Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Zal jij nu dinsdag(11 juli) een vlagske uithangen
Jawohl! 22 55,00%
Natuurlijk niet, wat denkt u wel van mij! 18 45,00%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2006, 14:30   #61
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
De vlaamsnationalisten zijn de goede vlamingen.De belgicisten zijn de slechte vlamingen.8)
Wel ge hebt geluk dat ge mijn pépé zaliger nie tegenkomt. Hij heeft twee WO's gevochten tegen jullie soort. In Holland (film Soldaat van Oranje gezien) noemden ze dan NSB.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 14:30   #62
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
U kan misschien verhuizen naar Israël...

Een vraagje: wat denkt u van de negationisten binnen uw partij? Vind u het kunnen dat Roeland Raes nog steeds ongestoord zijn gang kan gaan?
Ik verhuis nergens heen. De genocidewet, de weigering van dit land om haar Amerikaanse vrienden te steunen, de straffeloosheid van antisemietische daden gepleegd door allochtonen hier, de eenzijdige Pro-Palestijnse en pro-terreur visie van de mediagroepen hier hebben bij vele Joden en Amerikanen in dit land kwaad bloed gezet. Vandaar dat wij ons hoe langer hoe minder verbonden voelen met dit Koninkrijk.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 14:31   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Over Roeland Raes:

Ik ben geen voorstander van de negationismewet.

M.i. is die er gekomen om de Joodse gemeenschap een hart onder de riem te steken omwille van het verschrikkelijke leed dat hen werd aangedaan.

Dat wil echter niet zeggen dat historici niet meer mogen pogen om de exacte omvang van de gruwelijkheden in kaart te brengen. Dat daarbij meningsverschillen zijn, zou niet mogen leiden tot strafbare feiten.

Niemand is toch ooit veroordeeld omwille van vb. de aantallen slachtoffers van de Franse Revolutie in kaart te proberen brengen?

Laat toch elke historicus zijn eigen visie proberen te onderbouwen. (Iemand die de Holocaust per definitie wil ontkennen gaat toch onmiddellijk door de mand vallen, Raes wou m.i. enkel de aantallen slachtoffers in twijfel trekken).

Net alsof het "aantal" op zich de gruwel verantwoordt?

Laatst gewijzigd door circe : 9 juli 2006 om 14:32.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 14:32   #64
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard haha

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Wel ge hebt geluk dat ge mijn pépé zaliger nie tegenkomt. Hij heeft twee WO's gevochten tegen jullie soort. In Holland (film Soldaat van Oranje gezien) noemden ze dan NSB.
Uw pepe zaliger heeft geluk dat hij mij of iemand zoals mij niet tegengekomen is anders zou hj nog vlugger zaliger geweest zijn.
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 14:33   #65
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ben nog maar half deze topic, maar ik ga wel akkoord hoor.
Het word ondertussen bijna een vorm van zwartzakkerij als iemand het Vlaamse symbool wil etaleren. Is dat hetzelfde in Wallonië?

Ik heb geen vlag, nooit gehad, wel een oom die vroeger aan vaandelzwaaien deed, en ik vermoed dat dit niet met de Waalse Haan was, alhoewel hij nu Groen! lid is.

Mijn grootste uiting (!) deed ik rond mijn zestiende, toen ik mijn vader "verplichtte" om een VL op zijn auto te plakken denk ik. 8) heb gewonnen!

Ik zag een paar weken geleden Duitsers met de Duitse vlag rondrijden wegens WK. Zouden Vlamingen die met VL (= Vlaamse Leeuw) rondrijden per definitie als racisten worden beschouwd?

Erg toch hé?
Ja, en dat heeft alles te maken met de eis voor meer Vlaamse autonomie, wat door België per definitie als een bedreiging voor zijn voortbestaan wordt aanzien. Dus wordt het er bij iedereen altijd maar weer ingestampt dat alles en iedereen wat zich uitgesproken als 'Vlaams' profileert, slecht is. En als je dat altijd maar weer blijft horen, is de kans groot dat je dat op de lange duur daadwerkelijk voor waarheid gaat aannemen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 14:34   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het niet afkeuren van negationisme heeft niets met antisemitisme te maken.Men moet negationist kunnen zijn zonder strafbaar te zijn.Wat mij persoonlijk beteft vallen de joden wel onder de algemene regel inzake behandeling van vreendelingen.Ik ben geen antisemiet maar de joden moeten wel naar Israel.8)
waarom zouden mensen die hier al eeuwen leven volgens U persé naar Israel moeten? Bent U zionist dan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 14:35   #67
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Ik verhuis nergens heen. De genocidewet, de weigering van dit land om haar Amerikaanse vrienden te steunen, de straffeloosheid van antisemietische daden gepleegd door allochtonen hier, de eenzijdige Pro-Palestijnse en pro-terreur visie van de mediagroepen hier hebben bij vele Joden en Amerikanen in dit land kwaad bloed gezet. Vandaar dat wij ons hoe langer hoe minder verbonden voelen met dit Koninkrijk.
Ik wist niet dat België pro-terreur was ...
Mij lijkt de toestand in Irak wat chaotischer.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 14:36   #68
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw pepe zaliger heeft geluk dat hij mij of iemand zoals mij niet tegengekomen is anders zou hj nog vlugger zaliger geweest zijn.
Stoere vlaming.

Maar gelukkig is een stoere vlaming nog altijd een mietje vergeleken met een fransman of een duitser.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 14:39   #69
kingtiger
Banneling

Standaard duitser

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Stoere vlaming.

Maar gelukkig is een stoere vlaming nog altijd een mietje vergeleken met een fransman of een duitser.
Allen maar waar wat betreft de duitsers van voor wo2 en sommige stoere vlamingen konden zich daar ook mee vergelijken.De fransen daarentegen zijn al decadent van na wo 1.
Oud 9 juli 2006, 14:41   #70
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht

Wanneer komt er een universele vlag en een universele feestdag ?
Wanneer wappert de vlag van het universum ?
Als ET inspraak krijgt is het 'direct' 'in de sakosj' !
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 14:41   #71
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Waarom reageert u niet op het tweede deel van mijn post?

Ik herhaal de vraag even kort: Roeland Raes is een negationist. Raes kan ongestoord zijn gang gaan in het VB. Uw mening daarover?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 14:42   #72
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hij zou zich doodgelachen hebben ?
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 14:43   #73
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Over Roeland Raes:

Ik ben geen voorstander van de negationismewet.

M.i. is die er gekomen om de Joodse gemeenschap een hart onder de riem te steken omwille van het verschrikkelijke leed dat hen werd aangedaan.

Dat wil echter niet zeggen dat historici niet meer mogen pogen om de exacte omvang van de gruwelijkheden in kaart te brengen. Dat daarbij meningsverschillen zijn, zou niet mogen leiden tot strafbare feiten.

Niemand is toch ooit veroordeeld omwille van vb. de aantallen slachtoffers van de Franse Revolutie in kaart te proberen brengen?

Laat toch elke historicus zijn eigen visie proberen te onderbouwen. (Iemand die de Holocaust per definitie wil ontkennen gaat toch onmiddellijk door de mand vallen, Raes wou m.i. enkel de aantallen slachtoffers in twijfel trekken).

Net alsof het "aantal" op zich de gruwel verantwoordt?
De vraag was niet direct aan u gericht, wel aan anti-Deutsch die bij elk slecht woord over de Joden direct op het meldknopje drukt.

Toch bedankt voor uw antwoord.
Oud 9 juli 2006, 14:44   #74
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Typisch VB-praat: veel geblaat, weinig wol.
Oud 9 juli 2006, 14:46   #75
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
Wegvluchten noemt u een oplossing? Zo is het makkelijk natuurlijk, laten we gewoon ergens anders gaan wonen en doen alsof er niks aan de hand is. Waarom bent u er eigenlijk zo op tegen dat België splitst (NB, de enige realistische long-term oplossing voor de communautaire problematiek) als u zich nauwelijks verbonden voelt met België en toch van plan bent uiteindelijk naar Frankrijk te verhuizen?
Al geantwoord : omdat er een betere oplossing bestaat. Als u emigratie als wegvluchten beschouwt, is dat uw goed recht. Als u liever minimun 10 jaar wil wachten voordat België misschien splitst, is dat uw goed recht. Ik heb niets tegen België op zich; ik erger me gewoon hoe België aan het draaien is en ik erken me niet meer in dit land. Ik kijk al nu meer richting Frankrijk dan richting België. Liever emigreren en u laten vechten tegen windmolens.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 14:50   #76
kingtiger
Banneling

Standaard pijnlijk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Hij zou zich doodgelachen hebben ?
Helaas voor hem zou hij allesbehalve gelachen hebben.
Oud 9 juli 2006, 14:51   #77
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Wanneer komt er een universele vlag en een universele feestdag ?
België, Vlaanderen en Wallonië, steden en verenigingen hebben vlaggen. Wanneer wappert de vlag van het universum ?
Dat proberen ze alleszins door te drukken: de vierde juli...
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 14:51   #78
kingtiger
Banneling

Standaard belgicist

Citaat:
Typisch VB-praat: veel geblaat, weinig wol.
Dat moet een belgicist dan zeggen.Lachwekkender verkopers van onzin komt men weinig tegen.
Oud 9 juli 2006, 14:51   #79
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom reageert u niet op het tweede deel van mijn post?

Ik herhaal de vraag even kort: Roeland Raes is een negationist. Raes kan ongestoord zijn gang gaan in het VB. Uw mening daarover?
Uiteraard verwerpelijk. Roeland Raes is een neonazi daar hoeft absoluut geen twijfel over bestaan. Als vroeger vicevoorzitter van de Nederlandse neonazipartij NVU heeft hij zich al meermaals als fervente antisemiet doen gelden. Nu, het VB is een noodzakelijk kwaad in de samenleving en ook in de Joodse gemeenschap zelf. Maar welke andere traditionele partij neemt het vandaag de dag nog op voor Israël en het Joodse volk, de VLD met Dedecker na ze'n beruchte antizionistische tirade na de invallen van het Israëlische leger in Jenin in 2002 of Hamas-vriend Vincent Van Quickenborne? De CD&V mss met op haar lijst de Palestijnse terreursupporter M 'Daouchi? Of de SP.A mss met haar Antizionistische en Anti-USA standpunten? Er rest voor vele rechtse evangelisten en Joden die absoluut tegen elke vorm van racisme zijn geen uitweg meer dan een stem voor het Kartel VB-VLOTT.
Oud 9 juli 2006, 14:53   #80
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
De vraag was niet direct aan u gericht, wel aan anti-Deutsch die bij elk slecht woord over de Joden direct op het meldknopje drukt.

Toch bedankt voor uw antwoord.
Ik druk op geen enkel knopje enkel dan mss als het te gortig wordt. Ik neem het idd op voor het heilige land Israël en haar bevolking, een voorpost van de Westerse superieure samenleving in een regio vol haat en Arabische dictaturen....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be