![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() Deze korte zin bevat alles.
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
in realiteit is het recht op arbeid allemaal wel mooi, in praktijk werkt het echter allemaal anders. al is het natuurlijk niet verwonderlijk dat mensen van hayek en lvb.net alleen theorie kennen en geen praktijk. dit wetsvoorstel is wel degelijk een inperking van het stakingsrecht, hoe mooi ze het ook proberen verpakken. tijd voor een tegenpetitie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De grootste aartsrivalen van de vakbond is de sociaal-democratie. Johan Van de Lanotte zal niet rustig slapen eer hij ABVV terug in de partijpas heeft gedwongen. De basis heeft genoeg van de neo-liberale politiek van SP.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() het stakingsrecht is een fameuze doorn in het oog van allerlei rechts rapaille gaande van VB'ers tot 'vrijheidslievende' libertariërs.
ligt in de lijn der logica van het feit dat rechts vooral de belangen verdedigt van de rijke, bezittende klasse. de 'nieuwe adel' zeg maar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog steeds zo'n royale lonen in Somalië? De welvaart stijgt in Irak met het ontbreken van een centrale overheid? In Congo krijgen de mensen op het einde van de maand nog steeds zo'n immense vergoedingen? De mensen van Zuid-Soedan zijn nog steeds even welvarend? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() lombas bedoelt natuurlijk het loon van de gemiddelde CEO.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 15 augustus 2006 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tweede keer spijker op de kop.
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() amai. 1117 ondertekenaars op bijna een jaar tijd
![]() ik heb de lijst van ondertekenaars maar eens doorgenomen. zien of er geen collega's tussenzitten. de bedoeling van onze lombasiaanse pervertjes lijkt me duidelijk: zorg ervoor dat er voldoende druk komt op mensen zodat ze niet gaan staken. Wie toch komt werken, een streepje voorgeven bij de baas. De stakers kunnen zich dan makkelijker aan represailles verwachten. Vooral jonge en de oude werknemers die sowieso al de speelbal zijn van de grillen van de werkgever, worden zo netjes onder druk gezet toch maar niet te gaan staken. Met die promoties n herstructureringen in het vooruitzicht, eh. Een familielid van me is een aantal maanden geleden gaan staken, met een aantal collega's. Geheel tegen de zin van de sowieso al karaktergestoorde baas. Een aantal andere collega's hadden blijkbaar de moed niet, en gingen maar netjes werken. Toevallig zijn het nu de stakers die de gevolgen mogen dragen. Hun lonen komen niet op tijd, vakantiegeld wordt gestort in augustus, en de werkschema's zien er opeens héél anders uit voor de stakers vergeleken met de niet-stakers. De niet-stakers draaien opeens vaak 10u minder per week dan de stakers. Bizar eh? Het zal ze leren, die vuile stakers! (ja lombas, je mag nu het kwijl van je kin afvegen). Als onze liberaalkes maar iets vinden dat de werknemers kan verdelen eh. De lijst van ondertekenaars staat netjes op m'n pc. Als ik ooit moet samenwerken met iemand die op die lijst staat, moeten ze in ieder geval niet verwachten dat ik een poot meer zal uitsteken voor hen dan eigenlijk moet. Ik heb al meermaals onbetaalde overuren geklopt voor collega's die met een probleem zitten, maar er zijn grenzen aan. Als ik dan toch een selectie moet maken, dan kies ik om iemand te helpen van wie ik enige solidariteit mag terugverwachten, niet voor iemand die zijn collega's in de rug wil steken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet je teleur stellen, Nyn, ik gun je het genot niet om ter dege te antwoorden op je post.
Mij een tweede keer in die aard beledigen, gun ik je écht niet.
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() voor het kwijl én de traantjes. ik ben de slechtste niet, hoor. ![]()
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Loop heen met je insinuaties.
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar allez! nu antwoordt ge toch nog
![]() hola!: De arbeidersklasse loopt heen met haar insinuaties Laatst gewijzigd door Nynorsk : 15 augustus 2006 om 12:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eén van de ondertekenaars is Guy Cleyman.
Met daarnaast in koeien van letters 'ERE DOCENT'. Zou het de Guy Cleyman zijn van de BUB? Je weet wel, die gepensioneerde leraar met z'n wijntjes die oproept om leden van voorpost hun nationaliteit af te nemen en hen het land uit te gooien, en hen geen recht te geven op pensioen enzo? Is die wel eredocent? Of zijn er twee Guy Cleymansen, waarvan dus 1 BUB-kwast en 1 eredocent waarover blijkbaar geen informatie te vinden is via google? Spannend, spannend. Een leuk allegaartje, die ondertekenaars ![]() |
![]() |
![]() |