Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2006, 10:45   #61
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Falklands: de Britse aanwezigheid is sowieso ongerechtvaardigd
Waarom? U pleit dus voor de deportatie van de volledige bevolking van deze eilanden. Naar waar? Wie moet in hun plaats komen?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 10:47   #62
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Eerst Golfoorlog (technisch gezien de tweede na Iran-Irak maar soit): men laat bewust een unieke kans liggen om Saddam's regime ten val te brengen. In plaats daarvan stopt men voor de poorten van Bagdad en start men een embargo dat aan een half miljoen kinderen het leven zal kosten + men geeft het signaal aan de Arabische wereld dat het de VS niet te doen is om het herstel van de democratie (democratie in Koeweit, what a joke) maar puur om het eigenbelang in de regio

Huidig Iraaks conflict: dankzij de VS start een bloedige burgeroorlog
Leest u eigenlijk wat u zelf schrijft? De eerste Golfoorlog was volgens u niet gerechtvaardigd omdat de VS Irak niet bezetten en Saddam niet ten val brachten en de tweede Golfoorlog was niet gerechtvaardigd omdat zij dit wel deden? Ooit van elementaire logica gehoord?
Oud 18 augustus 2006, 10:47   #63
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
U had duidelijk liever gehad dat heel Korea nu honger zou leiden en onderdrukt zou worden onder één van de meest onmenselijke regimes in de wereld. Is dat het soort stabiliteit dat u verkiest: de stabiliteit van het concentratiekamp?
Je mag dit hier niet zeggen dat een communistisch regime onmenselijk is! Velen vinden dat niet juist...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 10:48   #64
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Gebruik van een nucleair arsenaal, hoe klein of hoe groot ook, is nooit legitiem.
Het gebruik van kernwapens kan en zal in bepaalde omstandigheden legitiem zijn.
Oud 18 augustus 2006, 10:49   #65
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent een hypocriet. U beweert pacifist te zijn maar kan natuurlijk niet voorbij aan het feit dat een konsekwent pacifist ook tegen een oorlog tegen Nazi-Duitsland moet zijn. U probeert hieronder uit te geraken door die oorlog wel goed te keuren, maar door de oorlogshandelingen zelf af te keuren. Wat een gebrek aan elementaire intellectuele eerlijkheid!
U hebt een verkeerd beeld van pacifisme. Indien voor het morele dillemma geplaatst zal de pacifist kiezen voor de oplossing die het minste schade veroorzaakt. En dan ziet een pacifist minder graten in het sneuvelen van soldaten dan in het ombrengen van onschuldige burgers. Een pacifist kiest geweld pas als allerlaatste optie en wanneer er werkelijk geen andere oplossing is. En als dat geweld dan moet gebruikt worden dan moet het gecontroleerd geweld zijn (vb. twee legers die het uitvechten).

Ik zie trouwens niet in wat er intellectueel oneerlijk is aan het 'goedkeuren' van een oorlog maar het afkeuren van de aangewende middelen. Legt u mij aub uit wat daar onjuist aan is. Het is niet omdat een bepaalde oorlog legitiem is dat daarom alles kan. Het vermoorden van burgers zal ongetwijfeld efficiënt zijn om het moreel van de vijand te ondermijnen maar valt niet goed te praten.
Oud 18 augustus 2006, 10:50   #66
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Leest u eigenlijk wat u zelf schrijft? De eerste Golfoorlog was volgens u niet gerechtvaardigd omdat de VS Irak niet bezetten en Saddam niet ten val brachten en de tweede Golfoorlog was niet gerechtvaardigd omdat zij dit wel deden? Ooit van elementaire logica gehoord?
Ik stel vast dat 500.000 dode Iraakse kinderen hadden voorkomen worden. De weg van het minste kwaad weet u wel.
Oud 18 augustus 2006, 10:52   #67
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Waarom? U pleit dus voor de deportatie van de volledige bevolking van deze eilanden. Naar waar? Wie moet in hun plaats komen?
Deportatie is een groot woord voor een groepje boeren en schapen maar soit. Wat de Falklands betreft gaat volgende gezegde op voor de Britse regering: 'je wordt niet in de zeik gezet, je gaat er zelf in staan'.
Oud 18 augustus 2006, 10:52   #68
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Aan alle pacifisten, dream on

Als er morgen een land men gezin bedreigt, verdedig ik men gezin tot de dood.

integenstelling tot jullie, zouden jullie uit pacifisme je gezin nog opofferen door zogenaamde vredige verdediging.

op dit gebied ken ik maar 1 regel,

Op vreedzame manier als het kan, op oorlogszuchtige manier als het moet.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 10:54   #69
largo_w

Standaard

Citaat:
U hebt een verkeerd beeld van pacifisme. Indien voor het morele dillemma geplaatst zal de pacifist kiezen voor de oplossing die het minste schade veroorzaakt. En dan ziet een pacifist minder graten in het sneuvelen van soldaten dan in het ombrengen van onschuldige burgers. Een pacifist kiest geweld pas als allerlaatste optie en wanneer er werkelijk geen andere oplossing is. En als dat geweld dan moet gebruikt worden dan moet het gecontroleerd geweld zijn (vb. twee legers die het uitvechten).
Dus WO1 was een goed gevecht; een oorlog zoals ze allemaal moeten zijn. Mensen die elkaar met een mes naar de keel grijpen, 1�*2 maal per dag soldaten doen lopen om de munitie van de tegenkant te ledigen,...

Kijk toch nog eens je definitie na aub: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pacifisme
Oud 18 augustus 2006, 10:55   #70
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik zie trouwens niet in wat er intellectueel oneerlijk is aan het 'goedkeuren' van een oorlog maar het afkeuren van de aangewende middelen. Legt u mij aub uit wat daar onjuist aan is. Het is niet omdat een bepaalde oorlog legitiem is dat daarom alles kan. Het vermoorden van burgers zal ongetwijfeld efficiënt zijn om het moreel van de vijand te ondermijnen maar valt niet goed te praten.
Misschien bent u gewoon te dom om dit te begrijpen.
Elke oorlogshandeling in een globale oorlog resulteert in burgerdoden. Volgens uw redenering was de invasie van Normandië bijvoorbeeld ook niet goed te keuren, want daarbij werden ook burgerdoelen getroffen. U lijkt te denken dat de geallieerden een afspraak hadden moeten maken met de Duitsers om elkaar op een afgelegen veld (misschien in Antarctica) te ontmoeten en daar te vechten. Ziet u zelf niet in hoe idioot dit is?
Oud 18 augustus 2006, 10:56   #71
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Aan alle pacifisten, dream on
Als er morgen een land men gezin bedreigt, verdedig ik men gezin tot de dood.
integenstelling tot jullie, zouden jullie uit pacifisme je gezin nog opofferen door zogenaamde vredige verdediging.
op dit gebied ken ik maar 1 regel,
Op vreedzame manier als het kan, op oorlogszuchtige manier als het moet.
Daarin vergist u zich, ik zou wel degelijk mijn vrouw en kind verdedigen wanneer het niet anders kan. Maar er is een verschil tussen verdediging en aanval.

Er zijn evenveel verschillende invullingen voor pacifisme als er invullingen en interpretaties zijn over wat democratie is. Ikzelf noem mij een pacifist, als u het daarmee niet eens bent mag u er een andere term op plakken.
Oud 18 augustus 2006, 10:56   #72
largo_w

Standaard

Citaat:
Deportatie is een groot woord voor een groepje boeren en schapen maar soit. Wat de Falklands betreft gaat volgende gezegde op voor de Britse regering: 'je wordt niet in de zeik gezet, je gaat er zelf in staan'.
Komaan "weg met de boeren".
Kleine vraag Metal Ton de pacifist; wat eet jij straks?
Oud 18 augustus 2006, 10:57   #73
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik stel vast dat 500.000 dode Iraakse kinderen hadden voorkomen worden. De weg van het minste kwaad weet u wel.
U antwoordt niet op mijn opmerking. Wat die 500.000 dode kinderen betreft, dat is zuivere propaganda.
Maar daarmee weten we toch ook al dat u ook tegen embargo's bent. Blijkbaar mag er volgens u tegen de agressie van dictatoriale regimes niets ondernomen worden.
Oud 18 augustus 2006, 10:58   #74
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
U wil dus inderdaad de 2.000 inwoners deporteren. Naar waar aub?
Oud 18 augustus 2006, 10:59   #75
largo_w

Standaard

Citaat:
Je cijfer is wat hoog maar soit laten we het aannemen.

Heb je ooit gedacht dat deze niet hadden kunnen voorkomen worden? Dat het probleem niet in de bevrijding van Irak zat noch in het ontstaan/bestaan van Amerika?
Oud 18 augustus 2006, 10:59   #76
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Misschien bent u gewoon te dom om dit te begrijpen.
Tja, als u dt een argument vindt

Citaat:
Elke oorlogshandeling in een globale oorlog resulteert in burgerdoden. Volgens uw redenering was de invasie van Normandië bijvoorbeeld ook niet goed te keuren, want daarbij werden ook burgerdoelen getroffen. U lijkt te denken dat de geallieerden een afspraak hadden moeten maken met de Duitsers om elkaar op een afgelegen veld (misschien in Antarctica) te ontmoeten en daar te vechten. Ziet u zelf niet in hoe idioot dit is?
Nergens heb ik de landing in Normandië afgevallen wegens Franse burgerdoden. Maar de gealieerden hadden ook kernwapens kunnen gebruiken om de kust te zuiveren en dat zou dan wel een voorbeeld zijn van een overdreven gebruik van geweld. Bij Hiroshima en Dresden ging het over het wetens en willens de dood injagen van duizenden burgers zonder enig tactisch of strategisch belang en dat is een wereld van verschil. Indien u dat verschil niet kan zien denk ik dat u uw eigen intellectuele capaciteiten ook maar eens onder de loep moest nemen.
Oud 18 augustus 2006, 11:02   #77
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
U antwoordt niet op mijn opmerking. Wat die 500.000 dode kinderen betreft, dat is zuivere propaganda.
Maar daarmee weten we toch ook al dat u ook tegen embargo's bent. Blijkbaar mag er volgens u tegen de agressie van dictatoriale regimes niets ondernomen worden.
Ik zie niets fout in tegen embargo's zijn die mensen het leven kosten.

Blijkbaar zijn alle doden voortvloeiend uit VS-agressie fictief en telt elk niet-moslim of niet-arabisch slachtoffer dubbel. Het kan mij niet schelen hoevel het er zijn. Elke dode is er één te veel.
Oud 18 augustus 2006, 11:03   #78
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Nergens heb ik de landing in Normandië afgevallen wegens Franse burgerdoden. Maar de gealieerden hadden ook kernwapens kunnen gebruiken om de kust te zuiveren en dat zou dan wel een voorbeeld zijn van een overdreven gebruik van geweld. Bij Hiroshima en Dresden ging het over het wetens en willens de dood injagen van duizenden burgers zonder enig tactisch of strategisch belang en dat is een wereld van verschil. Indien u dat verschil niet kan zien denk ik dat u uw eigen intellectuele capaciteiten ook maar eens onder de loep moest nemen.
Ik kan het ook niet helpen als u geen kennis heeft van de historische feiten en het wetenschappelijk onderzoek.

Dresden was een belangrijk logistiek knooppunt en een voornaam productiecentrum.
De atoombombardementen op Japan waren nodig om de oorlog tot een spoedig einde te brengen. Het alternatief was de verderzetting van de oorlog gedurende nog vele maanden en de dood van miljoenen mensen.
Oud 18 augustus 2006, 11:03   #79
largo_w

Standaard

Citaat:
Niemand zegt hier dat Dresden rechtvaardig was maar u negeert de rest rond deze bombardementen.

Wat die atoombol betreft dat is belachelijk, lees toch eens na wat je schrijft...serieus...

Stop je bent je aan het ingraven, echt waar.
Oud 18 augustus 2006, 11:03   #80
Metal Tom
Parlementslid

Standaard

Citaat:
U wil dus inderdaad de 2.000 inwoners deporteren. Naar waar aub?
Wie zegt dat er voor deze mensen geen oplossing uit de bus had kunnen komen zonder gewapend conflict?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be