Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2006, 19:14   #61
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het meiske wist niet waar kruipen van schaamte dus uw poging van recuperatie is wel heel opzichtig.
Ik zie nochtans ook iets anders. Ik meen dat ze bij het eerste fragment zelf een lachje onderdrukt.

By the way, hoe noemt die dochter eigelijk? Was dat Karolien?

Indien ja:

Citaat:
Karolien, dochter van Filip Dewinter: ,,Hij krijgt ontbijt op bed''

,,Zoals alle jaren wacht hem op Vaderdag ontbijt op bed'', zegt Karolien Dewinter (15). ,,We kopen hem ook een cadeautje, al moet daar deze keer nog over worden nagedacht. Maar meestal is dat een leesboek.
De weken daarvoor laat hij langs z'n neus weg verstaan welk boek hij graag zou hebben. Pappa heeft beloofd dat hij zondagochtend thuis zal zijn. Dus is deze vaderdag niet zoveel verschillend van die van de voorbije jaren. Wel wacht hem normaal 's avonds nog een uitgebreide maaltijd die we samen hebben klaargemaakt. Dat zal er dit jaar gezien de politieke drukte niet van komen.''

,,Die verkiezingsdrukte is al weken bezig. We zien hem vaak alleen nog in het weekend, slechts heel af en toe geraakt hij 's avonds nog op een normaal uur thuis. Niet dat het vele werk hem humeurig maakt. Hij blijft daar meestal zeer ontspannen bij.''

In tegenstelling tot haar 2 zussen ziet Karolien zich over 3 jaar wel de politiek ingaan. ,,M'n zussen zijn met heel andere zaken bezig. Maar mij lijkt het een zeer boeiende bezigheid. Een tijd geleden zijn we zelfs eens tezamen folders gaan bussen. Voor welke partij ik opkom? Dezelfde als mijn vader, uiteraard. Mocht ik mogen stemmen, zou ik trouwens ook op hem kiezen. Zonder enige twijfel.''

12/06/2004

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=gaf6kjad
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 19:14   #62
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Uw wensen voor werkelijkheid nemen is ook een kunst, nietwaar?
" Uw intelligentie" zou u nochtans moeten vertellen dat dat niets met leven zoals in de middeleeuwen" te maken heeft, maar alles met het feit dat je zomaar niet alles op een hoop moet gooien, ook mensen niet.
Uiteindelijk blijf je met een stort zitten... tenzij dat de wereld is waar je naar uitkijkt.
De wereld waar ik woon ervaar jij als een stort maar da's omdat je met een probleem in je hoofd zit. Je kan gewoon de goede dingen van het leven niet apprecieren terwijl de meerderheid van de mensen gewoon tevreden is, waarschijnlijk ook wel omdat ze mensen zijn die zelf initiatief durven nemen en steviger in hun schoenen staan maar dat is niet uw schuld en ge zijt niet alleen. Er zijn er nog zo'n miljoen die niet voor zich zelf kunnen denken en voorgekauwde opinies moeten scanderen dus ni ongerust worden en u niet onveilig beginnen voelen omdat ik dit zeg. Ge zijt niet alleen.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 19:15   #63
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Definieer "eigenheid".
Zal een poging wagen om u tevreden te stellen, eigenheid houd in volgens het Kramers woordenboek dus geen verzinsel van mij; vrij vertaald de kenmerken die bij iets horen dus in dit geval ras huidskleur, cultuur, geloof enz. Is dit alles met een vodje papier te veranderen, indien ja bent u beter dan david copperfield succes met uw toekomst.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 19:18   #64
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
De wereld waar ik woon ervaar jij als een stort maar da's omdat je met een probleem in je hoofd zit. Je kan gewoon de goede dingen van het leven niet apprecieren terwijl de meerderheid van de mensen gewoon tevreden is, waarschijnlijk ook wel omdat ze mensen zijn die zelf initiatief durven nemen en steviger in hun schoenen staan maar dat is niet uw schuld en ge zijt niet alleen. Er zijn er nog zo'n miljoen die niet voor zich zelf kunnen denken en voorgekauwde opinies moeten scanderen dus ni ongerust worden en u niet onveilig beginnen voelen omdat ik dit zeg. Ge zijt niet alleen.
de clichés die u hier debiteert zijn al lang door de realiteit onderuit gehaald.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 19:20   #65
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet voor uw eigen kunnen en mogen denken, hebben ze hier een centrum voor dat dat verbied op straffe van en gesteund door de zogezegde politiek correcte die zeggen ook wat mag gezegd worden en wat mag of niet mag gedacht worden maar ja die horen dan thuis in uw zogezegde correcte wereld.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 19:20   #66
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
blalbalblalb.... terwijl de meerderheid van de mensen gewoon tevreden is, .......
Conservatieveling!
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 19:27   #67
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Niet voor uw eigen kunnen en mogen denken, hebben ze hier een centrum voor dat dat verbied op straffe van en gesteund door de zogezegde politiek correcte die zeggen ook wat mag gezegd worden en wat mag of niet mag gedacht worden maar ja die horen dan thuis in uw zogezegde correcte wereld.
Juist en dan de nazi's maar zwart maken. Ik kan me perfect inbeelden hoe de Gestapo werkte, als ik naar het CGKR kijk. Is het een uit de hand gelopen geschiedenisles van linkiewinkies, die steeds denken dat alles moet overgedaan worden?
Politieke correctheid is eigenlijk: het verdrukken van eigen volk en cultuur, zodat andere alle kans krijgen ons te overwoekeren.
Ben je hier tegen: simpel, dan ben je racist, nazi en ga zo verder en mag je zonder pardon opgesloten worden.
Oud 30 juli 2006, 20:31   #68
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Najim Bekijk bericht
Gisteren was er op de NL TV een programma over Filip DW.
Op een gegeven moment kreeg Filipje beelden over zijn persoon te zien, en zinnen als "blank Europa", e.a....waren te horen.

Achteraf kreeg zijn dochter van een jaar of 15 deze ook voorgeschoteld, en aan haar reactie te zien kent ze haar pa toch niet goed. Ze reageert een beetje verbaasd en geschokt op zijn uitlatingen "ow...!". En volgens mij dacht ze bij zichzelf "Ah, daarom wordt ik zo gepest op school".

"Lieve" pa stond daar lichtjes beschaamd met zijn vinger op zijn lippen, wetend dat hij straks zijn dochter kan uitleggen waarom ze niet veel tv mag kijken en waarom kranten verboden zijn in huis.
Ik vind dat een kind voor o.a. een TV-programma niet mag geconfronteerd worden met dergelijke zaken. Voor deze zaken moet men een kind met rust laten.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 20:37   #69
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er verkeerd om tegen een multiraciale samenleving te zijn?
Zichtbare verschillen tussen mensen, zoals gelaatskleur, vorm van de neus en de ogen, enz., zijn helemaal niet gebonden aan die factoren die in het maatschappelijk leven belang hebben: intelligentie, persoonlijkheid, intellectuele of artistieke vaardigheden, enz.. Zoals men vroeger dacht dat vrouwen op die gebieden minder aanleg hadden dan mannen, denken racisten dat er ook tussen rassen zulke verschillen bestaan. Die twee opvattingen vinden volgens het onderzoek geen steun in de feiten en zijn dus allebei even onnozel. Het is bovendien onrechtvaardig mensen te discrimineren wegens een biologische afstamming waarvoor ze niet verantwoordelijk zijn en waaraan ze ook niets kunnen veranderen.

Citaat:
Leven toch zogezegd in een democratie waar iedereen vrij is om voor of tegen wat dan ook te zijn.Aangezien u daar problemen mee schijnt te hebben bent u zeker een belgische democraat.
Vreemde redenering die impliceert dat je om een democraat te zijn nergens problemen mag mee hebben.

Citaat:
Wat betreft blank Europa ik denk nu niet dat FDW daar iets kan aan doen is altijd zo geweest dat Europa blank is kunt hem daar nu toch niet de schuld van geven is de schuld van de continenten het een lag hier het ander lag daar,
1) Europa is nooit 100% 'blank' geweest...
2) ...wat ik zou ik Dewinter daar de schuld van geven ??...

Citaat:
moet erwel bijvermelden dat dit zo was tot jij en je vriendjes vonden dat Europa schoner zou zijn als hutsenpot.
...maar u geeft "mij en mijn vriendjes" - kent u die dan?) wél de schuld van het feit dat Europa niet zuiver blank is ...

Citaat:
Wat betreft Nazi's komt men te pas en te onpas tegen bij hen die zo graag een scheldcampagne te horen geven,
In dit geval: te pas. Schelden laat ik aan u over.

Citaat:
een vraagje bent u een Nazi kenner zo ja waar van komt uw kennis, boekjes zoals er was eens of meer in de richting van de almanak van snoeck, steek zeker uw kennis niet weg en wees niet bescheiden men is nooit te oud om te leren en dan nog mischien wel van een echte kenner, groetjes.
Probeer het nog eens met leestekens.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 20:41   #70
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zal een poging wagen om u tevreden te stellen, eigenheid houd in volgens het Kramers woordenboek dus geen verzinsel van mij; vrij vertaald de kenmerken die bij iets horen dus in dit geval ras huidskleur, cultuur, geloof enz. Is dit alles met een vodje papier te veranderen, indien ja bent u beter dan david copperfield succes met uw toekomst.
En wat zijn dan de kenmerken die horen bij:

"Vlaming"
"Fransman"
"Europeaan"

Waarom zou een kenmerk als huidskleur een uitsluitende rol spelen bij die categorisering? Uw antwoord onderbouwen graag.

Laatst gewijzigd door drosophila : 30 juli 2006 om 20:52.
Oud 30 juli 2006, 20:46   #71
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisteren was er op de NL TV een programma over Filip DW....
Achteraf kreeg zijn dochter van een jaar of 15 deze ook voorgeschoteld, en aan haar reactie te zien kent ze haar pa toch niet goed. Ze reageert een beetje verbaasd en geschokt op zijn uitlatingen "ow...!". En volgens mij dacht ze bij zichzelf "Ah, daarom wordt ik zo gepest op school".
Ten eerste zei ze helemaal niet ow, maar trok ze enkel de ogen even op, en dat is nauwelijks wat u noemt "geschokt" zijn...

En waarom was het juist ..?? Omdat FDW zij dat die rijkswachters beter couscous bij de marokkanen gingen eten.... Dus ze trok eerder de ogen op in de zijn van "och, gij deugeniet..."

Ach, tis eigenlijk de moeite niet om er woorden aan vuil te maken...

Laatst gewijzigd door TC : 30 juli 2006 om 20:54.
TC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 20:47   #72
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
definieer "definieer"
Een definitie geven van een begrip, een bepaling geven van een begrip, een begrip duidelijk omschrijven en afbakenen.
Oud 30 juli 2006, 21:11   #73
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Aan alle voorstanders van een 'blank' Europa.
Kunt u met behulp van de kleurendimensies van Munsell (zie http://en.wikipedia.org/wiki/Munsell_Colour_System ) de precieze grens definiëren tussen 'blank' (gewenst) en 'niet-blank' (ongewenst in Europa)?
Oud 30 juli 2006, 21:19   #74
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Bazilfunk schreef :

Citaat:
Het wordt eens tijd dat je integreert in het huidige millenium. U denkt nog in termen als de aarde is plat. Vroeger was er inderdaad enkel europa voor ons. Maar onze intelligentie heeft ons er toe aangezet vervoersmiddelen zoals boten uit te vinden zodoende werd plots opgemerkt dat er meer is dan europa. Eeuwen verder beschikken we over auto's, vliegtuigen en zelfs raketten om ons te verplaatsen. Onze kaart is dan ook veranderd en die platte aarde is nu één grote bol. Er bestaat niet zoiets als een blank europa er bestaat wel zoiets als een gekleurde wereld. En indien u dat niet bevalt en u echt niet kunt verwerken dat we niet meer in de middeleeuwen leven zou ik zeggen, springt van een dak of hangt u eigen op. Dit is nu eenmaal de wereld waar jij geboren bent. Bol van kleuren!
Bazilleke doe niet geleerd !!! Waarom ? Je wetenschap, pseudowetenschap is al sedert 1930 eigenlijk achterhaald. Bewezen sedert de jaren '90. De aarde is inderdaad "bolvormig"; ons zonneselsel ook nog; onze melkweg al minder. Ja Bazil, ons uitdeinend heelaal deint uit uit maar rechtlijnig ofte plat ! Inderdaad Bazil, ons (afstervend) heelal is ... VLAK.

Tiens, wat ze in Houston allemaal vaststellen nietwaar. Indien de conclusies van Houston en de MIT je niet aanstaan ...

Citaat:
zou ik zeggen, springt van een dak of hangt u eigen op. Dit is nu eenmaal de wereld waar jij, Bazieltje geboren bent. Bol van diversiteit en verrassingen !
Oud 30 juli 2006, 21:47   #75
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Aan alle voorstanders van een 'blank' Europa.
Kunt u met behulp van de kleurendimensies van Munsell (zie http://en.wikipedia.org/wiki/Munsell_Colour_System ) de precieze grens definiëren tussen 'blank' (gewenst) en 'niet-blank' (ongewenst in Europa)?
ach, doe toch niet zo belachelijk.Je weet zelf ook wel wat "blank" wil zeggen.Alle mensen van Europese oorsprong zijn "blank", in het noorden nog wat blanker als in het zuiden, wegens minder zon.Wat ik, en vele anderen, echter niet willen , is overspoeld worden met negers en arabieren.Simpel toch? Dat er een paar vreemdelingen rondlopen kan geen kwaad, maar géén 10%! Dat zijn volksverhuizingen! En moesten ze nu nog sympatiek zijn, dan zou je zeggen van" ja maar, t'zijn toch toffe gasten, ik ben eigenlijk blij dat ze er zijn". Maar eh....dat is dus niet het geval hé! We hebben er niks als last mee, en ze kosten stukken van mensen, vreten ons de oren van het hoofd af.Buiten daarmee !
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 21:52   #76
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
* Een Congolees
* 195 cm
* 120 Kilo
* Vraagt of de vader een racist is.
* Komt net uit het gevang.
* Drughandel
* Geweldpleging

Nog iets? Dictator, pedoseksueel, moslim, verkrachter, moordenaar...ect ofzo?
kies zelf maar uit.Je mag van die congolees ook een marokaan maken (50 kg afpakken, maar nog wat arroganter), of een turk, en de andere opties behouden.
Oud 30 juli 2006, 21:55   #77
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u een ezel koopt en op het bijgeleverd papier staat paard, bent u dan de trotse eigenaar van een paard omdat iemand dat zegt en dit op papier zet, indien ja klopt uw redenering maar bent u oerdegelijk super dom. Een zwarte Vlaming of Fransman kan zeker niet, kan alleen maar volgens een vodje papier want de eigenheid stopt niet met dat papierke en als dat racisme is allee vooruit dan, de uitvinder van de woorden racisme en discriminatie die moest toch wel een onderscheiding krijgen, zijn de gemakkelijkste woorden voor de allochtone gemeenschap zijn zeker de eerste Nederlandse woorden die zij bij de geboorte meekrijgen en kunnen onthouden.
Oud 30 juli 2006, 22:11   #78
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Gisteren was er op de NL TV een programma over Filip DW.
Op een gegeven moment kreeg Filipje beelden over zijn persoon te zien, en zinnen als "blank Europa", e.a....waren te horen.

Net gekeken. Ik merk niets, maar dan ook niets, van wat jij schrijft. Van haar uitleg te horen, gaat ze ook mee naar die congressen, dus ze kent haar vader wel.

Ga nog wat berichtjes verwijderen op kif-kif of zo.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 22:19   #79
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Het meiske wist niet waar kruipen van schaamte dus uw poging van recuperatie is wel heel opzichtig.
Maar waar zie jij dat ? Werd ze rood ? Begon ze te stamelen ?

Niets van dat alles. Een scheet in een fles verkopen terwijl er eigenlijk dan nog helemaal niets in de fles zit. Daar komt het hier op neer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 22:34   #80
vjeeke
Schepen

vjeeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Net gekeken. Ik merk niets, maar dan ook niets, van wat jij schrijft. Van haar uitleg te horen, gaat ze ook mee naar die congressen, dus ze kent haar vader wel.
Idd ze gaat zeker mee naar de congressen, in sommige filmpjes zie je korte flitsen van het publiek en daar heb ik de dochter ook al gezien eveneens als zijn vrouw. Het is echt dikke zever wat sommigen hier zeggen dat ze geschokt is hoe haar vader is. Ik denk dat ze meer trots is op haar vader en dat is ook terecht

Btw in het filmpje met dat Turks vriendinnetje had die kleine dochter een t-shirt aan van het Vlaams Belang dus

Ik vond het persoonlijk een mooie reportage waar hij voor de zoveelste maal de nagel op de kop sloeg.
vjeeke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be