Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2006, 11:56   #61
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard plafond

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Binnen het VB hopen mensen inderdaad op machtsdeelname en u omschrijft die als dromers. Maar het is precies uw partijtop die uit is op machtsdeelname en zij weten waarom: precies omwille van dat plafond! Volgens mij houden ze ook rekening met het rekenkundige plafond van één derde en dus staan ze voor een dilemma:
a. Ze zwakken hun huidige, radicale programma af en maken een sterke beweging naar het centrum, maar dit kunnen ze niet omwille van hun achterban die in hoofdzaak VB stemt omwille van dat radicale. Bovendien garandeert deze schuifbeweging naar het centrum geenszins dat andere partijen een coalitie willen met het VB.
In dit geval verliezen ze kiezers, zonder ook maar enige garantie op macht.
b. Geen afzwakking betekent vroeg of laat het bereiken van het plafond. De eerste verkiezingen dat het VB niet wint, betekent een kentering voor het VB en dat weet de VB-partijleiding. Ze gaan dit niet aan de luide klok hangen, maar ze hebben genoeg politiek inzicht om deze situatie correct in te schatten.
Een partij kan niet altijd blijven vooruitgaan.Ook achteruitgang is mogelijk.Dat kan soms zelfs gezond zijn om met de twee voeten op de grond gezet te worden.
Een machtsdeelname zou in ieder geval voor een zware electorale afstraffing zorgen en dat moet zeker vermeden worden.8)
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 11:58   #62
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Een partij kan niet altijd blijven vooruitgaan.Ook achteruitgang is mogelijk.Dat kan soms zelfs gezond zijn om met de twee voeten op de grond gezet te worden.
Een machtsdeelname zou in ieder geval voor een zware electorale afstraffing zorgen en dat moet zeker vermeden worden.8)
Dat is correct.
Oud 2 juli 2006, 19:21   #63
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
b. Geen afzwakking betekent vroeg of laat het bereiken van het plafond. De eerste verkiezingen dat het VB niet wint, betekent een kentering voor het VB en dat weet de VB-partijleiding. Ze gaan dit niet aan de luide klok hangen, maar ze hebben genoeg politiek inzicht om deze situatie correct in te schatten.
Filip Dewinter heeft al laten weten dat het in 2012 heel moeilijk word gezien de demografische evolutie. Iedere allochtoon meer is een stem minder voor het VB vergeet dat niet
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 22:08   #64
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prien G. Bekijk bericht
bij vorige bollekeskermis was ik bijzitter

Ge zou verschieten hoeveel van die pijpekrullen op het Blok stemden

zelfs ne marouf met kopvod heeft toen blok gestemd al moet ik toegeven dat ik haar hand vasthield omdat de kut toch niet verstond wat er op het scherm kwam
Dit is één persoon: Prien G.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 22:09   #65
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvel Bekijk bericht
ik zal het volgende keer filmen , ofwa

als die pijpekrullen assistentie vragen in het stemkot dan zie ik toch wat ze doen

zijde gij nooit bijzitter geweest , hou uw scheur dan
Deze persoon heeft exact hetzelfde meegemaakt. Dat is toevallig heh?
Oud 2 juli 2006, 22:14   #66
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Filip Dewinter heeft al laten weten dat het in 2012 heel moeilijk word gezien de demografische evolutie. Iedere allochtoon meer is een stem minder voor het VB vergeet dat niet
Juist een reden te meer dat het VB iets moet bedenken om een deel van de allochtonen aan hun kant te krijgen. Deze demografische evolutie werkt ook tegen de andere partijen voor zover zij niet putten uit het bevolkingsoverschot van de allochtone gemeenschap. Het is bemoedigend dat de gepensioneerde VB-kiezer gelijkdelijkvervangen wordt door jonge mensen (zie de laatste peilingen).

Ik blijf erbij. Als het VB het meent met haar programmapunten dan moeten zij om de macht gaan en niet om het gelijk.
Oud 2 juli 2006, 22:52   #67
The B@ron
Burger

The B@ron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Juist een reden te meer dat het VB iets moet bedenken om een deel van de allochtonen aan hun kant te krijgen. Deze demografische evolutie werkt ook tegen de andere partijen voor zover zij niet putten uit het bevolkingsoverschot van de allochtone gemeenschap. Het is bemoedigend dat de gepensioneerde VB-kiezer gelijkdelijkvervangen wordt door jonge mensen (zie de laatste peilingen).
Ik blijf erbij. Als het VB het meent met haar programmapunten dan moeten zij om de macht gaan en niet om het gelijk.
Gevaarlijk parcours. Indien allochtonen graag VB willen stemmen, zal ik ze niet tegenhouden. Een andere zaak is indien ze effectief stemmen gaan ronselen. Voor bv. de Joodse bevolking is dat geen probleem, die staan aan dezelfde kant van de frontlinie. Maar propaganda naar moslims toe ?? Dikke kans dat een groot deel van het originele kiespubliek het dan voor bekeken houdt. Dan is het VB geen haar beter dan de politieke hoeren van de andere partijen. Die trachten ook hun verloren zieltjes te recupereren bij de "nieuwe belgen"
Oud 3 juli 2006, 05:42   #68
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De demografische evolutie is inderdaad een zeer belangrijke factor die ik in mijn eerdere reacties niet aan bod liet komen.
Veel stemmen van het VB komen van oudere mensen, terwijl het VB het bij een jonger publiek beduidend minder goed doet.
Oud 3 juli 2006, 08:04   #69
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The B@ron Bekijk bericht

Maar propaganda naar moslims toe ?? Dikke kans dat een groot deel van het originele kiespubliek het dan voor bekeken houdt. Dan is het VB geen haar beter dan de politieke hoeren van de andere partijen. Die trachten ook hun verloren zieltjes te recupereren bij de "nieuwe belgen"
Dat hangt er maar van af hoe het VB zoiets zou aanpakken. Het kan dat doen zoals de andere partijen, en dan heb je gelijk. Of het kan dat op zijn eigen manier doen, en zichzelf blijven. Het zou wat denkwerk vragen, maar ik kan me inbeelden dat heel wat migranten grote delen van het VB-programma zien zitten (conservatieve waarden, veiligheid etc...). Er is echt niet veel aanpassing nodig om grote groepen moslims te overtuigen.

Plat op de buik gaan liggen zal zeker geen respect en dus geen stemmen opleveren: integratie moet de lijn blijven. Van de lijn die het VB al enkele jaren in Brussel volgt naar de franstaligen toe, kan terzake veel geleerd worden. Ook daar blijven essentiële punten zoals 'Brussel hoofdstad van Vlaanderen' bewaard.

Laatst gewijzigd door baarle : 3 juli 2006 om 08:06.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 10:39   #70
ilfalco
Minister-President

Standaard

Moslims moeten we niet overtuigen... je gaat evrdorie toch het paard van troje zelf niet voeden zeker. Het VB moet openstaan andere allochtone groepen( en dat doet ze ook)maar de islam is in strijd met alles waar europa voor staat en men moet het zeggen zoals het is 99% van de problemen met allochtonen zijn problemen met islamitische jongeren.

Het islamiet zijn is zo belangrijk voor de moslims dat het alles overstijgt. Ook onze wetten! het sialmiet zijn staat het vlaming worden helemaal ind e weg. Er bestaat op het moment geen gematigde vorm van de islam.
En ondanks dat je soms best plezier kunt maken met moslims blijft er een kloof door de religie die eigenlijk een heel samenlevingsmodel is een soort handboek hoe je moet leven. maar dan wel een OPGELEGD handboek!
Als een jonge moslim gezien wordt met snoep tijdens de ramadam(overdag), dan wacht hem stokslagen thuis...

Neen dat ze eerst hun islamitische handboek weggeooien en inruilen voor ons
wetboek!
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 22:42   #71
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Dat het VB-publiek liever geen vermenging ziet met de allochtone kiezer is duidelijk. Maar gooi al de emigranten niet op een hoop. Veel emigranten zijn geen islamieten. bvb Polen, Russen, Moldaven, Roemenen, Bulgaren, etc.... Ook veel Turken zijn niet meer practiserend moslim.

Er is niets fouts mee om deze emigranten hun voordeel in het VB-programma uit te leggen. Een vreemdeling die zich achter het VB schaart is perfect geïntegreerd.

Uit deze draad blijkt nog altijd niet wat het VB bestuur denkt.
Oud 4 juli 2006, 00:38   #72
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Moslims moeten we niet overtuigen... je gaat evrdorie toch het paard van troje zelf niet voeden zeker. Het VB moet openstaan andere allochtone groepen( en dat doet ze ook)maar de islam is in strijd met alles waar europa voor staat en men moet het zeggen zoals het is 99% van de problemen met allochtonen zijn problemen met islamitische jongeren.

Het islamiet zijn is zo belangrijk voor de moslims dat het alles overstijgt. Ook onze wetten! het sialmiet zijn staat het vlaming worden helemaal ind e weg. Er bestaat op het moment geen gematigde vorm van de islam.
En ondanks dat je soms best plezier kunt maken met moslims blijft er een kloof door de religie die eigenlijk een heel samenlevingsmodel is een soort handboek hoe je moet leven. maar dan wel een OPGELEGD handboek!
Als een jonge moslim gezien wordt met snoep tijdens de ramadam(overdag), dan wacht hem stokslagen thuis...

Neen dat ze eerst hun islamitische handboek weggeooien en inruilen voor ons
wetboek!
Wat een flauwekul! 99% van de moslims wil hetzelfde als u. Een goed leven voor zichzelf en gezin.
Oud 4 juli 2006, 08:38   #73
Luddo
Minister

Standaard

Ik denk dat in Brussel heel veel Franstaligen uit wanhoop voor het Vlaams Belang zullen stemmen omdat hun eigen partijen helemaal geen weerwerk bieden tegenover ongebreidelde toestroom van vreemdelingen en de islamvloedgolf.
Oud 4 juli 2006, 09:16   #74
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
99% van de moslims wil hetzelfde als u. Een goed leven voor zichzelf en gezin
.

En liefst een zo groot mogelijk gezin ...Jonge toch ik heb in scholen gezeten waar tot 70% moslims zitten. De haat tegenover het westen zit er diep in.

Zelfs bij diegene waar ik goed mee overeen kwam ..En zeker onze vrouwen zien ze als sletten ; hun waarden geleden enkel voor medemoslims. Hun rspect geldt ook enkel voor emdemoslims; net als hun liefdadigheid.

De goede kanten van de islam zijn gereserveerd voor de medemoslims.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 12:56   #75
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard vreemdelingen

Citaat:
Dat het VB-publiek liever geen vermenging ziet met de allochtone kiezer is duidelijk. Maar gooi al de emigranten niet op een hoop. Veel emigranten zijn geen islamieten. bvb Polen, Russen, Moldaven, Roemenen, Bulgaren, etc.... Ook veel Turken zijn niet meer practiserend moslim.

Er is niets fouts mee om deze emigranten hun voordeel in het VB-programma uit te leggen. Een vreemdeling die zich achter het VB schaart is perfect geïntegreerd.

Uit deze draad blijkt nog altijd niet wat het VB bestuur denkt.
Vlaanderen is vol voor alle vreemdelingen.Geen mensen bekeren die hier niet zouden mogen zijn.Arbitraire onderscheiden maken tussen vreemdelingen is onzin.8)
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 15:34   #76
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prien G. Bekijk bericht
bij vorige bollekeskermis was ik bijzitter

Ge zou verschieten hoeveel van die pijpekrullen op het Blok stemden

zelfs ne marouf met kopvod heeft toen blok gestemd al moet ik toegeven dat ik haar hand vasthield omdat de kut toch niet verstond wat er op het scherm kwam
En dat gaat dan stemmen zonder te weten en begrijpen hoe of wat? Echt belachelijk.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 15:39   #77
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik kon nog heel weinig on line,maar de threadstarter heeft gelijk!!! Sorry dat ik niet alles ga lezen hé!!!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be