![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Niemand ontkent dat het FDF rabiate, taalracistische haters zijn van Nederlandstaligen. Maar dat het FDF België wil omvormen tot een Franstalige staat is belachelijk en is trouwens hierboven weerlegd door stukken uit de partij zelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(of zijn de Vlamingen binnen BUB het daar niet echt mee eens?)
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 9 juli 2006 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo komt het voor mij en voor vele anderen toch wel over.
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Links -flamingant, dat zijn de enige echte? Het blijft onbegrijpelijk waarom die de stichting van een natie willen, en zich tegelijk voorbereiden op de strijd tegen een (extreem-)rechts Vlaanderen. Een masochistisch trekje?
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoek me een equivalent van de Ijzerbedevaart, Ijzerwake en andere vlaamse brol op de Franstalige kant..........
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Parlementslid
|
![]() Daar ben ik mij niet zo zeker, de FDF is een actie-tegenactie partij, misschien doen ze soms een beetje 'er zijn ook goede Vlamiongen' discours maar toch zijn ze tegen de 'Vlamingen', zien ze erder als 'onderdrukker' die de 'vlaamse' taal opdringen willen. Ze karikatureeren (of hoe je dat shrijfd) de Vlaamingen graag zo.
Een spegelbeeld van de NVA.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat shrijf Silhoute dan wat 'Bruno' ook 'steunde'?
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag Brussel, morgen de Rand, overmorgen Dilbeek, Zaventem en Overijse, volgende week... Brussel is ook niet op één nacht verfranst, hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet niet dat het FDF opgericht is in Brussel én Leuven. De verfransing van Vlaams-Brabant was direct de eerste stap van het FDF.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, ik vraag me af waarom Silhouette blijft doordraven over het gegeven dat men enkel Brussel wil verfransen. Zelfs een blinde ziet dat het FDF voor een totaal Franstalig België wil gaan.
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Remember de eis tot uitbreiding van Brussel met de driehoek Leuven-Woluwe-Waver.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier in Jette wil het FDF alvast niet in zee met de 'liberalen' (PRL), omdat de 'liberalen' een tweetalige lijst hebben waarop ook 'les extrémistes Flamands' vertegenwoordigd zijn (en hier refereert dhr. Maingain naar Sven Gatz).
Zij willen enkel met de èchte francofonen van de MR samenwerken. Ik heb de indruk dat de meeste FDF-ers het nog steeds niet kunnen verkroppen dat men in Brussel aan 'tweetaligheid' is gaan doen en dat de Vlamingen het recht hebben op een bediening in hun eigen taal, en ik heb ook de indruk dat steeds meer franstaligen zich voor die achterhaalde houding van hun 'taalgenoten' schamen. De meeste franstaligen die ik hier in Brussel leer kennen doen ècht hun best om een beetje Nederlands te praten en hun kennis van mijn moedertaal bij te schaven. Ik probeer hen daarbij te helpen door hen altijd in het Nederlands aan te spreken, alvorens eventueel over te schakelen op het Frans. Maar ik blijf hoedanook zo beleefd mogelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Is daar enige publicatie van, één uitspraak etc. van het FDF die daarop wijst?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Slaapt u maar verder met uw oogkleppen op.