![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ken ook homo s die mekaar janetten noemen (cfr cookie@vws) en de rappers in de bronx noemen mekaar nigger. Als zo n woord gebruikt wordt om een bepaalde bevolkingsgroep te stigmatiseren dan gebeurt het dikwijls dat die bevolkingsgroep dit woord zelf gaat hanteren als een soort van geuzennaam. zelf noem ik mezelf op die manier ook bvb wel eens graag arme luis. en als iemand me marginaal noemt dan vindt ik dat een compliment. hoe dan ook vind ik in deze discussie dat de mensen met een hoog pigmentgehalte zelf zouden moeten bepalen hoe ze het liefst genoemd worden. Wanneer blanken dat in hun plaats gaan bepalen dan is dat immers paternalistisch. ik denk niet dat er hier al postings geweest zijn van mensen met een verhoogd pigmentgehalte.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 juli 2006 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik reeds schreef heb ik het al eens gevraagd aan een meer gepigmenteerde pikzwarte neger.
Hij vond "negro" of "black" best ok! Neger of zwarte dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
PS mij mag je gerust arme luis, marginaal of weet ik wat nog allemaal noemen ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 12 juli 2006 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 13 juli 2006 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() Neger.
niks mis mee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() bleekscheet is ook minachtend, niet? Of denkt ge dat de blanken het monopolie hebben voor vriendelijke woordjes gericht aan vertegenwoordigers van andere rassen. "boudin blanc" is ook een goeie.Dat is dan net als "zwarte worst" zeggen tegen iemand, of "bloedworst", of "kokosnoot", alhoewel de zwarten dat ook tegen elkaar zeggen.Kokosnoot , dat is een neger, "zwart van buiten, wit van binnen", een évolué, een hielenlikker, slippendrager van de "platte kazen", een neger dat zich goed gedraagt, gaat werken, "normaal" doet, beleefd is, geïntegreerd in de blanke maatschappij...Idem voor "Bounty".
Neger is helemaal niet zo minachtend, vergeleken met hoe ze ons wel noemen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Het punt is niet of jij en ik het beledigend vinden, wel wat zij er zelf van vinden. En met de wetenschap dat tenminste een deel dat inderdaad beledigend/minachtend vindt, is het aan iedereen de keuze om het al dan niet te gebruiken. Doe je het wel, dan ben je je ervan bewust dat je er mensen mee kan schofferen en moet je niet verwonderd zijn dat het niet altijd in goede aarde valt. Je kan niet eisen dat iemand een benaming prettig vindt of er zich niet aan stoort. Uit respect kies ik ervoor om het niet te doen en ik heb daar verder totaal geen last van.
En nee, blanken hebben niet het monopolie op minachtende benamingen, maar dat is geen enkel argument om zelf een benaming die als minachtend wordt ervaren te blijven behouden. Je mag dat doen hé, zoals ik hierboven al zei, maar dan moet je je er wel van bewust zijn dat je soms mensen zal beledigen. Laatst gewijzigd door Edina : 13 juli 2006 om 19:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
2. het gebruiken van politiek correcte terminologie kan evenzeer beledigend zijn - zo beweert diezelfde dame die ik ken dat ze "medemens met een verhoogd pigmentgehalte" uitermate beledigend vindt. Ze zegt me dat dat net klinkt of het over een ziekte gaat. ik ben het wel met je eens dat de negers, zwarten, mensen met een verhoogd pigmentgehalte het zelf moeten kiezen waaraan ze de voorkeur geven en dat het geen kwaad kan deze keuze van hen te respecteren. Doch ik leerde op oa http://www.suriname.nl/discus/messag...rd-topics.html dat ze het er zelf ook niet over eens zijn. En ook leerde ik daar dat de vraag stellen alleen al agitatie opwekt en als blank paternalisme ervaren wordt bij de zwarten. Ze haten dus wss nog meer het politiek correcte gebalk van blanken hierover dan neger of eender wat genoemd te worden. concluderend zou ik dus nogmaals willen benadrukken dat wij blanken deze mensen best zelf laten bepalen hoe ze genoemd willen worden. Tot nader order noemen we ze hoe we willen en als hen dat niet aanstaat dan zullen ze heus wel assertief genoeg zijn om ons dat te zeggen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 juli 2006 om 08:24. |
|
![]() |
![]() |