Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2006, 16:02   #61
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
BELG.UNIE.BUB
West-Vlaanderen
de voorzitter
OPEN BRIEF
Laat mij even het antwoord, als u er al één krijgt, dat de bisschop u zal toesturen, hier neertypen:

Citaat:
Beste

bedankt voor uw brief. De bisschop heeft hem met interesse gelezen en vraagt om vertrouwen te hebben in God en de Heilige Katholieke Kerk. Gebed en bezinning zal het pad aantonen dat u als gelovige dient te volgen.

Met vriendelijke groeten

[naam]
Secretaris Bisschop
Vervolgens de draai die de BUB eraan zal geven:

Citaat:
BISSCHOP GEEFT BUB GELIJK!
De bisschop van Brugge heeft ons geantwoord blablabla belgië wordt door God beschermd blablabla [dertig spelfouten] blablabla Gott Mit Uns! blablabla VlaemSSche Nazi's blablabla

getekend

Hans I

Laatst gewijzigd door Metternich : 23 augustus 2006 om 16:04.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 16:06   #62
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Is hij nu nog steeds Senior Seniorum? Nee. Had hij een partijfunctie toen hij Senior Seniorum was? Nee.Genen rotten bal krijgen wij. In tegenstelling tot andere clubs zwemmen wij dan ook niet in het geld.
Zoals ik al elders op het forum heb gezegd; de NSV! is partij-ongebonden.

Wij zijn Vlaams-radikaal. Dat het Vlaams Belang procentueel beter vertegenwoordigd is dan een andere partij is logisch als je kijkt naar de resultaten van de twee Vlaams-nationalistische partijen.

Zo zou het moeten zijn en wees blij dat er nog Vlaams-radikalen in de partijpolitiek zitten. Ik mag er niet aan denken dat figuren als Verstrepen de koers in Vlaams-nationalistische partijen bepalen.
euhm... ik hou hier geen dagboek bij van Verreyt of Noens, maar als ik ben er toch vrij tot absoluut zeker van dat Verreyt bij dienst DTP werkte van de partij toen hij SS was. Was hij toen ook geen gemeenteraadslid in Lint? Hierover ben ik niet zeker. Noens was toch vorig jaar praeses van NSV-Brussel en daarvoor schachtenmeester of iets dergelijks. Toen werkte hij op de VVBM als ik mij niet vergis. Maar en dan nog eigenlijk, daaruit blijkt toch geen partij-afhankelijkheid!

Dat de NSV zich plots terugtrok uit de betoging van het Comité Neen tegen Turkije te Antwerpen, da's m.i. al een veel duidelijker geval

Over de financiering van de NSV weet je ofwel niets, ofwel doe je alsof
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 16:11   #63
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
ik denk niet dat vlaamsgezinden nog veel toekomst hebben in België
Ik denk ook niet dat Vlaamsgezinden nog veel toekomst zien in België

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 17:13   #64
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ik doelde hier natuurlijk op de polaristie VS-Islam hé. Bush staat onder invloed van zeer fanatieke christenen/joden en aan de andere kant zie je die Islamextremisten.
Ziezo, verbeterd
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 17:56   #65
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard Belgische grond

Citaat:
Sja diene Waal ligt daar per ongeluk, niet mijn probleem. Het is een graf dan in Vlaanderen ligt, op Vlaamse grond. De broers zijn gewoon een deel van de ontstaansgeschiedenis van de Vlaamse beweging, al staat de BUB nog op haar kop!
Vlaamse grond ?? neen hoor officieel nog altijd en nog lang en al lang, Belgische grond...niets sprake van Vlaamse grond, waar haal jij dat ?
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 18:25   #66
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus mijn uitgangspunt is: geen wakes, geen bedevaarten meer. Herdenkingen? Ja, maar moet ik daar bij zijn? Ik kan dat evengoed bij een toeristische uitstap.

Hoe denken jullie daarover?
Een IJzerwake is broodnodig om de Vlaams nationalisten en de Vlaams nationale partijen ideologisch scherp en slagkrachtig te houden. Bijvoorbeeld het standpunt over Libanon op de IJzerwake was in volksnationalistisch oogpunt de enige correcte. Integenstelling tot partijcongressen van Vlaams nationale partijen, is de IJzerwake nog nauwelijk bevuild met "rechts"-liberale indringers en onderkruipers. De IJzerwake is echt nog puur volksnationalistisch, dus een broodnodige manifestatie.

De IJzerbedevaart is een ander verhaal als het op ideologische boodschap aankomt, maar ik weiger een dergelijk Vlaamse manifestatie met zo een geschiedenis, te laten kapot gaan door Belgicisten en andere politieke opportunisten van het regime. Het aantal "gematigde" bezoekers van de IJzerbedevaart neemt stelselmatig af. Indien de radicalen in steeds grotere getalen naar Diksmuide afzakken, komt de dag ooit, dat het softe verraders-clubje van de IJzerbedevaart, voor een radicale menigte mag spreken. Ik zie Yves Leterme en consoorten zitten met vlak daarachter grootse spandoeken van Cyriel Verschaeve, Staf De Clercq, Dietse Vlaggen, wolfsangels, enz... Het zou wat geven zekers . Op deze dag hebben de echte volksnationalisten opnieuw de macht in Diksmuide. De raad, kom massaal naar de IJzerbedevaart en vergeet vooral niet je radicale spandoeken mee te brengen. Echter hou het vredig en kalm. Na een aantal keren is de IJzerbedevaart weer van ons.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 23 augustus 2006 om 18:27.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 18:32   #67
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard onvrede

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Een IJzerwake is broodnodig om de Vlaams nationalisten en de Vlaams nationale partijen ideologisch scherp en slagkrachtig te houden. Bijvoorbeeld het standpunt over Libanon op de IJzerwake was in volksnationalistisch oogpunt de enige correcte. Integenstelling tot partijcongressen van Vlaams nationale partijen, is de IJzerwake nog nauwelijk bevuild met "rechts"-liberale indringers en onderkruipers. De IJzerwake is echt nog puur volksnationalistisch, dus een broodnodige manifestatie.

De IJzerbedevaart is een ander verhaal als het op ideologische boodschap aankomt, maar ik weiger een dergelijk Vlaamse manifestatie met zo een geschiedenis, te laten kapot gaan door Belgicisten en andere politieke opportunisten van het regime. Het aantal "gematigde" bezoekers van de IJzerbedevaart neemt stelselmatig af. Indien de radicalen in steeds grotere getalen naar Diksmuide afzakken, komt de dag ooit, dat het softe verraders-clubje van de IJzerbedevaart, voor een radicale menigte mag spreken. Ik zie Yves Leterme en consoorten zitten met vlak daarachter grootse spandoeken van Cyriel Verschaeve, Staf De Clercq, Dietse Vlaggen, wolfsangels, enz... Het zou wat geven zekers . Op deze dag hebben de echte volksnationalisten opnieuw de macht in Diksmuide. De raad, kom massaal naar de IJzerbedevaart en vergeet vooral niet je radicale spandoeken mee te brengen. Echter hou het vredig en kalm. Na een aantal keren is de IJzerbedevaart weer van ons.
vanwaar halen jullie eigenlijk die onvrede ?
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 18:40   #68
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
vanwaar halen jullie eigenlijk die onvrede ?
Welke onvrede bedoelt u ?

Oud 23 augustus 2006, 18:59   #69
Ambiorix

Standaard

Ik dacht dat je op de ijzerbedevaart zelfs geen spandoeken meer mocht binnennemen; en vlaggen dacht ik ook maar ben ik niet zeker van.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 19:05   #70
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Ik dacht dat je op de ijzerbedevaart zelfs geen spandoeken meer mocht binnennemen; en vlaggen dacht ik ook maar ben ik niet zeker van.
Op de wei misschien niet. Ik weet het eigenlijk niet. Het is al sinds 8 jaar dat ik niet meer geweest ben. Ik zal het zondag wel zien zeker .

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 23 augustus 2006 om 19:05.
Oud 23 augustus 2006, 20:20   #71
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zie Yves Leterme en consoorten zitten met vlak daarachter grootse spandoeken van Cyriel Verschaeve, Staf De Clercq, Dietse Vlaggen, wolfsangels, enz... Het zou wat geven zekers

Weet wel dat je met je aanwezigheid daar je steun verleent aan die multiculboodschap en gezwets over verzuring etc.

Wegblijven lijkt me veruit de beste optie....
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 23:57   #72
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Ik ben tegen alle evenementen die van de Vlaamse zaak een karikatuur maken.
Iemand die voor de eerste keer naar de ijzerwake of bedevaart gaat weet al lang op voorhand waarover het gaat.
Als het niet beroepsmatig is (zoals journalisten) en zotten (zoals de bub) is iedereen al overtuigd.
Nieuwe mensen die nog niet overtuigd zijn van de Vlaamse zaak zie je daar niet.

De Vlaamse beweging moet eigenlijk eens snappen dat zij op zichzelf Vlaanderen nooit zal splitsen. Alleen de Vlamingen kunnen dat. Hiervoor heb je zowel rechtse en linkse strekkingen nodig.
Wanneer de Vlaamse beweging zich meer zou bezig houden met het bewerken van de nog niet overtuigden zou België allang verleden tijd zijn.

Laatst gewijzigd door leeuwenhart : 24 augustus 2006 om 00:02.
leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 00:27   #73
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ziezo, verbeterd
Die reken ik onder dezelfde is dus ook juiste correctie
Oud 24 augustus 2006, 00:34   #74
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart Bekijk bericht
Ik ben tegen alle evenementen die van de Vlaamse zaak een karikatuur maken.
Iemand die voor de eerste keer naar de ijzerwake of bedevaart gaat weet al lang op voorhand waarover het gaat.
Als het niet beroepsmatig is (zoals journalisten) en zotten (zoals de bub) is iedereen al overtuigd.
Nieuwe mensen die nog niet overtuigd zijn van de Vlaamse zaak zie je daar niet.

De Vlaamse beweging moet eigenlijk eens snappen dat zij op zichzelf Vlaanderen nooit zal splitsen. Alleen de Vlamingen kunnen dat. Hiervoor heb je zowel rechtse en linkse strekkingen nodig.
Wanneer de Vlaamse beweging zich meer zou bezig houden met het bewerken van de nog niet overtuigden zou België allang verleden tijd zijn.
Eindelijk iemand die het ook snapt. Ik zie de Vlaamse beweging ter plaatse trappelen. En ik wil vooruit.
Oud 24 augustus 2006, 11:48   #75
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Maar het is een van de momenten waar de vlaamse beweging in al haar facetten samen komt.
Ik durf ferm te betwijfelen dat de volledige Vlaamse beweging gedekt wordt door een meerderheid ouden-van-dagen en kaalkoppige jongeren.

OK als zo'n wake of bedevaart iemands ding is, mij niet gelaten, maar qua belang is zo'n manifestatie van bijna geen waarde meer.
Oud 24 augustus 2006, 11:50   #76
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik durf ferm te betwijfelen dat de volledige Vlaamse beweging gedekt wordt door een meerderheid ouden-van-dagen en kaalkoppige jongeren.

OK als zo'n wake of bedevaart iemands ding is, mij niet gelaten, maar qua belang is zo'n manifestatie van bijna geen waarde meer.
Het vertegenwoordigt niet iedereen die een onafhankelijk Vlaanderen wil, wel een groot deel van de Vlaamse Beweging; kijk maar naar de organisaties die op post waren: zij zijn de Vlaamse Beweging.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 12:00   #77
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Het vertegenwoordigt niet iedereen die een onafhankelijk Vlaanderen wil, wel een groot deel van de Vlaamse Beweging; kijk maar naar de organisaties die op post waren: zij zijn de Vlaamse Beweging.
Naar mijn niet al te bescheiden mening omvat de Vlaamse beweging zowel federalisten, confederalisten, separatisten, Groot-Nederlanders, Heel-Nederlanders, sociaalflaminganten, cultuurflaminganten, etc. etc.

Om een simpel voorbeeld te geven: de schrijvers van In de Warande behoren tot de Vlaamse beweging. Waren zij vertegenwoordigd?
Oud 24 augustus 2006, 12:02   #78
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Naar mijn niet al te bescheiden mening omvat de Vlaamse beweging zowel federalisten, confederalisten, separatisten, Groot-Nederlanders, Heel-Nederlanders, sociaalflaminganten, cultuurflaminganten, etc. etc.

Om een simpel voorbeeld te geven: de schrijvers van In de Warande behoren tot de Vlaamse beweging. Waren zij vertegenwoordigd?
Onder de Vlaamse Beweging versta ik vooral de echte (radikale) nationalisten. De Warande heeft nationalisten in de kringen maar vooral top-economische personen die uit dat oogpunt voor de Vlaamse onafhankelijkheid zijn, niet vanuit volks-nationale overtuiging.
Oud 24 augustus 2006, 12:36   #79
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Bezie het eens van een totaalbeeld: én het volk, én de economie, én de eigenheid,...
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 12:38   #80
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Bezie het eens van een totaalbeeld: én het volk, én de economie, én de eigenheid,...
Ja, maar die economisch-nationalisten komen natuurlijk niet af op een manifestatie gemaakt voor en door radikale volksnationalisten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be