Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2006, 14:02   #61
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar zeg je zoiets.
Boven op alles wat reeds gezegd is, is het inderdaad zeer onbehoorlijk om die jongen zoiets aan te doen:
want als hij voor een assistenjurie komt, dan zullen een aantal van die jurieleden zich herinneren van dat voetbalfeestje, en dus zich genoodzaakt voelen "om wat bij te sturen".
Zo zie je maar: het gezond boerenverstand zegt dat wie zijn gat verbrandt, op de blaren moet zitten. En al wie probeert om te vermijden dat een medeplichtige aan moord niet op zijn blaren moet zitten, die hoort thuis in een ander maatschappijbeeld dan het onze, gebaseerd op gezond boerenverstand.
er zijn steeds minder boeren in vlaanderen.
't kan daaraan liggen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2006, 14:02   #62
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Voor sommigen hier zijn feiten heel moeilijk om zich aan te houden:

1) Mariusz O. wordt niet verdachte van moord, maar van medeplichtigheid aan moord. Dat is een heel belangrijk verschil.

2) Mariusz O. werd niet opgepakt in Polen, zoals Knuppel suggereerde, maar gewoon in België in zijn ouderlijke woning! Het is de Adam G., de verdachte van de moord, die naar Polen vluchtte, daar werd gearresteerd en pas enkele weken geleden werd uitgeleverd aan België.

3) De ouders van deze Mariusz O. wonen dus niet in Polen, maar in België. En ze hebben dus hun minderjarige zoon niet alleen naar België gestuurd, zoals Lombas suggereerde.

4) De reden waarom de achternamen van deze verdachten niet mogen worden bekend gemaakt, beste Circe, heeft niets te maken met het feit dat ze allochtoon zijn, maar alles met hun minderjarig zijn. Dat staat namelijk gewoon zo in de wet (een wet die Bart Debie op zijn website tussen haakjes graag overtreedt). Indien HVT minderjarig was geweest dan had men zijn achternaam ook niet bekend mogen maken.

On topic: het was misschien niet echt opportuun om Mariusz O. naar een voetbalmtach te laten gaan kijken, maar ik vind het nu ook niet echt iets om moord en brand over te schreeuwen. Want hij zal wel degelijk gestraft worden voor zijn daad en die straf en zijn aanhoudende voorarrest zijn wat mij betref wel degelijk een duidelijk signaal.

Laatst gewijzigd door Edina : 26 augustus 2006 om 14:07.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2006, 14:04   #63
rik47
Gouverneur

Standaard

Misschien had de jeugdrechter gewoon de bedoeling Mariusz O. te laten wennen aan de vrijheid alvorens hem naar de gevangenis van Dendermonde te sturen.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2006, 14:07   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht

1) Mariusz O. wordt niet verdachte van moord, maar van medeplichtigheid aan moord. Dat is een heel belangrijk verschil.

2) Mariusz O. werd niet opgepakt in Polen (dat is de verdachte van moord), zoals Knuppel suggereerde, maar gewoon in België in zijn ouderlijke woning! Het is de Adam G. die naar Polen vluchtte, daar werd gearresteerd en pas enkele weken geleden werd uitgeleverd aan België.

3) De ouders van deze Mariusz O. wonen dus niet in Polen, maar in België. En ze hebben dus hun minderjarige zoon niet alleen naar België gestuurd, zoals Lombas suggereerde.

4) De reden waarom de achternamen van deze verdachten niet mogen worden bekend gemaakt, beste Circe, heeft niets te maken met het feit dat ze allochtoon zijn, maar alles met hun minderjarig zijn. Dat staat namelijk gewoon zo in de wet (een wet die Bart Debie op zijn website tussen haakjes graag overtreedt). Indien HVT minderjarig was geweest dan had men zijn achternaam ook niet bekend mogen maken.

On topic: het was misschien niet echt opportuun om Mariusz O. naar een voetbalmtach te laten gaan kijken, maar ik vind het nu ook niet echt iets om moord en brand over te schreeuwen. Want hij zal wel degelijk gestraft worden voor zijn daad en die straf en zijn aanhoudende voorarrest zijn wat mij betref wel degelijk een duidelijk signaal.
toch spijtig dat de twee die nog steeds in voorarrest zitten voor het busaccidentje in Antwerpen niet meemochten. Eentje ervan blijkt wel meerderjarig te zijn, hoe heet ie alweer Edina?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2006, 14:14   #65
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Ik stel voor dat ze ermee naar het concert van Madonna gaan, ticketjes kosten slechts 300 EUR ofzo.
en daarna naar de "meisjes van plezier", dat de arme jongen niet seksueel gefrustreerd geraakt.Naar het schijnt word men daar agressief van.Een nachtje uit dansen zou ook wel goed zijn, hij is jong hé...en de bioskoop niet vergeten, een leuk restaurantje...best stuurt men de rekening naar Joe's ouders: in feite is het allemaal hun schuld, nee?! Moesten ze die mp3 niet aan hun zoon betaald hebben, had deze nooit gestolen kunnen worden, en was Joe nu waarschijnlijk nog in leven, want dan had niemand hem aangevallen!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2006, 14:14   #66
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Fantastisch!
ja hé!
Oud 26 augustus 2006, 14:15   #67
Banneling

Standaard

Citaat:

2) Mariusz O. werd niet opgepakt in Polen (dat is de verdachte van moord), zoals Knuppel suggereerde, maar gewoon in België in zijn ouderlijke woning! Het is de Adam G. die naar Polen vluchtte, daar werd gearresteerd en pas enkele weken geleden werd uitgeleverd aan België.

Knuffel, knuffel.
Knuffel voor de verandering eens een allochtone criminele minderjarige, herhaal het mantra van 'ocharme, een minderjarige kansloze' een tiental keer, hersenspoel jezelf met het belang van mierenneukerij over juridische terminologie en kijk het wordt aanvaardbaar, wat zeg ik, gans normaal om 'verdachten van medeplichtigheid aan moord' te verwennen met uitstapjes. Nog een beetje en een 'verdachte van medeplichtigheid aan moord' verdient dezelfde behandeling als een kleuter die een snoepje uit de kast gepikt heeft.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2006, 14:17   #68
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
toch spijtig dat de twee die nog steeds in voorarrest zitten voor het busaccidentje in Antwerpen niet meemochten. Eentje ervan blijkt wel meerderjarig te zijn, hoe heet ie alweer Edina?
Redouan Siti als ik me niet vergis. Dankzij Debie zijn trouwens ook alle namen van de minderjarige verdachten bekend geraakt.
Oud 26 augustus 2006, 14:20   #69
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Welke vooruitgang zou Mariuzske op die korte tijd al gemaakt hebben?
Leren eten met mes én vork?
Mensen aanvallen met mes én vork?
Oud 26 augustus 2006, 14:22   #70
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abi Bekijk bericht
Als dit nieuwsfeit op den tv in Polen komt,zullen die daar ook wel denken van,wa is dat daar voor een belachelijk apenland.

Het Belgenland maakt zich weer echt belachelijk
Jonge geweldenaars in Polen die hiervan horen zijn hun valies al aan het gereed maken...Allen naar het beloofde land...
Oud 26 augustus 2006, 14:23   #71
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Knuffel, knuffel.
Knuffel voor de verandering eens een allochtone criminele minderjarige, herhaal het mantra van 'ocharme, een minderjarige kansloze' een tiental keer, hersenspoel jezelf met het belang van mierenneukerij over juridische terminologie en kijk het wordt aanvaardbaar, wat zeg ik, gans normaal om 'verdachten van medeplichtigheid aan moord' te verwennen met uitstapjes. Nog een beetje en een 'verdachte van medeplichtigheid aan moord' verdient dezelfde behandeling als een kleuter die een snoepje uit de kast gepikt heeft.
Waar heb ik dat geschreven of gesuggereerd? Hij zal zijn straf wel krijgen hoor en terecht. En in voorarrest zitten is niet bepaald een lolletje. Zelfs niet als je één keer eens naar een voetbalmatch bent mogen gaan kijken (waarover ik trouwens heb gezegd dat het niet echt opportuun was).

Jij vindt het in ieder geval duidelijk niet belangrijk om je aan de feiten te houden. Moord of medeplichtigheid is toch hetzelfde hé. Gevlucht naar Polen of niet, wat maakt het uit. Zijn ouders valselijk beschuldigen dat ze hem alleen naar België hebben gestuurd, who cares?
Oud 26 augustus 2006, 14:23   #72
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Redouan Siti als ik me niet vergis. Dankzij Debie zijn trouwens ook alle namen van de minderjarige verdachten bekend geraakt.
Uitstekend.
Oud 26 augustus 2006, 14:25   #73
Banneling

Standaard

Citaat:
Erg hé. Even erg als het feit dat dankzij de regimepers de naam van een familielid van HvT in de openbaarheid gegooid werd, door het slijk gehaald werd, terwijl die persoon, tevens politiek mandataris, totaal geen uitstaans had met het gebeuren. Ga je daar ook verontwaardigd over doen of hou je het liever bij selectieve verontwaardiging ?
Oud 26 augustus 2006, 14:25   #74
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Uitstekend.
Wat vindt jij precies uitstekend?
Oud 26 augustus 2006, 14:28   #75
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat vindt jij precies uitstekend?
Dat die namen bekend zijn. De heer Adam Giza zal bij mij nooit meer werk vinden of in mijn vriendenkring vertoeven. Sociaal ostracisme heet dat.
Oud 26 augustus 2006, 14:29   #76
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien mogen ze gratis naar één van die concerten van Tom Barman ?
geef ze dan wel hun messen terug,dat ze zich kunnen verdedigen, want dat zal daar vol arabische allochtonen lopen, en die hebben het niet begrepen op konkurrentie! Belgen zijn hun privé-slachtoffers!Die mogen andere vreemdelingen niet komen bestelen!
Oud 26 augustus 2006, 14:31   #77
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dat die namen bekend zijn. De heer Adam Giza zal bij mij nooit meer werk vinden of in mijn vriendenkring vertoeven. Sociaal ostracisme heet dat.
Daar ben ik het mee eens. (Voor het goede begrip : ik ben het er niet mee eens dat de naam van de tantes van Adam Giza en zijn handlangers in de pers bezoedeld zou worden).
Oud 26 augustus 2006, 14:37   #78
born2bewild
Banneling

Standaard Goed nieuws!!

"Vlekkeloos verlopen"
Het Brusselse parket stipte zaterdag wel aan dat de uitstap van Mariuz O. vlekkeloos verlopen was. "Er viel geen enkel incident te betreuren", aldus nog Isbiai.

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt1
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2006, 14:40   #79
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik ben ook nogal een asociale.
Kan ik een ticket krijgen voor Anderlecht-Rijsel, om mijn leven te beteren?

Raak!
Oud 26 augustus 2006, 14:42   #80
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Erg hé. Even erg als het feit dat dankzij de regimepers de naam van een familielid van HvT in de openbaarheid gegooid werd, door het slijk gehaald werd, terwijl die persoon, tevens politiek mandataris, totaal geen uitstaans had met het gebeuren. Ga je daar ook verontwaardigd over doen of hou je het liever bij selectieve verontwaardiging ?
Welke wet werd er overtreden door de bekendmaking dat de betrokken mandataris de tante was van HVT? En zij wordt toch helemaal van niets beschuldigd?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be