Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2006, 12:11   #61
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Di Rupo premier => Vlaamse eisen worden ingewilligd
Di Rupo geen premier => België blijft uit elkaar vallen.
Di Rupo premier
a/ Vlaamse eisen worden ingewilligd.
b/ Vlaamse eisen worden niet ingewilligd => radicalisering Vlaamse beweging.
Di Rupo geen premier
a/ Vlaamse eisen worden ingewilligd: totaal ondenkbaar scenario
b/ Vlaamse eisen worden niet ingewilligd => België moddert maar wat voort, want de Vlamingen zijn toch tevreden dat ze de premier mogen leveren.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 12:14   #62
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dan worden de Vlaams-nationalisten wel achter een cordon gestoken , installeren ze KGB-achtige instituten, veranderen ze wetten en maken en desnoods nieuwe, waarna ze processen voeren om die wetten te gebruiken, en last but not least, ze steunen de Franstalige partijen die de Vlaams-nationalisten hun dotatie willen ontfrutselen in de hoop hen zo op de de knieën te krijgen.

Wie weet krijgen we zelfs nog Borms-achtige toestanden in Antwerpen als de 'verkeerden' daar téveel stemmen halen.
Droomscenario!
Het Belgisch establishment dat voluit het conflict zoekt. Dan krijgen we een Vlaamse mars in Brussel van 6 miljoen man.
Oud 6 juli 2006, 12:41   #63
ilfalco
Minister-President

Standaard

Wie wil er in godsnaam vlaanderen uitleveren aan een di rupo als premier...

hoe je het draait of keert de schade zal groot zijn. Als het al niet is op ciommunautair vlak dan wel inzake vrije meningsuiting en een nog grotere invloed op rechtspraak en benoemingen etc;

Dan kan dat meer dan 1 miljoen vlaanderen verhuizen want dan is de jacht niet alleen helemaal open maar dan zie ik idd een borms scenario helemaal neit als onmogelijk.

Er mag geen volgende belgische regering komen verdorie... Eis op z'n minimum de splitsing van de SZ en justitie. Wil men dan niet organiseer dan een referendum over die splisting.. Ik ben 100% zeker van dat die meerderheid er zal zijn.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 13:24   #64
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Ik ben 100% zeker van dat die meerderheid er zal zijn.
Vandaag heb je een meerderheid voor de splitsing van de SZ en justitie. Na de regering Di Rupo I heb je een meerderheid voor de splitsing van België.
Laat hem maar komen!
Oud 6 juli 2006, 13:30   #65
ilfalco
Minister-President

Standaard

ja maar als die meerderheid zich nooit kan uitspreken ben je er ook niets mee...
Oud 6 juli 2006, 13:34   #66
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Vandaag heb je een meerderheid voor de splitsing van de SZ en justitie. Na de regering Di Rupo I heb je een meerderheid voor de splitsing van België.
Laat hem maar komen!
Ik ben ook van die mening. Ik steun Di Rupo als eerste minister van Belgie en ook als laatste...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 15:13   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja maar als die meerderheid zich nooit kan uitspreken ben je er ook niets mee...
Juist.

Het was Di Rupo die, dit jaar nog, belette dat de grondwet voor herziening werd vatbaar verklaard. Iets dat nodig was om volgende legislatuur referenda te kunnen invoeren.
Oud 6 juli 2006, 15:16   #68
Heftruck

Standaard

Ik heb geen problemen met een Waalse premier. Maar laat het geen Di Rupo zijn.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 16:00   #69
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ik heb geen problemen met een Waalse premier. Maar laat het geen Di Rupo zijn.
Flahaut! Flahaut! Flahaut!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 16:01   #70
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Laurette!
Oud 6 juli 2006, 16:39   #71
Tegendradigaard

Standaard

roept U maar.....
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 19:12   #72
Ambiorix

Standaard

Citaat:
je hebt gelijk

maar het is enorm handig om het conflict aan te wakkeren, wat olie op het vuur te smijten, etc.
dat hebben we nodig om de mensen wakker te schudden uit hunne winterslaap. VERANDERING!
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 19:15   #73
Heftruck

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Laurette!
Ik bedoel natuurlijk een competent persoon. We hoeven ons dus geen zorgen te maken...
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 19:29   #74
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar geloof ik niet in. Ik denk dat de peilingen nu het juiste resultaat aan het tonen zijn. Zeker de stemmenkampioen is gevaarlijk aan het worden omdat je jezelf kan aanmelden om mee te doen. Dus mensen kunnen kiezen om hun stem daar te laten meetellen. En ik betwijfel of hun methode om dat te compenseren echt zo goed is om die toevalstreffer te evenaren.

Als je kijkt naar de blanco/weet nog niet stemmers binnen DS dan lijkt het mij waarschijnlijk dat veel ervan op het VB gaan stemmen. Sluit best bij hun profiel aan op de meeste vragen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 21:16   #75
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
maar het is enorm handig om het conflict aan te wakkeren, wat olie op het vuur te smijten, etc.
dat hebben we nodig om de mensen wakker te schudden uit hunne winterslaap. VERANDERING!
Dan moet er al veel gebeuren hoor... We zijn geen basken noch noord-ieren.

Ik denk dat ze pas wakker zullen worden als men aan hun comfort raakt .
Zoals valkneiers hetz egt een incontournable VB is de kortste weg naar een onafhnakelijk vlaanderen... simpelweg omdat de walen daar niet mee kunnen leven. Hoe rechtser vlaanderen stemt hoe verder de geesten wegdrijven hoe groter de kllof tussen de belgische linkse machtspolitiek en de wil tot vernadering bij de kiezer.

Als Di Rupo premier wordt en hij doet een paar piteluttige toegevingen ( splitsing van budget netutrale bevogdheden bvb) dan blijft alles bij het oude...

Een vlaamse SZ en een vlaamse justitie dat hebben we nodig. En dat is meteen het einde van belgie. De federale machtsvakbonden staan dat mede in de weg. Zij doen ook aan politiek!

verder is elk niveau geschikt om het vlaamse gevoel te promoten. Een echt vlaamse burgemeester viert 21 juli niet ...Ook op dat niveau kan men druk uitoefenen.
dat is ook wat ik het stjeefs kartel verwijt , ze zitten vrolijk in de brusselse regerign en zijn absoluut nodig voor de andere PC partijen , maar gebruiken dat niet inzake B-H-V. Je kan niet op het ene niveau de vlaming uithangen en op het andere de loyale belg.
Oud 6 juli 2006, 22:08   #76
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals valkneiers hetz egt een incontournable VB is de kortste weg naar een onafhnakelijk vlaanderen... simpelweg omdat de walen daar niet mee kunnen leven. Hoe rechtser vlaanderen stemt hoe verder de geesten wegdrijven hoe groter de kllof tussen de belgische linkse machtspolitiek en de wil tot vernadering bij de kiezer.
Jouw theorie is de laatste jaren toch al flink aan diggelen geslagen. Di Rupo blijkt niet het minste probleem te hebben met de rechtse liberale politiek van VLD en SP.a.
Oud 6 juli 2006, 22:28   #77
ilfalco
Minister-President

Standaard

bestaat er voor jou eigenlijk nog iets anders dan economie?

het is niet omwille van economische redenen dat men paars afstraft hoor.
Als ik het over links heb dan heb ik het over stembepalende thema's zoals veiligheid, migratie , koningshuis( minder stempbepalend allicht), vrijheid van meningsuiting etc.

Welke breuklijnen zijn er nog op economisch vlak tussen de grote partijen? Ik zie er niet zoveel. Wat schakeringen. neen de echte stembepalende breuklijnen liggen elders. Dat bleek ook uit de resultaten van de stemmenkampioen. De VB thema's zijn de stembepalende thema's.

En heb je je ooit al niet afgveraagd dat een muticul samenleving niet gewoonweg automatisch neo-liberaal wordt? De wil tot solidariteit wordt weggenomen aangezien men ziet dat wild vreemden nooit hebben meegewerkt aan ons sociaal stelse en nooit hebebn afgedragen hier meteen kunnen smullen . misschien heeft men daarom de stempelcontroles wel afgeschft. Zodat men niet meer kon zien hoveel vreemdelingen er stonden in de rij...

Toen ik even werkloos was minstens 75%. In een industriele gemeente in het mechelse.
Oud 6 juli 2006, 22:33   #78
Ambiorix

Standaard

Citaat:

Als ik het over links heb dan heb ik het over stembepalende thema's zoals veiligheid, migratie , koningshuis( minder stempbepalend allicht), vrijheid van meningsuiting etc.
dan heb je het over "Belgisch links"

weet ge dat in vele landen de onderdrukte oppositie die strijdt om vrije meningsuiting, voor een democratische republiek en afschaffing koningshuis, etc etc, "linksen" zijn?!

Maar zoals bekend leven we in een apenland, met apengewoonten.
Oud 6 juli 2006, 22:51   #79
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Welke breuklijnen zijn er nog op economisch vlak tussen de grote partijen? Ik zie er niet zoveel. Wat schakeringen. neen de echte stembepalende breuklijnen liggen elders. Dat bleek ook uit de resultaten van de stemmenkampioen. De VB thema's zijn de stembepalende thema's.
Dat zijn leuke thema's om over te discussiëren, maar zeker niet de doorslaggevende.
Een mens zal paars afstraffen als hij merkt dat zijn loon minder stijgt dan de prijzen van de goederen, als zijn uitkering minder waard wordt, als een zelfstandige weggeconcurreerd wordt door multinationals (gesteund door de regering: IKEA-wet, enz...),...

Citaat:
En heb je je ooit al niet afgveraagd dat een muticul samenleving niet gewoonweg automatisch neo-liberaal wordt? De wil tot solidariteit wordt weggenomen aangezien men ziet dat wild vreemden nooit hebben meegewerkt aan ons sociaal stelse en nooit hebebn afgedragen hier meteen kunnen smullen . misschien heeft men daarom de stempelcontroles wel afgeschft. Zodat men niet meer kon zien hoveel vreemdelingen er stonden in de rij...
Omgekeerd: een liberaal systeem wordt automatisch multicultureel. Doordat de samenhang wegvalt, en de mensen herleid worden tot lostaande individuen, kan de culturele interactie niet meer werken. De samenleving valt uit elkaar in los naast elkaar levende groepen. Het resultaat daarvan zien we elke dag.

Ik versta dus niet hoe je liberaal kan zijn, en tegen de multicultuur.
Oud 6 juli 2006, 22:52   #80
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Omgekeerd: een liberaal systeem wordt automatisch multicultureel. Doordat de samenhang wegvalt, en de mensen herleid worden tot lostaande individuen, kan de culturele interactie niet meer werken. De samenleving valt uit elkaar in los naast elkaar levende groepen. Het resultaat daarvan zien we elke dag.

Ik versta dus niet hoe je liberaal kan zijn, en tegen de multicultuur.
goede analyse.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be