook niet definitief uitspreken over de nieuwste aantijgingen als zou Guido Demoor zelf zijn begonnen met de vechtpartij, maar de gekende allochtonen-smoes: "hij was ne racist en ik werd benadeeld" ligt maar net om de hoek...

Het volgende citaat van de gekende Antwerpse foorkramer Jos de Smos spreekt dan ook boekdelen: "ge kunt beter als bruine met een groep kameraden een blanke doodkloppen, dan als blanke op uw eentje een paar bruinen afschieten."

Voor wanneer de eerste geschminkte burgermilities?
Oud 28 juni 2006, 12:53   #73
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Deze middag zoiets gelijkaardigs zien gebeuren in onze self-resto.
Iemand slaat per ongeluk met de rugzak tegen de plateau van een vrouw. Gevolg: het bekertje water valt over het eten (belegd broodje) van die vrouw. Broodje doorweekt.
Het enige wat de 'dader' zegt: "kan ik niets aan doen, koopt u een nieuw".
Zo'n voorvalletjes zijn dezer dagen legio.

Persoonlijk houd ik er dan ook meer van om in Limburg te gaan wandelen, waar een tegenligger je nog een vriendelijke "goeiedag" tegemoet schalt, dan in Antwerpen waar het kampioenschap "wie heeft de meest vieze en verkrampte gelaatsuitdrukking" nu al voor het tiende jaar op rij bezig is. Als je in laatstgenoemde provincie op rustige wandelwegen zelfs nog maar probeert een "goeiedag" uit je strot te murwen, bekijkt men je al alsof je een paar vijzen kwijt bent. Moest ik allochtoon zijn, ik zou misschien nog denken dat iedereen racistisch was . Tot zover de vriendelijkheid en het sociaal contact dus.
Oud 28 juni 2006, 13:06   #74
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Die zit!
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 13:07   #75
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Ik hoorde ook op het nieuws dat de aanklacht afgezwakt is tot slagen en verwondingen met de dood tot gevolg.. jaja strenge straffen in het vooruitschiet
:crazy:
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 13:09   #76
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hilarisch!!!
Oud 28 juni 2006, 13:12   #77
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Precies.

En straks nog een cartoon over het veilige gevoel dat men moet hebben bij het zien van een bende Marokkanen op de tram - omdat ze stoute agressors van repliek dienen.

Oud 28 juni 2006, 13:14   #78
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Tja, als je je in een stad moet bezighouden met iedereen die je tegenkomt een "goeiedag" toe te wensen, dan ben je wel uitgeput na een halfuurtje hé.

Maar ik denk dat het expressief bezig zijn in openbare gelegenheden iets is dat je kan aanleren. (tenzij het aangeboren is: toen ik verleden maand met mijn dochter in Gent liep sprak ze ook constant tegen vele mensen - of zou dat aan de opvoeding liggen?).
Het is in feite een hele plezante bezigheid. Ik kan het iedereen aanraden. Soms krijg je wel rare blikken, maar in 95% vind iedereen het gewoon leuk. Het vergt echter wel wat oefening. Beschouw het als een sport.

Men zou vb. ook eens T-shirts kunnen drukken met "Ik spreek tegen iedereen". Lijkt me heel spannend.

Laatst gewijzigd door circe : 28 juni 2006 om 13:15.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 13:18   #79
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als je je in een stad moet bezighouden met iedereen die je tegenkomt een "goeiedag" toe te wensen, dan ben je wel uitgeput na een halfuurtje hé.

Maar ik denk dat het expressief bezig zijn in openbare gelegenheden iets is dat je kan aanleren. (tenzij het aangeboren is: toen ik verleden maand met mijn dochter in Gent liep sprak ze ook constant tegen vele mensen - of zou dat aan de opvoeding liggen?).
Het is in feite een hele plezante bezigheid. Ik kan het iedereen aanraden. Soms krijg je wel rare blikken, maar in 95% vind iedereen het gewoon leuk. Het vergt echter wel wat oefening. Beschouw het als een sport.

Men zou vb. ook eens T-shirts kunnen drukken met "Ik spreek tegen iedereen". Lijkt me heel spannend.
Waarop Zaza een karikatuur maakt van u lachend met uw T-shirt en een ander nors persoon met een T-shirt: "Ik niet!" . Het onderschrift...daar ben ik nog niet uit...
Oud 28 juni 2006, 13:22   #80
PollyCorrect

Standaard

Citaat:

Dat is inderdaad leuk. Ik doe het soms ook, maar dat ligt aan mijn humeur.

In de GB hier (=grote stad!) heb ik constant babbels aan de kassa. Ik heb ook veel respect voor mensen die werken, dus ik babbel graag met bus- en trambestuurders en bestuurderessen.

Maar meestal loop ik toch als een muur tussen andere muren. Soms schrik ik zo van hoe mensen er uitzien, dat ik aan de overkant ga lopen omdat ik geen zin heb om aangesproken te worden door nog zo'n leiperd of iemand die om geld vraagt (=veel aanwezig hier, steeds meer! mensen onder invloed van allerlei, die voor Oxfam werken, of gewoon totaal nuts zijn).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be