Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2006, 00:17   #61
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik heb persoonlijk niet veel op met die neanderthalers, maar het zou hun credibiliteit écht wel sieren als er misschien één... één Arabische moslim, een klacht zou indienen in ons begripvolle landje tegen de Arabische moordpartijen in Sudan op zwarte moslims, animisten en christenen.

Eéntje maar, op al die miljoenen, die, hoewel tot tranen toe bewogen door alweer enkele honderden doden in dat kleine lappie grond rond de Dode Zee, toch uit zichzelf zegt: "Die paar honderdduizend uit racistische overwegingen gedode Sudanezen kunnen ook niet..."

Eéntje maar.......
Eéntje......
Ik vrees dat zo'n klacht er nooit komt, komt het misschien omdat de daders moslims zijn en dat volgens de Koran wel mogen doen?
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 00:19   #62
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Mijn beste Sodoirt,

Noem het voor mijn part hoe U het wil, voor mij waren er 60 al te veel, dus zeker 600, 6.000, 60.000, 600.000, 6.000.000, ...
Dus hoeveel zijn het dan volgens U? 60?

Laatst gewijzigd door Kazze : 30 juli 2006 om 10:20.
Oud 30 juli 2006, 00:24   #63
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Ridder Bekijk bericht
Dus hoeveel zijn het dan volgens U? 60?
Gaan we het spelletje persoonsverwisseling weer boven halen?

U doet maar
Oud 30 juli 2006, 00:29   #64
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Gaan we het spelletje persoonsverwisseling weer boven halen?

U doet maar
Als men natuurlijk voortdurend Dr Jekill en Mr Hyde speelt wordt het soms moeilijk om in zijn eigen rol te blijven
Oud 30 juli 2006, 00:33   #65
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Ridder Bekijk bericht
Als men natuurlijk voortdurend Dr Jekill en Mr Hyde speelt wordt het soms moeilijk om in zijn eigen rol te blijven
Welke rol moet hier gespeeld worden?
Het is wel een verdomd leuke bezigheid8)

Laatst gewijzigd door Gun : 30 juli 2006 om 00:33.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 17:35   #66
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me nog steeds af of AntiDeutsch nu al klacht heeft neergelegd tegen Hezbollah en Hamas en Al-Qaeda en misschien als hij toch bezig is ook tegen Ahmadinejad enzo?
Oud 30 juli 2006, 17:48   #67
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Ik vraag me nog steeds af of AntiDeutsch nu al klacht heeft neergelegd tegen Hezbollah en Hamas en Al-Qaeda en misschien als hij toch bezig is ook tegen Ahmadinejad enzo?
Hij heeft waarschijnlijk naar Jozef Ostyn geluisterd
Oud 30 juli 2006, 17:53   #68
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik heb persoonlijk niet veel op met die neanderthalers, maar ...

je beseft toch dat Neanderthalers een grotere herseninhoud hadden dan ons, en misschien zelfs niet eens zo stom waren als de geschiedenisboekjes en films soms wel eens willen vertellen
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 20:37   #69
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
je beseft toch dat Neanderthalers een grotere herseninhoud hadden dan ons, en misschien zelfs niet eens zo stom waren als de geschiedenisboekjes en films soms wel eens willen vertellen
Geschiedenisboekjes zijn pertinent gekatalyseerde verhalen
Oud 31 juli 2006, 21:14   #70
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals Nierika het reeds onomwonden stelde, vraag ik me toch ook af of er al één in Europa verblijvende Irakees of Afghaan reeds een klacht heeft ingediend tegen bv. Al Zarkawi 's terroristengroep of Al Qaïda, voor hun dagelijkse bomaanslagen en zelfmoordslachtingen onder de eigen bevolking ? Zou dit wel toegestaan zijn volgens hun leer ? Of zijn moslims dan uitverkoren en onaantastbaar wat betreft hun ideologie en houden ze elkaar de hand boven het getulbande hoofd wegens een groter en voorál gezamenlijk doel ?

Zoniet, is de islamitische ideologie gebaseerd op twee maten en gewichten en is onderdrukkend, censurerend, discriminerend, racistisch en aanzettend tot diefstal, verkrachting, gijzeling en moord.
Waarom word de Koran, de wortel van alle islamoorlogen, niet beoordeeld door zijn métier en inhoud te vergelijken met pakweg een west-Europese grondwet of de URVM ?
Welke moslim of niet-moslim durft het aan, om op gevaar van eigen leven, teksten en overleveringen uit hun heilige haatboek aan te klagen ? U ?

Ik vermoed dat in deze vraag reeds een grote ontkenning schuilt...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 22:23   #71
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Zoals Nierika het reeds onomwonden stelde, vraag ik me toch ook af of er al één in Europa verblijvende Irakees of Afghaan reeds een klacht heeft ingediend tegen bv. Al Zarkawi 's terroristengroep of Al Qaïda, voor hun dagelijkse bomaanslagen en zelfmoordslachtingen onder de eigen bevolking ? Zou dit wel toegestaan zijn volgens hun leer ? Of zijn moslims dan uitverkoren en onaantastbaar wat betreft hun ideologie en houden ze elkaar de hand boven het getulbande hoofd wegens een groter en voorál gezamenlijk doel ?

Zoniet, is de islamitische ideologie gebaseerd op twee maten en gewichten en is onderdrukkend, censurerend, discriminerend, racistisch en aanzettend tot diefstal, verkrachting, gijzeling en moord.
Waarom word de Koran, de wortel van alle islamoorlogen, niet beoordeeld door zijn métier en inhoud te vergelijken met pakweg een west-Europese grondwet of de URVM ?
Welke moslim of niet-moslim durft het aan, om op gevaar van eigen leven, teksten en overleveringen uit hun heilige haatboek aan te klagen ? U ?

Niet persoonlijk tegen u he, begrijp me niet verkeerd, maar de laatste tijd hoor ik hier wel meer mensen bezig dat ze ook maar eens een klacht moeten neerleggen tegen Al Zarkawi, of Hesbollah of whatever, weetge.

awel, ipv erover te blijven zagen, leg een klacht neer! Met zeiken alleen komt ge nergens. Show 'n Proof! (wu-tang!)
Oud 31 juli 2006, 22:30   #72
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Ik zeg ook niet dat moslims een klacht moeten indienen tegen Hezbollah, ik zeg dat AntiDeutsch, als overtuigd steunbetuiger aan de staat Israël en al haar acties in het Midden-Oosten zelf klacht kan neerleggen tegen hen, binnen het kader van de Genocide wet. Maar dat doet hij niet, integendeel, iedereen die overweegt om klacht in te dienen tegen Israëliërs, is volgens hem een fascist.
Wat die vergelijking tussen de koran en de gemiddelde Europese grondwet betreft: het christendom en het jodendom moeten niet onderdoen voor de Islam. En de katholieke kerk ook niet...
Persoonlijk zou ik wel overwegen om klacht neer te leggen, maar ik heb herexamens in september en nogal veel werk. Schrik van Al-Qaeda? Ja, misschien wel, maar niet van de gemiddelde moslim in het Midden-Oosten. Die verwerpen tegenwoordig zelf de methoden van Al-Qaeda.
Oud 31 juli 2006, 23:05   #73
Diego Raga

Standaard

Citaat:
awel, ipv erover te blijven zagen, leg een klacht neer! Met zeiken alleen komt ge nergens. Show 'n Proof! (wu-tang!)
Vraag morgen eens aan de eerste de beste moslim die u ontmoet wat de gevolgen zullen zijn voor moslims dan wel niet-moslims, als die een soortgelijke klacht zouden neerleggen, áls u al hierop een eerlijk antwoord zou ontvangen.
Kun je me morgenavond hierover berichten ?
Oud 31 juli 2006, 23:08   #74
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Wat die vergelijking tussen de koran en de gemiddelde Europese grondwet betreft: het christendom en het jodendom moeten niet onderdoen voor de Islam. En de katholieke kerk ook niet...
Klein nuanceverschil, hier is er (gelukkig) scheiding van kerk en staat, in tegenstelling tot de islam.
Oud 1 augustus 2006, 01:15   #75
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Vraag morgen eens aan de eerste de beste moslim die u ontmoet wat de gevolgen zullen zijn voor moslims dan wel niet-moslims, als die een soortgelijke klacht zouden neerleggen, áls u al hierop een eerlijk antwoord zou ontvangen.
Kun je me morgenavond hierover berichten ?

Het maakt toch al niet meer uit als ik jou morgen antwoord of niet.
Oud 1 augustus 2006, 07:12   #76
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Het is een goede zaak dat er een klacht tegen Israël wordt ingediend.

Waarom zou het Internationale Gerechtshof alleen maar in beperkte mate oorlogsmisdadigers mogen vervolgen terwijl de slachtoffers van oorlogsmisdaden geen klacht zouden mogen indienen ?

De slachtoffers van oorlogsmisdaden moeten ook steeds rekenen op de hulp van de Europese Unie en allerlei Internationale hulpverleningsorganisaties maar de fondsen van de Europese Unie en van de Internationale hulpverleningsorganisaties geraken ooit eens op.

Als Israël de honderdduizenden slachtoffers in de Gaza-strook en in Libanon moet gaan vergoeden, zal het wel eerst tweemaal nadenken vooraléér opnieuw oorlogsmisdaden te begaan en de Conventies van Genève op grove wijze te schenden !

Zie ook 'Vredesacties Midden-Oosten'

En gij denkt toch niet dat die ook maar een eurocent gaan betalen...

die lachen eens goe met het belgische gekrom, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 10:13   #77
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Het maakt toch al niet meer uit als ik jou morgen antwoord of niet.
Escape ??
BTW, het was maar om jezelf eens de kans te geven een andere klok te horen luiden...

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 1 augustus 2006 om 10:27.
Oud 1 augustus 2006, 10:35   #78
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Klein nuanceverschil, hier is er (gelukkig) scheiding van kerk en staat, in tegenstelling tot de islam.
Wel, aangezien in die Islam geen kerken zijn, kan er ook geen scheiding tussen Kerk en Staat zijn. Maar Turkije is een seculiere staat met heel stricte scheiding tussen Moskee en Staat.

Laatst gewijzigd door Twanne : 1 augustus 2006 om 10:36.
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 10:43   #79
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Door na te laten om druk op Israël uit te oefenen, geeft de Europese Unie het verkeerde signaal aan Israël, dat steeds extremer geweld gebruikt. De Europese lidstaten kunnen niet zomaar verzaken aan hun verplichting om in de bescherming van de burgerbevolking te voorzien.

De Europese Unie moet haar beleid van twee maten en twee gewichten staken en Israël krachtig veroordelen. Het Actieplatform Palestina vraagt daarom dat de Belgische regering en de Europese Unie:

* een onmiddellijk wapenembargo starten;
* het Associatieakkoord tussen de EU en Israël opschorten;
* een internationale Midden-Oosten vredesconferentie opstarten die streeft naar een duidelijk tijdschema om de VN-resoluties te implementeren.
* een coherent beleid voeren zodat beide partijen het internationaal humanitair recht respecteren

http://www.indymedia.be
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 14:49   #80
Sinistra!
Banneling

Sinistra!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht

Door na te laten om druk op Israël uit te oefenen, geeft de Europese Unie het verkeerde signaal aan Israël, dat steeds extremer geweld gebruikt. De Europese lidstaten kunnen niet zomaar verzaken aan hun verplichting om in de bescherming van de burgerbevolking te voorzien.

De Europese Unie moet haar beleid van twee maten en twee gewichten staken en Israël krachtig veroordelen. Het Actieplatform Palestina vraagt daarom dat de Belgische regering en de Europese Unie:

* een onmiddellijk wapenembargo starten;
* het Associatieakkoord tussen de EU en Israël opschorten;
* een internationale Midden-Oosten vredesconferentie opstarten die streeft naar een duidelijk tijdschema om de VN-resoluties te implementeren.
* een coherent beleid voeren zodat beide partijen het internationaal humanitair recht respecteren

http://www.indymedia.be
Indymedia verspreid duidelijk antisemietische beweegredenen voor hun zogezegde "solidariteit met het Libanese volk". Indymedia wordt dan ook geregeerd door de stalinistische PVDA, die er geen probleem mee hebben om zij aan zij te demonstreren met Islamistische neo-nazi groepen.
Sinistra! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be