![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() Ok, dan de vraag ten gronde: waarom bent u voor het kappen van dat groen dat niet in uw weg kan staan omdat u er niet eens woont?
Ik heb wel al gelezen in deze thread waarom er geen noodzaak bestaat om tot kappen over te gaan. Argumentatie voor het kappen bleef voorlopig achterwege.
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 4 augustus 2006 om 15:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister
|
![]() meer foto's van het fort-bos
http://antwerpen.indymedia.org/news/2006/08/4420.php
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hehe, de netelige kwestie ontwijken door op de man te spelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister
|
![]() Wel aan dan, ik kijk uit naar uw initiatieven op dit vlak...Benieuwd hoeveel Gentenaars deze kijk op een leefbaar Gent delen.
Maar soit, waarom bent u voor het kappen van het bos waarover deze thread gaat en waar u waarschijnlijk niks mee te maken hebt omdat u niet in de buurt woont?
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 4 augustus 2006 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wie denkt dat vleermuizen zomaar naar een ander bos verhuisd kunnen worden kent geen jota af van de vleermuisecologie. Een vleermuis 'leert' gedurende z'n levenscyclus een aantal aanvliegroute's kennen. Relocaliseren van het exemplaar leidt tot totale desoriëntatie, vaak met dodelijke afloop. Laatst gewijzigd door jules : 4 augustus 2006 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
waarom, toch simpel zodat het luchthaven van deurne kan uitbreiden en om de veiligheid tov van de vliegtuigen te garanderen. Niks anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Staatssecretaris
|
![]() dat prutsluchthaventje kan best zo snel mogelijk dicht. Het is krankzinnig om in een landje van een zakdoek groot op een steenworp van Zaventem nog een andere luchthaven te hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Mij goed maar dan ga jij persoonlijkde mensen die hun werk verliezen maar de uitleg geven waarom. En ge moogt dan gerust solidair zijn ook hun loon dan verder betalen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Zelfde onzin dat het hele bos verdwijnt Ik heb de foto nogmaals bekeken En van die 7 ha staat er op 30% van de opp geen boom. En het aantal bomen schat ik op 200 tal. (Die wettelijk verplicht worden vervangen op zon 500 meter verder en zeker 7.5 ha ga bedragen). En wat die vleermuizen betreft.
Heb ik gewoon een vraag. Hoeveel beesten |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() Een eco-systeem bemeet men niet aan zijn grrote maar aan zijn eco waarde,de diversiteit!
Kunnen die activiteiten van dat luchthaven niet verplaatst worden naar zaventem samen met de werknemers?
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() Nee omdat de luchthaven van deurne andere Prioriteit heeft dan dat van zaventem.
Maar hoeveel van die vleermuizen zitten daar nu feitelijk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ah,die van zaventem vliegen en die van deurne ...EH?
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Voor 150 vleermuizen, die meestal zelf in de gebouwen verblijven.
Aangezien niet het hele bosje verdwint en in de buurt wel anderen bossen aanwezig zullen en er zelfs eentje word aangeplant. Zie ik geen probleem voor de overleveringvan de vleermuisjes als een gedeelte van het bos verdwijnt. Citaat:
naar schijnt heel giftig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister
|
![]() Wie denkt dat vleermuizen zomaar naar een ander bos verhuisd kunnen worden kent geen jota af van de vleermuisecologie. Een vleermuis 'leert' gedurende z'n levenscyclus een aantal aanvliegroute's kennen. Relocaliseren van het exemplaar leidt tot totale desoriëntatie, vaak met dodelijke afloop
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Banneling
|
![]() http://www.vleermuizen.be/jaar.html
Citaat:
Citaat:
Wat moet ik geloven Dat een vleermuis niet kann verhuizen Of dat een vleermuis wel kan verhuizen als de situatie zich zo stelt. Ik denk het laatste, anders zouden er geen vleermuizen meer zijn. Laatst gewijzigd door Vorenus : 4 augustus 2006 om 20:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Bewijst u stelling is zoals ik mijn stelling bewijs
Ik pretendeer tenminste niet zoals u een vleermuiskenner te zijn zoals u maar hetgene wat ik opzocht spreekt u tegen. Het enigste verweer dat ik kreeg was een herhaling en het verwijt dat wie het niet met u eens was er niets van kent. Bewijst u is dat u er iets van kent. |
![]() |
![]() |