Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Goede en slechte religies?
Alle religies zijn goed 4 8,89%
Alle religies zijn slecht 10 22,22%
Alle religies zijn even goed of slecht 8 17,78%
Er zijn goede maar ook slechte religies 23 51,11%
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2006, 21:48   #61
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
Nee het is één van deze twee:
Polytheisme
OF
Monotheisme
en geen derde !!

Maar goed, voor dat ik hierop ga reageren, wil ik graag eerst weten wat er met Goed en Slecht bedoeld ??

Good for me :is the one which works in reality
and bad : everything else, ..Illusions, dreams, ..
There could be many real religions, but the one which will work for everytime and everyone is the only one which deserve notice.
That because, there could be some great people who can know what is good and what is bad at specific time.
But, as far as no body know the future, then, the religion which will be good for everytime, is the only one which should be called "Divine" because it will be absolutely from some where over humanity.
For that, and because the truth is always one, then, there is only one really good true religion..
Because, the God who created this world cannot be more than one..
Because, if there are more than one perfectly powerful God, actually this world will never happen, because, prefectly powerful Gods cannot cooperate on single matter...
And the religion which will be worth the headache is the one which will provide everything necissary for understanding it, and implementing it.
..
And it should also give us every thing we need from a religion..And for that, Islam is the only option I know so far ..

That's it ..
En wat dan met het Nonotheïsme ?

Volgens mij is dat een godsdienst die potentieel nog populairder kan zijn dan de islam.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2006, 22:45   #62
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
En wat dan met het Nonotheïsme ?

Volgens mij is dat een godsdienst die potentieel nog populairder kan zijn dan de islam.
Heb jij mijn tekst gelezen:
Citaat:
Polytheisme
OF
Monotheisme
en geen derde !!

Maar goed, voor dat ik hierop ga reageren, wil ik graag eerst weten wat er met Goed en Slecht bedoeld ??

Good for me :is the one which works in reality
and bad : everything else, ..Illusions, dreams, ..
There could be many real religions, but the one which will work for everytime and everyone is the only one which deserve notice.
That because, there could be some great people who can know what is good and what is bad at specific time.
But, as far as no body know the future, then, the religion which will be good for everytime, is the only one which should be called "Divine" because it will be absolutely from some where over humanity.
For that, and because the truth is always one, then, there is only one really good true religion..
Because, the God who created this world cannot be more than one..
Because, if there are more than one perfectly powerful God, actually this world will never happen, because, prefectly powerful Gods cannot cooperate on single matter...
And the religion which will be worth the headache is the one which will provide everything necissary for understanding it, and implementing it.
..
And it should also give us every thing we need from a religion..And for that, Islam is the only option I know so far ..

That's it ..
of heb jij dan gewoon een nieuwe relegie aangemaat Nonotheïsme om te zeggen dat het populairder dan 'overgave aan de enige God' of in het arabisch Islam is.
??!!
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 17:21   #63
PetSel
Gouverneur

PetSel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

Citaat:

of heb jij dan gewoon een nieuwe relegie aangemaat Nonotheïsme om te zeggen dat het populairder dan 'overgave aan de enige God' of in het arabisch Islam is.
??!!
Populair of niet. Als ze zo blijven voortdoen (jah de Moslims) zullen ze binnen 25 jaar niet meer populair zijn omdat ze niet meer bestaan. Laat Iran maar bommetjes maken. Heeft The UsA een argument om een atoom-bommetje te smijten wegens bedreiging van aanvallen. 8)

The End

PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2006, 17:29   #64
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel Bekijk bericht
Populair of niet. Als ze zo blijven voortdoen (jah de Moslims) zullen ze binnen 25 jaar niet meer populair zijn omdat ze niet meer bestaan. Laat Iran maar bommetjes maken. Heeft The UsA een argument om een atoom-bommetje te smijten wegens bedreiging van aanvallen. 8)

The End
Ja .. maar ik begrijp niet wat jij eigenlijk bedoeld .. bedoel jij de oorlog tegen moslims in Irak, Lebanon, Palastina, Afghanistan, Chichinië, Albanië .. etc ?? of iets anders ?
... maar onderwerp gaat eigenlijk over slecht en goede relegies... en niet olie ... denk ik ..
Oud 11 augustus 2006, 21:51   #65
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:

??!!
Eigenlijk is het monotheisme een godsdienst voor kleuters. En het nonotheisme is de godsdienst voor de grote mensen. Maar omdat de kleuters vandaag de wereld regeren, is het momenteel verstandiger om je als een kleuter te gedragen denk ik.
Oud 12 augustus 2006, 00:01   #66
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is het monotheisme een godsdienst voor kleuters. En het nonotheisme is de godsdienst voor de grote mensen. Maar omdat de kleuters vandaag de wereld regeren, is het momenteel verstandiger om je als een kleuter te gedragen denk ik.
Echt ?? hoe zo?? ik ben benieuwd ?? heb jij wat bewijzen??
Oud 12 augustus 2006, 01:56   #67
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Voor mij zijn alle religies slecht. Ik beschouw mij als niet-gelovige omdat ik ook vrijzinnig ben. Van religies is er al duizenden jaren al meer ambras gekomen dan van iets anders. Voor een god die niet eens bestaat dan nog...

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 12 augustus 2006 om 02:01.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 02:59   #68
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Voor mij zijn alle religies slecht.
waarom ? hoezo? heb jij dan een bewijs??
Citaat:
Ik beschouw mij als niet-gelovige omdat ik ook vrijzinnig ben.
even voor duidelijkheid, niet-gelovig bestaat niet !!
Citaat:
Van religies is er al duizenden jaren al meer ambras gekomen dan van iets anders.
Hoezo?? heb jij iets over Communisme en hun revoluties gelezen ?? of Facisme en hun revoluties ?? of Imperialisme .. deze ideologieën hebben helemaal niets met relegie of godsdienst te maken .. maar er vielen miljoenen slachtoffers dood door hun revoluties en dectatuur regeringen.. lees maar de geschiedenis om wat bij te leren ..
Citaat:
Voor een god die niet eens bestaat dan nog...
Over welk god heb jij het dan? god, de Schepper van het bestaan .. of Toeval ?? even zeggen.. om een antwoord te geven..
Als jij het over de Schepper hebt, dan geef maar één bewijs dat het onwaar is, als je denkt dat het waar is wat jij denkt dat jij het weet.. nou .. kun jij het voorstellen.. kun jij niets ontkennen ..??
ok, goed .. maar nou Toeval of wat dan ook ..
BEWIJZEN ..

groetjes

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 12 augustus 2006 om 03:04.
Oud 12 augustus 2006, 03:04   #69
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Facisme en hun revoluties ?? of Imperialisme .. deze ideologieën hebben helemaal niets met relegie of godsdienst te maken .. maar er vallen miljoenen slachtoffers dood door hun revoluties en dectatuur .. lees maar de geschiedenis om wat bij te leren ..

Wie moet wie een lesje in geschiedenis geven?

Ow ja: Kan jouw God een steen creëren die hij zelf niet kan optillen? Is jouw God trouwens almachtig?

Al eens nagedacht wat de consequenties hiervan zijn: God is goed én almachtig?
Oud 12 augustus 2006, 03:25   #70
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht

dat moet jij zelf weten .. dat is geschiedenis zelf .. maar trouwens .. er zijn veel studie materialen op het internet wat betreft communistische en facistische revoluties.. en imperialisme en afrika veroevering enz..

Citaat:
Ow ja: Kan jouw God een steen creëren die hij zelf niet kan optillen? Is jouw God trouwens almachtig?
Deze vraag is onlogisch .. dus jij moet weten dat het begrijpen van de vraag de helft van het antwoord is , ja, De Schepper is Almaghtig, de Allerhoogste .. en trouwens God is mijn God en God van allemaal .. want ik zie zijn tekens in deze wereld, in het universum, gewoon in alles :
bijvoorbeeld: ik zit nu achter mijn computer, de maker van deze computer moet beschikken over de onderdelen waaruit de computer bestaat, want als jij niets hebt kun jij ook niets geven ..
Oud 12 augustus 2006, 08:27   #71
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...Hoezo?? heb jij iets over Communisme en hun revoluties gelezen ?? of Facisme en hun revoluties ?? of Imperialisme .. deze ideologieën hebben helemaal niets met relegie of godsdienst te maken .. maar er vielen miljoenen slachtoffers dood door hun revoluties en dectatuur regeringen.. lees maar de geschiedenis om wat bij te leren .....
Of die ideologieën niets met religie vandoen hebben is nog zeer de vraag. Zit er in elke totalitaire ideologie niet iets religieus?

En, als men het over de mohammedaanse leer heeft, zullen weinigen een probleem hebben met het aanbidden van een god, maar wel met de ideologische aspecten. De mohammedaanse leer is inderdaad in de eerste plaats een totalitaire ideologie, die elk aspect van het menselijke leven tracht te bedwingen, en waarbij de heersers zich beroepen op een hogere macht.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 08:31   #72
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Polytheisme
OF
Monotheisme
en geen derde !!
...
De wereld kan toch simpel zijn voor sommigen.

Wat Einstein over religie dacht is te vinden op http://www.hal-pc.org/~wtb/einstein'sreligiousviews.html

In an article entitled "Religion and Science," Einstein identifies three stages of religion:
- 1: religion of fear (the primitive man’s religion),
- 2: a social or moral religion, and
- 3: a cosmic religious feeling (Einstein’s religion).

Waar de mohammedaanse leer in dit lijstje thuishoort is duidelijk.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 17:51   #73
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht

Wat Einstein over religie dacht is te vinden op http://www.hal-pc.org/~wtb/einstein'sreligiousviews.html

In an article entitled "Religion and Science," Einstein identifies three stages of religion:

Even voor duidelijkheid Mohammadaanse bestaat niet, en islam is een nieuwe woord (in het arabisch) voor een heel oude begrip !!
Wat wilt nu Einstein Alber zeggen , is hij niet degene die atoombom heeft ontworpen??
maar goed heeft hij nooit deze woorden gezegd??:
"Science without religion is lame. "
"True religion is real living; living with all one's soul, with all one's goodness and righteousness."

??
Oud 12 augustus 2006, 18:48   #74
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Zegt vooral veel over de domheid van Einstein in deze materie.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 18:54   #75
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Zegt vooral veel over de domheid van Einstein in deze materie.
hah, maar deze woorden :
"Science without religion is lame. "
"True religion is real living; living with all one's soul, with all one's goodness and righteousness."

zijn van hem, toch ??
Oud 12 augustus 2006, 20:18   #76
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:

Nummerke 3 is het "nonotheïsme". Hier in Europa zijn er veel die het monotheïsme daarvoor hebben laten vallen. Maar ze zijn een uitstervend ras. Degenen die wél snel aangroeien zijn de aanhangers van het monotheisme van de profeet (vrede zij met hem).
Oud 12 augustus 2006, 20:25   #77
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

De 'profeet', m'n beste, kan vierkant den boom in, bij de rest van de apen.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 23:31   #78
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nummerke 3 is het "nonotheïsme". Hier in Europa zijn er veel die het monotheïsme daarvoor hebben laten vallen. Maar ze zijn een uitstervend ras. Degenen die wél snel aangroeien zijn de aanhangers van het monotheisme van de profeet (vrede zij met hem).
exuse me !
nonotheisme bestaat niet .. maar mischien wel .. ik vertrek even uit mijn eigen oogpunt .. er zijn maar twee Monotheisme of Polytheisme ..
Monoheisme = is het geloven in de Schepper, de enige God .. ook al het anders begrepen wordt binnen Christendom en Jodendom .. maar uiteidelijk is het maar één God . (Islam, Christendom, Jodendom ..)
Polytheïsme wordt vaak tegenover monotheïsme gesteld (het geloof in maar één god), is het geloof in meerdere goden.(Atheisme, Boedhisme, Hindoeisme .. en andere aardse relegie en geloven en manieren van denken, .. links, rechts ..)
Ook al wilt men soms Polytheisme in verschillende categories verdelen zoals nonotheisme, hinotheisme, .. blijft in ieder geval Polytheisme, want geloven in god zoals 'Toeval' komt nog naast verschillende elementen, theories en beweringen ..
Nu als jij goed de gebeurtenissen in deze wereld volgt en probeert te analysren dan zul jij een conflict merken tussen deze twee stromingen .. bv: gewoon sommige films, internationale conflicten ... enzo een voorbeeld : The Matrix, communistische revoluties, imperialistische capitalisme .. maar er is maar één weg die de waarheid is, één weg die juist en waar is, één weg die geschikt is voor de mensheid, omdat het door de Schepper van mensheid bepaald is..
Maar wij zullen nooit allemaal één weg volgen, dit is natuurlijk en God herhaalt da steeds in de Koran, dat wij nooit overeekomen om één weg te volgen.. en daarin is er een grote wijheid terug te vinden, ik ga het wel uitleggen als u dat maar wilt

vredevolle groetjes
Oud 13 augustus 2006, 00:44   #79
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Al eens nagedacht wat de consequenties hiervan zijn: God is goed én almachtig?
Hé bedankt ik had daar ook al naar het zoeken geweest

Officieel behoor ik inderdaad tot de Homo Religiosus. Alleen behoor ik tot de laatste soort, het eindstadium: Homo Creans, de postrationele mens, ook wel eens de scheppende mens genoemd.

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 13 augustus 2006 om 00:53.
Oud 13 augustus 2006, 00:49   #80
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Communisme veronderstelt dat er altijd een leider opwerpt die het volk moet bevrijden. De mens wordt dan verafgoodt. Religie dus. En dan heb ik het nog niet over het feit dat ze in de USSR ook geloofden in een godheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be