![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
't kan daaraan liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor sommigen hier zijn feiten heel moeilijk om zich aan te houden:
1) Mariusz O. wordt niet verdachte van moord, maar van medeplichtigheid aan moord. Dat is een heel belangrijk verschil. 2) Mariusz O. werd niet opgepakt in Polen, zoals Knuppel suggereerde, maar gewoon in België in zijn ouderlijke woning! Het is de Adam G., de verdachte van de moord, die naar Polen vluchtte, daar werd gearresteerd en pas enkele weken geleden werd uitgeleverd aan België. 3) De ouders van deze Mariusz O. wonen dus niet in Polen, maar in België. En ze hebben dus hun minderjarige zoon niet alleen naar België gestuurd, zoals Lombas suggereerde. 4) De reden waarom de achternamen van deze verdachten niet mogen worden bekend gemaakt, beste Circe, heeft niets te maken met het feit dat ze allochtoon zijn, maar alles met hun minderjarig zijn. Dat staat namelijk gewoon zo in de wet (een wet die Bart Debie op zijn website tussen haakjes graag overtreedt). Indien HVT minderjarig was geweest dan had men zijn achternaam ook niet bekend mogen maken. On topic: het was misschien niet echt opportuun om Mariusz O. naar een voetbalmtach te laten gaan kijken, maar ik vind het nu ook niet echt iets om moord en brand over te schreeuwen. Want hij zal wel degelijk gestraft worden voor zijn daad en die straf en zijn aanhoudende voorarrest zijn wat mij betref wel degelijk een duidelijk signaal. Laatst gewijzigd door Edina : 26 augustus 2006 om 14:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Gouverneur
|
![]() Misschien had de jeugdrechter gewoon de bedoeling Mariusz O. te laten wennen aan de vrijheid alvorens hem naar de gevangenis van Dendermonde te sturen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() en daarna naar de "meisjes van plezier", dat de arme jongen niet seksueel gefrustreerd geraakt.Naar het schijnt word men daar agressief van.Een nachtje uit dansen zou ook wel goed zijn, hij is jong hé...en de bioskoop niet vergeten, een leuk restaurantje...best stuurt men de rekening naar Joe's ouders: in feite is het allemaal hun schuld, nee?! Moesten ze die mp3 niet aan hun zoon betaald hebben, had deze nooit gestolen kunnen worden, en was Joe nu waarschijnlijk nog in leven, want dan had niemand hem aangevallen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Knuffel voor de verandering eens een allochtone criminele minderjarige, herhaal het mantra van 'ocharme, een minderjarige kansloze' een tiental keer, hersenspoel jezelf met het belang van mierenneukerij over juridische terminologie en kijk het wordt aanvaardbaar, wat zeg ik, gans normaal om 'verdachten van medeplichtigheid aan moord' te verwennen met uitstapjes. Nog een beetje en een 'verdachte van medeplichtigheid aan moord' verdient dezelfde behandeling als een kleuter die een snoepje uit de kast gepikt heeft. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Redouan Siti als ik me niet vergis. Dankzij Debie zijn trouwens ook alle namen van de minderjarige verdachten bekend geraakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Jonge geweldenaars in Polen die hiervan horen zijn hun valies al aan het gereed maken...Allen naar het beloofde land...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Jij vindt het in ieder geval duidelijk niet belangrijk om je aan de feiten te houden. Moord of medeplichtigheid is toch hetzelfde hé. Gevlucht naar Polen of niet, wat maakt het uit. Zijn ouders valselijk beschuldigen dat ze hem alleen naar België hebben gestuurd, who cares? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uitstekend.
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Erg hé. Even erg als het feit dat dankzij de regimepers de naam van een familielid van HvT in de openbaarheid gegooid werd, door het slijk gehaald werd, terwijl die persoon, tevens politiek mandataris, totaal geen uitstaans had met het gebeuren. Ga je daar ook verontwaardigd over doen of hou je het liever bij selectieve verontwaardiging ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat die namen bekend zijn. De heer Adam Giza zal bij mij nooit meer werk vinden of in mijn vriendenkring vertoeven. Sociaal ostracisme heet dat.
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() geef ze dan wel hun messen terug,dat ze zich kunnen verdedigen, want dat zal daar vol arabische allochtonen lopen, en die hebben het niet begrepen op konkurrentie! Belgen zijn hun privé-slachtoffers!Die mogen andere vreemdelingen niet komen bestelen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Daar ben ik het mee eens. (Voor het goede begrip : ik ben het er niet mee eens dat de naam van de tantes van Adam Giza en zijn handlangers in de pers bezoedeld zou worden).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() "Vlekkeloos verlopen"
Het Brusselse parket stipte zaterdag wel aan dat de uitstap van Mariuz O. vlekkeloos verlopen was. "Er viel geen enkel incident te betreuren", aldus nog Isbiai. http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Raak! |
|
![]() |
![]() |
![]() |