![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Goede en slechte religies? | |||
Alle religies zijn goed |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,89% |
Alle religies zijn slecht |
![]() ![]() ![]() |
10 | 22,22% |
Alle religies zijn even goed of slecht |
![]() ![]() ![]() |
8 | 17,78% |
Er zijn goede maar ook slechte religies |
![]() ![]() ![]() |
23 | 51,11% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij is dat een godsdienst die potentieel nog populairder kan zijn dan de islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
??!!
![]() |
![]() |
#63 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
The End |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ... maar onderwerp gaat eigenlijk over slecht en goede relegies... en niet olie ... denk ik ..
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Eigenlijk is het monotheisme een godsdienst voor kleuters. En het nonotheisme is de godsdienst voor de grote mensen. Maar omdat de kleuters vandaag de wereld regeren, is het momenteel verstandiger om je als een kleuter te gedragen denk ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor mij zijn alle religies slecht. Ik beschouw mij als niet-gelovige omdat ik ook vrijzinnig ben. Van religies is er al duizenden jaren al meer ambras gekomen dan van iets anders. Voor een god die niet eens bestaat dan nog...
Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 12 augustus 2006 om 02:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() waarom ? hoezo? heb jij dan een bewijs??
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als jij het over de Schepper hebt, dan geef maar één bewijs dat het onwaar is, als je denkt dat het waar is wat jij denkt dat jij het weet.. nou .. kun jij het voorstellen.. kun jij niets ontkennen ..?? ok, goed .. maar nou Toeval of wat dan ook .. BEWIJZEN .. groetjes ![]()
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 12 augustus 2006 om 03:04. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Wie moet wie een lesje in geschiedenis geven? Ow ja: Kan jouw God een steen creëren die hij zelf niet kan optillen? Is jouw God trouwens almachtig? Al eens nagedacht wat de consequenties hiervan zijn: God is goed én almachtig?
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() dat moet jij zelf weten .. dat is geschiedenis zelf .. maar trouwens .. er zijn veel studie materialen op het internet wat betreft communistische en facistische revoluties.. en imperialisme en afrika veroevering enz..
Citaat:
![]() bijvoorbeeld: ik zit nu achter mijn computer, de maker van deze computer moet beschikken over de onderdelen waaruit de computer bestaat, want als jij niets hebt kun jij ook niets geven .. ![]()
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En, als men het over de mohammedaanse leer heeft, zullen weinigen een probleem hebben met het aanbidden van een god, maar wel met de ideologische aspecten. De mohammedaanse leer is inderdaad in de eerste plaats een totalitaire ideologie, die elk aspect van het menselijke leven tracht te bedwingen, en waarbij de heersers zich beroepen op een hogere macht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat Einstein over religie dacht is te vinden op http://www.hal-pc.org/~wtb/einstein'sreligiousviews.html In an article entitled "Religion and Science," Einstein identifies three stages of religion: - 1: religion of fear (the primitive man’s religion), - 2: a social or moral religion, and - 3: a cosmic religious feeling (Einstein’s religion). Waar de mohammedaanse leer in dit lijstje thuishoort is duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat wilt nu Einstein Alber zeggen , is hij niet degene die atoombom heeft ontworpen?? maar goed heeft hij nooit deze woorden gezegd??: "Science without religion is lame. " "True religion is real living; living with all one's soul, with all one's goodness and righteousness." ?? ![]()
![]() |
![]() |
#74 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() "Science without religion is lame. " "True religion is real living; living with all one's soul, with all one's goodness and righteousness." zijn van hem, toch ??
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De 'profeet', m'n beste, kan vierkant den boom in, bij de rest van de apen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
nonotheisme bestaat niet .. maar mischien wel .. ik vertrek even uit mijn eigen oogpunt .. er zijn maar twee Monotheisme of Polytheisme .. Monoheisme = is het geloven in de Schepper, de enige God .. ook al het anders begrepen wordt binnen Christendom en Jodendom .. maar uiteidelijk is het maar één God . (Islam, Christendom, Jodendom ..) Polytheïsme wordt vaak tegenover monotheïsme gesteld (het geloof in maar één god), is het geloof in meerdere goden.(Atheisme, Boedhisme, Hindoeisme .. en andere aardse relegie en geloven en manieren van denken, .. links, rechts ..) Ook al wilt men soms Polytheisme in verschillende categories verdelen zoals nonotheisme, hinotheisme, .. blijft in ieder geval Polytheisme, want geloven in god zoals 'Toeval' komt nog naast verschillende elementen, theories en beweringen .. Nu als jij goed de gebeurtenissen in deze wereld volgt en probeert te analysren dan zul jij een conflict merken tussen deze twee stromingen .. bv: gewoon sommige films, internationale conflicten ... enzo een voorbeeld : The Matrix, communistische revoluties, imperialistische capitalisme .. maar er is maar één weg die de waarheid is, één weg die juist en waar is, één weg die geschikt is voor de mensheid, omdat het door de Schepper van mensheid bepaald is.. Maar wij zullen nooit allemaal één weg volgen, dit is natuurlijk en God herhaalt da steeds in de Koran, dat wij nooit overeekomen om één weg te volgen.. en daarin is er een grote wijheid terug te vinden, ik ga het wel uitleggen als u dat maar wilt vredevolle groetjes ![]()
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Officieel behoor ik inderdaad tot de Homo Religiosus. Alleen behoor ik tot de laatste soort, het eindstadium: Homo Creans, de postrationele mens, ook wel eens de scheppende mens genoemd.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 13 augustus 2006 om 00:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() Communisme veronderstelt dat er altijd een leider opwerpt die het volk moet bevrijden. De mens wordt dan verafgoodt. Religie dus. En dan heb ik het nog niet over het feit dat ze in de USSR ook geloofden in een godheid.
|
![]() |
![]() |