![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Stierenvechten? | |||
Moet kunnen. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 22,45% |
Moet verboden worden. |
![]() ![]() ![]() |
38 | 77,55% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Een dooie stier kan niet meer op restaurant gaan.
En al is die stier dan wel gewonnen, afgemaakt wordt hij toch... Laatst gewijzigd door eno2 : 4 augustus 2006 om 10:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De faena's gaan niet gauw verdwijnen. Het is een eervolle verderzetting van de mythische faena's van Kreta en Mytilene uit het brons- en oud-ijzertijdperk. Zo'n mythische traditie schaf je maar zo even niet af. Trouwens, de intensiteit van een spektakel, waarin de omnineuse aanwezigheid van de dood de zielen doet vibreren, gecombineerd met de estethische ervaring van een hoogst geraffineerde spektakelkunst, werkt te verslavend. Maar "eigenlijk" is het spektakel ontoelaatbaar - wat een belangrijk deel uitmaakt van zijn charme. Die eigenschap - dat het een transgressie is - deelt het ongetwijfeld met het boksen, waar ik, tegen al mijn mooie morele opvattingen in, altijd een bewonderaar van geweest ben. De legendarische Ali en anderen... Ik het boksen is de morele transgressie nog groter, omdat het hier tussen een potentieel dodelijke strijd tussen twee mensen gaat, voor ons plezier. Rome leeft... Laatst gewijzigd door eno2 : 4 augustus 2006 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor ossestaartsoep kan je in elk goed restaurant terecht. Van die os zijn de cojones weliswaar wél gesneden... Laatst gewijzigd door eno2 : 4 augustus 2006 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
bij de weg, ik vind het slachten van kalfjes veel erger dan het stierenvechten, en als boerderijkind, kan ik je zeggen dat die Spaanse stieren speciaal gekweekt voor de gevechten ... een ongekend luxeleven leiden, we zijn daar in de buurt van Madrid nog op bezoek geweest bij zo'n bekende kweker ... wel de eerbied voor die dieren is te vergelijken met de behandeling die koeien in India krijgen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Parlementslid
|
![]() Is het ritueel slachten van dieren in uw pc- gedachtengoed ook 'rechtsnationalistische identiteitsrukkerij'?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neeneenee, moslims mogen dat, dat is correct!
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Sommigen kunnen het echt niet laten om overal moslims bij te sleuren. Een obsessie heet zoiets.
Ik herhaal nog maar eens: slechte tradities zijn er om afgeschaft te worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Alles is relatief. Ook wat men onder slechte tradities begrijpt. Waarmee ik hier mijn steun aan stierenvechten nog niet heb gegeven, doch dit terzijde.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Zo moeilijk is dat nochthans niet. Slechte tradities zijn tradities die de rechten van mens of dieren schenden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Parlementslid
|
![]() Ethische bezwaren hebben voorrang op traditie en cultuur.
![]() |
#72 | |
|
![]() Daar kan ik mee inkomen. Maar in zo een geval is vlees eten ook een slechte traditie, als ge de redenering doortrekt. Het gaat namelijk in tegen het recht van het dier om op een waardige manier te sterven. Wat ze in de slachthuizen uivoeren, is niet altijd even diervriendelijk, zoals ge zelf wel weet...
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Weeral: dat ligt voor iedereen anders.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wat de Spanjaarden betreft, ze moeten zelf maar besluiten wat ze willen doen van ermee verdergaan of stoppen.Zolang ze hun stierengevechten niet exporteren naar andere landen, zoals België, en ze daar aan de mensen komen opdringen, ligt de beslissing bij hun.Ieder zijn cultuur & tradities, maar wel in z'n eigen land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik heb er absoluut niets op tegen dat moslims schapen slachten zoals ze het doen. Het is nu eenmaal deel van hun religie. Ik heb er wel iets op tegen dat het zo wanordelijk gebeurt en dat ze hier met zoveel zijn.
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() EL PAIS publiceert principieel nooit iets over bokswedstrijden, uit moreel bewaar - dat is een te wrede sport.
Maar stierenvechterij, daar bulkt het van op haar bladzijden... |
![]() |
![]() |