![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die zeven sjieke restaurants daar in de eurowijk zullen helaas moeten verdwijnen ja.
Wat een zonde zeg...
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja ze. Dat de EU wat mensen tewerk stelt weet ik best, maar dat is voor mij geen reden om deze bureaucraten hier te houden. De schade die zij Vlaanderen en alle europese volkeren toebrengen is veel te groot daarvoor. Pech voor die werknemers daar, maar we kunnen hen wel troosten met hete feit dat als die euriërs eenmaal weg zijn en Vlaanderen een democratische republiek is, er aan hen zal gedacht worden.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Integendeel zelfs. Het ziet er eerder naar uit dat een onafhankelijk Vlaanderen 'onverwijld' omgevormd zal worden tot een ultra-kapitalistische samenleving, waar iedereen beter twee keer nadenkt vooraleer voor eigen mening uit te komen (behalve als die zou goedgekeurd worden door 'de grootste partij', natuurlijk). Laat dus maar zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik val hier in herhaling...
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is er in Vlaanderen dan geen zgn. 'rechtse' meerderheid, die komaf zou willen maken met de 'linkiewinkiepampersamenleving' maar daarin zogezegd steeds maar weer gehinderd wordt door de PS, waar ze toch wel vanaf zou zijn in het geval van 'onafhankelijkheid' ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bon, ik kan mij natuurlijk vergissen, en eerlijk gezegd hoop ik dat het dit keer het geval is, maar ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat het VB in een onafhankelijk Vlaanderen de grootste partij zou zijn, die zeker en vast regeringsverantwoordelijkheid zou krijgen, desnoods in een rechtse coalitie.
Ik heb ook niet onmiddellijk de indruk dat rechtse partijen de sociale zekerheid gunstig gezind zijn, zelfs al zou de propaganda iets heel anders vertellen. Als de overige partijen er blijven in slagen via het cordon sanitaire het VB van de macht af te houden, is de sociale zekerheid misschien niet direct in gevaar, maar als er zelfs in het geval van een paarse regering al een algemene staking en een grote betoging tegen afbraakpolitiek moet georganiseerd worden, wat moet het dan wel niet worden in het geval van een VB-regering ? Een volksopstand ? Laatst gewijzigd door djimi : 14 juli 2006 om 21:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het veebee in een onafhankelijk Vlaanderen aan de macht kan komen, kan die partij dat ook in het Vlaams Gewest, of gaan de verkiezingsuitslagen plots anders zijn?
En de aanhang van het veebee staat op heel wat punten niet op dezelfde lijn als de partijtop hoor.
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 15 juli 2006 om 02:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() De ontvlaamsing ziet u dus ook als een etnische zuivering? Uw perspectieven, niet de mijne...
![]() |
#73 |
|
![]() Brussel is overigens geen enkel probleem, enkel belgicisten en domme flaminganten maken daar een probleem van.
Vlaanderen moet gewoon de secessie uitvoeren. Brussel komt dan automatisch mee met de rijkere, met Vlaanderen dus. Doet Brussel dat niet, Vlaanderen is dan eveneens leefbaar, maar Brussel niet, dus voor de Vlaamse staat geen enkel probleem. Het enige van belang is een snelle scheiding. De Belgische elite uit Brussel staat dan naakt, zonder de Belgische constructies om Vlaanderen af te dreigen. En dan moet er gekozen worden. Ik zie dat wel zitten...
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Wie doet er wel alsof dat een probleem is? Belgicisten...
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Graag mét Brussel als het kan, maar uiteindelijk toch zonder Brussel als het écht moet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat we met zekerheid weten is dat België vandaag een ultra-kapitalistische staat is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |