Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2006, 00:10   #61
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

@Jazeker: Met andere woorden doe maar op lieve overheid zolang ik er geen last of weet van heb.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 00:43   #62
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw Bekijk bericht
Ook al kan ik zelf niet gaan, toch een beetje info over Bomspotting. Degenen die van Hasselt en omstreken komen en gezamenlijk naar Peer willen gaan, moeten zaterdag verzamelen aan het station.

Ik kreeg volgend mailtje daarover:

"Vanuit Hasselt vertrekken we om 10u45 aan't station in Hasselt (aan de Panos). Als je een auto hebt, kan je deze best meenemen. Zo kan iedereen misschien mee met de auto en komen we daar allemaal tegelijk aan.
Gelieve dit mailtje door te sturen naar zo veel mogeljik mensen".

Ik hoop dat ik zo toch nog iets gedaan heb voor hen. Al is het maar de zaak nog eens onder de aandacht brengen.

Verdere info vind je hier: http://www.bomspotting.be/
Het is toch wel vreemd steeds te moeten vaststellen dat onze zogenaamde vredesactivisten steeds de westerse mogendheden met kernwapens onder vuur moeten nemen. Men kan mss eens een bomspotting doen aan de ambassade van de schurkenstaten Noord-Korea of Iran. Het is duidelijk dat deze landen er op uit zijn kernwapens te produceren om nadien de westerse landen af te dreigen en desnoods van de kaart te vegen.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 00:45   #63
StevenNr1

Standaard

Zie mijn eerdere antwoord op genehunter.
Oud 11 juli 2006, 00:47   #64
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
@Jazeker: Met andere woorden doe maar op lieve overheid zolang ik er geen last of weet van heb.
Dat lijkt me een stap te ver. Amai... ik dacht dat ik als extreem-rechtse enkel het monopolie had op simplisme. Het antwoord is moeilijker. Beetje directe democratie kan wonderen doen trouwens. Ik zou naar de stembus kunnen gaan en stemmen over het feit of mijn land kernwapens van de Navo mag herbergen. Ik kan me goed inbeelden dat dan geen enkel land kernwapens op zijn grondgebied wil, dus dan moet de Navo gaan onderhandelen. Ze bieden 20.000 jobs voor het land dat 20 kernkoppen wil houden. Het zou een beslissing van het volk zijn.

Maar ik wil dat volk niet zien lopen op weg naar een bunker waar onder extreme veiligheidsmaatregelen wat kernkoppen worden bewaard. Verkleed als clowns en zoals de meest bekende van die clowns ook toegeven "met de enorme adrenaline kick van dat overschrijden van die grens". In de buurt van kernwapens horen geen adrenaline kicks. Absoluut niet. Het is zoiets als het gooien van schroevendraaiers naar een vliegtuigmotor als je tegen nachtvluchten bent... wie weet stort ie wel lekker neer op zavemtem of zo.

We kunnen als clown verkleed ook wat kerncentrales overvallen en de technici knevelen. Kunnen we lachen als er een alarm gaat. Jeez.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 00:54   #65
StevenNr1

Standaard

Het doel van de acties is helemaal niet om die kernwapens te activeren ofzo hoor
U meende toch dat wij niet moeten weten wat er in Kleine Brogel ligt of gebeurt, of versta ik u nu verkeerd?
Oud 11 juli 2006, 01:05   #66
MURRAY
Lokaal Raadslid

MURRAY's schermafbeelding

Standaard

Ik wil nu echt wel eens weten wat de functie was van, of het idee achter die costuums. Jullie moeten echt eens aan jullie PR denken want op die manier zal niemand jullie ernstig nemen. Ik zou haast beginnen denken dat jullie ingehuurd worden door de CIA om vredes-en non-proliferatiebewegingen in diskrediet te brengen.

Laatst gewijzigd door MURRAY : 11 juli 2006 om 01:08.
MURRAY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 01:07   #67
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Het doel van de acties is helemaal niet om die kernwapens te activeren ofzo hoor
U meende toch dat wij niet moeten weten wat er in Kleine Brogel ligt of gebeurt, of versta ik u nu verkeerd?
Uw partijleider mag dat misschien weten... maar is die wel betrouwbaar?

En komaan zeg. Ik zat vandaag nog een artikel te lezen over Kleine Brogel. Als ik zie hoe PS'ers en zelfs Louis Michel hebben staan roepen (hoewel ze dat niet mochten als minister) dat het daar voooool lag met kernwapens, dan moeten ze in Amerika echt wel dom zijn moesten daar ECHT nog kernwapens liggen. Een handvol idioten zal er ieder jaar proberen binnendringen terwijl er misschien hooguit de wijnkelder van de Navo ligt en als een nieuwe kernmogendheid de gevaren wil uitschakelen, dan gooien ze wel een bom op Peer. De clownsneuzen hebben hun job gedaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 01:09   #68
StevenNr1

Standaard

@Murray: Bedoelt u deze: http://www.indymedia.be/nl/node/3173 ?

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 11 juli 2006 om 01:09.
Oud 11 juli 2006, 01:14   #69
MURRAY
Lokaal Raadslid

Standaard

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...g/index.shtml#

Op het einde van deze video. Die groep met de zwembandjes.
Oud 11 juli 2006, 08:14   #70
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MURRAY Bekijk bericht
Ik wil nu echt wel eens weten wat de functie was van, of het idee achter die costuums. Jullie moeten echt eens aan jullie PR denken want op die manier zal niemand jullie ernstig nemen. Ik zou haast beginnen denken dat jullie ingehuurd worden door de CIA om vredes-en non-proliferatiebewegingen in diskrediet te brengen.
't was om duidelijk te laten zien WIE die uilen nu juist moesten oppakken en welke ze moesten laten lopen...
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 12:30   #71
MURRAY
Lokaal Raadslid

Standaard

Is er echt niemand die weet waarvoor de zwembadkostuumpjes dienden? Ik dacht dat er hier enkelen waren die ook gemanifesteerd hadden? En de opkomst was nu ook niet zo massaal dus iemand moet die clowns toch kennen? Is er gebrainstormd over welke kostuums men zou aandoen en wat de symboliek erachter moest zijn?
Ik vraag dit eigenlijk oprecht hoor. Het feit dat niemand kan (wil?) zeggen waarom en onder welke voorwaarden die wapens hier liggen is toch niet echt democratisch te noemen.
Toch zeker niet iets om lichtelijk over te gaan.
Oud 12 juli 2006, 19:22   #72
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dit loopt een beetje mank.

Stel dat ik Coca-Cola aandelen heb...
Is het recept eigendom van Coca-Cola? Ja. Ben ik de sponsor van Coca-Cola? Ja.

Mag ik het recept weten? Nee. Want ik zou een grote bek kunnen hebben en binnen de 24 uur staat het recept in alle kranten en dat zou Coca-Cola vernietigen, tezamen met mijn belangen die het zou behartigen.

Hetzelfde gaat met de overheid. Liberaal denken gaan niet meer op als je komt aan de absolute backbone van de overheid, nl. het beschermen van de mensen. Daar pas je geen vrije markt principes meer op toe. Ik ga de overheid ook niet vragen om het goedkoopste van het goedkoopste te kopen om die kernkoppen in op te slagen. Ik wil geen kerncentrale die gebouwd is door eerst 10 chinese bedrijven tegen elkaar op te laten bieden. Bij die backbone spelen andere criteria en ik wil als burger zelfs niet binnen op kleine brogel en dingen te horen krijgen die "de vijand" niet mag weten.
Sorry voor de late reactie, maar ik vind die vergelijking eigenlijk niet zo mank lopen.

Als aandeelhouder heb je het recht om te vragen wat het recept van Coca-Cola is. Je zal echter weinig andere aandeelhouders kunnen overtuigen om die vraag mee te stellen. Zij beseffen immers ook dat als dat recept vrijgegeven wordt dat dan de waarde van het bedrijf Coca-Cola zal dalen. Eenzelfde situatie doet zich voor met landsverdediging. Is het oppurtuun te vragen of er kernwapens in kleine-brogel liggen of nog erger, dewelke de activeringscodes voor die wapens zijn? Natuurlijk niet. Wel is het volgens mij perfect veilig vragen te stellen zoals: "Bevinden er zich kernwapens op ons grondgebied?", "Zijn er kernwapens in het land die niet door landsverdediging zijn geplaatst?", "Mogen de mogendheden die die kernwapens daar geplaatst hebben autonoom beslissen om ze te gebruiken of is daar een regeling voor getroffen?","Wat houdt die regeling precies in?".

Zulke vragen zijn volgens mij fundamenteel belangrijk om te stellen. Het eerlijk antwoorden op die vragen levert geen problemen op voor de backbone. Ik zou zelfs stellen dat de vragen onbeantwoord laten nog gevaarlijker is voor de veiligheid van de burgers. Net zoals jij terecht twijfels hebt bij het uitbesteden van rakettensilo's aan chinezen, heb ik ook twijfels aan de werkelijke voordelen van het hebben van buitenlandse kernwapens op ons grondgebied. Als onze relatie met de amerikanen om wat voor reden dan ook bekoelt, dan weten ze wel perfect waar er kernwapens in ons land bevinden. Geen al te geruststellende gedachte me dunkt.

Ik ben dan ook van mening dat wanneer de aandacht van bomspotting zich meer gaat richten naar die vragen en ze de verboden toegang tot de militaire terreinen respecteert, ze dan op veel meer bijval van het publiek kan rekenen.

Ik zie liever 20 000 mensen vreedzaam aan een omheining staan dan 50 clowns die tikkertje willen spelen op militair terrein.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be