Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2006, 15:48   #61
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En dat allemaal omdat Murat Kaplan, het gangstermaatje van Basjrami, Lacroix en Haemers het leven wordt zuur gemaakt? Tssssssssssssssssss...........

Toch nog even dit om over na te denken.

Madame Onckelinkx krijgt op dit ogenblik kritiek omdat zij Kaplan vrijliet.
Een ministerin van 'just in just' met een stevig visgeurtje aan als je het mij vraagt.

Zij huwde met de Algerijn Abbès Guenned. Wegens zijn bedrijvigheid in het drugsmilieu vaardigde Marokko in 1996 een internationaal aanhoudingsmandaat tegen hem uit. Op 31 juli 1997 werd hij op de luchthaven van Zaventem gearresteerd, maar hij maakte gebruik van een diplomatiek paspoort, dat hij illegaal bezat, want hij is nooit een diplomaat geweest. Op dat moment was echtgenote Onckelinckx minister-president van de Franse gemeenschap
Om verdere schandalen te vermijden, scheidde Laurette heel snel van hem.Na één maand was de scheiding al officieel geregeld. De snelste echtscheiding in België ooit. Op 20 november 1999 huwde Laurette de constitutionele advokaat Marc Uyttendaele. De getuigen bij dit huwelijk waren beider vroegere echtgenoten.

Nog wat over haar ex-echtgenoot Abbès Guenned. Na de poging tot arrestatie van Abbès Guenned op de luchthaven van Zaventem, waarbij hij gebruik maakte van onschendbaarheid met een illegaal diplomatiek paspoort dat hij 'als gift' had gehouden, werd hij een jaar later, op 21 juli 1998 voor dezelfde feiten opnieuw gearresteerd, dit keer op de luchthaven van Izmir, Turkije.Hij moest daar een tijdje de cel in, maar onder druk van de Belgische regering werd hij nooit aan Marokko uitgeleverd en om een diplomatieke rel te vermijden zelfs vrijgelaten.

Volgens mij moet je dus echt geen mentaal minderwaardig Vlaminkse te zijn om te vermoeden dat Belgique een maffiafiguur aan het justiciële roer heeft zitten.
Daar kan Murat, en zelfs zijn baas, Hamers, nog een puntje aan zuigen. Naast Madam Onkelinx zijn het echte broekventen
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 15:54   #62
Brecht Laitem
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
dat is het niet erkennen en doordrongen zijn van het princiepe van presumptie van onschuld. Pas op de laatste bladzijden is hier bovengekomen wat kaplan precies misdaan heeft. en ik heb dat ook veroordeelt.
Maar wat heb jij met die presumptie van onschuld?? Hij is veroordeeld voor 18j gevangenisstraf. Hij is dus schuldig aan bepaalde zaken. Niets onschuld.

Citaat:
als we deze vlaamse leeuwkes laten doen dan zitten we binnen de korste keren terug in de middeleeuwen of in een land als afghanitan waar je iedereen veroordeelt kan krijgen door hem of haar van zomaar wat te beschuldigen.
Djeezes. Wie beschuldigd er hier kaplan van zaken die hij niet zou gedaan hebben. Niemand toch.
Brecht Laitem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 15:59   #63
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brecht Laitem Bekijk bericht
VDB is al lang dood en begraven. Maar ik ga akkoord dat toen hij nog leefde VDB gestraft moest worden voor zijn daden.
VDB is in 1986 wegens fiscale fraude en valsheid in geschrifte tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van drie jaar en een geldboete van 500000 F veroordeeld.
De gerechtszaak en de veroordeling waren er de oorzaak van dat hij na de gemeenteraadsverkiezingen van 1982 en 1988 zijn ambitie burgemeester van Brussel te worden, niet kon waarmaken.

Laatst gewijzigd door Sneta : 17 juli 2006 om 16:00.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 16:04   #64
Brecht Laitem
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
VDB is in 1986 wegens fiscale fraude en valsheid in geschrifte tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van drie jaar en een geldboete van 500000 F veroordeeld.
De gerechtszaak en de veroordeling waren er de oorzaak van dat hij na de gemeenteraadsverkiezingen van 1982 en 1988 zijn ambitie burgemeester van Brussel te worden, niet kon waarmaken.
Doet me denken aan die scene uit alles kan beter waar ze een fragment toonden van VDB samen met een andere politicus waarin vdb iets zegt in de trend van: "Macht zal nooit misbruikt worden voor eigenbelang in dit land. Dat weet toch iedereen." Er kwam spontaan een om mijn gezicht.

Eigenlijk lichte straffen. 3 maand voorwaardelijk en een half miljoen boete. Wat is dat nu.
Brecht Laitem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 16:22   #65
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brecht Laitem Bekijk bericht
Doet me denken aan die scene uit alles kan beter waar ze een fragment toonden van VDB samen met een andere politicus waarin vdb iets zegt in de trend van: "Macht zal nooit misbruikt worden voor eigenbelang in dit land. Dat weet toch iedereen." Er kwam spontaan een om mijn gezicht.

Eigenlijk lichte straffen. 3 maand voorwaardelijk en een half miljoen boete. Wat is dat nu.
De grootste straf voor VDB was dat hij als gevolg van de veroordeling geen burgemeester van Brussel kon worden.
VDB was te oud voor de nationale politiek, maar nog inmens populair in Brussel en zhij ag zichzelf al als burgervader van zijn geliefde stad.

Bovendien was zijn veroordeling ook symbolisch heel belangrijk. Een oud premier en toppoliticus die veroordeeld wordt is geen fait-divers.

VDB was sinds die veroordeling trouwens nooit meer dezelfde als voorheen en zat zwaar in de maag met deze veroordeling die een blamage vormt op zijn politieke carriere.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 16:24   #66
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
aah allee dan weten we dat toch al. Het in de knie schieten van die agent kan je natuurlijk niet goedpraten. Het plegen van diefstallen ook niet maar is ook weer geen reden om iemand levenslang te gaan geven. Dat hij niet meedeed aan de ontvoering v VDB doet mijn achting voor hem afnemen .

soit ik zou er niet tegen zijn indien hij gewoon het land uit gezet zou worden dan, maar wel op basis van bewijzen; niet zoals in het primitieve italie op bevel van een stelletje mentaal minderwaardige mussolini carabinieri
Wss heeft hij, net zoals U, te weinig kansen gehad...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 16:38   #67
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard Kaplan

Het wordt hoog tijd dat men flatterende magistraten en onbekwame ambtenaren naast de geviseerde politiekers ook in hun hemd zet.

Wie heeft het verlofbriefje van Kaplan getekend ? Zijn naam in de krant en op het Internet a.u.b. Ofwel zegt die persoon wie zijn opdrachtgever is, en komt de volgende in zicht, ofwel geeft hij/zij de onbekwaamheid toe en moet die eruit. Enzovoort enzovoort. Het is tijd dat er op dit soort personen gejaagd wordt naast de gekende criminelen.

Laatst gewijzigd door Cyrano : 17 juli 2006 om 16:40.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 16:38   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
pff nogmaals

wat ik mentaal minderwaardig vind aan menig vlamingen, italianen, talibans enz

dat is het niet erkennen en doordrongen zijn van het princiepe van presumptie van onschuld. Pas op de laatste bladzijden is hier bovengekomen wat kaplan precies misdaan heeft. en ik heb dat ook veroordeelt.

het valt mij steeds op dat vele vlaamse leeuwkes die aanklagen dat buitenlanders zich niet kunnen aanpassen aan onze waarden en normen zich blijkbaar zelf niet aan die waarden en normen hebben aangepast.

da s alles wat ik wil zeggen

wat onckelinkx betreft vind ik dat je daar maar een andere draad over moet starten want dat heeft hier niks mee te maken mi - waarbij ik me niet uitspreek ( weer bij gebrek aan info, bronvermelding enz ) over die zaak.

als we deze vlaamse leeuwkes laten doen dan zitten we binnen de korste keren terug in de middeleeuwen of in een land als afghanitan waar je iedereen veroordeelt kan krijgen door hem of haar van zomaar wat te beschuldigen.

Als we jou laten doen daarentegen....
Oud 17 juli 2006, 16:42   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Onkelinkx heeft overduidelijk banden met het misdaadmilieu dat zo kenmerkend is voor de PS.
NIETS, maar dan ook NIETS kan goedpraten dat zij gevaarlijke gansters vrijlaat.
Geen zoals Murat Kaplan en ook geen die dankzij haar gebruik kunnen maken van een diplomatiek paspoort.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 16:43   #70
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat hij verlof kreeg is idd op het eerste gezicht raar. Maar dat een gevangene tracht te ontsnappen vind ik niet meer dan normaal en ik dacht dat tenzij het gepaard gaat aan verwonden en of doden van mensen niet strafbaar is.

als jij beweert alles wel gelezen te hebben over kaplan waarom kan je me dan niet vertellen welke brutaliteiten hij gepleegd heeft ?
Ik ben er zeker van dat de gijzelaar (de man op het dak van de auto) het niet als een brutaliteit zag wanneer hij als menselijk schild diende (Kaplan waas de bestuurder van de wagen) ...

Oud 17 juli 2006, 16:47   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Het wordt hoog tijd dat men flatterende magistraten en onbekwame ambtenaren naast de geviseerde politiekers ook in hun hemd zet.

Wie heeft het verlofbriefje van Kaplan getekend ? Zijn naam in de krant en op het Internet a.u.b. Ofwel zegt die persoon wie zijn opdrachtgever is, en komt de volgende in zicht, ofwel geeft hij/zij de onbekwaamheid toe en moet die eruit. Enzovoort enzovoort. Het is tijd dat er op dit soort personen gejaagd wordt naast de gekende criminelen.
Om 16 uur op de radio gehoord: Onkelinkx tekende het verlofbriefje na het bekijken van zijn dossier....
Oud 17 juli 2006, 16:49   #72
bratvdb
Vreemdeling

bratvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

hier uw antwoord, uit de standaard:

"Onvoorstelbaar en onverantwoordelijk. Zo noemt CD&V-kamerlid en gewezen Justitieminister Tony Van Parys de beslissing van huidig minister van Justitie Laurette Onkelinx om Murat Kaplan penitentiair verlof toe te kennen. De CD&V vraagt niet het ontslag van het PS-regeringslid. "

Nog maar is een blunder van die (s)linkse heks.
bratvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 16:52   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bratvdb Bekijk bericht
hier uw antwoord, uit de standaard:

"Onvoorstelbaar en onverantwoordelijk. Zo noemt CD&V-kamerlid en gewezen Justitieminister Tony Van Parys de beslissing van huidig minister van Justitie Laurette Onkelinx om Murat Kaplan penitentiair verlof toe te kennen. De CD&V vraagt niet het ontslag van het PS-regeringslid. "

Nog maar is een blunder van die (s)linkse heks.
EN van de CD&V!

Zij leverde ooit Van Parys en De Clerck als minister van Justitie.... en weet dat ze in de nabije toekomst toch met de PS in zee moet....
Oud 17 juli 2006, 16:54   #74
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Dank je Brat en Knuppel. Waar ik woon is de communicatie over België niet zo vlot. BVN tv is altijd met vertraging.
Benieuwd wat er gaat gebeuren , Niets waarschijnlijk. Het is vakantie en er moet eerst een studie gemaakt worden door Mr. Onkelinx
Oud 17 juli 2006, 17:02   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dank je Brat en Knuppel. Waar ik woon is de communicatie over België niet zo vlot. BVN tv is altijd met vertraging.
Benieuwd wat er gaat gebeuren , Niets waarschijnlijk. Het is vakantie en er moet eerst een studie gemaakt worden door Mr. Onkelinx
Vermits zelfs de oppositiepartij CD&V niet het ontslag van Onkelinkx eist zal er NIETS gebeuren.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 juli 2006 om 17:26.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 17:15   #76
bratvdb
Vreemdeling

bratvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vermits zelfs de oppositiepartij CD&V niet het ontslag van Onkelinkx eist zal er in NIETS gebeuren.
nog groffer: net Onkelinx op het 18u journaal horen verklaren dat ze begrip had voor Kaplan zijn aktie, zijn invervroegde vrijheidsstelling was immers afgewezen... dat mens verdient een bloemetje... van het VB

Volgens mij is Laurette ingehuurd door Flip en co voor hun campagne, kan gewoon niet anders !
bratvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 17:27   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bratvdb Bekijk bericht
nog groffer: net Onkelinx op het 18u journaal horen verklaren dat ze begrip had voor Kaplan zijn aktie, zijn invervroegde vrijheidsstelling was immers afgewezen... dat mens verdient een bloemetje... van het VB

Volgens mij is Laurette ingehuurd door Flip en co voor hun campagne, kan gewoon niet anders !
Vreemd.
Hoe kon die kerel nu op het dievenpad zijn als hij niet op vrije voeten was?
Oud 17 juli 2006, 17:48   #78
noledge
Burger

Standaard

Citaat:
niemand een antwoord op ?

conclusie

wat hij heeft uitgespookt maakt de mentaal minderwaardige vlamingskes met dezelfde cultureel fascistiche mentaliteit als de taliban geen reet uit.

in afghanistan was je ten tijde van de talibanheerschappij ook zowieso in fout bij een verkeersongeluk als je een buitenlander was. Mss kunnen jullie allemaal naar afganistan emigreren en er de taliban terug aan de macht helpen .

dan kunnen jullie daar in een repressieve staat leven zoals jullie het willen zonder dat de beschaafde vlamingen hier daar last van moeten hebben
Kerel, luister gewoon naar de actua: op het nieuws herhalen ze het nog wel eens. Of verwacht je van anderen dat ze je gaan inlepelen wat je zelf wel zou moeten begrijpen?
En btw: dat zo'n gangsters vrij mogen rondlopen, is pas repressie tegen normale mensen.
noledge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 17:50   #79
noledge
Burger

Standaard

Citaat:
zo iemand ?

je weet gewoon niet wat zijn misdaden waren

ik ook niet

laat iemand ons eerst duiding verschaffen

en laten we dan oordelen

zoniet - naar afganistan emigreren aub .
Mensen gijzelen en die shit is gewoon not done.. snap jij dat dan niet??
noledge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 18:01   #80
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Ja, dat vind ik een goed plan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be