Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2006, 22:01   #61
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Onnodig aanwakkeren zeg jij?
Ik noem dat gewoon de waarheid zeggen.
Tip: Ga eens een paar dagen zittingen van een correctionele rechtbank bijwonen, kan heel leerrijk zijn.
Ja, alarminstallaties gratis uitdelen is olie op het vuur gooien .........
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 22:03   #62
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Is dat olie op het vuur gooien omdat onze gevangenissen propvol zitten met allochtone dievenbendes en die realiteit een beetje genant is voor de believers van het multiculfabeltje?
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 22:07   #63
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk toch niet dat veel mensen ze teruggebracht hebben hoor.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 22:10   #64
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik denk toch niet dat veel mensen ze teruggebracht hebben hoor.

Paulus.
Hoeveel nieuwe leden hebt u geronseld met deze veiligheidsactie ?
Oud 6 juli 2006, 22:12   #65
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Is dat olie op het vuur gooien omdat onze gevangenissen propvol zitten met allochtone dievenbendes en die realiteit een beetje genant is voor de believers van het multiculfabeltje?
In wijken en steden waar er geen problemen zijn is dat inderdaad olie op het vuur gooien.
Oud 6 juli 2006, 22:13   #66
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was echt wel mijn actie niet hoor.

Paulus.
Oud 6 juli 2006, 22:15   #67
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
In wijken en steden waar er geen problemen zijn is dat inderdaad olie op het vuur gooien.
Steden zonder problemen met ... euh 'jongeren'?
Noem er eens een paar op ...
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 22:16   #68
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waar kan ik die vinden?

Je was me juist voor Knorretje.

Laatst gewijzigd door daiwa : 6 juli 2006 om 22:17.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 22:19   #69
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zioals ik al zei, ga eens een paar zittingen van een rechtbank bijwonen en dan kunt u zelf zien wie de grootste klandizie is.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 22:39   #70
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, waarschijnlijk gewoon haat en frustratie omdat ze nooit aanvaard werden en hierdoor hun weg niet vonden in de wereld tenzij door samen te klitten en zich terug te trekken in getto's waar woede welig kan tieren. Hoe meer uitsluiting, hoe meer agressie u zult kweken.
Voor niemand goed ! Kijk gewoon naar Israël en Palestina, daar is de haat op een climax uitgedraaid.
Ik kan daar ergens inkomen,ware het niet dat ze hier alle kansen gekregen hebben.
Werken en leren is de voorbode van een normaal leven waarom grijpen ze hun kansen niet ,het is niet zo dat ze naar hier gekomen zijn om de hoop te vergroten vermits de eerste generatie bijna allemaal tewerkgesteld waren en daar praktisch geen problemen mee waren,die zijn er pas gekomen nadat men hier ondervond dat men meer dan gewone last begon te krijgen met de veiligheid en de statistieken in de misdaad bevestigen dat.
Dat men hier terecht stelt dat men niet mag veralgemenen is een gegeven dat men niet mag vergeten,maar als we alle feiten van kleine,middelgrote en grote criminaliteit door de jaren heen en gepleegt door volgens velen een minderheid van allochtonen op een rijtje moesten zetten dan denk ik dat er velen zouden verschieten van de omvang van die misdaden.
Als men dan dat aantal feiten terugbrengt naar het aantal slachtoffers dat daar door aangegrepen is en die dat waarschijnlijk nooit zullen vergeten,dan heeft men al een groot gedeelte van de mensen die het VB groot maken.
Het is makkelijk hoor te zeggen tegen mensen dat men geen veralgemening duld en dat men open minded moet staan tegenover de multicultuur als men er geen last van heeft.
Ik begrijp dat 80/90% van die mensen geen overlast bezorgen,maar ze klitten samen bij de minste problemen met de doorsnee Belg,die laat ons wel wezen nooit geen nut gezien hebben om zich aktief te verzetten tegen misdaad.
Het gaat niet op dat wij allemaal racisten zijn,in wezen zijn wij juist heel tolerant.
Maar vermits men door de jaren heen ondervonden heeft dat men pro of contra staat tegenover de multicultuur juist door het steeds weerkerend happy-end verhaal van traditionele partijen en het meer extreme verhaal van het VB staan wij als Belgen nu ook volledig tegenover mekaar.
De waarheid zal waarschijnlijk ergens tussenin liggen,meer bij een waarheidsgetrouwheid die feiten weergeeft zoals ze werkelijk zijn.
Dus als de aanpak van de misdaad,de afwezigheid op school,het gedrag van jongeren niet dringend veranderen zie ik het somber in.
Het is hoogtijd dat men zonder politieke partijredenen wakker wordt en de situatie eens juist gaat analyseren en aanpakken wat de traditionele partijen betreft en de extreme uitspraken wat gaat milderen bij de VB.
Spijtig genoeg kunnen wij de Doden betreuren,maar terugbrengen kunnen we ze niet,zien ze nu echt niet in dat men verkeert bezig is.

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 6 juli 2006 om 22:47.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 22:43   #71
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Neen, waarschijnlijk gewoon haat en frustratie omdat ze nooit aanvaard werden en hierdoor hun weg niet vonden in de wereld tenzij door samen te klitten en zich terug te trekken in getto's waar woede welig kan tieren. Hoe meer uitsluiting, hoe meer agressie u zult kweken.
Voor niemand goed ! Kijk gewoon naar Israël en Palestina, daar is de haat op een climax uitgedraaid.

T’zal dus weer ons fout zijn zeker!!
Uw argumentatie trekt op geen bal (kloten).
Oplossingen bied u ook niet(behalve zeveren over elkaar graag zien en een beetje spirituele onzin)
Als we geen problemen hebben had met de immigratie van Italianen, Spanjaarden,Portugezen,Filippino enz.….
Is het wel omdat ze toevallig of niet ook christelijk zijn en daar zal het altijd om draaien!!!!
moslims willen zich niet aanpassen!!
ago is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 22:45   #72
odin1
Banneling

odin1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*knip*

Oproepen tot geweld is verboden.

mvg,
Arnold.
odin1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 22:59   #73
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Steden zonder problemen met ... euh 'jongeren'?
Noem er eens een paar op ...
Mekka...?Zouden daar veel misdaden, relletjes en diefstallen zijn?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 23:01   #74
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het ook olie op het vuur gooien als die dingen in de ALDI te koop zijn?
Als de politie boetes uitschrijft als ge uw wagen niet op slot doet ?
Als men borden op parkings plaats om de automobilist aan te manen geen waardevolle voorwerpen in de wagen achter te laten ?
Als beveiligingsfirma’s reclame maken voor dure installaties ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 23:09   #75
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Onnodig aanwakkeren zeg jij?
Ik noem dat gewoon de waarheid zeggen.
Tip: Ga eens een paar dagen zittingen van een correctionele rechtbank bijwonen, kan heel leerrijk zijn.
ik heb vorig jaar iemand begeleid naar de correctionele rechtbank, en heb daar de morgen doorgebracht op de zitbanken voor het publiek: méér dan de helft der beschuldigden waren van noordafrikaanse afkomst.Terwijl die mensen dus (nog) 10 % v/d bevolking uitmaken...
Oud 6 juli 2006, 23:13   #76
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
ge zit er helemaal naast: die mensen zitten doodgraag bij mekaar, wat hen niet bevalt is nu net als daar bij hen in de buurt ook Belgen wonen.De wereld op z'n kop dus...
Oud 6 juli 2006, 23:38   #77
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
De peilingen staan voor niets...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 08:23   #78
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
bullshit .....

als het hier zo vreselijk is.. waarom komen ze dan nog met heelder horden naar hier.. ???
Willen die mensen niet liever dan hier gehaat te worden ? Willen die mensen uitgesloten worden ??
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 08:24   #79
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

*knip*

Geen aansporingen tot geweld quoten.

mvg,
Arnold.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 08:30   #80
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door labyrinth
Zou het omgekeerde dan niet waar kunnen zijn? Hoe meer agressie hoe meer uitsluiting?

Mijn inziens krijgen die mensen exact dezelfde kansen als wij allemaal. Meer nog; de term "positieve discriminatie" werd juist omwille van die groep levend gemaakt. Het is zelfs strafbaar om mensen te discrimineren. Zeker omwille van hun afkomst.

De situatie is Israel is echt niet te vergelijken.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be