Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2006, 10:02   #61
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Schitterend initiatief! Ik zal er bij zijn in Antwerpen.

Toen Tom Barman het "Festival 0110" afgelopen zaterdag aankondigde in Werchter brak er tot helemaal achteraan op de festivalweide een daverend applaus los.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:07   #62
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Toen Tom Barman het "Festival 0110" afgelopen zaterdag aankondigde in Werchter brak er tot helemaal achteraan op de festivalweide een daverend applaus los.
Verwacht je een week later hetzelfde?
Oud 4 juli 2006, 10:22   #63
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Verwacht je een week later hetzelfde?
Ik heb geen verwachtingen; ik heb alleen maar wensen.

Maar de veel te voorbarige hoera-stemming onder de vele VB-aanhangers op dit forum, maakt dat 8 oktober wel eens bijzonder leuk zou kunnen worden als blijkt dat het vlaams belang er eens een keer niet op vooruit gaat.
Oud 4 juli 2006, 10:26   #64
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
de veel te voorbarige hoera-stemming onder de vele VB-aanhangers op dit forum, maakt dat 8 oktober wel eens bijzonder leuk zou kunnen worden als blijkt dat het vlaams belang er eens een keer niet op vooruit gaat.
Vanzelfsprekend.

De ervaring wijst uit dat het Belang precies extra stemmen wint door dit soort initiatieven, niet? Herinner je de opstoot van 2 pct en nog wat toen de Kamer debateerde over het afnemen van de partijsubsidies. Of de winst na de het Gentse proces, idem na de HVT-demonisering...

En hoeveel maal kan een ezel zich aan dezelfde steen stoten?
Oud 4 juli 2006, 10:26   #65
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Die concerten, dat zijn toch een uiting van het recht op vrije meningsuiting, dacht ik toch?
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:27   #66
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Integendeel, hij grijpt de kans die men hem biedt met beide handen aan om nog eens extra promotie te maken voor zijn partij.

De Winter in DS van vandaag: "Als Barman wil polariseren, dan weten we wie daar beter van wordt. Wij dus."

Zou jij dat statement durven tegenspreken?
Het ligt eraan hoe je dit initiatief interpreteert. Daar bestond al van meetaf aan onduidelijkheid over. Mijn aanvankelijke vrees was eveneens dat het alleen maar de polarisering in de hand werkte. Die vrees is enigszins weggeëbt: voorzover het festival niet tegen het Vlaams Belang als partij is gericht, maar een aantal idealen voor het voetlicht brengt - een vreedzame, constructieve samenleving in de grootsteden, zonder vooroordelen en racisme, en met oog voor de grieven van �*lle Antwerpenaren (dus ook de 'allochtone') - is de enige vorm van polarisering die nog rest die tussen de constructieven enerzijds en de hopeloze of kwaadaardige gevallen anderzijds. In die laatste heeft het weinig zin nog energie te steken.

Ten andere maak ik mij hier verder weinig zorgen over. De impact van dit soort evenementen is nihil, al wordt dat naderhand door degenen die 'gewonnen' hebben altijd anders uitgelegd. Uiteraard zal Dewinter ook dit evenement in zijn voordeel trachten uit te buiten. Het zij zo. Als mensen ervoor kiezen niet aan de kant toe te staan kijken en hun stem willen laten horen, is dat hun politieke vrijheid, die niet aan banden mag worden gelegd uit vrees voor zogenaamde polarisering tussen niet-polariseerders en polariseerders.

Als het VB stopt met polariseren (wat het niet zal doen), zal de andere partij er ook mee stoppen. De bal ligt dus altijd in het kamp van het VB.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:28   #67
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb geen verwachtingen; ik heb alleen maar wensen.

Maar de veel te voorbarige hoera-stemming onder de vele VB-aanhangers op dit forum, maakt dat 8 oktober wel eens bijzonder leuk zou kunnen worden als blijkt dat het vlaams belang er eens een keer niet op vooruit gaat.
Eén van de grote verwezenlijkingen van het Vlaams Belang is dat de tegenstanders euforisch worden als die partij status quo blijft. Zelf vinden ze het een overwinning als hun partij slechts een paar percenten verliest.
Oud 4 juli 2006, 10:31   #68
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vanzelfsprekend.

De ervaring wijst uit dat het Belang precies extra stemmen wint door dit soort initiatieven, niet? Herinner je de opstoot van 2 pct en nog wat toen de Kamer debateerde over het afnemen van de partijsubsidies. Of de winst na de het Gentse proces, idem na de HVT-demonisering...

Juich maar lekker verder... Ik wacht rustig af.
Oud 4 juli 2006, 10:32   #69
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Vanzelfsprekend.

Toch vrij eenvoudig. Ik ga een discussie aan met iedereen. Als er iemand aan tafel gaat zitten die zegt dat die en die niet mag meediscussiëren, dan rest mij geen andere keuze dan deze persoon uit te sluiten van de discussie, opdat ik niemand hoef uit te sluiten die zelf niemand wenst uit te sluiten.
Oud 4 juli 2006, 10:33   #70
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het ligt eraan hoe je dit initiatief interpreteert. Daar bestond al van meetaf aan onduidelijkheid over. Mijn aanvankelijke vrees was eveneens dat het alleen maar de polarisering in de hand werkte. Die vrees is enigszins weggeëbt: voorzover het festival niet tegen het Vlaams Belang als partij is gericht, maar een aantal idealen voor het voetlicht brengt - een vreedzame, constructieve samenleving in de grootsteden, zonder vooroordelen en racisme, en met oog voor de grieven van �*lle Antwerpenaren (dus ook de 'allochtone') - is de enige vorm van polarisering die nog rest die tussen de constructieven enerzijds en de hopeloze of kwaadaardige gevallen anderzijds. In die laatste heeft het weinig zin nog energie te steken.

Ten andere maak ik mij hier verder weinig zorgen over. De impact van dit soort evenementen is nihil, al wordt dat naderhand door degenen die 'gewonnen' hebben altijd anders uitgelegd. Uiteraard zal Dewinter ook dit evenement in zijn voordeel trachten uit te buiten. Het zij zo. Als mensen ervoor kiezen niet aan de kant toe te staan kijken en hun stem willen laten horen, is dat hun politieke vrijheid, die niet aan banden mag worden gelegd uit vrees voor zogenaamde polarisering tussen niet-polariseerders en polariseerders.
Een intelligente reactie. De eerste in deze draad IMHO, maar dat terzijde.

Hieruit blijkt dat toestanden als 0110 een rondje masturbatie zijn voor de overtuigden, zonder enige politieke implicaties, en dat kan nooit kwaad.

In de marge vraag ik me wel af of de initiatiefnemers idd wel van plan zijn het niet (partij-)politiek te spelen. Als ik Barman bezig hoor, heeft hij toch wel andere voornemens.

Afgezien daarvan: elk initiatief dat geen rekening houdt met de steeds stijgende onrust van de bevolking over het jongerengeweld, is gedoemd om zonder maatschappelijke implicaties te blijven. 0110 zou er kunnen bij winnen als het ook dat aspect, dat onlosmakelijk verbonden is met "racisme" en "verdraagzaamheid", centraal zou stellen. Maar dat doet het uitdrukkelijk niet. Het is dus gedoemd om steriel te blijven.

Citaat:
Als het VB stopt met polariseren (wat het niet zal doen), zal de andere partij er ook mee stoppen. De bal ligt dus altijd in het kamp van het VB.
En vermits je hierboven zelf schreef dat je dat niet ziet gebeuren...

Laatst gewijzigd door baarle : 4 juli 2006 om 10:37.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:41   #71
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Een intelligente reactie. De eerste in deze draad IMHO, maar dat terzijde.

Hieruit blijkt dat toestanden als 0110 een rondje masturbatie zijn voor de overtuigden, zonder enige politieke implicaties, en dat kan nooit kwaad.
Inderdaad. Net zoals elke verkiezingsmeeting peptalk voor de aanhangers is.

Citaat:
In de marge vraag ik me wel af of de initiatiefnemers idd wel van plan zijn het niet (partij-)politiek te spelen. Als ik Barman bezig hoor, heeft hij toch wel andere voornemens.

En vermits je hierboven zelf schreef dat je dat niet ziet gebeuren...
Kijk, zulke initiatieven zijn uiteraard politiek geladen. Is dat erg? Nee, ik denk het niet. Polarisering is eigen aan politiek. Wie een standpunt inneemt, zal voor- en tegenstand losweken. Politiek zonder polarisering bestaat niet. Het wordt pas problematisch als die polarisering een doel op zich wordt, wat bijvoorbeeld het geval is bij de toepassing van zondebokmechanismen.
Oud 4 juli 2006, 10:43   #72
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

wat een bullshit!!

vorig week end was Graspop, het blankste festuval van de lage landen.. ik ben eens benieuwd hoeveel progressieven er in Dessel aanwezig waren?? Heb met veel mensen gesproken en zeer veel propaganda geproduceerd...

Dat een staatsoptreden nog iets zal veranderen lijkt me zeer sterk...

waarschijnlijk zullen er in de aanloop naar de verkiezingen nog wat autos affikken, misschien wel wat bommetjes ontploffen en nog meer helden als De Moor sterven.; (niet dat ik hier vragende partij voor ben, maar als men de situatie realistisch inschat, dan weet men dat de kans zeer groot is)

Al deze feiten zullen het beoogde effect van het links (oa politieke-propaganda-festival enander vb-bashing initiatieven in de rode media ...op z'n minst neutraliseren

mvg,

8 oktober komt eraan, nog 96 dagen 8)
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:45   #73
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kijk, zulke initiatieven zijn uiteraard politiek geladen. Is dat erg? Nee, ik denk het niet. Polarisering is eigen aan politiek. Wie een standpunt inneemt, zal voor- en tegenstand losweken. Politiek zonder polarisering bestaat niet.
Punt is dat we de laatste 30 jaar geleerd hebben (enfin, sommmigen onder ons toch) dat polarisering rond 'migranten' of 'racisme' altijd extra stemmen oplevert voor dezelfden.

Als Barman & Co het Belang echt pijn zouden willen doen, zouden ze een festival organiseren rond werkloosheid of armoede.
Oud 4 juli 2006, 11:08   #74
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je kan de naam van het kind veranderen maar het karakter blijft hetzelfde

Tom Barman als wereldverbeteraar, . Willen we wedden dat hij binnen 5 of 10 jaar op de SPa-lijsten pronkt?!
Oud 4 juli 2006, 11:18   #75
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
wat een bullshit!!

vorig week end was Graspop, het blankste festuval van de lage landen.. ik ben eens benieuwd hoeveel progressieven er in Dessel aanwezig waren?? Heb met veel mensen gesproken en zeer veel propaganda geproduceerd...

Dat een staatsoptreden nog iets zal veranderen lijkt me zeer sterk...

waarschijnlijk zullen er in de aanloop naar de verkiezingen nog wat autos affikken, misschien wel wat bommetjes ontploffen en nog meer helden als De Moor sterven.; (niet dat ik hier vragende partij voor ben, maar als men de situatie realistisch inschat, dan weet men dat de kans zeer groot is)

Al deze feiten zullen het beoogde effect van het links (oa politieke-propaganda-festival enander vb-bashing initiatieven in de rode media ...op z'n minst neutraliseren

mvg,

8 oktober komt eraan, nog 96 dagen 8)
Ah, waarom verbaast het me nu niet dat net jij naar metal luistert, de domme kloten muziek bij uitstek....
Oud 4 juli 2006, 11:21   #76
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Ah, waarom verbaast het me nu niet dat net jij naar metal luistert, de domme kloten muziek bij uitstek....
Discriminatie!8)
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:22   #77
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
"In de muziek bestaan ook veel racisten" (uit "Cha cha cha" van Raymond van het Groenewoud)

Laatst gewijzigd door baarle : 4 juli 2006 om 11:23.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:26   #78
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Discriminatie!8)
Metalheads zouden ze moeten discrimineren, ja....

Ah zone slechte muziek
Oud 4 juli 2006, 11:49   #79
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Khonnor, ik heb van jou nog maar weinig domme uitspraken gelezen, maar deze kan wel tellen...

ps: ik luister ook wel eens naar metal.
Oud 4 juli 2006, 12:19   #80
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"In de muziek bestaan ook veel racisten" (uit "Cha cha cha" van Raymond van het Groenewoud)
De Raymond is er volgens sommige zelf ene geworden met zijn satirisch liedje over Amerika.

Admiral Freebee en dEUS 'gratis' en voor een leuke mening, kan ik enkel maar verwelkomen.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be