Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2006, 15:22   #61
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Hij is geslagen. Hij is aangevallen.
Als de getuigen dat zeggen dan is dat zo, als ze dat niet zeggen dan is dat niet zo. Ik heb echter geen zicht op de verklaringen van de getuigen en ik neem aan u ook niet.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 15:24   #62
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stein Bekijk bericht
Verdamp.
²

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 15:24   #63
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Als de getuigen dat zeggen dan is dat zo, als ze dat niet zeggen dan is dat niet zo. Ik heb echter geen zicht op de verklaringen van de getuigen en ik neem aan u ook niet.
Feremans blijkbaar wel. Waarom reageert u alleen op mijn post?
Oud 18 juli 2006, 15:27   #64
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Feremans blijkbaar wel. Waarom reageert u alleen op mijn post?
Mijn excuses. Dat zet ik meteen recht.
Oud 18 juli 2006, 15:28   #65
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Lees de autopsierapporten en de getuigenverslagen:
De man viel zelf een jongere aan, wurgde deze.
Hij ontving één klap om hem dat te laten stoppen nadat de jongere om hulp had geroepen.
Hij is niet geslagen. Hij is niet aangevallen. Het was omgekeerd!
Heeft u toegang tot deze bronnen? Hoe? Waar? Wie? Wat? Waar? Wanneer?
Oud 18 juli 2006, 15:31   #66
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Och.... nog niet aan gedacht! NIEUWE FEITEN!

De treinbestuurder van de Thalys die naar zijn werk ging was strontzat en viel de arme jongeren aan op de bus omdat hij dacht dat hij op café zat!

En nu hop! naar hoofdstuk 15. Hier komen wat sappige sexuele delicten uit de bus!
zijt ge nog niet over die sex-dinges heen. Als ge echt wil, kom ik wel "woorden in uw mond schuiven".

styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 15:43   #67
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het wangedrag van "het slachtoffer" maakt dat hij hier de enige is die zou kunnen vervolgd worden. Dat blijkt trouwens uit ALLE getuigenissen en uit het autopsierapport. Niet de jongeren hebben hem aangevallen: het was net omgekeerd.
Het slachtoffer kan het niet meer navertellen. Het is daarom des te makkelijker om deze het nadeel van de twijfel te geven. Vergeten dat er jongeren bijzaten die bekend stonden bij het gerecht? De verklaringen van (niet allochtoonse) getuigenissen vergeten?

Een autopsie kan geen uitsluitsel geven aan de omstandigheden die vooraf gingen. Die man kan even goed een jongen bij de keel hebben genomen om zich te verdedigen, allemaal mogelijke theorieën. Trouwens waarom liepen ze dan weg en verstopten ze hun? Voor elke mens met een beetje gezond verstand staat dat gelijk aan schuldbekentenis. Als je vindt dat je recht in je schoenen staat heb je vertrouwen in de politie en het gerecht.

Trouwens ik vind dat bij deze zaak de rechter een signaal naar de maatschappij toe moet geven, als in deze zaak de zwarte piet wordt doorgeschoven naar het slachtoffer (de overleden man voor alle duidelijkheid) dan is dat een barslechte signaal en is het bang afwachten op het volgend incident.

Citaat:
Wie schept er dit soort sfeertje? De "Islamisten" of die vuile partij?
De regering.

Trouwens "vuile partij" dat is nogal onverdraagzaam taalgebruik. Als je geen problemen hebt met een democratie heb je tenminste het elimentair respect voor alle partijen. Inclusief de partijen die niet aan UW idealen voldoet.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 15:51   #68
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Figy Bekijk bericht
Trouwens waarom liepen ze dan weg en verstopten ze hun? Voor elke mens met een beetje gezond verstand staat dat gelijk aan schuldbekentenis. Als je vindt dat je recht in je schoenen staat heb je vertrouwen in de politie en het gerecht.
als je marrokaan bent en in het verleden misschien iets uitgespookt hebt...vergeet het maar.

of wat dacht jij?
Oud 18 juli 2006, 15:53   #69
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Dat is ook de eerste keer dat iemand overlijdt aan een paniekaanval ("fight or flight reactie") Alleszins vind ik dat het er veel te dik opligt en er moedwillig een draai aan het relaas wordt gegeven. Gelooft links nu echt dat dusdanige artikels deze problemen gaan oplossen? Ik kijk met spannig uit naar het proces, alsook naar de verkiezingen...
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 15:53   #70
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Figy Bekijk bericht
Trouwens ik vind dat bij deze zaak de rechter een signaal naar de maatschappij toe moet geven
helemaal niet. De rechter moet doen wat in de wetten staat. niet meer.
Oud 18 juli 2006, 15:55   #71
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Gelooft links nu echt dat dusdanige artikels deze problemen gaan oplossen? Ik kijk met spannig uit naar het proces, alsook naar de verkiezingen...
dat extreem-rechts niet echt wakker ligt van feiten en objectiviteit maar eerder rondbolt in hun eigen wereld, dat wisten we allang. Je had het heus niet nog eens moeten bevestigen.

Oud 18 juli 2006, 15:57   #72
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is ook de eerste keer dat iemand overlijdt aan een paniekaanval ("fight or flight reactie") Alleszins vind ik dat het er veel te dik opligt en er moedwillig een draai aan het relaas wordt gegeven. Gelooft links nu echt dat dusdanige artikels deze problemen gaan oplossen? Ik kijk met spannig uit naar het proces, alsook naar de verkiezingen...
Daar is het groot complot weer.
Oud 18 juli 2006, 15:58   #73
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
dat extreem-rechts niet echt wakker ligt van feiten en objectiviteit maar eerder rondbolt in hun eigen wereld, dat wisten we allang. Je had het heus niet nog eens moeten bevestigen.

euh... ik ben niet extreem-rechts... ik hou absoluut niet van polemieken en artikels zoals de deze hitsen alleen maar de gemoederen op - geen oplossing dus. objectiviteit? graag - ik laat het dan ook aan het gerecht over.
Oud 18 juli 2006, 15:58   #74
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is erger dan erg:
De man (of hij nu een xenofoob is met ervaring of niet doet weinig ter zake) heeft zelf een jongen aangevallen en bij de nek gepakt.
De enige die in dit incident zou moeten vervolgd worden (maar dat kan niet) is hijzelf. De "moord" bestond erin dat een andere jongere tussenbeide kwam toen onze xenofoob bezig was een jongen te wurgen.

Er zijn geen slagen en verwondingen, het bevrijden van de jongeren koste "het moordslachtoffer" een blauwe plek....

Het "wij-zij" verhaal blijkt nu zo erg te zijn ingeburgerd dat het land, premier incluis, zich laten opjagen omdat een onverdraagzame racist jongeren aanvalt op een bus, jongeren die enkel wat aan het joelen waren (zelf aan het lachen!) en dan wordt tegengehouden.

Niemand is overigens gaan lopen: het slachtoffer stond nog rechtop en gaf nog commentaar over "de Marokkanen" toen ze allen waren uitgestapt.
Toen kreeg hij een herseninfarct en bezweek. Hij was trouwens al lang erg ziek, zo blijkt.

De jongeren die door de vooroordelen van het gerecht en de media zwaar werden aangepakt, ten onrechte, moeten nu hun mond houden en binnenblijven: WAAROM? Geen enkele beschuldiging die tegen hen is geuit, en die het de speciale politiemachten noodzakelijk scheen te maken om het huis van hun familieleden (en deze familieleden zelf) onder de matrak te nemen zijn doodgewoon onschuldig. Zij doodden niet, zij sloegen niet. Het slachtoffer daarentegen was een verzuurde onozelaar die jongern te lijf ging omdat hij het "te rumoerig vondt". Hij is wel degelijk schuldig geweest aan slagen en verwondingen en kan hier spijtig genoeg niet voor worden vervolgd.

Het wordt tijd dat enige zelfbeheersing wordt aangeleerd aan xenofoben: het is slecht voor hun gezondheid.
Moesten u of ik getuigen geweest zijn van deze "moord", als passagiers op deze bus zou ons relaas allicht zo luidden:
" Een aantal jongeren joelden weer op de bus. Een oude man begon hiertegen te protesteren en pakte een jongere bij de keel. Hij kreeg een boks van een andere jongere toen de eerst om hulp begon te roepen.
Toen de bus was verlaten door alle jongeren die joelden gaf de man nog wat racistische commentaar op Marokkanen en kreeg toen een beroerte. "

Ik neem aan dat een dergelijk evenement geen enkele mediaaandacht verdient, tenzij om er op te wijzen dat je als xenofoob ook kunt doodvallen van onverdraagzaamheid.

Feremans, teksten zoals deze zijn om te kotsen
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2006, 15:59   #75
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Daar is het groot complot weer.
als het over "fight or flight" gaat; daar weet ik alles van - believe me...
Oud 18 juli 2006, 16:00   #76
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als het over "fight or flight" gaat; daar weet ik alles van - believe me...
Ik niet en anderen wellicht ook niet. Bij deze.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fight-or-flight_response
http://www.david.uk-therapist.com/fightflight.html

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 18 juli 2006 om 16:01.
Oud 18 juli 2006, 16:01   #77
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
euh... ik ben niet extreem-rechts... ik hou absoluut niet van polemieken en artikels zoals de deze hitsen alleen maar de gemoederen op - geen oplossing dus. objectiviteit? graag - ik laat het dan ook aan het gerecht over.
en als het gerecht de jongeren vrijspreekt?

Ga je je erbij neer leggen? Of ga je zoals de extreem-rechtsen doen, het gerecht en de staat en de vreemdelingen en ik weet niet wat nog allemaal verfoeien...
Oud 18 juli 2006, 16:03   #78
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

afin, IMHO lijkt dit artikel enorm biassed en wil de schrijver er een en ander mee bereiken wat volgens mij niet bijdraagt aan het serene verloop van het proces. Indien blijkt dat de vermeende daders idd niets te verwijten valt is dat zo... Daarentegen vermelden dat het slachtoffer wel es lid zou kunnen zijn van voorpost is naast de kwestie...
Oud 18 juli 2006, 16:03   #79
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Feremans, teksten zoals deze zijn om te kotsen
en als de rechter uitspraak doet, en die is toevallig niet zoals je gehoopt had...ga je dan ook over die vonnis kotsen?

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 18 juli 2006 om 16:04.
Oud 18 juli 2006, 16:05   #80
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
en als het gerecht de jongeren vrijspreekt?

Ga je je erbij neer leggen? Of ga je zoals de extreem-rechtsen doen, het gerecht en de staat en de vreemdelingen en ik weet niet wat nog allemaal verfoeien...
dan zijn ze vrijgesproken en zal er waarschijnlijk een goede reden voor zijn. en neen, ik verfoei niks - gun daarentegen iedereen het licht in de ogen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be