Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2006, 22:41   #61
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Indien u die multiculturele maatschappij beu bent, klik dan hier.
en zeg eens welke normen en waarden er voor jou mogen en welke niet?
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 07:01   #62
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Citaat:
das ook zever hé. iedereen is nog altijd vrij te trouwen met wie hij of zij wilt. jij wilt blijkbaar de vrijheid van de mensen serieus inperken, typisch.
neen ik zeg toch niet dat men niet mag trouwen met wie men wil. Maar als men dat doet met een vreemdeling dan heeft dat zijn consequenties. Ben je zelf van allochtone komaf of heb je de dubbele nationaliteit dan zal je een lat-huwelijk moeten hebben he. Of in het land van je partner gaan wonen. Wat maakt dat uit... als je toch zo verliefd bent dan zou je desnoods toch op een onbewoond eiland gaan wonen met je grote liefde.

Citaat:
gedwongen huwelijken is iets anders, zeker schijnhuwelijken. Gezinsherenigingen moeten ook beter geregeld worden en meer Nederlandse lessen is ook een must. maar laat de mensen de vrijheid te trouwen met wie ze willen aub.
ik laat ze die vrijheid. Ik verbind er alleen gevolgen aan. Vrij trouwen=vrij kiezen.

Waarom ga je er trouwens van uit dat als een Belg met een vreemdeling zou trouwen dat ze automatisch in Belgie moeten komen wonen ? Waarom kan men dan niet in het land van de vreemdeling gaan wonen ? Dat is toch ook een land he.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 07:02   #63
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Haha, JIJ gaat MIJ van simplisme beschuldigen? How's that for irony...

Was dat wat de vriendin van Tegendraadigaard suggereerde? Neen...
Neen die suggereerde : gewoon buiten smijten. Niks te protocollen of te jammeren : OUT, EXIT, daar is de deur.

Het zal toch niet haar allochtone afkomst zijn die haar ongrondwettelijke voorstellen laat zeggen he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 3 augustus 2006, 07:05   #64
Tegendradigaard

Standaard

[quote=Casca;1849600]
Citaat:
'Ze'... 'Zij'... hou eens op met de allochtonen als een grote massa te zien en besef dat kinderen er inderdaad NIETS aan kunnen doen waar ze geboren worden (maw, zij moeten als INDIVIDUEN helemaal niet meer leren en hun best doen) en welke opvoeding ze krijgen van huis uit. Daarom, meer geld naar ondersteunende onderwijsprojecten.
Kinderen kunnen er niets aan doen. De ouders wel. Ik zeg dan ook dat het probleem bij de ouders zit. De ouders moeten hun kinderen opvoeden. Niet de maatschappij.

Citaat:
Eh? Hoe vol met zever zit jij eigenlijk? Is het nu een probleem (voor eender wie) om werk te vinden, ja, nee? En kan het niet zijn dat het nog nét ietsje moeilijker is voor allochtonen, vanwege bv taalachterstand?
taalachterstand ? Dat is ook de schuld/keuze van de ouders. Als zij hun kinderen vanaf dag 1 in het Nederlands zouden opvoeden dan zouden hun kinderen geen taalachterstand hebben. Als zij een vreemde taal verkiezen voor de opvoeding dan is dat pech voor hun kinderen. Maar steek de schuld niet op de maatschappij.

Oud 3 augustus 2006, 10:10   #65
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
taalachterstand ? Dat is ook de schuld/keuze van de ouders. Als zij hun kinderen vanaf dag 1 in het Nederlands zouden opvoeden dan zouden hun kinderen geen taalachterstand hebben. Als zij een vreemde taal verkiezen voor de opvoeding dan is dat pech voor hun kinderen. Maar steek de schuld niet op de maatschappij.
Je beseft toch dat er, voor de bestaande taalcursussen, ellenlange wachtrijen zijn he?
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 10:57   #66
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Je beseft toch dat er, voor de bestaande taalcursussen, ellenlange wachtrijen zijn he?
wachtrijen, wachtrijen... ik krijg het van die wachtrijen...

leer het zelf. Ga onder de mensen...
neem zelf eens initiatief in plaats van te zitten wachten tot het onder je kont wordt geschoven...

altijd en overal het Nederlands gebruiken, verontschuldig je als je het nog niet goed kunt en zeg erbij dat je volop wil leren, ... maar neen we moeten wachten tot er een plaatsje vrij is...

we moeten gepamperd worden...

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 3 augustus 2006 om 10:59.
Oud 3 augustus 2006, 11:04   #67
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
wachtrijen, wachtrijen... ik krijg het van die wachtrijen...

leer het zelf. Ga onder de mensen...
neem zelf eens initiatief in plaats van te zitten wachten tot het onder je kont wordt geschoven...

altijd en overal het Nederlands gebruiken, verontschuldig je als je het nog niet goed kunt en zeg erbij dat je volop wil leren, ... maar neen we moeten wachten tot er een plaatsje vrij is...

we moeten gepamperd worden...
Man, wat ben jij een begriploze egoïst zeg. Waarom zelfs woorden aan je vuilmaken
Oud 3 augustus 2006, 11:16   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Man, wat ben jij een begriploze egoïst zeg. Waarom zelfs woorden aan je vuilmaken
Enig idee hoe de naar Wallonië uitgeweken Vlamingen vorige eeuw het frans onder de knie kregen? Werden speciaal voor hen ook gratis franse lessen ingericht?

Als je ziet hoeveel generaties marokkaanse en turkse inwijkelingen er reeds zijn, die dan toch maar grotendeels scholing hebben gekregen (al of niet met succes beëindigd) dan kan je toch veronderstellen dat er bij al degenen die geen job vinden toch voldoende vrijwilligers zouden kunnen gevonden worden om hun landgenoten Nederlands te leren? Zet daarbij de TV even op een Nederlandse zender, desnoods op TikTak of Sesamstraat en je krijgt dagelijks je portie nederlandse taalcursus.

Maar ja, dat vergt enige eigen verantwoordelijkheid en inspanningen nietwaar?

Je vraagt je toch maar af hoe die ooit uitgeweken Vlamingen erin geslaagd zijn om al die vreemde talen aan te leren hé? Zouden we dan toch zo superieur zijn?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 11:59   #69
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Enig idee hoe de naar Wallonië uitgeweken Vlamingen vorige eeuw het frans onder de knie kregen? Werden speciaal voor hen ook gratis franse lessen ingericht?

Als je ziet hoeveel generaties marokkaanse en turkse inwijkelingen er reeds zijn, die dan toch maar grotendeels scholing hebben gekregen (al of niet met succes beëindigd) dan kan je toch veronderstellen dat er bij al degenen die geen job vinden toch voldoende vrijwilligers zouden kunnen gevonden worden om hun landgenoten Nederlands te leren? Zet daarbij de TV even op een Nederlandse zender, desnoods op TikTak of Sesamstraat en je krijgt dagelijks je portie nederlandse taalcursus.

Je vraagt je toch maar af hoe die ooit uitgeweken Vlamingen erin geslaagd zijn om al die vreemde talen aan te leren hé? Zouden we dan toch zo superieur zijn?
Er zullen nog factoren meespelen, zoals bv het verschil in scholingsgraad van de eerste generatie migranten. Maarja, waarom onze tijd verspillen met begrip wanneer we gewoon de hele tijd schuldigen kunnen aanwijzen...
Oud 3 augustus 2006, 12:26   #70
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik laat ze die vrijheid. Ik verbind er alleen gevolgen aan. Vrij trouwen=vrij kiezen.

Waarom ga je er trouwens van uit dat als een Belg met een vreemdeling zou trouwen dat ze automatisch in Belgie moeten komen wonen ? Waarom kan men dan niet in het land van de vreemdeling gaan wonen ? Dat is toch ook een land he.
Waarom laat je gewoon de keuze niet aan het koppel om te gaan wonen waar ze willen: in het land van de man of in het land van de vrouw?

Ge zou uw systeem in alle landen moeten invoeren, dat zou nog eens plezant worden.
Oud 3 augustus 2006, 12:32   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zullen nog factoren meespelen, zoals bv het verschil in scholingsgraad van de eerste generatie migranten. Maarja, waarom onze tijd verspillen met begrip wanneer we gewoon de hele tijd schuldigen kunnen aanwijzen...
Nu moet je ook niet doen of de vorige eeuw uitgeweken Vlamingen allemaal een universitair diploma hadden hé!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2006, 12:33   #72
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Ik weet niet waarom maar de scheldwoorden in mijn richting zijn erg goedkoop vandaag..... LOL....

Oud 3 augustus 2006, 12:35   #73
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:

Hmmm Circe nu moet ik toch tegenspreken. In tik tak leren ze alleen .... Tik Tak...

(was dat vroeger niet zonder woorden ???? 't is misschien anders nu - 't is al effe geleden dat mijn kinderen dat nog zagen...)

Voor de rest : schitterende post.

Oud 3 augustus 2006, 12:37   #74
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Nu moet je ook niet doen of de vorige eeuw uitgeweken Vlamingen allemaal een universitair diploma hadden hé!
Toch wel he circe ... al die universitairen die gingen toch veel liever steenkool scheppen in Wallonie dan dokter of advokaat te spelen he....

Oud 3 augustus 2006, 20:51   #75
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

waarom ga jij er van uit dat ze sowieso naar dat land moeten gaan wonen? en wat als dat land dezelfde verknipte regels hanteren als jou?

er gaan trouwens genoeg Belgen trouwen met een buitenlandse en er dan gaan wonen, maar omgekeerd mag het niet???

conclussie: jij bent voor vrijheid, zolang het in jouw kraam past, maw je bent er tegen.
Oud 4 augustus 2006, 07:31   #76
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom ga jij er van uit dat ze sowieso naar dat land moeten gaan wonen? en wat als dat land dezelfde verknipte regels hanteren als jou?

er gaan trouwens genoeg Belgen trouwen met een buitenlandse en er dan gaan wonen, maar omgekeerd mag het niet???

conclussie: jij bent voor vrijheid, zolang het in jouw kraam past, maw je bent er tegen.
net als jij he.

Oud 4 augustus 2006, 08:02   #77
Eisie
Burger

Eisie's schermafbeelding

Standaard multiculturele samenleving

Niet iedereen heeft een talenknobbel , maar tonen dat je bereid bent
de taal te leren geeft aan de autochtone bevolking wel het signaal:
ik ben bereid mij te intergreren.

Als wij onze eigen cultuur en taal willen koesteren bij uitwijking naar een ander
land dat impliceert dit niet dat we ons moeten opsluiten in een cocon van
medelanders.

Maar daar ligt eigenlijk de knoop zij kijken neer op onze kultuur, die is het niet waard voor hum om die te leren kennen dus ook de taal niet .
Je kan hier trouwens alles krijgen zonder de taal te kennen : eigen winkels
eigen banken enz . Het feit is eigenlijk dat de toevloed te groot is geworden
zij moeten zich niet meer aanpassen aan ons , wij passen ons aan aan hen !
Eisie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2006, 21:24   #78
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eisie Bekijk bericht
Niet iedereen heeft een talenknobbel , maar tonen dat je bereid bent
de taal te leren geeft aan de autochtone bevolking wel het signaal:
ik ben bereid mij te intergreren.

Als wij onze eigen cultuur en taal willen koesteren bij uitwijking naar een ander
land dat impliceert dit niet dat we ons moeten opsluiten in een cocon van
medelanders.

Maar daar ligt eigenlijk de knoop zij kijken neer op onze kultuur, die is het niet waard voor hum om die te leren kennen dus ook de taal niet .
Je kan hier trouwens alles krijgen zonder de taal te kennen : eigen winkels
eigen banken enz . Het feit is eigenlijk dat de toevloed te groot is geworden
zij moeten zich niet meer aanpassen aan ons , wij passen ons aan aan hen !
wie is "zij"? alle migranten? of een groot deel ervan? of een klein deel ervan? ik denk het laatste, maar dat kleine deel verpest het wel voor de anderen.
Oud 6 augustus 2006, 22:43   #79
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
beste jongen, ik heb de school verlaten toen ik zestien was. Toch spreek en lees ik 4 talen.Twee schrijf ik er ook redelijk goed, en de twee anderen met veel fouten, maar verstaanbaar.Hoe komt dat? Ben ik een übermensch?
ik denk eigenlijk dat bijna iedereen dat kan, als hij zich de moeite geeft.Makkelijker is het echter om te zeggen dat het "te moeilijk" is...
Dus de keuze die ge hebt om uw beschermelingen te bestempelen is de volgende: dom, of lui ?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2006, 22:52   #80
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
beste jongen, ik heb de school verlaten toen ik zestien was. Toch spreek en lees ik 4 talen.Twee schrijf ik er ook redelijk goed, en de twee anderen met veel fouten, maar verstaanbaar.Hoe komt dat? Ben ik een übermensch?
ik denk eigenlijk dat bijna iedereen dat kan, als hij zich de moeite geeft.Makkelijker is het echter om te zeggen dat het "te moeilijk" is...
Dus de keuze die ge hebt om uw beschermelingen te bestempelen is de volgende: dom, of lui ?
Het is echt wel stuitend om te zien hoe de self-made marginalen zich onmiddelijk haasten om diegenen die het niet halen te kakken te zetten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be