![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Doe me 1 (één) plezier en lees de start post van deze eens door. Ik heb hem de laastse dagen reeds een aantal keer geprtesenteerd maar er zijn maar enkelen die hem ook hebben gelezen. OF weetje ... hij hoort hier toch thuis .. Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
leuk hé, studiemateriaal! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
maar uit economische modellen kan je zien dat import "gratis" zal zijn doordat het in je eigen munt is onmogelijk is. Dit idee zou direct inflatie tot gevolg hebben en dus helemaal in het honderd lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Dat volg ik niet helemaal. Welk deel van deze theorie vind je geloofwaardig en welke niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Fisher was dan wel een voorstander van 100% reserve-banking, maar hij was ook een voorstander van een centrale bank. Ook geloofde hij dat eens aan monetaire expansie (vermeerderen van de geldvoorraad) gedaan werd de impact op de prijzen stabiel en onomkeerbaar zouden worden. Op 17 oktober 1929 zei hij ook (over Wall Street): "Stocks have reached what looks like a permanently high plateau." Groot was dan ook zijn verbazing toen vanaf 24 oktober 1929 Wall Street bijna compleet crashte en het bijna 25 jaar zou duren eer Wall Street zich opnieuw op hetzelfde niveau van voor de crash zou bevinden. Als je werkelijk wat van de geldmarkt wil leren zou ik Money, Bank Credit and Economic Cycles van Jésus Huerta de Soto (pdf) aanbevelen. Ik zit zelf nog maar halfweg deze mastodont maar hij heeft een rake duidelijke stijl en geeft heel wat referenties. Ik zou zeggen, geef die man een nobelprijs voor economie ![]() Zoals eerder ook al in deze draad is verteld is een goede inleiding tot het bankverleden van de VS het boek: What Has Government Done To Our Money van Murray N. Rothbard (pdf) Maar ik heb de hoop eigenlijk al opgegeven dat hier op dit forum ooit een deftige discussie over de Fed kan op gang getrokken worden ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien eens in de Debatclub proberen?