![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zouden de politieke verhoudingen in een onafhankelijk Vlaanderen drastisch veranderen? Waarom? Als dat al zou gebeuren, zal het in de zin zijn dat het VB terugvalt op 10 tot 15 pct, gezien een van hun belangrijkste punten dan gerealiseerd is. Terzijde: als de Vlaamse burgers in meerderheid Valkeniers als bestuurder zouden wensen, hoort hij in een democratie dan niet sofort bestuurder te worden? Je levert hier dus het bewijs dat België voor mensen als jij tot niets anders dient dan de democratische meerderheid in Vlaanderen te saboteren. Laatst gewijzigd door baarle : 14 juli 2006 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
God? Een natuurwet? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() touché 8)
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Interessante theorie... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Parlementslid
|
![]() Zijn toch Vlamingen, deze 2 Meneers, dus wat spelt dat weer voor een rol in de flaminganten theorie?
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Eigenlijk is het zo:
als een Vlaming "slecht" is, noemen flaminganten hem "Belg"; is hij "goed" dan wordt die plots "Vlaams" ![]()
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en op basis van welke natuurwet of goddelijk gebod baseer jij je?
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Alle mensen die op het Vlaams grondgebied geboren en getogen zijn, of die zich hier als migranten definitief vestigen, behoren tot de Vlaamse natie. De Vlaamse gemeenschapsopbouw maakt van het volk een natie met zijn eigen waarden en normen, tradities en structuren" Ik ben geboren en getogen in Mechelen en ik verwerp met klem het Vlaams burgerschap. Ik behoor op geen enkele wijze tot het Vlaamse Volk.(beikes!) Ik zou wel eens willen weten hoe dat er precies aan toe zou gaan, die migranten die zich hier vestigen en plotsklaps Vlaamse waarde en normen (welke zijn die eigenlijk? ) aanbidden.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 14 juli 2006 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() Het zijn dat soort mensen die de "leiding" willen en zullen nemen in een Onafhankelijk Vlaanderen. Met jullie steun.
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() Het moeten niet altijd dezelfden zijn die "Vuile Belg" roepen.
![]()
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ik ben als democraat bereid mij neer te leggen bij de wil van het volk. En gij? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en op basis van welke natuurwet of goddelijk gebod baseer jij je?
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() Zij maken het merendeel van de flaminganten uit.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 14 juli 2006 om 21:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() [quote=Pelgrim;1820309]dubbel
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 14 juli 2006 om 21:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vraag is of een Onafhankelijk Vlaanderen er ooit zou komen door een meerderheid, of door de machtspolitiek van een minderheid. "Vlaanderen" kan wel beslissen om Onafhankelijk te worden, maar dat verplicht mij niet om Vlaming te worden. Dan word ik migrant in eigen land. (misschien zijn er dan ineens 4 miljoen meer) Wat zijn nu die Vlaamse normen en waarden waaraan alle Vlamingen (de echte en de migranten) zich volgens SFL dienen te conformeren? SFL: De Vlaamse gemeenschapsopbouw maakt van het volk een natie met zijn eigen waarden en normen, tradities en structuren
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 14 juli 2006 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() SFL:
De sociale problemen van Vlaanderen kunnen geen oplossing meer vinden binnen het Belgische bestel. VN-mythe. Daarom is het doel van het sociaal-flamingantisme het bekomen van een soevereine Vlaamse republiek. Met de verdwijning van de huidige Belgische staat verliest de oude heersende klasse haar politieke macht: d�*t is een progressieve doelstelling! En een eigen Vlaams-kapitalisme staat al te wachten, omdat het in Vlaanderen nog kapitalistischer kan zijn dan in België. Tja...
![]() |
#80 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |