![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Mag de staat een evenement tegen een politieke partij financieel steunen | |||
Ja, moet kunnen |
![]() ![]() ![]() |
17 | 18,28% |
Neen, mag niet. |
![]() ![]() ![]() |
76 | 81,72% |
Aantal stemmers: 93. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De concerten zijn tegen extreemrechtse onderverdraagzaamheid en niet tegen het VB. Filip De Winter gaf er de anti-VB-perceptie aan omdat het VB nu eenmaal het best scoort vanuit de slachtofferrol. Voor het VB zijn die concerten dus een politieke opportuniteit. Maar nog steeds wacht ik op voorbeelden van uitspraken van optredende artiesten die zich tegen het VB kanten. Eigenlijk zou ik er zelfs geen probleem mee hebben indien de concerten expliciet tegen het VB waren gericht, want ook dat behoort tot de expressieve vrijheid van artiesten. In dit geval treed ik u bij door te stellen dat concerten die expliciet tegen een politieke partij zijn gericht, niet door een overheidsbedrijf kunnen worden gesponsord. De 0110-concerten staan echter in het teken van een positieve waarde - verdraagzaamheid - en tegen een negatieve waarde - extreemrechtse onverdraagzaamheid. Ik koppel de overtuiging van één persoon - weze hij of zij de organisator - niet aan het doorgaan van een evenement. Is Rock Werchter VLD-geïnspireerd omdat de organisator een mandaat bekleedt voor die partij? Is Pukkelpop SP.A-geïnspireerd omdat de organisator een mandaat bekleedt voor die partij?
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 7 juli 2006 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat jij daarvan maakt. Namelijk dat zij of een deel van haar kiezerspubliek tegen verdraagzaamheid is en voor racisme, is een grove leugen die je op geen enkele wijze kan staven. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kun jij lezen? Of weet jij dat als Barman "tegen het Vlaams Belang" zegt, hij eigenlijk enkel "tegen extreemrechtse onverdraagzaamheid" bedoelt?
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het vb aan de macht komt, is het nog af te wachten (zij krijgen van mij het voordeel van de twijfel). Nu is het echter een feit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() Klopt inderdaad, Barman heeft het wel degelijk gezegd, tegen het Vlaams Belang, men probeert nu de zaken te verdraaien maar het is te laat, gezegd is gezegd.
Laatst gewijzigd door alberto : 7 juli 2006 om 11:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het charter van 0110 zegt zelf dat iedereen welkom is, als VB-ers naast niet-VB'ers samen kunnen staan dan getuigt ook dat van verdraagzaamheid. Maar het partijbestuur ziet dat duidelijk anders en wil deze concerten voor meer verdraagzaamheid niet door zien gaan. De partij van 'de vrije meningsuiting' lijkt verdacht veel trekjes van censuur te hebben, waarbij die vrije meningsuiting wel duidelijk in het gedrang komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De concerten zijn tegen extreemrechtse onverdraagzaamheid waarmee het VB zich identificeert, dat is die partij haar goed recht. Ik wacht nog steeds op voorbeelden waarin de organisatie zich tegen het VB uitspreekt en alle optredende artiesten deze stelling onderschrijven. Een individuele overtuiging typeert geen concert of anders is Rock Werchter één groot VLD-feest en Pukkelpop een SP.A-feest. De vrijheid van meningsuiting is voor mij niet selectief. Ik heb op dit forum discussies gevolgd waarin velen stelden dat racistische uitspraken onder de vrijheid van meningsuiting vallen. Dat is ook zo. Diezelfde velen vinden nu dat het recht op vrije meningsuiting moet worden beknot omdat iemand extreemrechtste onverdraagzaamheid koppelt aan het VB. Het zijn die velen die niets begrijpen van vrijheid van meningsuiting of artistieke vrijheid, vergeef me dan ook dat ik hun democratische ingesteldheid nogal dubieus vind.
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel keer moet dat Knack interview van verleden jaar waar Barman klaar en duidelijk stelt dat hij de intentie heeft een evenement TEGEN HET VLAAMS BELANG op poten te willen zetten, nog opnieuw gepost worden?
Als a) Barman dit verleden jaar zegt (concert TEGEN VLAAMS BELANG), en b) dit in 2006 uitvoert, waarom zou c) filip de winter dan uit zijn duim zuigen dat hij zich aangesproken voelt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DE VERDELING VAN DE SUBSIDIES In overeenstemming met de wet van 19 april 2002 « tot rationalisering van de werking en het beheer van de Nationale Loterij » legt de Koning ieder jaar het verdelingsplan van de subsidies vast. Dit op voordracht van de minister die bevoegd is voor de Nationale Loterij en bij een in de Ministerraad overlegd koninklijk besluit. Het beheerscontract voorziet jaarlijks een niet-geïndexeerd bedrag van € 210.191.000 tot en met 2007. De verdeling ziet er als volgt uit: A. Bedragen bestemd voor subsidies op federaal niveau Een gedeelte dat bestemd is voor materies die rechtstreeks door de wet worden bepaald. De Nationale Loterij heeft een lange traditie van steun aan Ontwikkelingssamenwerking, door middel van dotaties aan het Directie-Generaal voor Ontwikkelingssamenwerking (D.G.O.S.) en het Belgische Overlevingsfonds. Daarnaast financiert de Nationale Loterij de Nationale Kas voor Rampenschade (« het Rampenfonds ») en de Koning Boudewijnstichting; Een gedeelte dat bestemd is voor doeleinden van openbaar nut. Hier worden subsidies toegekend in het gezins-, sociale, humanitaire, vaderlandslievende, wetenschappelijke, culturele, economische, intellectuele en sportieve domein Een gedeelte dat bestemd is voor zogenaamde « specifieke dossiers », zoals het Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité (B.O.I.C.) met het oog op de voorbereiding van onze atleten op de Olympische Spelen ; Een gedeelte dat bestemd is voor zogenaamde « bijzondere bijdragen », zoals Child Focus. B. Bedragen bestemd voor subsidies op het niveau van de gemeenschappen Als gevolg van de Lambermont-akkoorden, en krachtens artikel 41 van de “bijzondere wet van 13 juli 2001 tot herfinanciering van de gemeenschappen en uitbreiding van de fiscale bevoegdheden van de gewesten” (Belgisch Staatsblad van 3 augustus 2001) wordt 27,44% van het globale jaarlijkse subsidiebedrag van de Nationale Loterij vanaf het boekjaar 2002 rechtsreeks aan de drie (Vlaamse, Franse en Duitstalige) gemeenschappen gestort. Zij beslissen autonoom hoe zijn hun respectieve dotatie besteden. ![]() Bron: http://www.nationaleloterij.be/pages...cache=39bb7f5e |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() En opnieuw en opnieuw en opnieuw
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het bevalt me ook niet dat Barman zelf terugkrabbelt. Ik had dat artikel gelezen, en dacht "ja man, dan doet gij maar eh," maar als hij nu al zelf de schijnheilige wilt uithangen door te gaan zeggen dat het "toch niet..." "maar wel" is, dan is Barman een dikke hypocriet. Wederom niets mis mee, tenzij voor zijn imago.
Laatst gewijzigd door lombas : 7 juli 2006 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Tom heeft dat maar achteraf gedaan via de pers, nadat Filip Dewinter... Tenminste als we mogen geloven wat vertschillende artiesten op hun website zeggen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 7 juli 2006 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In een democratie wordt net de mening van de burgermeerderheid in wetten gegoten. Dat kan enkel wanneer die meningen ook kenbaar gemaakt kunnen en mogen worden. Pas dan kan uitgemaakt worden achter welke mening de meerderheid staat. Daarom behoort de vrijheid om te uiten inderdaad absoluut te zijn zoals je stelt: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 7 juli 2006 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |