Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2006, 12:06   #61
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

en om zelf het "goede" voorbeeld te geven hetvolgende

het zou veel beter geweest zijn indien barman van zijn concert een benefiet had gemaakt. Een benefiet waarvan de opbrengst integraal geschonken zou worden aan armoedebestrijding. Armoede, kansarmoede en uitzichtloosheid bij zowel autochtonen als allochtonen is namelijk nog steeds ( ondanks dat rechts en neoliberaal dit maar al te graag ontkent ) hoofdoorzaak van criminaliteit en onveiligheid. En deze criminaliteit en onveiligheid is de mesthoop waarop extreem rechts en neo liberaal tengevolge van verzuring teert.

Om extreem rechts en neo liberaal te bestrijden moeten we dus die mesthoop ( hun voedingsbodem ) aanpakken. En dat doen we dmv armoedebestrijding; armoedebestrijding bij ZOWEL ALLOCHTONEN ALS AUTOCHTONEN.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 juli 2006 om 12:08.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 12:11   #62
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

barman sorteert dus met zijn concert het tegengestelde van het beoogde resultaat. Dat is toch wel belangrijk dacht ik.

Hij heeft wel gelijk over wat hij over het VB zegt maar welke zin heeft dit indien de Vb kiezer dit niet kan en of wil begrijpen ?

wat heb je er aan gelijk te hebben als niemand je begrijpt of wilt begrijpen ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 juli 2006 om 12:11.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 14:08   #63
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ik ken wel enkele nsv'ers en dat zijn geen fascisten. Straf he. Net zo min als alle pvda'ers per definitie stalinisten zijn. Straf he, zo'n wereldbeeld zonder zwart wit tegenstellingen?
Het NSV is een fascistische organisatie van het zuiverste water. Zoek gewoon wat achtergrondinfo en je komt sowieso tot die conclusie. Trouwens, op de bbq op 1 juli werd net hetzelfde gezegd.
NSV is zonder twijfel één van de grootste vijanden van een marxist, of die nu flamingant is of niet. Het corporatistisch model is niets anders dan een variant van het neoliberalisme, dezelfde machtsverhoudingen worden gestabiliseerd met andere structuren.

Hun oppositie tegen het "liberalistisch kapitalisme" is dan ook totaal irrationeel en is ondanks enkele travaillistische kreten zeer gericht op een nationalistische elite.

Neen, de rechtse volksnationalistische corporatisten zijn potentieel een even groot gevaar als de vrijhandelsprofeten in de eurocratische instellingen.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 14 juli 2006 om 14:09.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 17:45   #64
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

TommyMax2's schermafbeelding

Standaard

Dit gelezen in het VB bladje van Antwerpen? Een interview met 'syndicalisten' van het VB / Vlott. Krapuleus : goed dat ze die uit de vakbond sluiten.

“Bij het ACV worden
we voortdurend onder druk
gezet om multiculturele campagnes
te ondersteunen.
We moeten ons voortdurend
over de allochtonen
ontfermen, tegenwoordig
zelfs over de illegalen. De
eigen leden blijven echter
in de kou staan. Steeds
meer gewone leden zijn die
situatie beu.”

“Het Vlaams Belang
heeft altijd zeer duidelijk
gezegd dat ze niet tegen
vakbonden is. Het enige
waarvoor ze pleiten is een
rechtspersoonlijkheid voor
de vakbonden. In de ons
omringende landen hebben
de vakbonden allang
rechtspersoonlijkheid. Dit
tast hun werking en hun
impact niet aan.

http://www.vlaamsbelangantwerpen.be/Documents/49.pdf
TommyMax2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 20:21   #65
ingenious

Standaard

"Ondertussen ben ik wel uit alle comités gezet. Ik ben echter nog steeds lid.
Ik ben zeer benieuwd mij uit het ACOD zullen zetten. Ik ben lid van Vlott en niet van het Vlaams Belang. Wat hebben ze Vlott te verwijten? Niets toch!”

ne vlaams blokker bij een libertarische partij.

soit, dit is wel echt niet goed. het klopt dat heel wat syndicalisten VB-sympathiën hebben. sommigen stemmen er niet op, omwille van het vakbondsstandpunt. anderen stemmen er wel op maar houden het stil omdat dit binnen de vakbond taboe is.

ik vind het terecht dat mensen die opkomen voor een partij die de vakbond aan banden wil leggen geweerd worden als vakbondsvertegenwoordigers. het probleem gewoon onder de mat vegen is echter ook geen oplossing. ondertussen kan het VB de stemmen weer binnen rijven.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 11:45   #66
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Waarom niet? Is dit hier een clubje enkel voor linkse "verlichten"? Wie weet komt de NSV´er wel tot betere ideeën door hier af en toe eens een kijkje te nemen.
Ge hebt gelijk Joost, tis ni om da ge rechts zijt da ge ni moocht mee discussieren, bij een discussie moeten er voor en tegenstanders zijn.
Hier komen linkse onderwerpen aan bod, waarover gediscussierd wordt, niet alleen mensen die overal mee akkoord zijn!
Oud 1 oktober 2006, 11:59   #67
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

Standaard

"tis ni om da ge rechts zijt da ge ni moocht mee discussieren"

"Rechts" is het probleem niet, het fascisme is het probleem. Tenzij je denkt dat het NSV zoals sommigen hier beweren gewoon een rechts clubje is. Of zijn ze bij Groen! zo "verdraagzaam" om dat soort van meningen te tolereren in de samenleving?
Oud 2 oktober 2006, 10:54   #68
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

geen betere manier om uit te vissen waar de zwartzakken zitten dan hen het zelf te laten zeggen.

Bovendien: vrije meningsuitting is blijkbaar niet zo nodig voor u? Waar gaat u de grens trekken? Wat is fascisme? Er zijn zo van die antifastrijders voor wie zelfs het woord 'vlaanderen' fascistisch is. U begeeft zich op glad ijs. En nogmaals: als ge die paar nsv'ers hier al ni van antwoord kunt bedienen dan is't maar de vraag of ge ooit de Grote Revolutie gaat kunnen voeren.
Oud 2 oktober 2006, 11:32   #69
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
geen betere manier om uit te vissen waar de zwartzakken zitten dan hen het zelf te laten zeggen.

Bovendien: vrije meningsuitting is blijkbaar niet zo nodig voor u? Waar gaat u de grens trekken? Wat is fascisme? Er zijn zo van die antifastrijders voor wie zelfs het woord 'vlaanderen' fascistisch is. U begeeft zich op glad ijs. En nogmaals: als ge die paar nsv'ers hier al ni van antwoord kunt bedienen dan is't maar de vraag of ge ooit de Grote Revolutie gaat kunnen voeren.
Nou goed. Wat is echter de meerwaarde nog van een aparte links subforumpje. Als ik wil discussiëren met NSV'ers en aanverwante organisaties kan ik daarvoor reeds terecht op alle andere subfora, waar ze reeds de meerderheid uitmaken.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 11:50   #70
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

Standaard

Pelgrim, het is allemaal niet belangrijk hoor. Ik neem hier dezelfde houding aan die ik ook in de andere organisatie of clubs aanneem waar ik actief ben. Ik wil ook de discussie niet aangaan met militanten van het fascisme, dat heeft geen zin.
Oud 2 oktober 2006, 12:23   #71
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nou goed. Wat is echter de meerwaarde nog van een aparte links subforumpje. Als ik wil discussiëren met NSV'ers en aanverwante organisaties kan ik daarvoor reeds terecht op alle andere subfora, waar ze reeds de meerderheid uitmaken.
gaat ge nu beweren dat het hier vol zit met guderians, chippies en cynicussen?

Die drie vier rechtsen die hier zitten gaan het nou ook ni maken he?
Oud 2 oktober 2006, 12:26   #72
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TommyMax2 Bekijk bericht
Pelgrim, het is allemaal niet belangrijk hoor. Ik neem hier dezelfde houding aan die ik ook in de andere organisatie of clubs aanneem waar ik actief ben. Ik wil ook de discussie niet aangaan met militanten van het fascisme, dat heeft geen zin.
dat is dan een domme houding. in een niet zo ver verleden zat ambiorix van op dit forum ook in extreem-rechtse vaarwaters. En nu is dat een van de grote verkondigers van het links-nationalisme geworden hier

Dus nogmaals, als ge twee nsv'ers al niet aan kunt, hoe gaat gij ooit het veebee aankunnen?
Oud 2 oktober 2006, 14:37   #73
ingenious

Standaard

zolang ze geen achterlijke standpunten verkondigen hier storen ze me niet. ik heb ze nog geen facistische theorieën horen verkondigen dus dat valt wel mee. al beginnen al die discussies over nationalisme me wel tegen te steken. als ik daar zin in heb zal ik wel naar communautaire gaan.
Oud 2 oktober 2006, 15:28   #74
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

Standaard

"Dus nogmaals, als ge twee nsv'ers al niet aan kunt, hoe gaat gij ooit het veebee aankunnen?"

Ik ben volgens u te dom natuurlijk, als niet nationalist. NSV'ers zijn geen mensen om mee in discussie te gaan. In verband met het Vlaams Belang, de meeste mensen die ik ken die VB stemmen of lid zijn doen dat meestal op basis van het vreemdelingenstandpunt. Sommigen ook omwille van hun ingebeelde standpunt dat de Walen al het geld uit Vlaanderen zuigen om daar een lekker leventje mee te leiden. Daarover kan je in discussie gaan, want het zijn allemaal werkmensen, en je kan hen laten zien wat voor standpunten het VB heeft over zaken die hen direct aanbelangen.
Ik ben nooit tolerant tegenover dé ergste soort van ideologie die het kapitalisme heeft voortgebracht. Gezien vanuit onze klasse natuurlijk.
Oud 2 oktober 2006, 16:12   #75
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TommyMax2 Bekijk bericht
Ik ben volgens u te dom natuurlijk, als niet nationalist.

Citaat:
NSV'ers zijn geen mensen om mee in discussie te gaan.
en waarom niet? Zijn die minderwaardig, of ben je bang dat je de discussie gaat verliezen? In beide gevallen: slecht bezig.

Citaat:
Ik ben nooit tolerant tegenover dé ergste soort van ideologie die het kapitalisme heeft voortgebracht. Gezien vanuit onze klasse natuurlijk.
so? dus gaan we koppig de andere kant opkijken als er een nsv'er passeert? goe bezig.
Oud 2 oktober 2006, 16:21   #76
TommyMax2
Provinciaal Statenlid

Standaard

"so? dus gaan we koppig de andere kant opkijken als er een nsv'er passeert? goe bezig."

Ik kom die niet tegen hé, aangezien in alleen met jobstudenten in aanraking kom (en die mannen/vrouwen zijn te moe om te spreken over politiek )
Ik vind het veel gevaarlijker dat progressieve mensen, zoals uzelf, de verdediging opnemen van fascisten. Het zal het nationalisme zijn waarin jullie overeenkomen waarschijnlijk.
Oud 2 oktober 2006, 17:28   #77
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

verdediging? Ik hoef helemaal geen fascisten te verdedigen (wie zijn nu eigenlijk juist de fascisten want nu weet ik het nog niet?). Maar ik hoef ze ook niet uit de weg te gaan, en eerlijk gezegd ga ik liever met een nsv'er ergens op een café discussiëren dan met progressieven die zo van hun eigen groot gelijk zeker zijn dat ze van discussie weglopen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2006, 22:32   #78
ingenious

Standaard

terug on topic: vanop de lsp-site
Citaat:
Op de concerten waren er natuurlijk ook heel wat politici van traditionele partijen aanwezigen en dat wellicht niet voor de muziek. Zowat de voltallige federale regering ging een kijkje nemen. De politici hoopten natuurlijk om campagne te kunnen voeren met hun gezicht (ook op de verkiezingsaffiches lijkt dit vaak hun enige argument te zijn).
lsp kent blijkbaar de muzikale voorkeur van onze politici. sjiek.

maar goed, ze hadden niets campagnemateriaal ed, maar ze gingen dus om campagne te voeren, de stouterikken.

en dan net daar onder:
Citaat:
Onder de aanwezigen was er een grote interesse voor onze standpunten en was er veel bereidheid om in discussie te gaan. We haalden in Antwerpen zo'n 350 euro aan steun op onder de aanwezigen en hadden heel veel goede discussies met een gevarieerd publiek. In Brussel haalden we 300 euro op.
de lsp had dus materiaal bij om campagne te voeren. en de anderen mochten het dan niet?

soit, de sterkte van dit evenement was dat dit het partijpolitieke oversteeg. zo wilden de initiatiefnemers het ook. jammer dat sommigen hier geen respect voor kunnen opbrengen. blijkbaar is de profileringsdrang weer groter.

trouwens, wat hadden jullie dan liever? dat de politici niet kwamen zodat je ze daarna als onverdraagzaam kan afschilderen?
Oud 3 oktober 2006, 00:01   #79
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Sinds wanneer is er een verbod om op openbare plaatsen campagne te voeren? Als Freya en co campagne komen voeren dan zie ik niet in waarom anderen dat dan ook niet zouden mogen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2006, 00:09   #80
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Sinds wanneer is er een verbod om op openbare plaatsen campagne te voeren? Als Freya en co campagne komen voeren dan zie ik niet in waarom anderen dat dan ook niet zouden mogen.
er was geen verbod. er werd echter door de organisatoren gevraagd om het niet te doen. dat is hun goed recht. zij brengen daar namelijk die massa bij elkaar. wij waren te gast op hun evenement, het is onbeleefd om je niet te houden aan de weinige dingen die ze in ruil vragen. als jullie bij 1000den campagne willen voeren moeten jullie maar zelf zorgen dat jullie zoveel volk op de been krijgen. freya voerde er geen campagne, net zoals de meeste politici.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be